אני מכיר את הגירסה הזו:
מנוע ספינה התקלקל, ואף אחד לא הצליח לתקן אותו, אז הביאו בחור עם 40 שנות ניסיון במקצוע.
הבחור בדק את המנוע בזהירות ובקפדנות, מלמעלה עד למטה.
לאחר שהסתכל על הדברים, הבחור שלח יד אל התיק שלו, והוציא פטיש קטן.
הוא בעדינות טפח עם הפטיש על משהו בספינה, ומיד, המנוע קם לתחיה.
המנוע תוקן!
שבוע לאחר מכן, הבעלים של הספינה קיבלו את החשבון ממנו, על סך $10,000.
"מה?!"
הבעלים הופתעו, והמשיכו ואמרו:
"בקושי עשית משהו. שלח לנו חשבון מפורט בבקשה."
פירוט החשבון ששלח הבחור היה פשוט:
"- הקשה בפטיש: $2.
- לדעת איפה להקיש: $9,998."
---
לגופו של הפוסט, לא נראה לי שזה המצב כאן, Dresdner עם הסכמה שהוסיף כאן על פניו ממחישה לכאורה שמצאו הזדמנות לעשות קופה...
מעבר לזה מחזק את האמירה שמוסכים מרכזיים אינם בהכרח האוטוריטה הכי בכירה לטיפול בכלי כזה או אחר...
נראה לי ש Dresdner די סיכם את העניין עם סכמת החשמל. המעגל המקצר היה ידוע מהרגע הראשון: נתיך 10 אמפר של מערכת ההצתה קופץ. החיפוש מנקודה זו מתמקד בשני חוטים. מד רצף היה סוגר את הפינה. מי שמכיר את האופנוע (למשל מוסך מרכזי...) אמור לדעת גם איפה ההסתברות הגבוהה לחיכוך בשלדה. ההיגיון שלי אומר שמתחילים את החיפוש מתחת לפנס, או במקרה זה כפי שהסתבר, מתחת למושב. מצטער, בשום דרך אני לא רואה איך חשמלאי של המוסך המרכזי יכול להזדקק ל 4.5 שעות כדי לאתר את התקלה. זו הסיבה שהלכתי למוסך המרכזי ולא למוסך "הבית" שלי.
על הדרך, היום גם התברר לי שהאיתוראן הפסיק לעבוד. אני באמת לא יודע אם זה קשור לעבודה שנעשתה, אבל עד התקלה הוא עבד. מן הסתם אני לא מתכוון לחזור למוסך אבניר כדי לטפל בזה.
כרוב, תודה על ההצעה אבל I'll pass. בעיני זה היה מעבר לספק סביר. אתה מכיר אותי מספיק טוב כדי לדעת שאני לא נוטה להתלהם או להיות קטנוני.
יש לך טעות בסיסית בתפיסה שלך לגביי כח האדם במוסך המרכזי/ מוסך יבואן, לתפיסתך שם תמצא את בעלי המקצוע הבקיאים והמנוסים ביותר לכלי שלך או לכלים שהיבואן מייבא. ובכן, לא כך הדבר, נהפוך הוא, וזה ללא יוצא דופן באף מוסך יבואן - אופנועים או רכבים, מקצוענות זה מהם והלאה.
מנסיון בתקלות חשמל לעייתים האיתור לוקח יותר זמן מהתיקון עצמו.
אני טיפלתי בבאנדיט הזכור לטוב במוסך מיסטר מוטו שהוא מוסך מרשת אבניר.
אני לא זוכר את הסימפטום של התקלה אבל בסופו של דבר זה היה קונקטור בעייתי שלקח מעל שלוש שעות לאתר אותו (הם לא חייבו אותי על כלום).
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
הסיפור נעשה יותר הזוי...
האיתוראן הפסיק לעבוד אחרי התיקון. בחרתי ללכת למתקין האיתוראן ולא למוסך. חיפשו, חיפשו, חיפשו ו...אין איתוראן. עוד 160 ש"ח. פירקו אותו באבניר ושכחו לספר לי. בקיצור, נראה לי שאי אפשר לבוא בטענות על חוסר עקביות.
או שאולי הוא באמת גרם לבעיות (כמו כל התקנה מקומית).
לא יודע אם זה נכון, אבל זו בהחלט אופציה שצריכה להבדק.
חברים, לא צריך ספקולציות:
נכנסתי למוסך כשנתיך מערכת ההצתה שרוף (מה שדי מצמצם את החיפוש). עדכנתי אותם שמורכב באופנוע איתוראן (כך שאם הוא המקור לקצר, זה מצמצם עוד יותר את החיפוש).
כשהחזירו לי את האופנוע, הסבירו לי שהקצר נבע מחוט שהתחכך בשלדה באזור הזנב, מתחת למושב. אף מילה על כך שהאיתוראן הוא המקור או על כך שהוא פורק. בין אם האיתוראן הוא המקור ובין אם לא, לא נדרש כל פרוק מעבר למושב. בכל זאת חייבו אותי בכמעט 900 ש"ח על 4.5 שעות עבודה.
כשחזרתי הביתה ראיתי שהאיתוראן מדווח שהאופנוע נמצא במוסך.
למרות שתיארתי לעצמי שזו תוצאה של התיקון, בחרתי ללכת למתקין של איתוראן ולא לאבניר, כדי לא לזכות בעוד חיוב מפוברק (בעיניי) על 4.5 שעות עבודה.
חשבתי שיש בו תקלה, לא העליתי על דעתי שהוא פורק. באיתוראן חייבו אותי ב 160 ש"ח על בדיקה בלבד, שגילתה שאין איתוראן.
האיתוראן פורק ע"י אבניר בלי שידעו אותי. הייתי אם כך בלי איתוראן, בלי ביטוח גניבות וספגתי את עלות הבדיקה המיותרת אצל איתוראן.
אבניר החזירו לי את האיתוראן כעבור ברור מולם אחרי מספר ימים. לא הרכבתי אותו בחזרה.
לא נראה לי שיש הרבה מדי אפשרויות פרשנות בסיפור הזה. אני גם מאד נהניתי מהמאמר של ינוקא, אלא שלא נראה לי שזה המקרה.
הייתי מעלה על כתב את כל השתלשלות האירועים ושולח לעופר אבניר.
במינימום מגיע לך החזר של 160 שקל על הבדיקה באיתורן+שירכיבו לך בחינם את האיתורן חזרה.
לכרובי, אני יודע שאמרת שאתה לא עובד מוסך,אבל הפוסט הזה הוא יחסי ציבור מאוד רעים למוסך המרכזי של החברה שאתה עובד בה.
אולי כדי להפנות לתשומת לב למי שכן אחראי שם.
זאת דעתי לפחות.
כרובי לא אחראי על המוסך. הוא גם עזר לי לאתר ולקבל חזרה את יחידת האיתוראן. סומך עליו שיעביר את פרטי המיקרה למי שצריך.
אני מקווה שהם, כמו אחרים יפנימו שלקוחות חוזרים זה מעל הכל רמת השרות. לצערי, מיקרים כמו זה נפוצים ואבניר לא לבד.
ממה שאני שומע, מרכז השרות של מותג הוסקוורנה (גם של אבניר) זו רמה אחרת לטובה.
לעניין, מבאס לקרוא שיצאת מאוכזב.
אם יורשה לי רק שאלה אחת...
עלות שעת עבודה אצל היבואן המסויים הזה היא 235 שקל לפני מע"מ
לפי החשבון שקיבלת 4.5HRS=~ ש"ח1230
או שרק אותי מחייבים בסכום בזה?