עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 36

אשכול: GS500 - אי יציבות בזמן נסיעה, רעידות מהזנב.

צפייה משולבת

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363

    GS500 - אי יציבות בזמן נסיעה, רעידות מהזנב.

    היי חברים.
    הרגשתי לאחרונה שב-GS שלי האופנוע מאוד לא יציב, במידה של חשש להיכנס לפניות ואפילו לנסוע בקו ישר בכביש מהיר. בהתחלה חשבתי שמקור הבעיה במיסבי ההיגוי השחוקים (שכבר הומלץ לי להחליף בעת הביקור הראשון במוסך), החלפתי אותם והכידון הרגיש נהדר. לאחר מכן זה המשיך וחשבתי שמקור הבעיה בצמיגים השחוקים שלי ושמתי צמיגים חדשים. הבעיה עוד נותרה עד היום ואני אובד עצות.
    בשביל להבין האם אני סתם פרנואיד וזה פשוט דגם האופנוע שבא ככה - יצאתי לסיבוב על GS מבוגר בשנה משלי (צורה ישנה) של ידידה והוא הרגיש לי גם קליל בהליכה על המדרכה עם 2 רגליים וגם מאוד יציב ביחס לכלי שלי בכביש, כמו ששלי היה כשקניתי אותו.
    לאופנוע שלי בעיה נוספת - כאשר אני מעלה את הגז בעדינות הסל"ד מתחיל לגמגם (למרות שהכח עולה) באזור ה-1700-3000 סל"ד ומשם הוא מתייצב, לפחות על השעון. זה מתבטא בחוסר כוח אחיד וזה מרגיש שהאופנוע מגמגם ונותן את הכח ב"פעימות" מהירות ולא בזרם אחיד. גם בסרק הוא יציב. כשמעמידים את האופנוע על הג'ק ונותנים לגלגל להסתובב אז במהירות גבוהה הוא "מקפץ" ולא יושב ישר. גם כל פעם שאני מעט עוזב את הגז ופותח שוב יש "קליק" כזה מהמנוע עם משיכה קטנה ופתאומית, ומאז שסידרתי את האטמים בקרבורטורים זה ככה, מה שכן בלימת המנוע ירדה. (שוב, באופנוע של הידידה זה מגיב חלק בהרבה ובלי קליק שמושך קדימה).

    הבעיה בקרבורטורים שלא מכוונים לאחר החלפת האטמים? סל"ד הסרק נע בין 900 כשקר ל-1500 כשחם (כאשר מנוע אמור לנוע בין 900-800 קר ל-1100-1300 כשחם). גם שומעים את השסתום מתקתק כשהמנוע קר בעמידה (וכיוון השסתומים נעשה לפני 3 אלף ק"מ).

    בולמים? קרבים? מיסבי גלגל? שרשרת שלא מכוונת? (במצב חדש אגב). אשמח לכיוון כלשהו כי זה באמת לא נוח עם כל הרעידות הללו, ברמה של נמק ברגל שמאל לאחר 30-40 ק"מ על הכביש המהיר במהירות רגועה של 90-110 (כשמקודם 6 שעות על 120 לא הזיזו לי)
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    זה מנוע טוין מקבילי עם 180 הוא תמיד יספק את הכוח בצורה לא אחידה .
    מכאן זה דאמפרים בגלגלש שיכולים ליצור את הקליק שלך.
    חופשים בגלגלשים ,חופשים בגיר.

    עכשיו אם המנוע מגמגם זה יחמיר את המצב של האי אחידות כוח וזה יגרום לקיפוצים בסיבובים.

    גם הבולמים יכולים להיות הבעיה של הקיפוצים שלך ,או גנט עקום או מיסבי גלגל. את זה תבדוק בדרך הקלה תלחץ קלאצ ותראה אם מפסיק אם הפסיק זה משהו במכללים שכתבתי לפני.
    אם ממשיך זה מה שרשמתי כאן

    Sent from mTalk using windows 10 mobile
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    אוקיי, ממצאים חדשים:

    לקחתי לסיבוב בעיר, האצתי במגרש חנייה גדול והכנסתי קלאצ', התחושה במהירות לא השתנתה, רק בפניות רחבות ואיטיות האופנוע זורם בצורה אחידה ולא בתקיעות אקראיות.
    הגעתי לחבר (גם עם GS) ושמנו על ג'ק האמצע. אני מכניס להילוך והשרשרת פשוט קופצת באקראי, ככל שהמהירות מתגברת כך גם הקפיצה.
    עצם העובדה שאין הבדל מורגש בין נסיעה בהילוך מוכנס לנסיעה בקלאצ' אומרת לי שככל הנראה הבעיה לא בשרשרת או גלגלי השיניים. השרשרת נראת נהדר וגם הגלג"ש האחורי, את הקדמי לא פתחתי לראות אבל אני מאמין שהוא באותו מצב (הבעלים הקודמים החליף ב-65 אלף ק"מ, עכשיו אני עם 71).
    החבר אומר שהבעיה יכולה להיות במיסבי הגלגל (הגלגל אוזן בהחלפת הצמיגים), במזלג האחורי שאולי לא מכוון...

    צימצמנו אפשרויות, מה הלאה?

  4. #4
    Member הסמל האישי של shaig
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    434
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    ושמנו על ג'ק האמצע. אני מכניס להילוך והשרשרת פשוט קופצת באקראי, ככל שהמהירות מתגברת כך גם הקפיצה.
    נשמע כמו בעיה בשרשרת (חוליה תקועה), או במייסב גלגל.
    נסה לשים בניוטרל ולסובב ידנית ולהרגיש.

  5. #5
    יש מייסבים במזלג אחורי אולי הם גמורים.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של R86
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    982
    סתם שאלה
    בדקת שהצמיגים מורכבים נכון?
    אהה
    אין כיוונים במזלג אחורי
    אולי לא כיוונת את המותחני שרשרת כמו שצריך
    .....…
    לאיזה צמיגים החלפת?
    אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    86
    סתם תהיה, יש מצב שהגלגל שלך לא יושב ישר (מתיחת שרשרת
    ללא כיוון נכון של הגלגל האחורי -בדוק את השנתות שמסומנות על המותחן של הגלגל האחורי )?

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    הצמיגים הם מצלר לייזרטק. לפני זה מקדימה ישב דיאבלו רוסו II של פירלי ומאחורה צמיג סיני של חברה בשם ATLAS.
    הגלגל האחורי אוזן. כשהוא שם לי את השרשרת (אני נוכח בכל התהליך) הוא פשוט שחרר/חיזק אותה בשביל לשים את הגלגל, בלי לכוון אותה, וראיתי לפני כן בסרטון שצריך לכוון את 2 המותחנים שהשרשרת תישב ישר ושיהיה משחק חופשי של 20-30 מ"מ בין משוחררת למתוחה. יש לי מפתחות ומטר לבדוק אם יש לה FREEPLAY נכון ולסדר אותו, אבל איך אני מיישר את השרשרת?
    ולגבי מיסבי הגלגל - מאחורה הוא החליף לי רק אחד משום מה, לא היה לו שני.
    ואת הגלגל הוא איזן לי על מכשיר מיוחד, ראיתי שהוא מאוזן, לפחות הגלגל עצמו כשאינו מחובר לשאר האופנוע.

    ערן - לאילו שנתות אתה מתכוון? איפה אני יכול לראות את זה?
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    סיבות נפוצות לקפיצות זה מתלים גמורים,גלגלים לא מאוזנים,גלגלים לא מקבילים וצמיגים ביציים גם שילוב שלהם יכול להיות.

    אם אחרי החלפת הצמיגים לא השתנה כלום זה אומר שאין קשר לצמיגים או לאיזון גלגלים.
    דבר ראשון תחליף שמן בבולם הקדמי ותמדוד את הקפיצים שלו (ספר רכב),במקביל תבדוק מה שלום הבולם האחורי.
    סימן טוב לבולם אחורי פרוץ זה ניטור אחרי פס האטה ופידבק כללי ספוגי מהחלק האחורי של האופנוע.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 26-09-2016 בשעה 22:13.

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    כשאני מסובב את הגלגל הוא מרגיש מאוד נוקשה וקשה לסיבוב בהשוואה למקודם (זכור לי משימוני השרשרת, ובמקודם הכוונה ללפני חודש-חודשיים). פעם הייתי יכול לתת לו להתגלגל חופשי ועכשיו יש התנגדות ושומעים טיפה את הדיסק מסתובב.
    מבחינת בולמים אראה מה מצבם ואנסה לכוון, אולי הם מכוונים רך מדיי ויהיה לי יותר נוח אם אקשה אותם מעט. אני לא חושב שאלו הבולמים משום שזה קורה גם כשהאופנוע על הג'ק ואין משקל עליו (אף אחד לא יושב).

