עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 17

אשכול: שאלה לגבי חום מנוע

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של shushu
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    738

    שאלה לגבי חום מנוע

    ערב טוב.

    בימים אלו שהטמפרטורות צונחות קורה לי לא מעט שלאחר שהמנוע מגיע לטמפרטורת עבודה
    פתאום יורד קו על הצג, לפעמים גם אחרי 20 דקות ויותר.

    האם זה אומר שיש להתנהג בהתאם עם הגז למצב החדש?
    Honda Forza 750

    בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    טמפ' המנוע (או ליתר דיוק נוזל הקירור) נמצאת בשינוי מתמיד, נעה בין נקודת סגירת התרמוסטט (באזור 70-80 מעלות בד"כ) לנקודת הפעלת הוונטה (100-110 מעלות בד"כ). זה טווח מאוד גדול, והקו על הצג שלך הוא לא יותר מהפשטה למשתמש.
    לכן, אלא אם התרמוסטט שלך לא תקין - מהרגע שהמנוע התחמם, הוא חם מבחינתך. קו יותר, קו פחות - לא מעניין.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של shushu
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    738
    תודה ג'ק
    Honda Forza 750

    בן 38, רוכב על אופנועים 22 שנה כבר, והוגה מטבע הלשון 'ילד A1'

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    193
    מה דעתכם על כך שהחל מהרגע שהחום מנוע הגיע לקו השני מתוך 3 (כאשר קו 3 אומר טמפ' עבודה), נוסעים רגיל, גם בסלד גבוהה?
    אני נוסע עד 4 סלד כשהמנוע קר עד שמתקבל פס חום מנוע שני, ואז עד 5 וממשיך על 5 עד שמגיע לטמפ עבודה ואז משייט על 6-6.5, אני סתם מגזים או שומר על המנוע שלי?

    X MAX 400

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    כמו שכתבתי - קו אחד, שני קוים, עשרה קוים - זה הכל אבסטרקציה. אין לי מושג מה זה אומר "קו אחד" ומה זה אומר "שני קווים", אז לא יכול להגיד כלום.

  6. #6
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    אישית אני נותן למנוע לעבוד שלוש דקות בחניה לפני שאני מתחיל נסיעה בכלל.

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    ציטוט נכתב במקור על ידי אברי צפיה בהודעה
    אישית אני נותן למנוע לעבוד שלוש דקות בחניה לפני שאני מתחיל נסיעה בכלל.
    מאיפה הבאת את ההרגל הזה?! מתניעים, שמים כפפות ונוסעים... 3 דקות זה המון זמן.

  8. #8
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yigal צפיה בהודעה
    מאיפה הבאת את ההרגל הזה?! מתניעים, שמים כפפות ונוסעים... 3 דקות זה המון זמן.
    .
    השמן מנוע במנוע של האופנוע שלך לא נמצא בכולו כל הזמן.
    עם ההתנעה הוא מתחיל להתפזר ולעבור בכולו אבל עד שהוא לא מתחמם הוא לא מחליק ומשמן חלקים ומעברים במנוע בצורה אופטימלית.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של erani99
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    א.י.
    הודעות
    799
    דז'ה וו??... אתם זולגים לדיון הקלאסי "מה עושים כשמניעים?, מחכים להתחממות סבירה של המנוע בסרק או שמתחילים לסוע ישר אחרי שמניעים?"
    לא בא לי לחפש את השרשורים על זה.
    וכרגיל, התשובות לא היו חד משמעיות, גם לא מבעלי ידע בתחום המכניקה
    ........................................ KKK-BITCH
    ......................... We Ride Together, We DIE Together
    ... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yigal צפיה בהודעה
    מאיפה הבאת את ההרגל הזה?! מתניעים, שמים כפפות ונוסעים... 3 דקות זה המון זמן.
    ממש לא, בהוראות היצרן של האופנוע שלי נאמר במפורש שיש להניע ולהמתין כדקה שתיים לפני הנסיעה, עד שחום המנוע מופיע בשעון.

    אני נוהג להתניע את האופנוע ולתת לו להתחמם (במיוחד בקור הירושלמי) בשעה שאני לובש את ציוד הרכיבה, זה לוקח לי דקה שתיים בדיוק.
    ואז גם הצ'וק האוטומטי מסדר את הנשימה שלו למצב עבודה תקין...
    ו
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    193
    ראיתי בזמנו ביוטוב סרטון שסקרו התחממות של מנוע ברכב (עם מצלמת FLIR אני חושב), כשהמנוע היה בטמפ' עבודה, היו חלקים נעים שפגרו מאחור כמו הגיר והשמן גיר שהיו עדיין יחסית קרים

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    ממש לא, בהוראות היצרן של האופנוע שלי נאמר במפורש שיש להניע ולהמתין כדקה שתיים לפני הנסיעה, עד שחום המנוע מופיע בשעון.

    אני נוהג להתניע את האופנוע ולתת לו להתחמם (במיוחד בקור הירושלמי) בשעה שאני לובש את ציוד הרכיבה, זה לוקח לי דקה שתיים בדיוק.
    ואז גם הצ'וק האוטומטי מסדר את הנשימה שלו למצב עבודה תקין...
    ו
    יש אזהרה לא לחכות מעל 5 דקות, חוץ מזה לא מצאתי משהו

    Do not let the engine idle longerthan 5 minutes, or engine overheatingand damage may occur

  13. #13
    Banned
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    במדבר על יד הגמל.
    הודעות
    2,337
    ציטוט נכתב במקור על ידי Yigal צפיה בהודעה
    יש אזהרה לא לחכות מעל 5 דקות, חוץ מזה לא מצאתי משהו

    Do not let the engine idle longerthan 5 minutes, or engine overheatingand damage may occur
    זו לא הכוונה.
    אסור לתת לאופנוע לעמוד בניוטרל לפרק זמן ממושך (זאת אומרת שאתה מלכתחילה במצב שהבאת מתחיל על מנוע חם.)
    אצלי זה הרבה יותר מ5 דקות - ככל הנראה תלוי כלי.
    מהספר - an engine auto-stop system. Theengine stops automatically if leftidling for 20 minutes. If the enginestops, simply push the start switchto restart the engine

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    מבלי להיכנס להוראות ספציפיות או בלבולי מוח על שצריך לחכות 3 דקות על מנת שהשמן יגיע למנוע,העיקרון המנחה הוא לתת לשמן "לסגור מעגל" (להגיע לכלל החלקים),שזה משהו שלוקח כמספר שניות ומשתנה ממנוע אחד לאחר,ע"פ רוב זה לוקח כ 5 שניות (תלוי טמפ' בחוץ) אז אפשר להתחיל לרכוב,לאט.

    הרצת מנוע קר בסרק למשך מספר דקות מפייחת ומזהמת את הסביבה ואת השמן,כמו כן היא יוצרת נקודות חמות במנוע - הטמפ' באזור העליון - תא השרפה גבוהה מהטמפ' באזור התחתון,במצב כזה טמפ' המים יכולה להגיע לתחום שבו כביכול אפשר כבר להעמיס בזמן שהאזור התחתון של המנוע עדיין לא שם ,וזה מבלבל את הרוכב ויוצר בלאי.
    האידאל הוא להגיע לטמפ' עבודה מהר ככל הניתן,ובעומס המכני הקטן ככל הניתן - מה שאומר להתחיל לרכוב כמעט מיד ובצורה מדורגת,עם מצערת יחסית סגורה שתיפתח בהדרגה יחד עם העליה של מחוג הטמפ'.


    השושנים - אין צ'וק אוטומטי בהזרקת דלק.

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    מבלי להיכנס להוראות ספציפיות או בלבולי מוח על שצריך לחכות 3 דקות על מנת שהשמן יגיע למנוע,העיקרון המנחה הוא לתת לשמן "לסגור מעגל" (להגיע לכלל החלקים),שזה משהו שלוקח כמספר שניות ומשתנה ממנוע אחד לאחר,ע"פ רוב זה לוקח כ 5 שניות (תלוי טמפ' בחוץ) אז אפשר להתחיל לרכוב,לאט.

    הרצת מנוע קר בסרק למשך מספר דקות מפייחת ומזהמת את הסביבה ואת השמן,כמו כן היא יוצרת נקודות חמות במנוע - הטמפ' באזור העליון - תא השרפה גבוהה מהטמפ' באזור התחתון,במצב כזה טמפ' המים יכולה להגיע לתחום שבו כביכול אפשר כבר להעמיס בזמן שהאזור התחתון של המנוע עדיין לא שם ,וזה מבלבל את הרוכב ויוצר בלאי.
    האידאל הוא להגיע לטמפ' עבודה מהר ככל הניתן,ובעומס המכני הקטן ככל הניתן - מה שאומר להתחיל לרכוב כמעט מיד ובצורה מדורגת,עם מצערת יחסית סגורה שתיפתח בהדרגה יחד עם העליה של מחוג הטמפ'.


    השושנים - אין צ'וק אוטומטי בהזרקת דלק.
    בדיוק!
    לא יודע איך זה היה פעם אבל מה שכתבת נמצא גם בספרי הרכב היום, אין יותר חימום בעמידה.

אשכולות דומים

  1. שאלה לגבי מפלס שמן מנוע
    על ידי Yuv_Coehn בפורום פורום טכני
    תגובות: 21
    הודעה אחרונה: 25-08-2017, 14:24
  2. שאלה לגבי 125
    על ידי israelmg12 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 129
    הודעה אחרונה: 27-08-2015, 15:30
  3. שאלה לגבי סבל
    על ידי duadi בפורום פורום ציוד
    תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 18-07-2015, 17:35
  4. שאלה לגבי ניו דינק 200
    על ידי tal7420 בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 15-07-2015, 23:42
  5. תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 05-06-2015, 12:47

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO