זה מאוד תלוי בשימוש, כדאי שתציין כמה קילומטר שנתי אתה הולך לעשות כדי להשוות.
אני כבר הרבה זמן מתלבט מה כדאי לי, רכב (טויוטה קורולה 2015)או אופנוע (נינג'ה 300 2015-חדש) ואני פשוט לא מצליח לעשות חישוב של העלויות אחזקה ודלק וכל היתר, פשוט בגלל שאני לא מוצא באף פורום את המידע הרלוונטי.
כל הזמן אומרים לי שלקנות רכב זה קל, להחזיק קשה, אני לא מצליח להבין את המשפט הזה. אופנוע עולה בכללי(מחירון) פחות מרכב אז משמע שאופנוע יותר קל לקנייה, אבל הביטוח להיפך, הרבה יותר יקר באופנוע מאשר ברכב.
גם בכל פורום שאני מחפש טיפולים לנינג'ה רשום טווחי טיפולים רק עד 24000 ק"מ, מה קורה אחרי? כל כמה זמן הולכים לטיפול?
יש לי את הציוד רכיבה שנחוץ (קסדה מעיל קיץ/חורף כפפות ומכנס).
בכל מקרה בלי להפוך את הפוסט הזה לארוך מידי, מישהו יכול לעזור לי עם העלויות של טיפולים באופנוע / רכב שציינתי לתקופה שנתית?
אני יודע שפורום אופנועים זה לא המקום הכי "נכון" לשאול מה כדאי, אופנוע או רכב, אבל מעדיף לקבל חוות דעת מכמה מקומות. לגבי ניידות וכו', למשפחה יש רכב ואני גר אצל ההורים כרגע, מה שלא מחייב אותי לקנות רכב.
זה מאוד תלוי בשימוש, כדאי שתציין כמה קילומטר שנתי אתה הולך לעשות כדי להשוות.
בהערכה גסה - העלויות דומות. בד"כ האופנוע חוסך זמן, לא כסף.
האופנוע יקר יותר בטיפולים, צמיגים ואורך חיים כללי.
ביטוח חובה וצד ג' גם כן זול יותר ברכב.
הרכב יקר יותר בדלק ועלויות חניה.
מכאן - כדי לחשב, צריך לשבת עם דף ועט, ולשקלל בהתאם לתוואי הנסיעה שלך. למשל - אם אתה צריך מדי יום להוציא 20 שקל על חניה, זה מיידית נותן יתרון לאופנוע.
אם בא לך - תעלה טבלת טיפולים עם עלויות של נינג'ה, טבלה דומה של קורולה, עלויות ביטוח, ציין את תוואי הנסיעה (ק"מ חודשי, עירוני/בינעירוני, צורך בחניה בתשלום במידה ויש) - ואני אעזור לך לעשות את החשבון.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
שיקול נוסף, טסט שנתי זול יותר לאופנוע. כנו כן צריכת דלק נמוכה יותר וחיסכון בזמן.
מחזיק Z300 שיחסית דומה בעלות לנינג'ה,עם נסיעה של 10 קמ ביום ו200 בסופש(הערכה כללית) וביטוח חובה ללא השתתפות עצמית+ צד ג ואזעקה יוצא לי 1000 שקל חודשי וזה לפני בלתמים.
תעשה את החישוב שלך של עלות מול תועלת (אני נניח גר בתל אביב אז כל עלות מתקזזת לי מול זמן נסיעה וחניות)
אם השיקול בקניה זה עלויות, כדאי שתוותר על אופנוע.
מי שלא קונה אופנוע כי זה כיף לו, יוותר עליו אחרי קיץ אחד או חורף אחד.
אני עושה כרגע נסיעות של כ-15ק"מ לכיוון לעבודה, בקרוב אני נכנס לעבודה יותר רצינית שתאלץ אותי לעשות 30ק"מ לכיוון יומי, כ-10 ימים בחודש.
אני גר בעמק-חפר זאת אומרת שפקקים הם לא בעיה עיקרית אצלי. אני חושב על אופנוע גם בהיבט של הכיף, מאוד מושך אותי עניין הרכיבה וכל הסיפור של טיולים, מצדה וכו'.
אתה מתכוון חודשי אתה משלם 1000ש"ח שכוללים בתוכם ביטוח, דלק, וטיפולים למיניהם?
שמע אני נכנסתי לכל הראש של אופנועים בגלל הכיף האדיר שחוויתי אחרי כמה שיעורי נהיגה וכמה נסיעות מבחן תמימות. אני מאוד בעניין של הדו-גלגלי, בעיקר הספורטיביים. לדעתי גם חורף בארץ הוא בדיחה שרוב הרוכבים צריכים לקחת בקלות אך בזהירות כמובן. אני פשוט רוצה לדעת לאן אני נכנס, אני רק משתחרר עכשיו ולהיכנס לאזרחות ברגל ימין חשוב לי.
אני מחזיק גם אופנוע CB100Rוגם גיפון לטיולי סוף שבוע.
האופנוע יקר יותר לאחזקה.
צמיגים יותר יקרים ומחזיקים חצי מהזמן, טיפולים יותר תכופים(ואני עושה לבד) בלאי של שרשרת, ברקסים, קשקושים שונים שקונים, ביטוח, איתוראן, מצד שני.
אם הייתי מחפש דרך חסכונית הייתי מתנייד בגורייד 125 ונוסע על יונדאי גטס.
חישוב מתבסס על מספרים.אני עושה כרגע נסיעות של כ-15ק"מ לכיוון לעבודה, בקרוב אני נכנס לעבודה יותר רצינית שתאלץ אותי לעשות 30ק"מ לכיוון יומי, כ-10 ימים בחודש.
אני גר בעמק-חפר זאת אומרת שפקקים הם לא בעיה עיקרית אצלי. אני חושב על אופנוע גם בהיבט של הכיף, מאוד מושך אותי עניין הרכיבה וכל הסיפור של טיולים, מצדה וכו'.
ספק מספרים - יהיה אפשר לחשב. 600 ק"מ בחודש בית-עבודה, סבבה. עלויות חניה אין, גם סבבה. מה עם כל השאר?
אין שום סיבה לוותר על כלי תחבורה יעיל ופרקטי, רק כי אתה לא מחפש להיות "אופנוען אמיתי". מעבר להיותו מכונת פאן - אופנוע זה גם כלי תחבורה יעיל.
אם השיקול בקניה זה עלויות, כדאי שתוותר על אופנוע.
מי שלא קונה אופנוע כי זה כיף לו, יוותר עליו אחרי קיץ אחד או חורף אחד.תשווה את ה-CB1000R לב.מ.וו סדרה Z. זה ישנה לך את התמונה. אחרת, ההשוואה לא במקום.
אני מחזיק גם אופנוע CB100Rוגם גיפון לטיולי סוף שבוע.
האופנוע יקר יותר לאחזקה.
צמיגים יותר יקרים ומחזיקים חצי מהזמן, טיפולים יותר תכופים(ואני עושה לבד) בלאי של שרשרת, ברקסים, קשקושים שונים שקונים, ביטוח, איתוראן, מצד שני.
אם הייתי מחפש דרך חסכונית הייתי מתנייד בגורייד 125 ונוסע על יונדאי גטס.
נסיוני האישי (הקצר בינתיים) - דוקאטי מולטיסטראדה 1100 שנת 2008 זול יותר לאחזקה מאלפא רומיאו 159 שנת 2007.
צריכת הדלק: דוקאטי 1/19-1/20, אלפא 1/9.
סט צמיגים - דוקאטי 2100 (כולל מיגון לאחורי), אלפא 2400. הסט בדוקאטי החזיק נכון לרגע זה 34 אלף ק"מ, והוא לקראת הסוף. באלפא אני מניח הסט יחזיק 50-60, אם לא יזרק לפני בגלל יובש.
טיפולים - בדוקאטי הכל לבד, באלפא יש הרבה דברים שאשאיר למוסך, כי אין לי תנאים לעבוד על רכב.
ביטוח חובה + צד ג' - דוקאטי 5800 (בערך), אלפא 2800.
עלויות חלפים - בארץ, המחירים של דוקאטי אנושיים יותר. בחו"ל - העלויות דומות (וגבוהות יחסית ליצרנים אחרים בשני המקרים).
זה נקרא "להשוות תפוחים לתפוחים".
עם הייתי מוותר על הדוקאטי, ונוסע על האלפא בלבד - מידי יום 40 ק"מ לכיוון (בית עבודה) + סידורים (עוד כ-500 עד 1000 ק"מ בחודש): אני בטוח שהבלאי הנמוך-יותר ברכב והביטוח הזול לא היו מכסים על הפער בעלויות הדלק והחניה.
וזה עוד לפני שמנסים לשקלל זמן מבוזבז ועצבים.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 15-07-2017 בשעה 20:55.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
הייתי עד לא מזמן במצב דומה לשלך. נכון להיום אני משוחרר 8 חודשים מהצבא. היה לי מאזדה 3 2006 ולפניה פג׳ו 206 2001. כל אחד מהרכבים כחצי שנה. חסכתי כסף הוצאתי רישיון A1 ורכשתי לאחר המון התעניינות והתלבטות וניסיון של כחודשיים על ג׳וי רייד 200 2011 את הקטנוע המיוחל (שלי) איקמאקס איירון מקס 250 סמ״ק 2017. תענוג! אין ספק שכל העלויות אחזקה והציוד המקיף - הן לרוכב והן לכלי עצמו מנפחות את ההוצאות על כלי הרכב. אבל, ויש אבל גדול - אני פשוט השתחררתי, תרתי משמע, מלחפש חניות, מהפקקים הנוראיים באיזור המרכז, ועל הדרך נכנסתי לתחום מעניין שנהפך לי לתחביב עם הזמן. אני חושב שתשקול קצת יותר עם הרגש ופחות עם הכיס כי יש דברים ששווים את זה ומבינים רק כשמעיזים ומנסים.
בנוגע לפרטים טכניים ושאלות/תשובות מקצועיות יותר אני לא אתערב מפני שאין לי מספיק ידע ו/או ניסיון בתחום.
אז פה השאלה שלי, אני כבר ממוגן מבחינת ציוד, יש לי גם מעיל ומכנס של ניו הוריזון לגשם אם יהיה כזה בכלל. נשאר רק התשלום על האופנוע, ביטוח ותחזוקה. יש לי מנעול ואזעקה ומקום לאחסן אותו. אני די נוטה יותר לכיוון האופנוע כמו שרואים בבירור.
שוב אני מחפש ומחפש, כרגע ביטוח מצאתי שאני אצטרך לשלם 5.5 חובה ו7% מחירון כלי יעלה לי 2/3 מקיף(צד ג' מלא, אבל בלי מקיף מלא(אופנוע בפרט). אני מחפש את עלויות התחזוקה השוטפת שאת רובה אני אברר איך עושים לבד וטיפולים במוסכים. אני מחפש למצוא איך זה יוצא לי יותר זול מרכב והאמת גם אם לא זה כלי מדהים וחוויה בפני עצמה שאני כן רוצה.
בגדול, קטנוע קטן יותר חסכוני מרכב. אופנוע קטן - כמו שאמרו, זה תלוי בפרמטרים מדוייקים (כמות נסועה וחניות בעיקר).
אופנוע גדול בדר"כ יהיה יותר יקר מרכב.