תחילה בדוק שזה מתאים לרישיון שבידך.
הכסא יהרוג אותך אחרי חצי שעה רכיבה,אם לא לפני.
הכלי חזק יחסית אבל אמרת שיש לך שליטה עצמית אז לך על זה.
היי, ראשית יש לציין שיש לי זיקה לתחום המוטורי באופן כללי אך מעולם לא החזקתי דו"ג צמוד לאורך זמן, נסעתי על כלים של חברים פה ושם, עשיתי טיול של שבוע על אופנוע בדרום אמריקה, אך ללא נסיון של כמה חודשים\שנים רצופות.
לאחר התלבטויות הגעתי למסקנה שאני רוצה אופנוע נייקד ואני רוצה שיהיה כמה שיותר קליל ונוח, מבחינת הנתונים שלי, אני 1.90 מטר ושוקל 95~ קילו, לא בחור קטן.
לאחר חיפושים התמקדתי בKTM דיוק 690 החדש, נראה שהוא ממש יתאים לי כי מבחינת תקלות יש אחריות, המחיר לא מהווה פאקטור כל כך והוא אחד האופנועים הכי קלילים בקטגוריה בזכות זה שהוא צילינדר אחד ולא שניים (30 קילו פחות מרוב הנייקדים האחרים וזה דיי משמעותי), אהבתי את המראה שלו ועניין הויברציות לא מאוד מפריע לי כי בכל מקרה אני לא הולך לסוע עליו יותר מדיי והוא יותר כלי לFUN. בדקתי גם את ה390 אבל הוא פשוט קטן לי מדיי פיסית, אני דחוס עליו וגם הוא מרגיש כמו צעצוע.
לאחר ההקדמה הזו רציתי להתייעץ ולשאול אם לדעתכם להתחיל עם כלי בנפח 690, והדיוק ספציפית (רוב הכלים מוגבלים רק ברישיון אז בתכלס זה 78 כ"ס) זה לא ברוטאלי מדיי? אני ללא ספק אדם בעל שליטה עצמית ולא מתפתה להרביץ אך רציתי לשמוע עוד דעות אולי זה פשוט יותר מדיי להתחלה? ואם כן אז איזה כלי הייתם מציעים לבחור לבחור במימדים שלי?
בתודה, דור.
תחילה בדוק שזה מתאים לרישיון שבידך.
הכסא יהרוג אותך אחרי חצי שעה רכיבה,אם לא לפני.
הכלי חזק יחסית אבל אמרת שיש לך שליטה עצמית אז לך על זה.
שלום דור,
אני במקומך הייתי חושב על משהו אחר: הגדלת הרישיון ל A ואח״כ לחפש כלי שיתאים לך הכי טוב.
נפח גדול והספק שמתאים ל A לא בהכרח אומר כלי ברוטאלי לחסר ניסיון.
Sanyang Pure 50 -> Aprilia Rally RS 50 -> Kawasaki KLE 500 -> Suzuki Vstrom 1000 -> Yamaha XT1200ZE
דיוק 690 מוגבל יעשה לך עבודה מעולה.
למיטב ידיעתי, במקרה של KTM אפשר לפתוח את ההגבלה כשתרצה במוסך היבואן.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual