וואו, אחרית הימים הגיעה - אני נאלץ להסכים עם טילבאליסטי.
צאו בבקשה מהסרט שאתם חיים בו. לא צריך מפתח מומנט כדי לסגור ציר אחורי, צריך רק קצת רגש והיגיון בריא.
מומנט הסגירה של הציר האחורי ב-SV הוא כ- 100NM. עם תסגור ב-85 או ב-110, שום דבר נוראי לא יקרה ושום דבר לא ישתחרר במהלך הנסיעה. אחוז הסטיה שלא יגרום נזק במקרה הזה הוא גדול מאוד.
זה מומנט של סגירה בריאה (בלי לקפוץ על המפתח על הרגליים או להפעיל עליו את כל הכוח שיש) על מפתח פתוח סטנדרטי (עם צד הטבעת כמובן, לעולם לא עם הצד הפתוח) או עם ידית חצי. פשוט - לסגור חזק.
נדיר מאוד שאני עובד על אופנוע כלשהו ומשתמש בידית מומנט לסגירת הצירים, ולא זכור לי שאי פעם השתחרר לי האום או לחילופין שגרמתי נזק למיסב.
ידית מומנט זה כלי נהדר כשצריך לסגור ברגים במנוע ולייצר הצמדה מושלמת (ראש מנוע לבלוק, קאמשאפטים לראש וכו'). אני יכול להבין את ההיגיון בשימוש בידית מומנט בסגירת פינץ' בולטס, משולשים וחלקי מתלים וכו'.
ברוב המקומות האחרים אין שום הכרח להשתמש בה, אלא אם המכונאי שעובד חסר כל ניסיון ולא יכול "להרגיש" את המומנט המספק שעדיין לא גורם נזק להברגה/או לחלק.
תשובתי לפותש: אם המטרה היא רק למתוח שרשרת, סט מפתחות ייתן לך מענה (במידה ויש שם מפתח מספיק גדול לאום של הציר).