ה-300 פועל בסל"ד גבוהה, ומתעורר לחיים רק באזור ה-8 אלף סל"ד ומעלה. בסל"ד נמוך נשמע כמו אופניים חשמליים, אבל היתרון שלו שהוא זריז וקליל (ביחס ל-500). ל-500 לעומת זאת יש יותר מומנט, מורגש בעיקר בעיר עקב ההילוכים הקצרים של ה-Z. מבחינת צריכת דלק הם די זהים, עם יתרון של מספר ליטרים ל-300 (תקנו אותי אם אני טועה).

עוד פאקטור הוא שה-300 מטופל כל 6 אלף ק"מ בעוד ה-500 כל 12 אלף, שזה גם שיקול. בנוסף ה-300 אינו כל כך בנוי להרכבה (אלא אם אתה ובת הזוג נכנסים להגבלת המשקל המגוכחת שלו, אם זכור לי 130 ק"ג) בעוד שה-500 בשמחה יישא 2 אנשים, אם זה חשוב לך.

אני אישית הייתי הולך עם ה-500. אני רוכב על 500 סמ"ק ישן ומאוד נהנה, עולה בערך על כל הצרכים שלי, בין אם טיולים ארוכים, נסיעות לעבודה, נסיעות בזוג וכו'. אם את כל זה אני מקבל מאופנוע בן 15 - ה-500 החדשים אמורים לספק חבילה דומה.