https://www.rideapart.com/articles/4...0s-europe/amp/
שושני . בשבילך ישר מהתנור
https://www.rideapart.com/articles/4...0s-europe/amp/
שושני . בשבילך ישר מהתנור
כבר העליתי את זה מקודם אל מול הבימר 2021 ההשוואה לא הוגנת לא אל מול היכולות, לא אל מול רף הביצועים (כל אחד מהם מכוון למשהו אחר)
ובטח לא אל מול המחיר וזה בדיוק הסיפור, אם אני קונה בימר במינכן (אני מחובר לבחור שעושה את זה פעם בשנתיים) אני חוסך את מחיר הזיווד, היקר
ומחיר ההובלה מישראל לאירופה (1000 יורו) ההרצה והטיפול הראשון יהיו בחו"ל לכן פריסת מוסכי השירות משמעותית. אין לי ספק שהוא הבחירה
המועדפת בחו"ל, מרגע שגלגליו יגעו באדמת הארץ הוא הופך למיותר או נכון יותר מוגזם בכל הפרמטרים והורסיס הופך להעדפה ראשונה.
אני יכול לפרסם אותו למכירה אחרי שנה שנתיים ולחזור לורסיס/דגם אחר עם עודף אבל זה מאלץ אותי להתעסק במכירה בתנאי שוק לא ברורים.
הורסיס החדש מקבל המון אלקטרוניקה חדשה ורצוי לתת לו שנה מנוחה לגלות מחלות ילדות, שזה עדיין מסתדר לי בטווח הזמנים.
דיברתי עם איש קשר במוסך המרכזי של BMW בת"א ואני בודק אפשרות לקבל אותו לרכיבת מבחן לסוף שבוע, במידה ואכן זה יצא לפועל,
אני מניח שההחלטה תהיה קלה יותר.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אין ספק שיש לך יותר ניסיון אבל למיטב הבנתי וחפירותי בפורום אתה לרוב מטייל סולו. אם טעיתי, תגיד.
כשאני רוכב עם אישתי הקצב שונה לחלוטין מרכיבה סולו (מהיר ב 100%) ואני משוכנע שהקצב הזוגי שונה אצלך ואצל שושני עם ובלי קשר לחו"ל.
הסברתי שוב כאן.
בכל מקרה שושני לא יקנה NC בגלל שליבו פועם במבטא גרמני אז הדיון פחות רלוונטי.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
את הטיול הראשון של באלפים עשיתי עם הונדה 800 היה בסדר למרות שהרגשתי קצת חוסר בכוח במקומות הגבוהים ובסיבובים הטכניים הקשים
זה לא שזה לא אפשרי פשוט אתה צריך לעבוד חזק יותר עם ההילוכים והטכניקה בעוד במנועים חזקים יותר את העבודה עושה המנוע.
אני מסייג ואומר כי יכולות הרכיבה שלי השתפרו משמעותית כך שכל המדדים שנלקחים מה-BMW 1200 CL 2014 בפירנאיים והקרוס ראנר בטיול מ-2017
הם בערבון מוגבל, את ההבדל בין הטרייסר 09 לאפריקה אפשר להשוות ולומר בביטחון מלא שה-09 לא מתאים לטיול זוגי למרות שעשיתי את זה
ואפריקה מושלם.
נישאר לבדוק עכשיו ב-2020 את ה-1250 הבווארי אל מול הורסיס החדש ויכולות הרכיבה שלי נכון להיום.
תמונה מ-2017 הטיול הראשון לאלפים:
![]()
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בתנאים הרריים מנוע עם מומנט יתן מענה מצויין.
לגבי רמת נוחות זה כבר אינדיווידואלי כשאני מניח שאדוונצ'רים ואופנועי ספורט תיור יתנו מענה מצויין.
מנסיון עם הבאנדיט 1200 והGTR1400 שהיו עם מנועי 4 צילינדרים בשורה ומומנט של טרקטור הם היו שילוב מצויין בכל תנאי הדרך החל מנסיעה עירונית בסל"ד נמוך ומהירויות זחילה דרך שיוט נינוח במהירות טיסה וכמובן התמודדות עם כבישים מפותלים.
אני מבין את החיבה של השושנים לוורסיס שהמנוע שלו מאוד קרוב באופי לבאנדיט 1200 ונותן מענה טוב בכל דרך.
ושושנה שלא יעלה לך לראש אני לא רוצה וורסיס זה כלי שלא מדבר אלי.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
שמן רבותיי שמן, טוב שם טוב משמן טוב?
אז ככה שמעתי טיעונים בעד ונגד המוטול, בארץ במיוחד מחזיקים ממנו כשמן מצוין ומטרו ממליצה עליו לשימוש בכל הכלים שלה שנמכרים בארץ
וזה הרבה.
החלטתי לבדוק מה קורה בחו"ל ומסתבר שדווקא המוטול נמכר פחות משמנים אחרים טובים לא פחות, אז בעקבות חכמי הרשת מחו"ל עשיתי מעשה
ועברתי ל - LIQUI-MOLY במפרט המתאים ולאחר שנבדק ע"י חברי מועדון ורסיס בחו"ל אל מול היצרן שאפשר להשתמש בו.
השינוי לטעמי שווה, בעיקר בתחושה, זה מקבל ביטוי בצליל המנוע שהפך פחות מתכתי, רעשי מנוע טבעיים שליוו אותי מהיום הראשון נעלמו או נחלשו
רעשי גיר נבלעים ותחושת החלקות לאחר כ-1000 ק"מ ממועד ההחלפה טובה ונעימה יותר. מבחנתי ניצחון קטן.
הוסיפו על זה שהמחיר של 4 ק"ג שמן כזה נמוך יותר ממחיר המוטול (בחו"ל זה הפוך) אז הרווח כפול, הסוגיה שמאתגרת עכשיו את בעלי הורסיס
בעולם היא המלחמה של הלקווי מול הקסטרול תומכי ורסיס בארה"ב ממליצים כמובן על השמן מתוצרתם (הקסטרול) בעוד האירופאים מעדיפים את הגרמני.
העדפה שלי כרגע למי שמחזיק ורסיס על סמך הניסיון ותחושה אישית:
צמיגים: לוותר על המקוריים בהחלפה הראשונה וללכת על ה-אנג'ל GT2-שיפור משמעותי במיוחד!
שמן: ליקווי מולי - שיפור מינורי אבל מרענן.
טיפולים תקופתיים: להצמיד את החלפת פילטר האוויר לטיפול החלפת הפלגים.
יבחן בקרוב פילטר אוויר מצופף פחות של חברה איכותית שלדברי המועדון בארה"ב משפר את הביצועים ביניקת האוויר מבלי לפגוע המנוע.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני נסיתי את שניהם אבל שמן שלדעתי האישית התעלה עליהם היה של פוטוליין
שוש, כל שמן טוב/שם טוב מהשורה הראשונה היום עם הדירוג הנחוץ כפי שכתוב בספר יעשה עבודה מעולה.
שמת את אותה צמיגות בדיוק כמו לפני של המוטול?.. וברור שכל שמן חדש אחרי החלפה תרגיש חלקות (לא מאמין שאתה זוכר איך הכלי התנהג לפני כמה אלפי ק"מ ממש בקטנות כולל סמפוניית הצלילים מהרכיבים בין הרגליים..)
עם צמיגים אכן זה יותר מורגש, אבל... אם לא מתגרזנים וגומרים את הצמיג/ים אחרי 7~8 אלף ק"מ, גם פה התחושה של צמיג חדש אל מול הישן שהתרבע/התייבש אחרי 15+ אלף ק"מ היא תמיד תהיה -וואו! "..איך לא החלפתי לפני?!?!?.. איזה כיף!"
** גילוי נאות - לא מת על מוטול בכלל!!!, שמן יקר בארץ ועשו ממנו הרבה יותר ממה שהוא. סה"כ עוד חברת שמנים טובה **
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast