עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 22

אשכול: שאלה לגבי מפלס שמן מנוע

  1. #1

    שאלה לגבי מפלס שמן מנוע

    השבוע הכנסתי את האפריליה שיבר למוסך להחלפת גג"ש-שרשרת ועל הדרך אמרתי להם להחליף שמן מנוע למרות שזה לפני המועד.

    בדיוק עכשיו ניקיתי את האופנוע והצצתי במפלס שמן (עינית) ושמתי לב שהוא על המקסימום ואפילו קצת מעל כשהמנוע קר לחלוטין (לא הונע היום).
    לפי הספר רכב, את הבדיקה אמורים לבצע כשהמנוע חם וממש צמוד לרגע שכיבית אותו, אחרת המפלס יורד עד שהבדיקה כבר לא רלוונטית. אם מבצעים כשקר, המפלס אמור להיות אפילו מתחת למינימום (וזה נכון בכל הפעמים שבדקתי לפני ההחלפת שמן הזאת).

    לפני שאני בא למוסכניק שלי בטענות שהם מילאו הרבה מעבר למקסימום את המפלס שמן, יש מצב שאני טועה?

    ועוד משהו שקצת פחות קשור לטכני, גיליתי שריטה יפה ודי עמוקה על הג'נט האחורי שהם עבדו עליו. נראית כאילו נפל עליו משהו. כמובן שאני לא יכול להוכיח כלום, אבל אין מצב שהשריטה הייתה שם לפני הטיפול. לא משהו שמישהו אחר יבחין בו, אבל מפריע לי.
    מה הייתם עושים במצב כזה? סך הכל אני די מרוצה מהמוסך, עד עכשיו לפחות, ואני לא בראש של "לפתוח חזית" על שריטה שאף אחד לא ישים לב אליה.

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2016
    הודעות
    52
    צריך לרוקן קצת שמן , תקח מזרק עם צינורית קטנה ותשאב

    Inviato dal mio SM-G935F utilizzando Tapatalk

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    על מנוע קר אתה אמור לראות חוסר אם ככה.
    מה קיבולת השמן?
    אם זה באזור הליטר רוקן 200 300 סמ"ק למיכל נקי ותבדוק שוב אח"כ תשלים.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yuv_Coehn צפיה בהודעה
    השבוע הכנסתי את האפריליה שיבר למוסך להחלפת גג"ש-שרשרת ועל הדרך אמרתי להם להחליף שמן מנוע למרות שזה לפני המועד.

    בדיוק עכשיו ניקיתי את האופנוע והצצתי במפלס שמן (עינית) ושמתי לב שהוא על המקסימום ואפילו קצת מעל כשהמנוע קר לחלוטין (לא הונע היום).
    לפי הספר רכב, את הבדיקה אמורים לבצע כשהמנוע חם וממש צמוד לרגע שכיבית אותו, אחרת המפלס יורד עד שהבדיקה כבר לא רלוונטית. אם מבצעים כשקר, המפלס אמור להיות אפילו מתחת למינימום (וזה נכון בכל הפעמים שבדקתי לפני ההחלפת שמן הזאת).

    לפני שאני בא למוסכניק שלי בטענות שהם מילאו הרבה מעבר למקסימום את המפלס שמן, יש מצב שאני טועה?

    ועוד משהו שקצת פחות קשור לטכני, גיליתי שריטה יפה ודי עמוקה על הג'נט האחורי שהם עבדו עליו. נראית כאילו נפל עליו משהו. כמובן שאני לא יכול להוכיח כלום, אבל אין מצב שהשריטה הייתה שם לפני הטיפול. לא משהו שמישהו אחר יבחין בו, אבל מפריע לי.
    מה הייתם עושים במצב כזה? סך הכל אני די מרוצה מהמוסך, עד עכשיו לפחות, ואני לא בראש של "לפתוח חזית" על שריטה שאף אחד לא ישים לב אליה.
    אל תחזור אליהם, אין סיבה לתגמל מוסך שלא עובד כמו שצריך

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    40
    מבאס אבל אין לך באמת מה לדבר איתם על הג׳אנט.. מעבר לוויכוח לא נעים לא ייצא לך מזה כלום. אל תלך לשם יותר. בקשר לשמן, גם אם יש קצת יותר מהמקסימום זה לא סיפור וגם ככה שמן נאכל עם הזמן.. אלא אם המנוע ממש מוצף. אפשר לשאוב עם מזרק וצינורית כמו שאמרו פה לפניי.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי YossiSiv צפיה בהודעה
    מבאס אבל אין לך באמת מה לדבר איתם על הג׳אנט.. מעבר לוויכוח לא נעים לא ייצא לך מזה כלום. אל תלך לשם יותר. בקשר לשמן, גם אם יש קצת יותר מהמקסימום זה לא סיפור וגם ככה שמן נאכל עם הזמן.. אלא אם המנוע ממש מוצף. אפשר לשאוב עם מזרק וצינורית כמו שאמרו פה לפניי.
    מכוון שאנחנו לא יודעים כמה יותר שמן יש עדיף לא לתת עיצות של "זה לא סיפור"

  7. #7
    לא מצליח להגיע לשמן עם צינורית, חייב לפתוח את הפתח ריקון.
    לדעתכם אפשר להשתמש בדיסקית אטימה שוב בלי להחליף אותה?

