מנצל"ש- אוקטן 98 לקטנוע 50 סמ"ק 2 פעימות יתן משהו? כן, לא, שחור, לבן?
שכבת הפיח לא יכולה לגדול מעבר לעובי מסוים, כתלות בתנאים - כי פיח אינו חומר דביק ורעידות המנוע גורמות לאבקה להתפורר ולהתנתק. לא קשור לנפח.
הצתה מוקדמת שבאה עקב טמפ' גבוהה מדי לא בהכרח תפוצה ע"י אוקטן גבוה יותר - למיטב הבנתי החום משמש כ"מקדם הצתה" גם בדלק בעל אוקטן גבוה, ואין את "אפקט השיפור".
עד כמה שאני זוכר במעורפל, באופנועים מקוררי אויר הקומפרסיה התקינה לרוב מסתובבת סביב 180 ומקוררי מים - סביב 200. המקרה של פות"ש זה 180 - לא נראה גבולי.
מנצל"ש- אוקטן 98 לקטנוע 50 סמ"ק 2 פעימות יתן משהו? כן, לא, שחור, לבן?
אתה טועה ציפוי פיח יכול לגרום לדטונציות והוא לא מתפרק מהר כמו שאתה חושב.
אוקטן יותר גבוהה יותר עמיד להצתה בגלל חום,בין אם זה חום מדחיסה או חום מכל סיבה אחרת.
מנועי קירור אוויר מראש מתוכננים עם יחסי דחיסה נמוכים מקירור נוזל ובנוסף ובניגוד לקירור נוזל,יחס הדחיסה וטמפ' השרפה עובדים ביחסים כמעט הפוכים.
יורגש שינוי במעבר מ95 ל 98 בעיקר פסיכולוגי בפועל כל עוד אין נקישות ה98 יפחית ביצועים כי הוא נשרף יותר לאט.
אם המנוע יודע לזהות בנזין 98 להקדים הצטה ולנצל אותו יהיה שיפור כאן זה לא המקרה
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor