היי, אתחיל ואומר שאני עובד בעופר אבניר יבואני סוזוקי, כך שדעתי יכולה להחשב כבלתי אוייבקטיבית. עם זאת, כישראלי היחיד למיטב ידיעתי שהספיק לרכוב על הוי סטרום 250 (בחו"ל), אני חושב שאין הרבה כאן בפורום שיכולים לענות לך![]()
רכבתי על הוי סטרום 250, הוורסיס 250 (גרסה שלא מיובאת ארצה) ועל הוורסיס 300. גרסת ה-300 בהחלט חזקה יותר באופן ניכר, אבל כבר מהשם שלה ניתן לעלות על אחד ההבדלים החשובים בין הדגמים בעבור הרוכב הישראלי: מדרגות ביטוח החובה. ב-300 אתה אכן מקבל יותר נפח מנוע וכוח סוס, אבל גם משלם יותר בעבור הביטוח שלו מאחר והביטוח מתייקר משמעותית מעל 250 סמ"ק. אם אתה לא מחפש לשבור שיאי מהירות ואת חוקי התנועה, ומצד שני מחפש לשמור על עלויות שוטפות נמוכות, 250 סמ"ק הוא הפתרון.
מבחינת מתלים ומימדי גוף האופנוע: ה-300 מרגיש כמו אופנוע מעט יותר גדול והוא מרשים במראהו. אבל גרסאות ה-250 (של 2 החברות, גם הוורסיס וגם הווי סטרום), הרגישו הרבה יותר נוחות וטבעיות, גם בעבורי (גובה 1.85) וגם בעבור רוכבים נמוכים ממני.
מבחינת מנועים, בהשוואות ה-250-ים: הוורסיס עם מנוע הסינגל (שהגיע מה-Z250), הרגיש הרבה פחות נעים והרבה יותר מזמזם ממנוע הטווין המקבילי של הוי סטרום. מהירות סופית בשניהם נעה סביב ה-145 קמ"ש עבורי. רוכבים נמוכים ממני וצרים ממני () ראו 155 קמ"ש על השעון.
זווית הצידוד של הוי סטרום, המשקף הקדמי הנוח יחד עם אבזור כמו החיבור למטען סלולארי לצד לוח השעונים - הופכים אותו לטעמי לאחד הכלים הנוחים ביותר לשיטוט בעיר צפופה בפקקים, אבל גם לתפירת קילומטראז' בתוך הפרברים ובסופי שבוע.