עמוד 2 מתוך 2 ראשוןראשון 12
תוצאות 16 עד 24 מ 24

אשכול: שמן מנוע 10W60 - יתרונות, חסרונות והסברים

  1. #16
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    43
    בעולם הרכב שמן 10-60 נחשב "שמן מרוצים"
    כלומר נמצא בשימוש לרוב ברכבי מסלול שהמנוע שלהם עובד בעומס ובטמפרטורה קיצונית למשך זמן רב.
    אני מניח שבאופנועי 4 פעימות הקונספט זהה.

  2. #17
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי tribalmistyc2 צפיה בהודעה

    יצרני השמנים חושבים אחרת.
    בשביל זה צריך להבין ממה עשוי שמן רב דרגי.
    שמן כזה עשוי מ"בסיס" ומתוספים "משני צמיגות". הבסיס הוא שמן חד-דרגי בצמיגות ה-w, כלומר לשמן 10w40 הבסיס יהיה שמן 10, לשמן 20w50 הבסיס יהיה שמן 20 וכו'. התוספים משני הצמיגות הם חומרים פולימריים שעובדים כמו שהסברתי בתגובה הראשונה שלי.
    במנוע חדש – כזה שלא צורך שמן – אפשר ללכת לפי המלצת היצרנים. לא כך הדבר במנוע שצורך שמן. במנוע "ישן" השמן עובר לחלל השריפה דרך שריטות וחרירים קטנים, ולכן, ככל שהשמן (הבסיס) יהיה דליל יותר המנוע יצרוך יותר שמן. לדוגמא, אותו מנוע יאכל יותר שמן מסוג 10w60 מאשר שמן מסוג 30w60. מכיוון שהמנוע שורף בעיקר את הבסיס (הדליל) ופחות את הפולימרים משני הצמיגות, הרכב השמן במנוע הולך ומשתנה כך שיש פחות בסיס ויותר תוספים. גם אם תוסיף שמן (לפצות על הכמות שנצרכה) מה שיש במנוע מכיל (יחסית) יותר תוספים ופחות בסיס, כך שתכונות השימון שלו משתנות (לרעה, כמובן). ואז, כמובן, לא רק ששמן מסוג 30w60 יאבד את תכונותיו מהר יותר משמן 10w60, אלא גם שמן מסוג 10w60 יאבד תכונות מהר יותר משמן 10w40 כי בראשון התוספים משני הצמיגות (אילו שלא נשרפים עם הבסיס) משמעותיים יותר.
    מה שמנוע כזה צריך הוא שמן עם בסיס סמיך ככל האפשר כדי שצריכת השמן תקטן ותכונות השימון יישארו לזמן (מנוע) ארוך יותר. מצד שני, בהנעה קרה שמן סמיך כזה יגרום למנוע לעבוד יותר זמן ללא שימון (כמו בוידאו שהבאת). כלומר, יש כאן שתי בעיות שהפתרון שלהן הפוך.
    כאן נכנסת טמפרטורת הסביבה למשוואה. בקנדה הקרה, אתה חייב להשתמש בבסיס דליל כדי למנוע שחיקה מואצת בהנעה קרה. לעומת זאת, בקיץ הישראלי גם שמן בסיס בעל צמיגות גבוהה יחסית (נניח 30 או אפילו 40) הוא דליל מספיק כדי להגיע במהירות למנוע בהנעה קרה.
    כלל האצבע (וזה יכול להיות שונה למנועים שונים לפי איך שהם מתוכננים) אומר שבקיץ בישראל עדיף להשתמש בשמנים מסוג 20w או 30w (המספר השני יכול להיות 40 עד 60) ובחורף בשמנים מסוג 10w עד 20w (המספר השני 40-50) ולהחליף שמן ופילטר שמן לעיתים תכופות יותר.
    אם לסכם, למנוע שאינו צורך שמן רצוי להשתמש בהוראות יצרן (שגם הן תלויות בטמפרטורת הסביבה, כמו שכל ספר משתמש יראה לך) ולמנוע שצורך שמן עדיף להשתמש בשמנים אחרים לפי העקרונות שהראיתי למעלה.

