עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 20

אשכול: דלק 98 לימאהה ויראגו 500 טוב או לא טוב

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    רמת גן
    הודעות
    44

    דלק 98 לימאהה ויראגו 500 טוב או לא טוב

    שלום חברים
    היום לראשונה תדלקתי ב 98 את אופנוע. הרגשתי שהאופנוע מגיב ברבה יותר טוב, תאוצה מהירה יותר, עבודה חלקה יותר בקיצור יש הבדל
    בנוקיה פגשתי מכר וכשסיפרתי לו על העניין הוא טען שאסור לי להתמכר לאוקטן הזה כי בסופו של דבר הוא יהרוס לי את המנוע..
    אשמח לשמוע חוות דעת
    אמיר

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של Shasha127
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    Usa
    הודעות
    1,365
    ממש לא. אם אתה יכול לעמוד בזה כלכלית אין בעיה, תהנה.

  3. #3
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    אצלי בספר זה אסור ומצויין במפורש.
    תבדוק בספר.

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אוסף קשקושים - גם שלך עם "הרגשות" שלא עולות בקנה אחד עם המציאות, וגם של מי שסיפר לך שזה הורס משהו.

    אלא אם שייפת את הראשים של הויראגו שלך והעלת את הקומפרסיה אל מעבר לנקודה שבה יש נקישות במנוע, אוקטן גבוה לא יעשה לך כלום - לא לטוב ולא לרע. חוץ מהפגיעה בכיס, כמובן.

    כדי לדעת למה זה אוסף קשקושים, מספיק להבין מה זה מספר אוקטן ומה ההבדל בין דלק 95 ל-98 בשימוש במנוע שלא נועד ספציפית ל-98 (מנוע עם יחס דחיסה גבוה במיוחד - מה שויראגו בערך הכי רחוק ממנו).

    http://davidson.weizmann.ac.il/onlin...3%D7%99%D7%94:
    האוקטן הוא יחידת מידה האומדת את יכולת הבנזין לעמוד בפני הצתה עצמית; יחידת מדידה זו הומצאה ע"י הכימאי ראסל מרקר.
    עבודה יעילה של מנוע דורשת סנכרון, תערובת הדלק והחמצן צריכה להידלק ע"י הניצוץ החשמלי כאשר הבוכנה (צילינדר) מצויה בדיוק במיקום הנכון. כאשר ההצתה לא מתרחשת בתזמון נכון נוצר חוסר התאמה בין פעילות דחיסת הבוכנות וההצתה והמנוע מאבד מיעילותו. התופעה מוכרת כ"צלצולים" הבוקעים מהמנוע.
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 05-09-2015 בשעה 14:52.

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    1,467
    למה באפריליה אסור?

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Yigal
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    612
    ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDee צפיה בהודעה
    למה באפריליה אסור?
    אסור? ההנחייה היא לפחות 95 נטול עופרת ממה שידוע לי.

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    רמת גן
    הודעות
    44
    תודה למשיבים
    ואגב גק עם כל הכבוד ויש
    אני מכיר את הנבלה שלי ויש הבדל בהתנהגות האופנוע בין האוקטנים...

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    ציטוט נכתב במקור על ידי arima צפיה בהודעה
    תודה למשיבים
    ואגב גק עם כל הכבוד ויש
    אני מכיר את הנבלה שלי ויש הבדל בהתנהגות האופנוע בין האוקטנים...
    יש לזה בדיוק הסבר אחד אפשרי, אולי שניים בלחץ:
    1. שייפת את הראש והעלת קומפרסיה מה-150-160 המקורי של ויראגו ל-220+, יש לך נקישות בלי 98 בגלל הדחיסה הגבוהה. ממש, אבל ממש לא סביר.
    2. ההצתה שלך מקודמת הרבה מעבר לרגיל, ויוצרת נקישות - ואיכשהו ההבדל באוקטן מאיט את תחילת השריפה מספיק כדי שזה לא יקרה. לא יודע עד כמה סביר.

