SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
הפוך גוטה!
זה שמן עם רמת צמיגות דקה/נמוכה כשהוא קר (טוב להתנעה
ולתחילת העבודה של המנוע), ושומר
על יכולת שימון טובה גם בטמפ" עבודה מאוד גבוהה.
בקיצור יש לו טווח עבודה מאוד רחב, שזה מעולה!
נערך לאחרונה על ידי שעיר בגב"ב; 15-08-2015 בשעה 08:20.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.
הדיוטות כולכם.
זה שמן לצ'יפסר שאחרי שהוא נשרף עושים ממנו ביודיזל.
אתה טועה השמן הזה רחוק מאוד מלהיות דק.
שמנים נמדדים ב 3 פרמטרים עיקריים - מהירות זרימה ב 100c,מהירות זרימה על מנוע קר והגנה.
דרגת חורף 10 (צמיגות קרה - כמה מהר המעברים יתמלאו וכמה סמיך הוא יהיה בשביל להפריד בין החלקים במנוע קר) טובה מאוד לאקלים בישראל וב 100c יש לשמן הזה מהירות זרימה גבוהה יותר מכל השמנים שיש בשוק בזמן שה"עובי" שלו זהה בקירוב לשמנים יותר "איטיים".
הוא משלב בין שני העולמות אם תרצה.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 15-08-2015 בשעה 11:12.
למען האמת ולמרות שלא זו מטרת השרשור, דווקא יצא שזה אחד הדיונים היותר מעניינים ואינפורמטיביים שהיו לאחרונה.
שאלת את עצמך איך זה קורה? איך זה שלשמן יש צמיגויות מתחלפות?
מונחים: "מהירות זרימה" היא פונקציה הפוכה של צמיגות. ככל שהשמן דליל יותר הוא יזרום מהר יותר. המספרים של השמן מתייחסים לצמיגויות, לא למהירויות זרימה. ככל ששמן חם יותר הוא צמיג פחות.
מה טוב למנוע? תלוי מתי. כשהוא קר, שמן דליל (צמיגות נמוכה) יבנה מהר יותר לחץ וישמן, לכן טוב יותר. כשהמנוע חם, אתה רוצה שהצמיגות לא תשתנה, אחרת השמן יהיה דליל מדי, כלומר, אתה רוצה שמן שבטמפרטורה נמוכה יהיה צמיג.
אז יש דרישות סותרות. אתה רוצה שמן שבטמפרטורה נמוכה (נניח 0 מעלות) יתנהג כמו שמן 10, אבל בטמפרטורה גבוהה (נניח 100 מעלות) יתנהג כמו שמן 50 או 60. כלומר, שמן ששמו יהיה 10w50 או 10w60.
איך עושים זאת? לוקחים שמן 10 ומערבבים (ממיסים) בו כדוריות קטנות של פולימר שתכונתן להיפתח בחום לכדור עם זרועות, כך שבטמפרטורה נמוכה הם נראים כמו כדור פינג פונג ובטמפרטורה גבוהה כמו קיפוד ים. הזרועות הללו מגדילות את צמיגות התערובת, כך שאותו שמן 10 יתנהג כמן שמן 50 או 60 לאחר שיתחמם.
בסופו של יום, בטמפרטורה נמוכה אכן השמן 10w60 דליל מאוד. אם המנוע אוכל שמן הוא יאכל אותו כמו שמן דליל, לא סמיך. ויש עוד משמעויות.
המספרים של השמן,א הזקן מתייחסים לכמה השמן מתנגד לזרימה כפונקציה של טמפרטורת הסביבה ובמלים פשוטות משמעותו - מהירות הזרימה של השמן בכמה מעלות.
ככל שדרגת חורף יותר נמוכה השמן יותר דליל בלי קשר לאקלים.
שמן "קייצי" 20w ב 0 מעלות צליוס ירגיש כמו דבש בזמן ששמן 0w ירגיש כמו שמן בישול ב 20 מעלות צליוס ויטחן את המנוע.
