עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 28

אשכול: אין קומפרסיה במנוע - פיאג'יו איקס איבו 125

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34

    אין קומפרסיה במנוע - פיאג'יו איקס איבו 125

    היי,
    אין לי קומפרסיה במנוע לאחר שאחי נסע כנראה בלי שמן או עם מעט שמן
    השאלה היא מה הסיכוי שהלך הקראנק במידה והוא מעלה ומוריד את הבוכנה כמו שצריך?
    הבנתי שזה בדר"כ מקסימום בוכנה וצילינדר אבל רוצה להיות בטוח מאנשים כאן שבאמת מבינים

    ואם העלה תמונה של הבוכנה והצילינדר תוכלו לדעת אם הם תקינים או לא?

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של doutsh
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    651
    עוד מעט יבוא המנהל ויבקש ממך לתקן את הכותרת, אז כדאי שתעשה את זה כבר עכשיו.
    תן קצת יותר מידע בכותרת, משהו כמו - חוסר בקומפרסיה אחרי נסיעה בלי שמן.
    בנוסף, כדאי לכתוב על איזה אופנוע מדובר (גם בכותרת וגם בהודעה) כדי שנוכל לעזור קצת יותר.
    רכיבה בלי שמן יכולה להרוס הרבה דברים, תלוי כמה שמן היה חסר וכמה זמן רכבו ככה, קשה לדעת מבלי לספק עוד מידע.
    איך אתה יודע שאין קומפרסיה? עשית בדיקה או שהאופנוע פשוט לא מניע?

    תמונות בהחלט יוכלו לעזור באבחון.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    בא המנהל.
    כמו השאלה, גם התשובה, כללית מאוד ובלי פרטים: זה שהקראנק מעלה ומוריד את הבוכנה לא אומר כלום, כשהוא "הולך" - זה אומר שהוא נשחק בתושבות, או שהתושבות נשחקו, והוא ירעיש מאוד במאמץ או בשחרור מצערת. אין שום דרך לדעת חוץ מלנסות, או לפרק ולמדוד.
    תמונה תעזור בערך כמו כוסות רוח למת.

    ונקודות בסוף המשפטים אף אחד לא ביטל. לא רק פסיקים וסימני שאלה זכאים להופיע בהודעות בפורום, אלא גם הנקודות. לתשומת לבך.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    מצטער לא מצליח לערוך כותרת.
    צודקים - מיהרתי מאוד ולא שמתי לב שלא ציינתי הרבה פרטים.
    מדובר בקטנוע - פיאג'יו איקס איבו 125
    נעשתה בדיקת קומפרסיה אצל בעל מקצוע שאמר שאין קומפרסיה כלל
    הילד תולה את התקלה בחוסר שמן שהיה - אין לי מושג כמה שמן היה חסר או האם נסע בלי שמן בכלל

    כרגע לפי התגובה של המנהל הבנתי שיש מצב שהקרנק תקול למרות שהוא מעלה ומוריד את הבוכנה ולא נתקע מה שמסבך אותי מאוד.
    להחליף בוכנה \ רינגים \ צילינדר \ אטמים זה לא כזה בעיה אבל להגיע למנוע תחתון בפיאג'יו זה סיפור מההפטרה, יש דרך לבדוק את הקראנק מבלי לפרק את המוע לגורמים?
    בנוסף - כיצד אפשר לאבחן בוכנה \ צילינדר \ רינגים לא תקינים?
    אני יודע לפרק ולהחזיר אבל באבחון לא חזק

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    המנוע התחתון לא ניתן לשיפוץ או יותר נכון מיסבי הקראנק בבלוק לא ניתנים להחלפה בדרך הרגילה.
    במנוע שנסע זה לא שאלה של האם הקראנק ניזוק אלא שאלה של כמה חמור הנזק.
    אפשר לפרק את הראש והצילינדר ולבדוק חופש צידי בטלטל בעזרת פילר,זה יתן אינדיקציה לגבי השחיקה - לא בטוח שתוכל לעשות את זה כשהמנוע מורכב.
    במנוע שעבד בלי שמן הרינגים בד"כ מותכים לתוך הבוכנה שמתעוותת וניטחנת בזמן שהנזק הקל יותר הוא לצילינדר.
    את הנזק לצילינדר לא ניתן לאבחן בצורה מקצועית לפי העין.