  3. #18
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי beeaaver צפיה בהודעה
    בעולם הרכב שמן 10-60 נחשב "שמן מרוצים"
    כלומר נמצא בשימוש לרוב ברכבי מסלול שהמנוע שלהם עובד בעומס ובטמפרטורה קיצונית למשך זמן רב.
    אני מניח שבאופנועי 4 פעימות הקונספט זהה.
    תיקון קטן. לא לזמן רב. בדיוק כמו הצמיגים, גם השמנים הללו מיועדים לתנאים קיצוניים אבל לזמן יחסית קצר - לא ל-10-15k ק"מ - טווח ששמנים מודרניים "רגילים" מיועדים לעמוד בו.

  4. #19
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    43
    א תודה על ההערה.
    ״זמן רב״ הוא מושג יחסי.
    ברכבי מסלול שבהם מחליפים נוזלים אחרי כל מירוץ, זמן רב זה מספר שעות.

    מעבר לכך, אם לא משתמשים במנועים האלה ב10-60 אלא "בשמני כביש", בטמפרטורת עבודה של מירוץ השמן יהיה דליל מידי לצרכים של המנוע ולא יספק סיכוך כנידרש. מנוע שמראש מייצר הספק גבוהה מאוד יחסית לנפח שלו, שעובד שעות ארוכות בעומס מלא, עם סיכוך לא מספק, זה כבר נשמע לי "זמן רב" מעבר לכל ספק.
    נערך לאחרונה על ידי beeaaver; 16-08-2015 בשעה 11:14.

  5. #20
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    השרשור "נגנב" מהאוף לטובת הדורות הבאים והחיפוש.

  6. #21
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,197
    לפחות יצא מזה משהו טוב למרות שאף אחד עדיין לא מעוניין.
    אני חושב שכשאנשים שומעים דעות בעד ונגד הם מקבלים פיק בירכיים.

  7. #22
    Member הסמל האישי של guyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    299
    מנצל"ש לטובת שאלות עתידיות -
    בספר רכב שלא מוגדר בו סוג השמן (סינטטי, או "חצי" סינטטי), אבל כן מוגדרים התקנים...
    האם יש עדיפות לאחד מהם? האם יש נזקים שעשויים להיגרם?
    SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
    Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
    Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
    Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
    Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R

  8. #23
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    43
    עדיף סינטטי אבל זהירות, הוא עושה נזקים לכיס

  9. #24
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    מה זה? אופנוען לא יושב במקום אחד
    הודעות
    687
    ציטוט נכתב במקור על ידי guyt צפיה בהודעה
    מנצל"ש לטובת שאלות עתידיות -
    בספר רכב שלא מוגדר בו סוג השמן (סינטטי, או "חצי" סינטטי), אבל כן מוגדרים התקנים...
    האם יש עדיפות לאחד מהם? האם יש נזקים שעשויים להיגרם?
    למיטב הבנתי לא.
    שמן נמדד בכל מיני יכולות שלו כמו צמיגות ואיכות. ברגע שהוא עומד בתקנים ובמפרט המוגדר ע"י היצרן, הוא אמור להתאים, ולא משנה אם הבסיס הוא מינרלי, סינתטי או עשוי מגרבי ניילון ממוחזרות.

אשכולות דומים

  1. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 20-07-2016, 19:16
  2. יתרונות וחסרונות רכיבות למצדה ובנטל
    על ידי SuperRuti בפורום כללי
    תגובות: 59
    הודעה אחרונה: 02-05-2016, 00:53
  3. למכירה:בקבוק ליטר שמן סינטטי מלא 10w60 של elf
    על ידי הפלג הצפוני בפורום אוף טופיק
    תגובות: 36
    הודעה אחרונה: 19-08-2015, 11:12

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO