זה הרבה יותר מטומטם ממה שאתה מתאר: כל הפרמטרים (רישוי, מסוי) עברו מזמן להספק המנוע במקום לנפח. רק מדרגות הביטוח לא השתנו.....
זה לא סוד שמדרגות הביטוח עקומות, לא מעודכנות וכו'.
אבל מה שבעצם קרה בעשור האחרון, זה ששתי קטגוריות משמעותיות, שאם אני לא טועה גם מהוות את רוב השוק הדו גלגלי, הפכו ללא רלוונטיות, והציבור נאלץ לקפוץ מדרגה אחת למעלה כדרך אגב...
אני אסביר:
לפני עשר שנים, עוד נמכרו פה אחרוני קטנועי ה50 סמ"ק... קטגוריה שפעם הייתה כניסה לעולם הדו גלגלי, קטנועי שליחים, וקטנוע עירוני מקובל בסך הכל.
תשאלו רוכבים בני 35 ומעלה, וכמעט כולם יגידו לכם שהם עברו תקופה על 50 סמ"ק.
עד שנגמרה החגיגה, הפסיק היבוא, ירד היצור, תקנות זיהום וכו' וכו'... העולם התקדם ל125 סמ"ק מנוע 4 פעימות.
בעצם, קטגורית הכניסה לעולם הדו גלגלי היום, הפכה להיות ה125.
אבל מדרגת הביטוח, לא.
עדיין היום ישנה מדרגה לכלים של 50 סמ"ק, זולה משמעותית בכאלף ש"ח מזו של ה125. למרות שכבר עשור כמעט שלא נמכרים פה כלים בנפח הזה!
בחיפוש ביד 2, תמצאו טייפון 50 סמ"ק שנת 2009 החדש ביותר, ועוד כ40 כלים ישנים יותר, וזהו.
וכך, כל רוכב שנכנס לעולם הדו גלגלי, נאלץ לשלם לפול (חברות ביטוח החובה), אלף שקל יותר מבעבר. פשוט אין אפשרות הגיונית אחרת. אפשר בטעות למצוא איזה 50 סמ"ק שאכשהו עובד בסדר... אבל זה כבר לא עניין ריאלי.
ובימים אלה ממש, בישראל גוססת לה עוד קטגוריה, 250 סמ"ק.
בעולם כבר כמעט ולא מייצרים כלים ב250 סמ"ק, ישראל היא מבין המדינות היחידות שמקבלות כלים בודדים של 250 סמ"ק מסאן יאנג, ופיאג'יו... כשבפועל כבר כל השוק העולמי עבר ל300-350 סמ"ק.
וגם אצלנו השנה כבר קטגוריית ה300 נמצאת בכל פינה, אצל כל יבואן וכל חברה. כלים שנשארו ב250 הם הג'יו מקס, הCRUISYM החדש של SYM שחולק איתו את אותו המנוע... הXEVO של PIAGGIO, כלים מאוד כבר מיושנים שלא עודכנו כבר כמה שנים טובות, ואולי גם הג'וירייד 200, למרות שאפשר להסתכל על זה כ125 מוגדל. וזהו בערך.
רוכב שרוצה לרכוש כלי חדש, וחושב על 250 סמ"ק, אוטומטית כבר היום חושב על 300. את האופציות של ה250 סמ"ק הוא יכול לספור על שתי אצבעות וחצי.
וכך, שוב הרוכב נדרש לעלות קליק אחד למעלה, ולקפוץ מחוץ למדרגת הביטוח של ה125-250, ישר אל המדרגה האחרונה, וכמו קודם, נדרש לשלם לא פחות מאלף שקל יותר בשנה!
אם האסימון עוד לא נפל לחלקכם, אז הנה הקומבינה:
השוק התקדם, עשה כמה תיקוני סמ"ק נדרשים... התפתחו מנועים חדשים, קטגוריות התעדכנו מעט... אבל שוק הביטוח החובה הישראלי, נשאר עומד דום, וככה חברות הביטוח הרוויחו פעמיים, גם קטגוריית הכניסה קפצה באלף שקל למעלה, ועכשיו בעצם גם קטגוריית הביניים קפצה באלף שקל למעלה!!!
וכל זה מבלי להזכיר בכלל, את התייקרות הביטוח בעצמו במאות ואלפי שקלים, ללא קשר למדרגות בכלל!
זה הרבה יותר מטומטם ממה שאתה מתאר: כל הפרמטרים (רישוי, מסוי) עברו מזמן להספק המנוע במקום לנפח. רק מדרגות הביטוח לא השתנו.....
מראש מדרגות הביטוח לא הגיוניות או הוגנות, הקורלציה בין נפגעים בתאונות לבין הספק הכלי היא קלושה ביותר.
כלים חשמליים נהנים היום מביטוח מוזל כמו של קטגוריית ה-50סמק
ממה שבדקתי, הביטוח בארץ לא כזה נורא לבן 21 שרוצה לרכב על אופנוע ליטר.
בחו״ל, עם נסיון רכיבה של שנה, ללא עבר ביטוחי על ליטר ספורטיבי עולה לפעמים יותר יקר.
אם כבר נפתח עוד נושא לגבי ביטוח, אני אתעלק ואשאל שאלה.
מישהו יודע מה מכסה ביטוח החובה? אילו טיפולים לא כלולים בביטוח הבריאות, שאנחנו משלמים עליהם בחובה?
ביטוח חובה מכסה את כל נזקי הגוף. אם יש לך השתתפות עצמית אז הסכום מקוזז. מעבר לכך כל טיפול רפואי שצריך בעקבות התאונה.
Sent from ...
גם אם יעשו פה משהו זה יהיה לבטל את מדרגת הביטוח המוזלת ל- 50 סמ"ק מבלי לשנות מחירים ל-125.
כלומר ישוו את המחיר של ה-50 כלפי מעלה ויפגעו (אמנם לטעמי בצדק) בעשרות הבעלים שעוד מחזיקים כלי 50 סמ"ק.
כשהכל עקום, במקום לישר, מעקמים עוד טיפה.
ראשית פות"ש צודק.
ומה נגיד על כך שצריך ביטוח לכל כלי גם אם מספר כלים שייכים לאדם אחד ובעלי פוליסה המכסה את הבעלים בלבד?
וכאשר תובעים משלמים פרמיה על כל הכלים במקביל.
ככל שחושבים על זה יותר מתחשק לדפוק את הראש בקיר...שיטה הזויה.
ככה זה כשהמפקח על הביטוח - עובד אצל החברות ביטוח, לפני שהוא ממונה לתפקיד. (בזמן שהוא בתפקיד), וחוזר להיות מועסק על ידיהן אחרי שהוא מסיים את התפקיד.
עצם העובדה שיש ביטוח חובה - והוא בידיים פרטיות - היא עובדה הזויה. המדינה נתנה לחברות הפרטיות הללו רשיון ''להדפיס כסף''.
חברות הביטוח שייכות לקבוצת משפחות קטנה, שמחזיקה גם בנקים, חברות תקשורת, וגם את הביצים של שר האוצר.
אתה לא משלם אקסטרה. הביטוח שנלקח לך ישירות מהמשכורת לא מכסה תאונות דרכים. משמע - אם נפגעת בתאונת דרכים, הוא לא חייב לך שקל. זה כמו להגיד שהביטוח שלך מכסה שבר ביד, אז אתה לא צריך ביטוח כשאתה טס לחו"ל לעשות ספורט אתגרי - הרי אתה משלם ביטוח שכולל את זה מהמשכורת. רק שהביטוח שלך גם לא תופס בחו"ל וגם ביטוח חו"ל רגיל שתקנה, לא בהכרח תקף לספורט אתגרי - למרות שהם כנראה מכסים את אותן הפציעות. חלק מכיסוי הביטוחי זאת הגדרה מתי הוא קיים ומתי הוא לא - וכאמור, מה שאתה משלם מהמשכורת לא תקף אם נפגעת בכביש.
יש את קרנית - קרן נפגעי תאונות דרכים - שמשלמת לכל מי שנפגע בתאונת דרכים ולא היה מבוטח, בין אם עקב היותו הולך רגל או רוכב אופניים לבין אם הוא נהג\רוכב אופנוע שפשוט לא שילם ביטוח. הקרן הזאת משלמת את הטיפולים ומצד שני מאתרת את האחראי לנזק (תאונות פגע וברח, וכו'). אם האחראי נמצא (במקרה של היעדר ביטוח זה די פשוט - הנהג\הרוכב הוא האחראי), אותו האחראי נתבע על הסכום שקרנית הוציאה על הנפגע.
בלי קשר לזה, פותח השרשור צודק במובן שזה נראה מאוד "נשכח בכוונה", חוסר ההתאמה של מדרגות הביטוח לרישיונות שעודכנו כבר לפני כמה שנים.
אותי מעניין מה היה קורה אם בעולם היתה מתפתחת קטגוריה חדשה של מנועי 200 סמ"ק שמסוגלים להגיע להספק ומומנט גבוהים במיוחד, והיה מגיע לארץ מבול של כלים בנפח 200 סמ"ק שהיו מחליפים את הנפחים הגבוהים יותר.
האם גם במקרה כזה לא היו משתנות מדרגות הביטוח?
אני חושב שכולנו יודעים את התשובה...
לגבי ביטוח לפי אדם ולא לפי כלי,
אם האופנוע שלך נופל מהרגלית על ילד בזמן שהוא בחניה אתה צריך ביטוח.
ayalzo, לא שזה בלתי אפשרי, אבל מה באמת הסיכוי שאופנוע חונה ואינו בשימוש (הלא מדובר על אופנוע שני) יפול על ילד?
אני מזכיר לך שגובה הפרמיה נגזר אומנם מגובה הפיצוי, אבל כמובן גם מהסיכוי לתביעה.