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    בעקרון כל האבחנות הן אבחנות של שחיקה - טולרנסים. צריך לפרק ולמדוד קוטר בוכנה ב-2 צירים לפחות (לאורך ולרוחב), וצריך לבדוק קוטר של מיסבי לחץ שמן על ציר הקראנק והטלטל. אין דרך לעשות את זה מבלי לפרק מנוע לגורמים.

    אם המנוע היה מניע - היית יכול לבדוק אותו בסל"ד משתנה ותחת קצת עומס, וכך לדעת שאם אתה לא שומע דפיקות מהקראנק ומהטלטל - אתה יכול להניח שמיסבי הלחץ שלהם במצב סביר. אבל אם אני מבין נכון, זה לא המצב. אם אתה מוכן לקחת הימור שהקראנק והטלטל תקינים ולהחליף את השאר - תוכל לדעת בדיאבד אם הכל הסתדר או לא (גם לא מייד ב-100% - יש מקרים שבהם הקראנק נפצע ומתחיל לדפוק כמה עשרות ק"מ אחרי זה).

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    בעקרון כל האבחנות הן אבחנות של שחיקה - טולרנסים. צריך לפרק ולמדוד קוטר בוכנה ב-2 צירים לפחות (לאורך ולרוחב), וצריך לבדוק קוטר של מיסבי לחץ שמן על ציר הקראנק והטלטל. אין דרך לעשות את זה מבלי לפרק מנוע לגורמים.

    אם המנוע היה מניע - היית יכול לבדוק אותו בסל"ד משתנה ותחת קצת עומס, וכך לדעת שאם אתה לא שומע דפיקות מהקראנק ומהטלטל - אתה יכול להניח שמיסבי הלחץ שלהם במצב סביר. אבל אם אני מבין נכון, זה לא המצב. אם אתה מוכן לקחת הימור שהקראנק והטלטל תקינים ולהחליף את השאר - תוכל לדעת בדיאבד אם הכל הסתדר או לא (גם לא מייד ב-100% - יש מקרים שבהם הקראנק נפצע ומתחיל לדפוק כמה עשרות ק"מ אחרי זה).
    אני יודע שהמנוע היה עושה רעשים מוזרים לפני שהפסיק להניע, אז אני צריך להניח שאילו היו דפיקות של הקראנק או יכול להיות משהו אחר?
    עוד שאלה - איך הקראנק יכול לגרום למנוע לא להניע אם הוא אכן מעלה ומוריד את הבוכנה ויש קומפרסיה?

    עדכון - דיברתי עם הילד - הוא אומר שהמדיד שמן היה על מינימום והיה רעש של חיכוך לפני שהמנוע הפסיק להניע ולא רעש של דפיקות - אפשר להניח שאכן מדובר בבוכנה ? הרי גם באמת בבדיקה נמצא שאין קומפרסיה במנוע
    נערך לאחרונה על ידי Elisb; 22-08-2017 בשעה 15:15.

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי Elisb צפיה בהודעה
    אני יודע שהמנוע היה עושה רעשים מוזרים לפני שהפסיק להניע, אז אני צריך להניח שאילו היו דפיקות של הקראנק או יכול להיות משהו אחר?
    עוד שאלה - איך הקראנק יכול לגרום למנוע לא להניע אם הוא אכן מעלה ומוריד את הבוכנה ויש קומפרסיה?

    עדכון - דיברתי עם הילד - הוא אומר שהמדיד שמן היה על מינימום והיה רעש של חיכוך לפני שהמנוע הפסיק להניע ולא רעש של דפיקות - אפשר להניח שאכן מדובר בבוכנה ? הרי גם באמת בבדיקה נמצא שאין קומפרסיה במנוע
    קראנק לא יגרום למנוע לא להניע. קראנק דופק בהתחלה רק זה - דופק, ושוחק את מה שנשאר מהמיסב ומהציר של הקראנק. אחרי זה או שהנזק נהיה גדול מספיק כדי לא להחזיק לחץ שמן נדרש - ואז לא משנה מה עושים, כל שאר המנוע שצריך שמן נשחק מהר מאוד - או שהוא נשבר בנקודה של המאמץ מהעיוותים.

    עפ"י הרעש בזמן התנעה אפשר להניח מה קרה, אבל אי אפשר לדעת בוודאות, כמו שכתבתי. הנזק יכול לצוץ כמה עשרות ק"מ לאחר מכן. זה הסיכון שלוקחים.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    קראנק לא יגרום למנוע לא להניע. קראנק דופק בהתחלה רק זה - דופק, ושוחק את מה שנשאר מהמיסב ומהציר של הקראנק. אחרי זה או שהנזק נהיה גדול מספיק כדי לא להחזיק לחץ שמן נדרש - ואז לא משנה מה עושים, כל שאר המנוע שצריך שמן נשחק מהר מאוד - או שהוא נשבר בנקודה של המאמץ מהעיוותים.

    עפ"י הרעש בזמן התנעה אפשר להניח מה קרה, אבל אי אפשר לדעת בוודאות, כמו שכתבתי. הנזק יכול לצוץ כמה עשרות ק"מ לאחר מכן. זה הסיכון שלוקחים.
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    המנוע התחתון לא ניתן לשיפוץ או יותר נכון מיסבי הקראנק בבלוק לא ניתנים להחלפה בדרך הרגילה.
    במנוע שנסע זה לא שאלה של האם הקראנק ניזוק אלא שאלה של כמה חמור הנזק.
    אפשר לפרק את הראש והצילינדר ולבדוק חופש צידי בטלטל בעזרת פילר,זה יתן אינדיקציה לגבי השחיקה - לא בטוח שתוכל לעשות את זה כשהמנוע מורכב.
    במנוע שעבד בלי שמן הרינגים בד"כ מותכים לתוך הבוכנה שמתעוותת וניטחנת בזמן שהנזק הקל יותר הוא לצילינדר.
    את הנזק לצילינדר לא ניתן לאבחן בצורה מקצועית לפי העין.

    הערה: אם שחכתי לציין כבר פירקתי את המנוע מהקטנוע ואת המנוע העליון כולל הצילינדר והכל והרכבתי חזרה כדי להתייעץ ולא להחליף על עיוור.


    תשמעו כרגע הבנתי שהיה שמן במנוע אך מעט - לפי מה שהוא אומר על הקוו של המינימום - במצב כזה אין שום סיבה שהמנוע ינזק כתוצאה מחוסר שמן כי בעצם לא באמת חסר שמן אלא יש אך לא עד המקסימום, מה גם שהוא אומר שלא הייתה בעיה עם הטורים והמנוע לא היה נכבה במהלך נסיעה (הסימפטומים שהמנהל אמר שאמורים להגיע כשהקראנק מחליט למסור נשמתו לבורא) אך היה מתקשה מאוד להניע והיה רעש של חיכוך (של הבוכנה?הצילנדר מסביב לא נראה חרוך \ חרוט) ולא רעש של דפיקות.


    אני מניח שבמצב כזה בנסיעות מאומצות בנוסף לכך שהשמן היה על המינימום אימץ מאוד את הבוכה וכו' גרם לאיבוד הקומפרסיה.
    למרות שלפי העין הלא מבינה שלי וההסברים שלכם ושל 2 מכונאים שאני מכיר - הצילינדר והבוכנה במצב טוב וכנראה האיבוד של הקומפרסיה והשמן נגרם מאטמים לא טובים (כל המנוע מבחוץ מכוסה בשכבה יפה של הזעת שמן מהמנוע, כולל כל המנוע התחתון) או רינגים.

    בסופו של דבר החלטתי להזמין קיט צילינדר ובוכנה והכל של מלוסי 220 סמ"ק ולסגור את הסיפור, מה דעתכם?

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    שמן בקו התחתון זה הרבה שמן,זה לא גורם להרעבה וגם יש חיישן לחץ שמן נמוך בלוח המכוונים.
    רעש חיכוך בהנעה מגיע מהבנדיקס אופייני למנוע הזה.
    האטמים של פיאג'יו תמיד מזיעים,גם כשהכל תקין - לא יוצאת משם קומפרסיה זה שרידים של שמן ונוזל קירור.
    לגבי הקיט - הרבה התעסקות,לדעתי מיותר קנה מקורי.


    המוסך שבדק לך,המד שלו שמיש\בדקת שלא נעשה פה "סיבוב"?
    לפני שפירקת היה כדאי לודא שבאמת אין קומפרסיה.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 22-08-2017 בשעה 20:10.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    כשהמנוע עוד היה מורכב אפשר היה לבצע "קומפרסיה הפוכה" זה היה חוסך הרבה השערות.
    בבדיקה הנ"ל דוחסים אוויר לתא השרפה ובודקים מאיפה הוא יוצא,האזור ממנו יוצא - שם התקלה.
    עכשיו אפשר לנסות לעלות תמונות אולי משהו יתגלה.

  12. #12
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    כשהמנוע עוד היה מורכב אפשר היה לבצע "קומפרסיה הפוכה" זה היה חוסך הרבה השערות.
    בבדיקה הנ"ל דוחסים אוויר לתא השרפה ובודקים מאיפה הוא יוצא,האזור ממנו יוצא - שם התקלה.
    עכשיו אפשר לנסות לעלות תמונות אולי משהו יתגלה.
    רוצה לעדכן שפתחתי את המנוע שוב והבאתי חבר (מכונאי במוסך מורשה של אחד היבואנים) השסתומים נראים מעולה , הצילינדר נראה שרוט והרינגים במצב לא טוב בכלל.
    הבוכנה נראית טוב ומה שאפשר ככה להסתכל על הקראנק נראה שהכל בסדר.

    אחרי הרבה חיפושים תהיות וכאבי לב כשרואים את המחירים של החלקים המקוריים (מחו"ל) החלטתי להזמין קיט BIG BORE של ארנה שכולל כמעט כל מה שצריך.

    ברשת ממליצים להחליף פלאג ל-CR8EIB , יש דרך לדעת בוודאות האם הפלאג הזה מתאים לקטנוע שלי ויכנס אליו? שלא יהיה עבה \ דק מידי?

    אחרי שיגיע הקיט וארכיב הכל ואנסה לכוון את הקרבורטור כמו שצריך אעדכן שוב אם עבד ואיך עבד ומה עבד - אשתדל לצלם גם כדי שאם מישהו אחר יצטרך אז יהיה.

    רוצה לומר תודה מעומק הלב לחברים כאן שעזרו - זה לא מובן מאיליו

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    CR8EB זה "המקורי".
    כדאי לעבוד עם ספר מכונאים,יש חשיבות לעוצמה שבה אתה סוגר את הראש וחלק מהברגים במנוע.

  14. #14
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    40
    אפשר לדעת יותר מלתחקר את מי שרכב בעת הבעיה. אם לא היה מספיק שמן (לא לשכוח שאנחנו בחיים במדבר לוהט, לא בדיוק אלסקה) אז סימפטומים של שחיקת רינגים וצילינדר היו מגיעים בעישון ופיח מוגבר מהאגזוז, ירידה של כוח עד עצירה ואם הנורית לחץ שמן תקינה אז היא נדלקת.
    במקרה של שסתומים לא היית מקבל את הסימפטומים האלה, אלא רק ירידה של כוח בגלל תערובת לא עשירה וירידה בקומפרסיה, אבל בלי ״שבר״ מכאני, לא נראה לי שהיית מגיע למצב של 0 קומפרסיה בבעיה שכזו באופן מיידי, ובמצב של שבר בשסתום היית רואה נזק במנוע העליון. אם הקראנק היה הגורם לאי קומפרסיה, היית רואה נזק מאוד גדול כשהיית פותח את המנוע.
    במקרים של קראנג בדכ מה שהולך זה המיסבים. אתה יכול לנדנד את הבוכנה על הטלטל ולהרגיש אם יש חופש של הקראנק בין המיסבים.

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2017
    הודעות
    34
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    CR8EB זה "המקורי".
    כדאי לעבוד עם ספר מכונאים,יש חשיבות לעוצמה שבה אתה סוגר את הראש וחלק מהברגים במנוע.
    2 דקות אחרי שכתבתי את ההודעה גיליתי את זה
    בכל מקרה אני עובד עם ספר מכונאים וידית מומנט , לא בא לי להסתבך עם המנועים של פיאג'יו שוב
    למקרה שמישהו יחפש זה הלינק לספר:
    https://www.scribd.com/doc/129008213...een&from_embed

    ציטוט נכתב במקור על ידי YossiSiv צפיה בהודעה
    אפשר לדעת יותר מלתחקר את מי שרכב בעת הבעיה. אם לא היה מספיק שמן (לא לשכוח שאנחנו בחיים במדבר לוהט, לא בדיוק אלסקה) אז סימפטומים של שחיקת רינגים וצילינדר היו מגיעים בעישון ופיח מוגבר מהאגזוז, ירידה של כוח עד עצירה ואם הנורית לחץ שמן תקינה אז היא נדלקת.
    במקרה של שסתומים לא היית מקבל את הסימפטומים האלה, אלא רק ירידה של כוח בגלל תערובת לא עשירה וירידה בקומפרסיה, אבל בלי ״שבר״ מכאני, לא נראה לי שהיית מגיע למצב של 0 קומפרסיה בבעיה שכזו באופן מיידי, ובמצב של שבר בשסתום היית רואה נזק במנוע העליון. אם הקראנק היה הגורם לאי קומפרסיה, היית רואה נזק מאוד גדול כשהיית פותח את המנוע.
    במקרים של קראנג בדכ מה שהולך זה המיסבים. אתה יכול לנדנד את הבוכנה על הטלטל ולהרגיש אם יש חופש של הקראנק בין המיסבים.
    המנוע לא הפסיק להניע ככה פתאום אלא זה קרה במשך תקופה של בערך חודשיים כאשר בתחילה הקטנוע היה מתקשה יותר ויותר להניע עד שהפסיק להניע בכלל.
    ואחרי בדיקה של כל מה שאמרת אתמול, המסקנה היית - צילינדר ורינגים.

    תגידו, הבנתי שהפלאג המומלץ זה פלאג אירידיום (פלאג קר) ולפי מה שידוע לי ברכבים עם טורבו בדר"כ ישנם פלאגים כאילו.
    מישהו יודע מה הסיבה שמומלץ להתקין פלאג כזה בקטנוע כזה?

אשכולות דומים

  1. אקס איבו 2016 למכירה
    על ידי evyatar.mu בפורום פורום מכירה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 01-06-2017, 19:44
  2. טווח קומפרסיה במנוע 600 ספורספורט
    על ידי ted בפורום כללי
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 24-04-2017, 12:49
  3. מחירון טיפולים אקס איבו 250
    על ידי guyg בפורום כללי
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 07-02-2017, 16:08
  4. נערך: כמה שמן נכנס במנוע - איבו 250
    על ידי dorvil בפורום פורום טכני
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 16-03-2016, 08:36
  5. קומפרסיה תקינה? ג'וי מקס 250
    על ידי אורי בפורום פורום טכני
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 01-11-2015, 11:29

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO