סרטונים מעניינים. זה ממש נראה כאילו המערכת שולטת בהגה למרות שהיא לא. הייתי שמח שיהיה לי כזה באופנוע - למה לא?
שלום לכולם,
אשמח לשמוע מה דעתם על מערכת בקרת יציבות. עד כמה המערכת יעילה במצבים של שמן על הכביש, פס צבע ביום גשום וכו'.
מקריאה בפורום קיבלתי את הרושם שזה לא שיקול בקניית אופנוע. מצד שני המערכת נעשתה יותר זמינה בתקופה האחרונה (ב.מ.וו f800r ו-סוזוקי Gsxs750 ששניהם מתומחרים כעת סביב ה-70).
להלן קישור לשלושה סרטונים קצרים מיוטיוב שנראה שמערכת ה-asc של ב.מ.וו מנעה תאונה.
אשמח לשמוע את דעתכם האם הייתם בוחרים אופנוע אחר שמגיע עם המערכת וכן על ההבדלים בין המערכות של היצרנים השונים.
אגב, לא מצאתי יותר מידי מידע על המערכת בסוזוקי ומעניין לדעת האם היא יעילה במצבים כמו שרואים בסרטונים המצורפים.
נערך לאחרונה על ידי uriar; 12-10-2017 בשעה 21:48.
סרטונים מעניינים. זה ממש נראה כאילו המערכת שולטת בהגה למרות שהיא לא. הייתי שמח שיהיה לי כזה באופנוע - למה לא?
חד משמעית כן לדעתי. המערכת הזו מצילה חיים ולא משנה אם אתה רוכב מיומן או לא. כמובן בתנאי דרך על כביש רטוב יש לנקוט יתר זהירות. אני לא יודע לגבי שמן על הכביש, אבל לפי מה שראיתי נראה שהמערכת אכן עוזרת לייצב את האופנוע. לדעתי אם יש באפשרותך את היכולת הכלכלית אני לא הייתי חושב פעמיים. דרך אגב גם הF700gs מגיע עם המערכת הזו בארץ מהיבואן.
צר לי לאכזב אבל מה שאתה רואה בסירטונים זה בעיקר טכניקת רכיבה/מזל (ובעיקר מזל). מעבר לשליטה על המצערת המערכת לא עושה כלום... למיטב ידיעתי המערכת מרסנת את יד ימין החמדנית שלך במקרים שפתחת יותר מדי גז, משהו שמשותף לכל המערכות של כל היצרנים. לא הצלחתי למצוא משהו מעבר לכך.
האם הייתי רוצה אחת מערכת כזאת? כן. האם הייתי קונה bmw רק בגללה? לא.
לגבי מצבים כמו שמן על הכביש, המערכת לא תדביק לך את הגלגלים טוב יותר לכביש, פשוט תמנע זריקת תחת ע"י ריסון המנוע. זה לא אומר שהקידמי לא יכול לברוח לך, ולאף מערכת אין מה לעשות כשזה קורה.
אם אתה מרגיש אבוד לגמרי בשאלה מה לעשות עם עצמך כשהאופנוע מתחיל להחליק הייתי ממליץ על קורס רכיבה יותר מאשר asc או ראשי תיבות אחרים שיצרן נתן לזה.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
רוכב עם מערכות כאלו.
לחלוטין מיותרות בעיני (להבדיל מabs שלדעתי מצילה איברים ופיירינג).
היא שימושית בעיקר לרוכבים מתחילים על אופנועים חזקים בתנאים חלקים.
לי היא בד"כ רק מפריעה.
יש לי על האופנוע. בימאהה זה tcs
מופעלת רק בגשם. זה מאוד נחמד.
יכלתי לחיות בלי ולא הייתי פוסל אופנוע רק כי אין לו את זה.
יותר חשוב לדעת את מגבלות הנסיעה שלך מבלי מערכות עזר מאשר להשתמש בהם ולחשוב שאתה חסין כדורים
אני נוטה להסכים עם אלה שהגיבו לפני, זו אכן מערכת מיותרת בדיוק כמו מערכת ה ABS
המערכות הללו מביאות עצמן לידי ביטוי לעיתים נדירות... ואז מצילות את החיים שלך.
