תוצאות 1 עד 4 מ 4

אשכול: שיעור ראשון על אופנוע 250

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    20

    שיעור ראשון על אופנוע 250

    אהלן,עשיתי את השיעור השלישי שלי היום,2 על קטנוע והיום היה על אופנוע,חשוב לציין שהידע שלי שאף לאפס על הילוכים וגם כרגע אני לא מבין כלכך.
    אז בהתחלה אני פשוט הייתי עם העקרונות של הקטנוע (אני חייב לציין שזה שמתחילים עם קטנוע כשעושים A1 זה נראה לי דבילי)
    אז האינסטינקט הישיר שלי היה להשתמש בברקס הקדמי (צד ימין) ואז עצרתי בבום ונפל האופנוע חחח,שטויות קיצר,יש לי כמה שאלות:
    מתי משתמשים בברקס הימני של היד ולא בזה של הרגל? מתי משתמשים בשניהם אם בכלל?
    עוד לא הגעתי לשלב של ההילוכים אבל מה הרעיון מאחורי זה? לא הבנתי כלום,לא הגעתי למצב שאני מחליף הילוכים או משהו אבל לא הבנתי מה הרעיון מאחורי זה...
    כל השיעור היה לי קצת בעיה עם ה"CLUTCH CONTROL" לא ידעתי איך להשתמש בזה בכלל ולא הבנתי כלכך רק לקראת סוף השיעור קלטתי את העיקרון ואני מאמין שילך יותר טוב פעם הבאה...
    אני חייב הסבר טוב על ההילוכים

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232
    בשיעורי הנהיגה כל עוד אתה בתוך המגרש משתמשים רק באחורי, ברגע שתצא לכביש תוסיף גם קצת קדמי.
    אחרי שיעורי הנהיגה תלמד שמשתמשים בערך ב-70% קדמי 30% אחורי.
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    תפקידם של ההילוכים הוא לאפשר לך להגדיר את מהירות המנוע שבה אתה רוצה להיות במהירות מסויימת.
    אם רכבת על אופני הרים - יהיה לך קל עם ההשוואה הבאה:
    באופניים, כשאתה משלב גלגל שיניים קטן מלפנים, וגדול מאחור - אתה מסובב מהר את הדוושות, אבל האופניים נוסעים לאט. מצד שני, הכוח שנדרש ממך בכל סיבוב קטן - קל לך לזנק מהמקום, או לעלות עליה. זה מקביל להילוך ראשון באופנוע.
    כשאתה משלב גלגל שיניים גדול מלפנים וקטן מאחור - קשה לסובב את הדוושות, אבל כל סיבוב נותן הרבה מהירות. להילוך הזה אתה מגיע לרוב כשאתה כבר בנסיעה מהירה, אחרת מאוד קשה להתחיל את הנסיעה. זה מקביל להילוך גבוה - 5/6 - באופנוע.
    למה באופנוע זה אפילו יותר קריטי מאופניים?
    כי המנוע לא מספק את אותה כמות כוח בכל סל"ד. בסל"ד נמוך (סרק) - נניח, 1500-2000 - המנוע מספק מעט מאוד כוח (בוא נגיד, 5 כ"ס). כמות הכוח עולה עם הסל"ד, עד שהיא מגיעה לשיא ההספק (בוא נניח - 25 כ"ס ב-10000 סל"ד). לכן, כשאתה מאיץ, אתה צריך לעלות בסל"ד. סל"ד גבוה משמעותו בלאי ודלק, ולכן ברגע שאתה כבר נוסע - אתה מעלה הילוך. כשגם בו הסל"ד נהיה גבוה - אתה מעלה עוד הילוך. אם אתה צריך להאט, ומגיע לנקודה שבה אתה מרגיש שלאופנוע "אין כוח" כדי להאיץ בחזרה - תצטרך לרדת הילוך.
    זה הסבר על רגל אחת.
    תיעזר גם בשרשור הזה, הסברתי שם לא מעט דברים שיכולים להיות רלוונטיים עבורך:
    http://fullgaz.co.il/forums/showthre...D7%95%D7%9F-A1
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2016
    מיקום
    גבעתיים
    הודעות
    182
    לגבי בלמים - קח זוג אופניים וסע איתם במישור ונסה לבלום עם הבלם הקדמי (יד ימין) או האחורי (יד שמאל), ותבחין די מהר איך הבלימה בכל בלם משפיעה על האופניים במהירויות שונות. ההמלצה כאן על אופניים היא רק בשל זמינות וקלות נסיעה + שליטה. בגדול בלימה אגרסיבית בבלם קדמי (יד ימין) במהירות נמוכה עלולה להביא לנעילת גלגל קדמי ואיבוד שליטה (גם לי קרה).

    השיעור הבסיסי בשימוש בבלמים הוא איך להאיט את הכלי בלי לאבד שליטה במהירויות שונות. כמו שהמליצו לפני, תתחיל משימוש בבלם האחורי ותוסיף קדמי כשאתה רוכש ביטחון.

    לגבי הילוכים, נראה לי הדברים הבאים רלבנטיים:
    1. תפקיד הקלאץ׳ - הפרדה / שילוב בין המנוע ותיבת ההילוכים, שבתורה מניעה את הגלגל האחורי (בלי להכנס לכל המכניקה הנלוות). מי שרגיל לכלי רכב אוטומטי מתקשה לתפעל את הקלאץ׳ לשלב בתחילת נסיעה והעברת הילוך. נסה לתרגל תחילת נסיעה בראשון, לחיצה על הקלאץ׳, עצירה, תחילת נסיעה עד שתרכוש רגישות לתפקוד הקלאץ׳.
    2. החלפת הילוך. בנוסף להסבר המעולה למעלה, 2 הסנט שלי - ההילוכים מאפשרים שליטה על מהירות הנסיעה הסופית של כלי הרכב (גם להאטה) - הילוך נמוך = מהירות סופית נמוכה. סע ישר במגרש, תתחיל בהילוך ראשון, תעלה לסל״ד בינוני, ותחליף להילוך שני, תאיט, תוריד לראשון וחוזר חלילה. כשזה נקלט, תוסיף הילוך שלישי אם המגרש מאפשר. שים לב לרעש המנוע ומד הסל״ד ולמהירות הנסיעה שלך והראש כבר יעשה את הקישור בין השניים.

    מקווה שעזרתי

אשכולות דומים

  1. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 22-03-2017, 16:10
  2. אופנוע ראשון
    על ידי gilad8628 בפורום פורום קנייה
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 24-01-2017, 23:25
  3. עשיתי שיעור ראשון על A1.
    על ידי ozal5 בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 15-06-2016, 14:36
  4. אופנוע כבד בתור אופנוע ראשון?
    על ידי guyx1992 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 29-02-2016, 22:59
  5. אופנוע ראשון לרוכב גבוהה (אופנוע כביש 250 סמ"ק)
    על ידי BassOutcast בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 15-11-2015, 15:17

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO