אני רואה מלא נושאים עם השאלה "האם אגזוזים מאלי אקספרס טובים?"
ותשובות המומחים פה: "לא, הן כולה צינור בלי שום משמעות"
נתחיל בזה שאגזוז = מערכת פליטה.
מה שלרוב מוצג ב-Aliexpress זה "עמם-פליטה" (muffler).
בגלל שפעם הקודמת לא היה לי כוח ממש להתווכח ולהתחיל לחפש, הפעם עשיתי זאת.
מה יש ב-muffler של אקרפוביץ שחותכים אותו ?
למעשה אמורה להיות מעטפת חיצונית (באורך מסוים), בתוכה סיבים המפרידים בינה לבין צינור הברזל (המוליך את הגזים החוצה) - כזה פשוט.
כל עניין החזרת הגזים חושב כבר ולכן יש אורך מותאם, קוטר חיצוני, קוטר פנימי, הפרדות וכו'.
מה יש ב-muffler סיני ?
אותו צינור בדיוק, לפעמים באיכות ירודה ולפעמים באיכות משופרת.
דוגמה לאיכות ירודה: רשום שיש ברזל אל חלד אבל מחליד או רשום קרבון פייבר וזה רק ציפוי חיצוני ובפנים זה פח או אפילו לא ציפוי ורק הדפסה.
דוגמה לאיכות משופרת: אם אגזוז לקטנוע X הוא במשקל מסוים, אז לפעמים אפשר למצוא אותו בפחות משקל באותו הייצור בדיוק.
ההוכחות:
1. בוידאו הנוכחי לקחו עמם אקרפוביץ מקורי וחתכו אותו (החליטו לקצר למען האופנוע) - לא ממליץ לעשות את זה בשום מקרה בעולם
אבל זה בהחלט נותן לנו מראה פנימי על מה יש בתוכו וכן בכל חיה של אקרפוביץ.
https://www.youtube.com/watch?v=HILSFgc02rc
2. בוידאו הבא לקח מישהו חכם עמם סיני והחליט לפתוח אותו ומה גילה בתוכו ? (תראו בעצמכם).
https://www.youtube.com/watch?v=Gxn8HgzHcP0
אסכם כך:
(1) הקטע הבעייתי:
ישנם מפעלים סיניים שבאמת מרכיבים עממי-פליטה כמו צינורות, ז"א שהחיקוי לא דומה בתוכנו הפנימי ורק בחיצוני.
יש כמה שיטות להתגבר, אבל הפשוטות ביותרה עובדת בצורה הבאה:
*** כל חנות מפעל המופיעה באלי Aliexpress ומכבדת את עצמה, תופיע גם ב-Alibaba, שם ניתן לבחון כמה היא וותיקה ואילו תעודות היא מחזיקה ***
חנויות עם תעודות לא מקוריות לרוב לא מחזיקה סמלים של 5/10 שנים פעילות (תכנסו ותבינו).
** כדי לכסות את עצמכם בקניה, תראו מה החברות הגדולות מייצרות מבחינת אגזוז המתאים לכלי שלכם (מידות ומשקל) ואז תבדקו את המידות ומשקל שאתם מזמינים מ-האתר הנבחר (לרוב בדיקה זו לבד תופסת). **
שילוב של שתי הבדיקות מכסה לכם את התחת יחדיו וב-100 דולר יש לכם אגזוז.
הקטע היותר בעייתי:
מה ששום חברה לא מספרת לכם הוא הדבר הבא - לאחר כל החלפת עמם ולא משנה של מי ומה, המנוע חייב בבדיקת פליטת גזים (לחבר'ה עם קטנועים שמתלהבים מהקטע).
המערכת מחזירה אויר הקריטי לתרכובת המערכת בזמן פעילות הבוכנות. *יש סטנדרט מסוים שהוא 13.4, יש מקסימום (13.8) ומינמום של (13.1)*.
לדוגמה: מערכת של xmax 250 כוונה ל-13.4 ועובדת כשנתיים, לאחר שנתיים הוחלט על החלפת עמם מקורי לעמם מקורי חדש (יכולות להיות מליון סיבות), ישנם מצבים שבהם אחרי ההחלפה המערכת לא תחזור לסטנדרט ותעבוד בחריגה של 0.2+-. הדבר לא קריטי למערכת הנוכחית כי ככה היא הייתה מיועדת להיבנות אבל עם אגזוזי חיצוניים זה קצת יותר קריטי.
לעוד מידע: https://www.youtube.com/watch?v=gPWI8QTRg9g
הוא מסביר על מכוניות אבל הרעיון תופס גם לאופנועים/קטנועים.
נ.ב
-בכתיבתי אני לא יודע אם זה מדריך או לא לקניה של עמם-פליטה בשוק הסיני אז לאדמינים - תתייגו את זה איך שאתם רוצים.
-הכוכביות (*) מסמנות את החשיבות לדעתי שיש לבדוק את הדברים לגביהם.
-לגבי מספרי התרכובות בקטנועים (* --- *) אם זה לא מדויק אנא תקנו אותי !!!
-לקחתי את האקפוביץ רק כדוגמה בגלל שזה החירטוט הכי נפוץ בארץ ולכן זו דוגמה טובה.