ראשית אני חושב שההשוואה צריכה להיות לכלים בהספק 47 כ"ס (מגבלת הרישיון) ולא לנפח (500 סמ"ק). יש היום מספר כלים מוגבלים בנפח 650-700 סמ"ק שעולים לא יותר, ולפעמים אפילו פחות, מכלים של 500 סמ"ק (למיטב ידיעתי - כיום מדובר רק בסדרה 500 של הונדה).
שנית, כל המשמעות של כלי 300 סמ"ק אינה ברורה לי. מילא אם היה מדובר במדרגת ביטוח שונה, אבל לשלם את אותו ביטוח של 47 כ"ס ולקבל הרבה פחות רק בשביל לחסוך חד פעמית כמה אלפים במעמד הקניה? נראה לי חבל. ההיגיון היחידי לקנות 300 סמ"ק הוא אם אתה ממילא הולך לשדרג רישיון וכלי אחרי שנה, ואז לחיסכון יש היגיון. אם מדובר על כלי לכמה שנים אז חבל על הכסף.