    עדכון: ירדתי למטה לבדוק שוב את המצב. השרשרת - משחק חופשי של 30 מ"מ בדיוק לפי הספר, מסובב את הגלגל האחורי ושומע את הדיסק טוב, מגלגל אותו בכח עם תנופה וממש שומעים את גלגל השיניים הקדמי. כל העסק נעצר תוך 2-3 שניות, כאילו משהו עוצר אותו (מזכיר לי הסיפור מאופני הרים עם בלם חזק מידיי שפשוט עצר אותם תוך שניות ספורות בדיוק באותה צורה).
    נערך לאחרונה על ידי TundraOG; 27-09-2016 בשעה 00:10.

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    163
    שים על ג׳ק אמצע ותצלם סרטון,ועל הדרך תנער את הזרוע האחורית ימינה שמאלה תבדוק מייסבי מחטים של הזרוע


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    86
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    הצמיגים הם מצלר לייזרטק. לפני זה מקדימה ישב דיאבלו רוסו II של פירלי ומאחורה צמיג סיני של חברה בשם ATLAS.
    הגלגל האחורי אוזן. כשהוא שם לי את השרשרת (אני נוכח בכל התהליך) הוא פשוט שחרר/חיזק אותה בשביל לשים את הגלגל, בלי לכוון אותה, וראיתי לפני כן בסרטון שצריך לכוון את 2 המותחנים שהשרשרת תישב ישר ושיהיה משחק חופשי של 20-30 מ"מ בין משוחררת למתוחה. יש לי מפתחות ומטר לבדוק אם יש לה FREEPLAY נכון ולסדר אותו, אבל איך אני מיישר את השרשרת?
    ולגבי מיסבי הגלגל - מאחורה הוא החליף לי רק אחד משום מה, לא היה לו שני.
    ואת הגלגל הוא איזן לי על מכשיר מיוחד, ראיתי שהוא מאוזן, לפחות הגלגל עצמו כשאינו מחובר לשאר האופנוע.

    ערן - לאילו שנתות אתה מתכוון? איפה אני יכול לראות את זה?
    התכוונתי שתבדוק אם הגלגלים מקבילים (השנתות זה סימונים
    של קווים בזרוע האחורית שעוזרים לראות את המתיחה שווה בשני הצדדים)

  13. #13
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    86
    אם אתה מאיזור המרכז , אמליץ לך בחום לפנות למוסך רסקין
    בפתח תקווה .
    אבי הבעלים (והמכונאי היחיד שם...) מומחה לכלים מהסוג הזה וישר כמו סרגל, הוא עשוי לאתר את הבעיה ומאוד הגון במחיריו

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי eranb צפיה בהודעה
    התכוונתי שתבדוק אם הגלגלים מקבילים (השנתות זה סימונים
    של קווים בזרוע האחורית שעוזרים לראות את המתיחה שווה בשני הצדדים)
    בשני הצדדים השנתות מקבילות - עד הסוף לכיוון המנוע. יש המון קווים קטנים בכל צד ואחד גדול באמצע, הגלגל אמור לשבת באמצע בשניהם?

    והשרשרת אינה בלויה, גם את זה בדקתי. הקרקוש התמידי מהגלג"ש הקדמי מטריד אותי. יש סיכוי שאם אשים את הגלגל במקביל לקו האמצעי הגדול ואז אכוון את השרשרת זה יסתדר?

  15. #15
    Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2015
    הודעות
    86
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    בשני הצדדים השנתות מקבילות - עד הסוף לכיוון המנוע. יש המון קווים קטנים בכל צד ואחד גדול באמצע, הגלגל אמור לשבת באמצע בשניהם?

    והשרשרת אינה בלויה, גם את זה בדקתי. הקרקוש התמידי מהגלג"ש הקדמי מטריד אותי. יש סיכוי שאם אשים את הגלגל במקביל לקו האמצעי הגדול ואז אכוון את השרשרת זה יסתדר?
    אתה אמור להגיע למצב בו השרשרת מתוחה לפי ספר היצרן (free play ) וציר הגלגל נמצא במרחק שווה משני צידיו ( הסימון של הקווים שווה
    וסימטרי בשני הצדדים) .
    אולי שווה לך לפנות למוסך או חבר שמתמצא כדי שיעיף מבט ויסביר לך את נושא מתיחת השרשרת- חבל שיווצר נזק מנסיעה עם גלגל לא מקביל

אשכולות דומים

  1. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 23-08-2016, 14:53
  2. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 26-07-2016, 18:36
  3. מצבר נפרק בתדירות גבוהה, במיוחד בזמן נסיעה
    על ידי meni4584 בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 05-03-2016, 00:20
  4. ״גמגום״ בזמן נסיעה vjf 250
    על ידי Luc1d בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 02-12-2015, 11:17
  5. רעידות במהלך נסיעה Joyride 125
    על ידי eitan7789 בפורום פורום טכני
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 26-06-2015, 19:02

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO