ציטוט נכתב במקור על ידי tribalmistyc2 צפיה בהודעה
אתה טועה השמן הזה רחוק מאוד מלהיות דק.
שמנים נמדדים ב 3 פרמטרים עיקריים - מהירות זרימה ב 100c,מהירות זרימה על מנוע קר והגנה.
דרגת חורף 10 (צמיגות קרה - כמה מהר המעברים יתמלאו וכמה סמיך הוא יהיה בשביל להפריד בין החלקים במנוע קר) טובה מאוד לאקלים בישראל וב 100c יש לשמן הזה מהירות זרימה גבוהה יותר מכל השמנים שיש בשוק בזמן שה"עובי" שלו זהה בקירוב לשמנים יותר "איטיים".
הוא משלב בין שני העולמות אם תרצה.
שאלת את עצמך איך זה קורה? איך זה שלשמן יש צמיגויות מתחלפות?

מונחים: "מהירות זרימה" היא פונקציה הפוכה של צמיגות. ככל שהשמן דליל יותר הוא יזרום מהר יותר. המספרים של השמן מתייחסים לצמיגויות, לא למהירויות זרימה. ככל ששמן חם יותר הוא צמיג פחות.

מה טוב למנוע? תלוי מתי. כשהוא קר, שמן דליל (צמיגות נמוכה) יבנה מהר יותר לחץ וישמן, לכן טוב יותר. כשהמנוע חם, אתה רוצה שהצמיגות לא תשתנה, אחרת השמן יהיה דליל מדי, כלומר, אתה רוצה שמן שבטמפרטורה נמוכה יהיה צמיג.

אז יש דרישות סותרות. אתה רוצה שמן שבטמפרטורה נמוכה (נניח 0 מעלות) יתנהג כמו שמן 10, אבל בטמפרטורה גבוהה (נניח 100 מעלות) יתנהג כמו שמן 50 או 60. כלומר, שמן ששמו יהיה 10w50 או 10w60.
איך עושים זאת? לוקחים שמן 10 ומערבבים (ממיסים) בו כדוריות קטנות של פולימר שתכונתן להיפתח בחום לכדור עם זרועות, כך שבטמפרטורה נמוכה הם נראים כמו כדור פינג פונג ובטמפרטורה גבוהה כמו קיפוד ים. הזרועות הללו מגדילות את צמיגות התערובת, כך שאותו שמן 10 יתנהג כמן שמן 50 או 60 לאחר שיתחמם.

בסופו של יום, בטמפרטורה נמוכה אכן השמן 10w60 דליל מאוד. אם המנוע אוכל שמן הוא יאכל אותו כמו שמן דליל, לא סמיך. ויש עוד משמעויות.