המספר השני שמופיע מסמל את המצב בקצה השני של הסקאלה וסנטנדרט המדידה שלו נמצא ב 100 מעלות צליוס.
כשאנחנו נמצאים ב100 מעלות צליוס,לשמן שנגמר ב 40 תהיה מהירות זרימה x ולשמן שנגמר ב 60 תהיה מהירות זרימה 2+x בזמן ששניהם שומרים על סטנדרט "עובי" מסוים להגנה כאשר "ההעבה" הוא בעל המספר הנמוך אז אלא אם הממוצע העונתי הוא 50 מעלות צליוס,השמן 10w60 לא יהיה לא דליל ולא מגפיים.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 15-08-2015 בשעה 12:30.
הנה כמה מראי מקום על הנושא:
http://www.kewengineering.co.uk/Auto...#_Toc240461889
http://www.upmpg.com/tech_articles/motoroil_viscosity/
ועל משני צמיגות
https://en.wikipedia.org/wiki/Oil_additive
http://www.q8oils.co.uk/downloads_te...afa2bd7616.pdf
לא הייתה לי סבלנות לחפש לך מידע יותר מדויק על מה בדיוק הם התוספים משני הצמיגות. יש את הבסיס (שמן בצמיגות נמוכה) שלו מוסיפים את התוספים הנ"ל. לכן, ככל שהמספר לפני ה-W קטן יותר השמן יהיה פחות צמיג - יותר דליל - בטמפרטורה נמוכה.
הכוונה ששמן עם דרגת חורף נמוכה "מטבעו" יהיה דליל משמן עם דרגה גבוהה.
כאן אפשר למצוא השוואה טובה.
http://www.viscopedia.com/viscosity-...es/engine-oil/
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 15-08-2015 בשעה 13:45.
אז אנחנו אומרים אותו דבר. בטמפרטורה נמוכה (נניח 25 מעלות או 0 מעלות) שמן 5w50 יהיה דליל משמן 30w50.
בטמפרטורה של 0 מעלות לשמן 10w60 תהיה אותה סמיכות (או דלילות) כמו לשמן 20w60.
אם קראת את מראי המקום שהבאתי, ראית שהבסיס לשמן רב דרגי הוא השמן עם הצמיגות הנמוכה (שמן 10 ב-10w60, שמן 20 ב-20w50).
לא קראתי את המאמרים ולא ניסיתי להסביר מה הוא שמן רב דרגתי.
שני השמנים שציינת בפסקה השנייה יהיו צמיגיים מאוד בטמפ' 0 אבל אם לדייק לא תהיה להם אותה סמיכות אחרת לא היו מייצרים 2 דרגות.
אם אנחנו אומרים אותו דבר - למה אתה לא מסכים איתי ששמן 10w60 הוא לא שמן דליל ביחס לאקלים בישראל?
מצטער. חשבתי שקראת והבנת. מסתבר שלא.
אתה מבין מה משמעות המספר לפני ה-w? מה משמעות המספר אחרי ה-w? כנראה שלא, כי המשמעות של שמנים עם אותו מספר לפני ה-w הוא אותה צמיגות (סמיכות, דלילות) ב-0 מעלות צלסיוס.
משמעות המספר השני הוא הצמיגות (סמיכות, דלילות) ב-100 מעלות. זה אומר שב-100 מעלות הצמיגות של שמן 5w50, 20w50 ושמן בעל צימיגות 50 היא זהה.
קפיש?
זה למה ב-0 מעלות (קר) שמן 10w60 יתנהג כמו שמן חד דרגי 10 (שהוא שמן מאוד דליל, יחסית).
אחרי שתפני אסביר לך מדוע לא כדאי להשתמש בשמם 10w60 בישראל, בטח לא בקיץ.
צודק בהחלט טעות שלי.
יצרני השמנים חושבים אחרת.
http://www.flitalia.it/en/fl/manuale/en/im/sae_temp.gif
https://lh5.googleusercontent.com/-M...d%2520temp.png
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 15-08-2015 בשעה 22:32.