    אז תבחר - או שהאופנוע שלך במצב קטסטרופאלי ועוד שניה מתפגר (וגם נורא קל לבדוק - בדיקת קומפרסיה פשוטה תעיד על זה בסבירות גבוהה מאוד), או שה"שיפור" הוא פרי הדמיון שלך, בערך כמו שאופנוע נקי אחרי טיפול נוסע יותר טוב. בכל מקרה, "שיפור" מהעלאת האוקטן ניתן להשיג אך ורק במקרה אחד - על כלים מודרניים בעלי יחס דחיסה גבוה במיוחד, שמיועדים לעבוד עם דלק באוקטן גבוה אך יכולים לספוג גם את זה הנמוך עם זיהוי נקישות ודרדור הצתה אוטומטי. דוגמאות של כלים כאלה יש - בודדים ביותר, כולם יותר חדשים מ-2010. בכל שאר המקרים אין שום "שיפור" ובמקרה הטוב יש פשוט מניעת פעולה לקויה והרסנית של המנוע (כי נקישות במנוע מאוד הרסניות).
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 05-09-2015 בשעה 21:19.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    כל מה שגורם לתא שרפה להתחמם ייתר על המידה יכול לגרום להצתה מוקדמת באוקטן נמוך בהתאמה ויש לזה יותר משני הסברים,
    יחס דחיסה עולה בגלל עודפי פיח ותא שרפה שעמוס בפיח זה בדיוק כמו לגלח מהראש.
    מצת עם דרגת חום לא נכונה יצית כשהדלק יבוא איתו במגע בדומה לתערובת ענייה שמבעירה אזורים שבאים במגע עם דלק.
    מערכת קירור שלא מתפקדת כמו שצריך,כנראה לא רלוונטי לאופנוע הזה אבל סיבה.

    יש מנועים עם יחס דחיסה נמוך מאוד שיודעים לעבוד עם אוקטנים נמוכים וגבוהים ע"ח ביצועים אמנם הם לא אטמוספריים.

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    139
    ניתן לקבל העלאה באוקטן ע''י הוספת מתנול לדלק.
    אני עושה את זה ברכב כמה שנים,לא כדי להעלות אוקטן,אך כדי להנות מהיתרונות האחרים.

  11. #11
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    רמת גן
    הודעות
    44
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jack_R1 צפיה בהודעה
    יש לזה בדיוק הסבר אחד אפשרי, אולי שניים בלחץ:
    1. שייפת את הראש והעלת קומפרסיה מה-150-160 המקורי של ויראגו ל-220+, יש לך נקישות בלי 98 בגלל הדחיסה הגבוהה. ממש, אבל ממש לא סביר.
    2. ההצתה שלך מקודמת הרבה מעבר לרגיל, ויוצרת נקישות - ואיכשהו ההבדל באוקטן מאיט את תחילת השריפה מספיק כדי שזה לא יקרה. לא יודע עד כמה סביר.

    אז תבחר - או שהאופנוע שלך במצב קטסטרופאלי ועוד שניה מתפגר (וגם נורא קל לבדוק - בדיקת קומפרסיה פשוטה תעיד על זה בסבירות גבוהה מאוד), או שה"שיפור" הוא פרי הדמיון שלך, בערך כמו שאופנוע נקי אחרי טיפול נוסע יותר טוב. בכל מקרה, "שיפור" מהעלאת האוקטן ניתן להשיג אך ורק במקרה אחד - על כלים מודרניים בעלי יחס דחיסה גבוה במיוחד, שמיועדים לעבוד עם דלק באוקטן גבוה אך יכולים לספוג גם את זה הנמוך עם זיהוי נקישות ודרדור הצתה אוטומטי. דוגמאות של כלים כאלה יש - בודדים ביותר, כולם יותר חדשים מ-2010. בכל שאר המקרים אין שום "שיפור" ובמקרה הטוב יש פשוט מניעת פעולה לקויה והרסנית של המנוע (כי נקישות במנוע מאוד הרסניות).
    גק תודה על התשובה אבדוק את אופציה 2 במוסך בקדם האפשרי לפעמים בעיקר בהילוך נמוך או בהלוך לא מתאים אני שומע נקישות..האם זה אומר המנוע עומד להתפגר? הקומפרסיה אצלי היתה 180 בבדיקה אחרונה ..טיפה גבוה
    האם יש צורך לדעתך לבדוק את מערכת ההצתה ?

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אם אתה באמת משוכנע שבשימוש ב-98 הרגשת שיפור מורגש - הייתי בודק כיוון הצתה וגם התאמה של מצת, עפ"י מה שטרייבל כתב למעלה.
    הנקישות שאתה שומע זה כנראה מהשסתומים ולא מהמנוע. מעולם לא שמעתי מנוע עם נקישות של הצתה מוקדמת מדי, אז אני לא יכול להגיד לך אם בנסיעה זה נשמע היטב או שזה לא נשמע בכלל.

    קומפרסיה 180 זה כלום, כל עוד לא מדובר בדו"פ או בכלי עם מפחת קומפרסיה. מנוע אטמוספרי של r1 נדרש ל-200-210 והוא לא קרוב ללהקיש. גודל הצילינדרים שלו בערך זהה לשלך. יש עוד פרמטרים שמשפיעים על קומפרסיה ומאפשרים מס' שונה שנמדד עבור אותו יחס דחיסה, אבל ההבדל הגס גדול מדי בשביל להתחיל להתחשב בהם, זה פשוט רחוק מאוד מהאזור שבו אפשר לחשוב על להטיל ספק עפ"י נתוני הקומפרסיה.

    טרייבל, לא מדברים כאן על מנועי טורבו שמורידים בהם את יחס הדחיסה בדיוק מהסיבה שהטורבו מפצה עליו ועוד עם "ספייר". במנוע אטמוספרי צריך קומפרסיה 220+ כדי שאפשר יהיה להעלות השערה שהוא דורש אוקטן גבוה. וגם פיח - זה לא מנוע 50 סמ"ק, אין שום סיכוי שכמות הפיח תצטבר לשכבה שתעשה משהו כ"כ משמעותי לקומפרסיה.
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 05-09-2015 בשעה 23:36.

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי jack_r1 צפיה בהודעה
    קומפרסיה 180 זה כלום, כל עוד לא מדובר בדו"פ או בכלי עם מפחת קומפרסיה. מנוע אטמוספרי של r1 נדרש ל-200-210 והוא לא קרוב ללהקיש. גודל הצילינדרים שלו בערך זהה לשלך. יש עוד פרמטרים שמשפיעים על קומפרסיה ומאפשרים מס' שונה שנמדד עבור אותו יחס דחיסה, אבל ההבדל הגס גדול מדי בשביל להתחיל להתחשב בהם, זה פשוט רחוק מאוד מהאזור שבו אפשר לחשוב על להטיל ספק עפ"י נתוני הקומפרסיה.

    טרייבל, לא מדברים כאן על מנועי טורבו שמורידים בהם את יחס הדחיסה בדיוק מהסיבה שהטורבו מפצה עליו ועוד עם "ספייר". במנוע אטמוספרי צריך קומפרסיה 220+ כדי שאפשר יהיה להעלות השערה שהוא דורש אוקטן גבוה. וגם פיח - זה לא מנוע 50 סמ"ק, אין שום סיכוי שכמות הפיח תצטבר לשכבה שתעשה משהו כ"כ משמעותי לקומפרסיה.
    פיח נוצר ממחסור בחמצן ומזליגת שמן,זה יכול לקרות גם ב 1000 סמ"ק.
    במנוע אטמוספרי שיחרוג מהטמפ' שבה תוכנן לשרוף לא צריך שום דבר בשביל ליצור פרי הצתה זה בכלל לא שייך לקומפרסיה.
    נקודה נוספת בעניין הקומפרסיה זה שיחס דחיסה נמצא ביחס ישר לשיטת הקירור ולכן 180 psi יכול להיות סטנדרט למנוע מקורר נוזל וגבוהה למנוע מקורר אוויר,בזמן ש 220psi עשוי להיות הרבה יותר מדיי.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של TheDevilInside
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    506
    מנצל"ש- אוקטן 98 לקטנוע 50 סמ"ק 2 פעימות יתן משהו? כן, לא, שחור, לבן?

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אוקטן 98 נותן משהו אך ורק לאופנוע שתוכנן מראש לעבוד על אוקטן 98 - שזה 3-4 דגמי אופנועים בעולם עד כה במקרה הטוב. אני זוכר רק אחד בוודאות וזכרון מעורפל אומר לי שמתישהו באחד השרשורים בפולגז עוד אחד עלה.
    לכל השאר הוא לא נותן כלום אם הם תקינים.

    את הביטוי הקודם תפעיל על השאלה שלך ותגיע למסקנה לוגית.

אשכולות דומים

  1. ויראגו 500. מלא שאלות של מתחילים.
    על ידי אהרון בפורום כללי
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 12-01-2017, 21:06
  2. ריקול לימאהה R3 ו-MT-03
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 27-06-2016, 11:37
  3. מחפש מוסך לימאהה VMAX
    על ידי moriseven בפורום כללי
    תגובות: 17
    הודעה אחרונה: 27-04-2016, 00:00
  4. מכת גז ויראגו 500 שנת 95..
    על ידי arima בפורום פורום טכני
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 25-10-2015, 10:53
  5. הנמכת מושב ויראגו 500
    על ידי arima בפורום פורום טכני
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 04-08-2015, 23:03

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO