תוצאות 1 עד 6 מ 6

אשכול: מתוך יומנו של שליח - פרק ב'

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2017
    הודעות
    32

    מתוך יומנו של שליח - פרק ב'

    כמעט כל יום, אני רואה רוכבי דו גלגלי עוקפים רכבים מצד ימין של הרכב הנעקף

    על השאלה המתבקשת, האם לעשות את זה או שלא? אתם תחליטו

    אני רק אתן את רשמיי ומה שראיתי על הכביש, וכל אחד יחליט עבור עצמו.

    לפני שנה וחצי לערך, התרחשה אחת התאונות המזעזעות ביותר עם רוכב דו גלגלי שידע אזור מפרץ חיפה בשנים האחרונות

    הכתבות באינטרנט מספקות מידע בסיסי על האירוע, אך לא מה ארע בפועל

    חצי שנה לאחר מכן, אני נתקל בשליח העובד עבור חברה אחרת, ועצרנו לקשקש בצד הדרך על עא ועל דא

    השיחה איכשהו נגלשה למקום שהוא סיפר לי איך וכמעט החליט לרדת מדו גלגלי, וסיפר לי את הסיפור הבא:

    אני נוסע על רחוב חלוצי התעשייה ועוקף אותי שליח דוהר.

    מלפניו הייתה משאית פול-טריילר עמוסה עד הגג

    ראיתי מרחוק בפינת החרש/חלוצי התעשייה הוא פונה ימינה דבוק למשאית מאחור

    עשרים שניות אחרי זה כמעט וקיבלתי דום לב. כל הקיבה שלי שאגה, כמעט הקאתי

    ראיתי רגליים מפרפרות באוויר מתחת לצמיגים של משאית

    חצי דקה וזה נגמר

    אז מה בפועל קרה?

    אותו שליח, יהי זכרו ברוך, עשה את טעות השיפוט הבאה:

    הוא רצה לעקוף רכב ארוך מאוד בצומת לא מתומררת טי , כשהוא עוקף בתוך הצומת, ומשמאלו קיים רכב על נתיב פנייה ימינה

    אותו איש צעיר, היה בן 17. ככה שיכולת שיפוט עקב בגרות וניסיון חיים, עדיין לא זכה לה.

    למה הסיפור הזה, איכשהו קצת נקשר אליי? כי אותו שליח ז"ל, עבד בחנות בה אני עובד כיום

    ...

    אותו יום עצוב, זה היה טריילר עם 3 סרנים עמוס ב 25 טון משקל אשר מחצו את השליח למוות

    הלחץ אותו סבל הנער שווה ערך ל 312 בני אדם במשקל 80 קילו מעליו. זה כאב שהוא בלתי נתפס

    המשך דברים..

    האינסטינקט הראשון של רובם הינו: איזה נהג משאית מפגר! צריך לשלול לו את הרישיון לכל החיים! שילמד להשתמש במראה הימנית שלו.

    כאן, אני רוצה לשתף אתכם בניסיון אישי מחיי

    לפני חצי שנה, אני מוצא את עצמי בגיל 25, ובלי רישיון נהיגה על אוטו. למה? מעולם לא הרגשתי הנאה ללחוץ על משהו עם הרגל. דחיתי ודחיתי, עד שחלאס

    חשבתי טוב טוב עם עצמי, והחלטתי ללכת אול- אין על רישיון למשאית של 12 טון, בו זכיתי גם. למה? כי מקבלים גם רישיון לאוטו

    לכל רוכב דו גלגלי שאוהב לעקוף משאיות מצד ימין, הסיפור הבא נכתב עבורו:

    נהג המשאית יושב בתוך קבינה, הגבוהה מראש הרוכב. בקבינות של משאית אין חלון אחורי (ל- 90 אחוז), כמו ברכבים פרטיים, ככה שזליגת תמונה לראייה ההיקפית בלתי אפשרית, למעט שימוש במראות צד. לראשות נהג המשאית עומדות שתי מראות, גדולות ורחבות. הקרבה למראה השמאלית כחצי מטר מעיני הנהג מאפשרת לו לראות הכל מצד שמאל, עקב זוויות רבות בהן האור נשבר במראה והקרבה לעיניו, מאפשרות לו טווח ראייה רחב מאוד.

    לעומת זאת, אין כך כלל לגבי המראה הימנית. המראה הימנית, למרות גודלה נמצאת במרחק רב מעיני הנהג, בין 2 ל-2.5 מטר תלוי במשאית. זוית התמונה, הינה אחת בלבד . עקב כך, כל נהג משאית שעבר טסט, למד שהוא מחוייב תמיד להביט במראה הימנית לפני שהוא מבצע פנייה ימינה (וכנ"ל מראה שמאלית לפנייה שמאלה), לא משנה מה. כי זאת דרכו היחידה להבין מה זז על הכביש מצידי רכבו

    עד כאן הכל טוב ויפה, נכון?

    מתברר שלא

    לפני שהנהג סובב את ההגה ימינה, הוא וידא ב 1000 אחוז שאין שום דבר מצידו הימני. הוא סובב את ההגה, והוא נמצא כבר ב 25 אחוז מהפנייה עצמה. ברגע זה, הנהג מנתק לחלוטין את השימוש במראה הימנית. למה אתם שואלים? כי כל מה שהוא יכול לראות מעכשיו ועד סוף הפנייה, זה את גוף המשאית הימני. בעברית פשוטה, זה להסתכל על המשאית שלו כמו טמבל. מה שהוא יראה זה את הקיר הימני של דופן המשאית אותו הוא מוביל. הסיבה לכך פשוטה, כאשר המשאית סוטה ימינה, כך גם המראה. כי המראה מקובעת למשאית בזוית אחת. כל מה שיבוא מצידה הימני של המשאית בשטח המת הזה, בכמה שניות שנותרו עד שהנהג ישלים את הפנייה..

    ניתן לברך עליו: ברכת הגומל

    ובכמה שניות, יכול לקרות הרבה..

    אז היום אתם יודעים.. שנהג משאית פונה ימינה, הוא מביט במראה הימנית ושומר איתה על קשר עין עד בערך 25 אחוז מהפנייה, מעתה והלאה המראה כבר נהיית חסרת תועלת והוא מנתק קשר עין איתה. ב 75 אחוז שנותרו להשלמת הפנייה, שום דבר לא יעצור את נהג המשאית מלהדביק אותך לכביש כמו נבלה של חתול, אלא אם כן יקפוץ איזה הולך רגל במדרכה ממול וינופף לו בידיים לעצור.

    מספר סיבות לכך.. למשאית אין חלון אחורי להביט בו או שהוא חסום לשימוש ע"י הנגרר. למשאית יש רדיוס פנייה פי 3 עד 7 יותר ארוך מאוטו פרטי. נהג המשאית יושב רחוק מאוד מהחלון הימני וגם מעל הולך הרגל/רוכב. בעברית פשוטה, אין לו קשר עין ישיר עם מי שעוקף אותו, פלוס המראת צד נהיית חסרת תועלת מ- 25 אחוז והלאה של השלמת הפנייה

    זה למה מודבקת מדבקה:" אני לא רואה אותך! עקיפה רכב זה מימין מסוכנת!" על לא מעט משאיות בישראל

    יש דברים בחיים שעושים, כי המחיר שלהם פשוט לא שווה את זה

    אף אחד לא אוהב לצחצח שיניים, נכון? אך מי שפעם לא צחצח והתעורר בבוקר הם ריח של נבלה מהפה, הבין שזה לא שווה את זה.

    כולנו היינו שמחים לישון עוד שעה בבוקר ולאחר לעבודה. אך הצרחות שנקבל מהבוס, וכנראה גם מכתב יפה, לא שווים את זה

    אותו דבר לגבי עקיפת רכב מימין.

    יש דברים שפשוט לא עושים אותם

    גם שאתה רוכב ומרגיש רעב, עצבני, חרמן, עייף, מת להגיע הבייתה או מאחר למקום מסויים

    יש משהו שלא עושים אותו

    תשלימו את המשפט לבד



    Sent from my SM-T715 using Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    אחלה פוסט, תודה על הפרסום.
    בהחלט, ליד משאיות יש לנהוג במשנה זהירות, גם כשהן נוסעות וגם כשהן עומדות. היה לי רגע לפני כשנתיים כשעוד הייתי רוכב די טרי שבפקק עומד לפני רמזור השתחלתי מצד ימין למשאית ונעמדתי לפניה כי לא היה לי עוד לאן להמשיך (הרכבים ישבו בצמוד אחד לשני). פתאום אני מרגיש שהאופנוע זז! נהג המשאית החל להתקדם באיטיות קדימה וגרר את האופנוע שלי איתו. למזלי מצאתי פרצה וחמקתי בין רכבים, אבל זה היה מפחיד (אגב, התושבת של הארגז מאחורה תפקדה כמגן חזירים, אז עוד יתרון לבעלי הארגז).

    רכבו בזהירות, חברים!

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    מעניין תודה.
    משהו שלא הבנתי זה למה כשהנהג פונה שמאלה הוא כן רואה אחרי ה25% פנייה? גם בצד שמאל המראה מחוברת לקבינה ונעה אתה ואז הוא אמור גם לראות רק את המשאית.

  4. #4
    Member הסמל האישי של tree
    תאריך הצטרפות
    Jun 2016
    הודעות
    429
    אני לא הבנתי איזה נהג, רכב פרטי, אופנוען וכו, מסתקל על המראה לאחר שהתחיל את הפניה. דיאגרמות וסירטוטים יתקבלו בברכה.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של 600 ירושלמי
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    957
    ציטוט נכתב במקור על ידי tree צפיה בהודעה
    אני לא הבנתי איזה נהג, רכב פרטי, אופנוען וכו, מסתקל על המראה לאחר שהתחיל את הפניה. דיאגרמות וסירטוטים יתקבלו בברכה.
    אופנוען לא מסתכל במראה באמצע הפנייה.
    נהג רכב פרטי גם לא אמור אבל בעיניים שלו אמורה לקפוץ התראה אם הוא רואה משהו חריג במראת הצד ו/או האמצע.
    לנהג משאית אין מראת אמצע והמראה הימנית ללא שדה ראייה. אז כוונת המשורר הייתה שנהג משאית שהתחיל פנייה ימינה לא רואה מה קורה מצד ימין עד סיום הפנייה, גם אם ממש ירצה וגם אם יש לו אינסטינקטים של חתול יערות .

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2017
    הודעות
    32
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    מעניין תודה.
    משהו שלא הבנתי זה למה כשהנהג פונה שמאלה הוא כן רואה אחרי ה25% פנייה? גם בצד שמאל המראה מחוברת לקבינה ונעה אתה ואז הוא אמור גם לראות רק את המשאית.
    כי המראה כל כך גדולה והיא כמעט דבוקה לו לפנים- חצי מטר מפניו, אז יש לו שדה ראייה עצום לראות דרכו.
    בנוסף, שהנהג פונה שמאלה וזה הצד של הנהג ליד החלון, שהמשאית מקבלת זוית פנייה, מספיק שהוא מזיז חצי ראש אחורה לכיוון שמאל, יש לו גם שדה ראייה ישיר עם מה שזז מצד שמאל של המשאית.

    Sent from my SM-T715 using Tapatalk

אשכולות דומים

  1. להיות שליח על קטנוע - בטלגראס
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 16
    הודעה אחרונה: 04-01-2019, 00:05
  2. מתוך יומנו של שליח בחיפה- פרק א'
    על ידי Sky30715 בפורום כללי
    תגובות: 33
    הודעה אחרונה: 31-12-2018, 19:59
  3. תגובות: 33
    הודעה אחרונה: 28-11-2017, 10:25
  4. שליח, אוכל או דואר וכו'?
    על ידי bikerider בפורום אוף טופיק
    תגובות: 11
    הודעה אחרונה: 29-09-2016, 19:57
  5. סיפור על שליח פיצה
    על ידי ComanDo בפורום אוף טופיק
    תגובות: 31
    הודעה אחרונה: 30-06-2016, 14:38

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO