
נכתב במקור על ידי
YossiSiv
אפשר לדעת יותר מלתחקר את מי שרכב בעת הבעיה. אם לא היה מספיק שמן (לא לשכוח שאנחנו בחיים במדבר לוהט, לא בדיוק אלסקה) אז סימפטומים של שחיקת רינגים וצילינדר היו מגיעים בעישון ופיח מוגבר מהאגזוז, ירידה של כוח עד עצירה ואם הנורית לחץ שמן תקינה אז היא נדלקת.
במקרה של שסתומים לא היית מקבל את הסימפטומים האלה, אלא רק ירידה של כוח בגלל תערובת לא עשירה וירידה בקומפרסיה, אבל בלי ״שבר״ מכאני, לא נראה לי שהיית מגיע למצב של 0 קומפרסיה בבעיה שכזו באופן מיידי, ובמצב של שבר בשסתום היית רואה נזק במנוע העליון. אם הקראנק היה הגורם לאי קומפרסיה, היית רואה נזק מאוד גדול כשהיית פותח את המנוע.
במקרים של קראנג בדכ מה שהולך זה המיסבים. אתה יכול לנדנד את הבוכנה על הטלטל ולהרגיש אם יש חופש של הקראנק בין המיסבים.