מניח שניתן לעשות הפרדה בשימוש במערכת כזו על הכביש הציבורי לבין השימוש שלה על מסלול המירוצים, יש סיבה טובה שכמעט כל אופנועי המסלול היום מסתמכים על מערכת כזו...
במסלול כל פניה יכולה להגמר בהשתגרות לשמיים במיוחד שאתה בוחן את גבולותייך בכל הקפה אבל בכביש הציבורי?
עניין פעוט של שימור חיים.
דוגמא....טיפשות של רוכב שנגמרה בדפיקות לב בלבד.
בגדול זה המשך טבעי של abs
אותו המנגנון בידיוק רק שבמקום לתפעל ברקס הוא שולח נתוני החלקה למחשב ניהול מנוע והמחשב מוריד צלינדרים או מצערת.
ב4 בשורה חיונית מאוד
בבמוו גם עדיף עם מאשר בלי, ברגע שהאופנוע מגיע בלי מערכת כזו המנוע מגיע עם כיוון ומפה מרוסנת יותר.
אופנוע עם המערכת מגיע עם מנוע חי וחזק יותר אין צורך לרסן תמידית מנוע כשיש מערכת כזו.
היפנים משתמשים בabs 8 של בוש זה מה שיש בבמוו 2004עד 2009
במוו היום עם abs 9
מתי יגיע ליפנים? כשיצא abs 10 היפנים יוכלו לקנות ולשים abs 9
Sent from my PRO 6 using Tapatalk
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
ההבדל הוא שכאן ברגע שמתחילים להחליק (בהנחה וזה לא בכוונה, או ע"י בעל נסיון), התגובה האינסטנקטיבית היא לסגור גז. ואז חוזרים למוטב.
בבלימה לא נכונה האינסטינקט הוא להתנפל על הבלמים.
לכן אני חסיד של abs ולא של מע' למניעת החלקה בתאוצה.
סגירת גז אנסטנקטיבית = התשגרות במסלול בליסטי אל עבר הסטרטוספרה.
https://www.youtube.com/watch?v=wnnnda4UbUg
רק דוגמה...
אני כאן, קורא את כל התגובות ולא מגיב כי אין לי מה להוסיף. נוצר כאן דיון מעניין בדיוק כפי שקיוותי. מוזמנים להמשיך.
בסופר טנרה במצב ברירת מחדל יש התערבות מעטה.
במצב מופעל היא מאוד אקטיבית.
אפשר גם לכבות לגמריי
למה אני לא אוהב את המערכת
אתמול כביש בית אורן לכיוון עתלית, הפעלתי את המערכת מכיוום שכל הכביש בוץ יבש וגיפה.
המערכת התערבה לי כשלקחתי פניה חדה והורידה לי כוח בדיוק בשיא הפניה כשאני לתוך השכבה וכמעט ריסקה אותי לתוך הגדר. בלמתי בזמן.
למה אני אוהב אותה.
הבוקר, מצב התערבות מעטה, כתם שמן בצומת לפני החיבור של כביש 5 לתל אביב מכביש שש ברמזור, הורידה כוח מהאחורי כשהתחלתי נסיעה (לא שמתי לב איפה עצרתי) הורידה כוח ככה שכמעט לא התקדמתי למרות שפתחתי חזק יחסית ברמזור והייתי על מצב ספורט, במקום לפרפר, שזה נחמד.
בסופר טנרה במצב ברירת מחדל יש התערבות מעטה.
במצב מופעל היא מאוד אקטיבית.
אפשר גם לכבות לגמריי
למה אני לא אוהב את המערכת
אתמול כביש בית אורן לכיוון עתלית, הפעלתי את המערכת מכיוום שכל הכביש בוץ יבש וגיפה.
המערכת התערבה לי כשלקחתי פניה חדה והורידה לי כוח בדיוק בשיא הפניה כשאני לתוך השכבה וכמעט ריסקה אותי לתוך הגדר. בלמתי בזמן.
למה אני אוהב אותה.
הבוקר, מצב התערבות מעטה, כתם שמן בצומת לפני החיבור של כביש 5 לתל אביב מכביש שש ברמזור, הורידה כוח מהאחורי כשהתחלתי נסיעה (לא שמתי לב איפה עצרתי) הורידה כוח ככה שכמעט לא התקדמתי למרות שפתחתי חזק יחסית ברמזור והייתי על מצב ספורט, במקום לפרפר, שזה נחמד.