
נכתב במקור על ידי
TundraOG
ה-Z250 בעל גובהה מושב נמוך יותר מה-CBR, ומבדיקה זריזה יש יותר כלים עם ק"מ נמוך (מתחת ל-20 אלף) שקרובים לתקציב שלך.
יצא לי לשבת על אחד, הוא קליל וצר, ואני חושב שיתאים מאוד למישהי בגובהה שלך (הוא היה של ידידה די נמוכה ולא הייתה לה בעיה איתו). מה גם - הוא נייקד, ולאופנוע ראשון מומלץ מאוד שתהיה כמה שפחות פלסטיקה שבירה, כי הוא ייפול, כל אחד מפיל בשלב מסויים.
לגבי בדיקה - יש המון דברים שאפשר לעשות לפני שלוקחים לבדיקה במוסך. לשאול את הבעלים על היסטוריית הטיפולים, אם יש תיעוד שלהם. לעבור ולראות שכל האורות והמאותתים תקינים, כולל אור בלם (פשוט לבקש ממנו ללחוץ על בלם יד ובלם רגל בנפרד ולהסתכל מאחורה), להסתכל על המנוע, לעבור ולראות שאין שום נזילות/הזעות שמן, שכל הצינורות מהרדיאטור ייבשים. אם יש הרבה שריטות תואמות בחלקים מסויימים - האופנוע עבר החלקה. להסתכל גם בקצה הכידון והידיות, יהיו סימנים שהכלי נפל, ולשאול על זה בהתאם.לבקש להניע, לראות שמניע בנגיעה ולא מתאמץ בהנעה, להקשיב למנוע - גם אדם שאינו מכונאי יכול לשמוע אם המנוע נשמע כמו אבן בפחית שימורים.
האופי של הבעלים וצורת המכירה גם מאוד משנה, להמנע ממודעות עם תיאורים כמו "מטוס" או "טיל בליסטי", זה במילים אחרות "רכבתי על הקצה כל הזמן וכבר משעמם לי, קחי תתקני אותו". עוד אינדיקטור טוב הוא ריבוי אביזרים זולים מהאיביי, תמיד תעדיפי אופנוע במצב כמה שיותר מקורי.
ולהמנע ממדבקות של Monster. עוד לא ראיתי אופנוע שמור שיש עליו מדבקות כאלה. ככלל - יד נמוכה, ק"מ נמוך (בנפח כזה, מתחת ל-30 אלף אפשר למצוא לא מעט). אם האופנוע יד 5 עם 20 אלף ק"מ - זה אמור להעלות נורה.