
נכתב במקור על ידי
TundraOG
בכיף.
כמה דברים שלגמרי שכחתי מהם: להסתכל על השרשרת, לראות מה מצבה. אם היא חלודה, כנראה שבעל האופנוע לא ייחס מספיק יחס לשימון השרשרת וזה יכול מאוד להעיד על היחס לשאר האופנוע. לחפש חלודה על האופנוע (כנראה שעמד הרבה בגשם, כי מדובר באופנוע חדש.
ולבחור מאוד בקפידה איפה בודקים את האופנוע! ללכת למקום נייטרלי ומוכר, לא מקום שהבעלים ממליץ עליו (כי יש לא מעט מקרים שבהם הבעלים מבקש מהמוסך בהיכרות להבליג על לקויות מסויימות). המון מכונאים בארץ הם חאפרים (לא מכליל, יש ויש, אבל נתקלתי ביותר מדיי בשביל להגיד שאין פה מגמה כלשהי) ולא באמת בודקים בצורה מעמיקה, מה גם שיש הרבה לקויות במנוע שאי אפשר לזהות ברוב הבדיקות, לכן גם אם האופנוע יוצא תקין מבדיקה - אין באמת לדעת. צריך ללכת עם השיפוט שלך - אם האופנוע נראה שמור, הבעלים יודע על מה הוא מדבר ואפשר לראות שהוא דאג לאופנוע, אין סיבה שתהיה בעיה.
אה וכמובן לבדוק ברשיון שלא היה ממורה נהיגה! ה-Z250 חביב עליהם, ויהיו כאלה שיסתירו, וגם אם לא יסתירו - לא ללכת על אופנוע ממורה נהיגה, לא משנה כמה ק"מ הוא עשה ועל איזו יד מדובר. מנסיון - זה בור שלא נגמר. זו הסיבה שאני כל כך מפרט, אני לא רוצה שעוד אנשים יחוו אופנוע ראשון כמו שאני חוויתי.