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    40
    אין פה באמת עניין של ״לדעתנו״ כי כפי שראית לעיל, המלצות שהן לא לפי הספר הן לא מקובלות. מחליפים דיסקית כל פירוק כי התפקיד שלה להתעוות בסגירה, לאטום ולהוריד עומס מההברגה עצמה שלא תתעוות. אם להגיד לך שלא יצא לי להשתמש בדיסקית פעמיים? יצא...

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    כדאי להקפיד לעבוד לפי הספר בדברים המשמעותיים.
    דיסקיות אפשר למחזר,עדיין לא יצא לי לראות דיסקית שנוזלת באף רכב או טוסטוס שיש לי ויש כמה.
    אם יש ספקות פשוט תבדוק שהאזור יבש - נקה אותו עם ממיס בסוף הסגירה (בזהירות על הצבע) יהיה יותר פשוט להבחין בדליפה.

    אם אתה כבר מרוקן את כל השמן תעיף מבט בספר מכונאים לכמות המקסימלית ותשווה.

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    לי דווקא יצא לראות. ואז מהדקים חזק יותר כדי לנסות לעצור את הטפטוף.... - > שרשור צריך מברז וסט טיימסרט לחידוש הברגה... 😕
    עם זאת, צודק טרייבל שלא בהכרח זה יטפטף ושווה לנסות. מקסימום, בטיפול הבא תחליף (זה בד"כ הזעה או טפטוף ממש איטי בלבד, הסובלים דחייה).

  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    טפלון על הדיסקית והיא תמות ביחד עם המנוע

    Sent from my PRO 6 using Tapatalk
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    לי דווקא יצא לראות. ואז מהדקים חזק יותר כדי לנסות לעצור את הטפטוף.... - > שרשור צריך מברז וסט טיימסרט לחידוש הברגה... ן¿½ן¿½
    דיסקית נועדה להחלפה אתה צודק,אבל נדיר שדיסקית תדלוף כבר במיחזור הראשון (או השני או ה 5,לפחות אצלי).

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ראיתי דיסקיות ש"מתו".
    כמו שטרייבל אמר - זה לא קורה בסגירה השניה. ולא בשלישית.
    מצד שני - אפשר להשתמש בדיסקית נחושת (במקום האלומיניום המקורית), היא נמכרת בכל חנות ברגים ועולה גג 2 שקל (זה אם שודדים אותך).
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  14. #14
    עידכון - קפצתי שלשום למוסך הזה כי בכל זאת רציתי לדעת אם אני מפספס משהו ממישהו שמכיר את האופנוע.
    הוא בדק את השמן והחליט שזה בסדר, משהו כמו "100 סמ"ק יותר מדי". שאלתי אותו אם הוא בטוח איזה 10 פעמים, הוא אמר כן, אמרתי לו תודה, בדקתי שוב בבית (לפי הספר רכב ולפי הפורום אפריליה בחו"ל) והלכתי לקנות בוקסה מתאימה לרוקן את השמן.
    זאת פעם ראשונה שאני עושה את זה בעצמי אז כמובן שזה היה בלגאן תהומי. משהו כמו חצי ליטר או ליטר שלם של שמן נשפך על המדרכה לפני שהספקתי לתפוס את זה (סליחה תושבי גבעתיים).
    למזלי הכמות שנשפכה הייתה קצת פחות מהכמות שהיה צריך להוציא.
    אגב, לא חיכיתי שהכל יתרוקן וסגרתי את הבורג כשהשמן עוד זרם החוצה (אני יודע, אני חמור). כרגע זה עוד מטפטף קצת. תכף אחזור לחזק את הבורג יותר, אבל במידה וזה לא מפסיק לטפטף האם לרוקן הכל, לנקות טוב טוב, לסגור הבורג, ולהחזיר את השמן יפתור את זה?

  15. #15
    זו הכמות שנשפכה.
    כרגע המפלס הוא ממש קצת מתחת למקס'.... לא מבין איך כמות כזו יכולה להראות תקינה למוסכניק.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. אחת ולתמיד-בדיקת מפלס שמן בx evo
    על ידי scott12 בפורום פורום טכני
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 23-05-2017, 08:17
  2. שאלה לגבי 125
    על ידי israelmg12 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 129
    הודעה אחרונה: 27-08-2015, 15:30
  3. שאלה לגבי סבל
    על ידי duadi בפורום פורום ציוד
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 18-07-2015, 17:35
  4. שאלה לגבי ניו דינק 200
    על ידי tal7420 בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 15-07-2015, 23:42
  5. תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 05-06-2015, 12:47

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO