
נכתב במקור על ידי
Jack_R1
אם תסתכל טוב על התמונה, תראה שהצנרת יוצאת מאחור ועוטפת את כל המנוע - מסתובבת סביבו ויוצאת לצד השני.
אין כאן פחות צנרת, וגם אפקט אין. גימיק.
הסיבות לכיוון המסורתי של מנועים כבר צוינו - תיבת אויר צריכה מקום, קרב'\מזרקים צריכים מקום, וגם רגליים של רוכב צריכות מקום. קרב'\מזרקים אפשר לעשות צרים ולהכניס בין רגלי הרוכב, לעומת זאת, לשים אותם מקדימה ולהזיז את המנוע אחורה אל בין רגלי הרוכב - "קצת" קשה יותר.
ויש לזה גם עוד סיבה - ככל שצנרת הפליטה והיניקה ארוכות יותר, כך המומנט של המנוע מגיע בסל"ד נמוך יותר, ואם הצנרת תהיה קצרה מספיק - זה יזיק למומנט ולהספק. לכן גם היום תראה צנרת שיש לה אורך מסוים, וכל מיני כלים עם אגזוזים מתחת לבטן מכילים פיתולים של הצנרת כדי להגיע לאורך האופטימלי. ואז אין שום יתרון להוציא את הצנרת מאחור, רק חסרונות. אלא אם זה צינור אחד בודד ואתה מרוויח אורך נוסף בזה שאתה עושה סיבוב שלם סביב המנוע.