תוצאות 1 עד 10 מ 10

אשכול: עזרה בבחירת אופנוע ראשון! 250 סמק

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2019
    הודעות
    4

    עזרה בבחירת אופנוע ראשון! 250 סמק

    אשמח להמלצות לאופנוע ראשון 250 סמק.
    חשוב לציין שאני נמוכה, גובה 1.51.
    התקציב עד 15 אלף.
    אני יודעת שיש אופנועים שיש להם קיט הנמכה מקורי, אבל מה העלות של זה במידה ומצאתי משהו גבוה?
    המליצו לי z250 או cb250 שהם יחסית נמוכים ויש להם הילוכים גמישים.
    בנוסף איך אדע שלא קרעו את האופנוע לפני? הרי כל בדיקה זה 700 שקל בערך, ולא משתלם לבדוק אופנועים בסכום הזה עד שאגיע לאחד המיוחל.

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ציטוט נכתב במקור על ידי Cohennoy צפיה בהודעה
    אשמח להמלצות לאופנוע ראשון 250 סמק.
    חשוב לציין שאני נמוכה, גובה 1.51.
    התקציב עד 15 אלף.
    אני יודעת שיש אופנועים שיש להם קיט הנמכה מקורי, אבל מה העלות של זה במידה ומצאתי משהו גבוה?
    המליצו לי z250 או cb250 שהם יחסית נמוכים ויש להם הילוכים גמישים.
    בנוסף איך אדע שלא קרעו את האופנוע לפני? הרי כל בדיקה זה 700 שקל בערך, ולא משתלם לבדוק אופנועים בסכום הזה עד שאגיע לאחד המיוחל.
    לקבלת מושג כללי לגבי ההתאמה בין האופנוע לבינך את יכולה להשתמש בזה:
    http://cycle-ergo.com
    מעבר לזה, רק ישיבה פיזית ורכיבת מבחן תוכל להבהיר לך אם אופנוע זה או אחר מתאים לך.
    לגבי עניין הבדיקה, ממליץ לך לקחת איתך חבר (או חברה) שמבינים קצת ויוכלו לתת מבט מעט מעמיק יותר ממך (זה מה שאני עשיתי...). בנוסף, אם הכלי חדש יחסית, אבל החליף הרבה ידיים תוך זמן קצר, יש מצב טוב שהוא נשחט כמו כבש בלילות הרמדאן.

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2019
    הודעות
    4
    תודה רבה

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ה-Z250 בעל גובהה מושב נמוך יותר מה-CBR, ומבדיקה זריזה יש יותר כלים עם ק"מ נמוך (מתחת ל-20 אלף) שקרובים לתקציב שלך.

    יצא לי לשבת על אחד, הוא קליל וצר, ואני חושב שיתאים מאוד למישהי בגובהה שלך (הוא היה של ידידה די נמוכה ולא הייתה לה בעיה איתו). מה גם - הוא נייקד, ולאופנוע ראשון מומלץ מאוד שתהיה כמה שפחות פלסטיקה שבירה, כי הוא ייפול, כל אחד מפיל בשלב מסויים.

    לגבי בדיקה - יש המון דברים שאפשר לעשות לפני שלוקחים לבדיקה במוסך. לשאול את הבעלים על היסטוריית הטיפולים, אם יש תיעוד שלהם. לעבור ולראות שכל האורות והמאותתים תקינים, כולל אור בלם (פשוט לבקש ממנו ללחוץ על בלם יד ובלם רגל בנפרד ולהסתכל מאחורה), להסתכל על המנוע, לעבור ולראות שאין שום נזילות/הזעות שמן, שכל הצינורות מהרדיאטור ייבשים. אם יש הרבה שריטות תואמות בחלקים מסויימים - האופנוע עבר החלקה. להסתכל גם בקצה הכידון והידיות, יהיו סימנים שהכלי נפל, ולשאול על זה בהתאם.לבקש להניע, לראות שמניע בנגיעה ולא מתאמץ בהנעה, להקשיב למנוע - גם אדם שאינו מכונאי יכול לשמוע אם המנוע נשמע כמו אבן בפחית שימורים.

    האופי של הבעלים וצורת המכירה גם מאוד משנה, להמנע ממודעות עם תיאורים כמו "מטוס" או "טיל בליסטי", זה במילים אחרות "רכבתי על הקצה כל הזמן וכבר משעמם לי, קחי תתקני אותו". עוד אינדיקטור טוב הוא ריבוי אביזרים זולים מהאיביי, תמיד תעדיפי אופנוע במצב כמה שיותר מקורי.
    ולהמנע ממדבקות של Monster. עוד לא ראיתי אופנוע שמור שיש עליו מדבקות כאלה. ככלל - יד נמוכה, ק"מ נמוך (בנפח כזה, מתחת ל-30 אלף אפשר למצוא לא מעט). אם האופנוע יד 5 עם 20 אלף ק"מ - זה אמור להעלות נורה.

  5. #5
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2019
    הודעות
    4
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    ה-Z250 בעל גובהה מושב נמוך יותר מה-CBR, ומבדיקה זריזה יש יותר כלים עם ק"מ נמוך (מתחת ל-20 אלף) שקרובים לתקציב שלך.

    יצא לי לשבת על אחד, הוא קליל וצר, ואני חושב שיתאים מאוד למישהי בגובהה שלך (הוא היה של ידידה די נמוכה ולא הייתה לה בעיה איתו). מה גם - הוא נייקד, ולאופנוע ראשון מומלץ מאוד שתהיה כמה שפחות פלסטיקה שבירה, כי הוא ייפול, כל אחד מפיל בשלב מסויים.

    לגבי בדיקה - יש המון דברים שאפשר לעשות לפני שלוקחים לבדיקה במוסך. לשאול את הבעלים על היסטוריית הטיפולים, אם יש תיעוד שלהם. לעבור ולראות שכל האורות והמאותתים תקינים, כולל אור בלם (פשוט לבקש ממנו ללחוץ על בלם יד ובלם רגל בנפרד ולהסתכל מאחורה), להסתכל על המנוע, לעבור ולראות שאין שום נזילות/הזעות שמן, שכל הצינורות מהרדיאטור ייבשים. אם יש הרבה שריטות תואמות בחלקים מסויימים - האופנוע עבר החלקה. להסתכל גם בקצה הכידון והידיות, יהיו סימנים שהכלי נפל, ולשאול על זה בהתאם.לבקש להניע, לראות שמניע בנגיעה ולא מתאמץ בהנעה, להקשיב למנוע - גם אדם שאינו מכונאי יכול לשמוע אם המנוע נשמע כמו אבן בפחית שימורים.

    האופי של הבעלים וצורת המכירה גם מאוד משנה, להמנע ממודעות עם תיאורים כמו "מטוס" או "טיל בליסטי", זה במילים אחרות "רכבתי על הקצה כל הזמן וכבר משעמם לי, קחי תתקני אותו". עוד אינדיקטור טוב הוא ריבוי אביזרים זולים מהאיביי, תמיד תעדיפי אופנוע במצב כמה שיותר מקורי.
    ולהמנע ממדבקות של Monster. עוד לא ראיתי אופנוע שמור שיש עליו מדבקות כאלה. ככלל - יד נמוכה, ק"מ נמוך (בנפח כזה, מתחת ל-30 אלף אפשר למצוא לא מעט). אם האופנוע יד 5 עם 20 אלף ק"מ - זה אמור להעלות נורה.
    תודה על התגובה המפורטת��

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    בכיף.
    כמה דברים שלגמרי שכחתי מהם: להסתכל על השרשרת, לראות מה מצבה. אם היא חלודה, כנראה שבעל האופנוע לא ייחס מספיק יחס לשימון השרשרת וזה יכול מאוד להעיד על היחס לשאר האופנוע. לחפש חלודה על האופנוע (כנראה שעמד הרבה בגשם, כי מדובר באופנוע חדש.
    ולבחור מאוד בקפידה איפה בודקים את האופנוע! ללכת למקום נייטרלי ומוכר, לא מקום שהבעלים ממליץ עליו (כי יש לא מעט מקרים שבהם הבעלים מבקש מהמוסך בהיכרות להבליג על לקויות מסויימות). המון מכונאים בארץ הם חאפרים (לא מכליל, יש ויש, אבל נתקלתי ביותר מדיי בשביל להגיד שאין פה מגמה כלשהי) ולא באמת בודקים בצורה מעמיקה, מה גם שיש הרבה לקויות במנוע שאי אפשר לזהות ברוב הבדיקות, לכן גם אם האופנוע יוצא תקין מבדיקה - אין באמת לדעת. צריך ללכת עם השיפוט שלך - אם האופנוע נראה שמור, הבעלים יודע על מה הוא מדבר ואפשר לראות שהוא דאג לאופנוע, אין סיבה שתהיה בעיה.

    אה וכמובן לבדוק ברשיון שלא היה ממורה נהיגה! ה-Z250 חביב עליהם, ויהיו כאלה שיסתירו, וגם אם לא יסתירו - לא ללכת על אופנוע ממורה נהיגה, לא משנה כמה ק"מ הוא עשה ועל איזו יד מדובר. מנסיון - זה בור שלא נגמר. זו הסיבה שאני כל כך מפרט, אני לא רוצה שעוד אנשים יחוו אופנוע ראשון כמו שאני חוויתי.
    3> Honda NC700X 2012 - Chrissy
    106,200KM and counting

    Not all who wander are lost




  7. #7
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    אה וכמובן לבדוק ברשיון שלא היה ממורה נהיגה!.
    שאלה מתוך סקרנות: איך אתה בודק את זה?

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    שאלה מתוך סקרנות: איך אתה בודק את זה?
    מצויין ברשיון הרכב של האופנוע. אני לא זוכר בדיוק איפה אבל רשום בוודאות שזה מורה נהיגה.
    האופנוע הראשון שלי היה כזה, למרות שלא הייתי יד 2 או 3, עדיין היה מצויין שהשימוש המקורי שלו.

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jan 2019
    הודעות
    4
    ציטוט נכתב במקור על ידי TundraOG צפיה בהודעה
    בכיף.
    כמה דברים שלגמרי שכחתי מהם: להסתכל על השרשרת, לראות מה מצבה. אם היא חלודה, כנראה שבעל האופנוע לא ייחס מספיק יחס לשימון השרשרת וזה יכול מאוד להעיד על היחס לשאר האופנוע. לחפש חלודה על האופנוע (כנראה שעמד הרבה בגשם, כי מדובר באופנוע חדש.
    ולבחור מאוד בקפידה איפה בודקים את האופנוע! ללכת למקום נייטרלי ומוכר, לא מקום שהבעלים ממליץ עליו (כי יש לא מעט מקרים שבהם הבעלים מבקש מהמוסך בהיכרות להבליג על לקויות מסויימות). המון מכונאים בארץ הם חאפרים (לא מכליל, יש ויש, אבל נתקלתי ביותר מדיי בשביל להגיד שאין פה מגמה כלשהי) ולא באמת בודקים בצורה מעמיקה, מה גם שיש הרבה לקויות במנוע שאי אפשר לזהות ברוב הבדיקות, לכן גם אם האופנוע יוצא תקין מבדיקה - אין באמת לדעת. צריך ללכת עם השיפוט שלך - אם האופנוע נראה שמור, הבעלים יודע על מה הוא מדבר ואפשר לראות שהוא דאג לאופנוע, אין סיבה שתהיה בעיה.

    אה וכמובן לבדוק ברשיון שלא היה ממורה נהיגה! ה-Z250 חביב עליהם, ויהיו כאלה שיסתירו, וגם אם לא יסתירו - לא ללכת על אופנוע ממורה נהיגה, לא משנה כמה ק"מ הוא עשה ועל איזו יד מדובר. מנסיון - זה בור שלא נגמר. זו הסיבה שאני כל כך מפרט, אני לא רוצה שעוד אנשים יחוו אופנוע ראשון כמו שאני חוויתי.
    זה בדיוק הפחד שלי. ליפול במקום לא טוב. למרות שזה הסיכון שקונים יד 2.
    בהצלחה לי

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    492
    ציטוט נכתב במקור על ידי Cohennoy צפיה בהודעה
    זה בדיוק הפחד שלי. ליפול במקום לא טוב. למרות שזה הסיכון שקונים יד 2.
    בהצלחה לי
    ממליץ לך להיעזר במישהו שאת מכירה במעמד הקנייה, אם ישנה אפשרות כזאת, כדי למנוע מצב שבו ינסו למכור לך כלי נבלה כפי שטונדרה ציין.
    עדיף לא להיות לבד במקרים אלו.

אשכולות דומים

  1. עזרה בבחירת אופנוע ראשון - A
    על ידי drovosek בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 46
    הודעה אחרונה: 15-03-2018, 10:41
  2. עזרה בבחירת אופנוע ראשון (125 או 250? ואיזה..)
    על ידי el- בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 22-06-2017, 08:42
  3. עזרה בבחירת אופנוע שטח ראשון
    על ידי tomy669 בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 20-03-2016, 21:56
  4. עזרה בבחירת אופנוע ראשון
    על ידי שגיא רבד בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 12
    הודעה אחרונה: 28-09-2015, 19:00

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO