אוי כמה שאתה צודק
השבוע שוב הגיעה ההודעה, שכל פעם מחדש, מעלה לי את לחץ הדם, הרגשת הקבס, חוסר האונים, התסכול והרצון לעלות עם D-9 על כנסת ישראל. חידוש ביטוח האופנוע שלי.
Erez Ronen
מה מטרת הפוסט השבועי/חודשי הקבוע על הביטוח?
Tracer 900
סבבה הבנתי את זה, פשוט אנחנו לא עושים כלום או כל מה שנוסה בעבר כמו מחאות או דרך התפקדות פוליטית לא הצליח.
כמו שרשמתי בעבר-לאנשים לא איכפת, פשוט כי יש להם את הכסף או שהשלימו עם המצב והחלק השני שפשוט לא משלם ביטוח.
Tracer 900
אני מצטער, אבל 5000 ש"ח אחת לשנה, ועוד כאלה שיש להם תמורה (בתביעה שלי החזרתי לעצמי את הביטוח 30 שנה קדימה) - לא מצדיקים בעיניי בעיות לחץ דם.
מס הכנסה וביטוח לאומי גונבים לי את הסכום הזה כל חודש - אז מה אני צריך לעשות, להתאבד?
אז נכון, הביטוח יקר. אופנועים זה כיף, וכיף עולה כסף.
אפשר לנצל את הזמן כדי להתבכיין על המחירים - מי שמחפש לראות את העולם סביבו בגוון שחור, תמיד ימצא על מה להתלונן. אפשר לנצל את הזמן כדי לדבר על אופנועים, רכיבה, מסלולים ושאר הדברים החיוביים והכיפיים שבעסק.
אני אישית בוחר באופציה השניה.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אתה בישראל, נשמה של אבא.
לא מכיר "אם לא תבכה, איך תגדל?"
האגרת רישוי השנתית היא כמה גרושים לעומת רכב, כך שלא ממש ניתן להתבכיין על זה.
אבל כיוון שהמחוקק השולט ביד רמה חש כאב חנון ורחום כלפי האזרחים והרוכבים המסכנים הוא דואג שלכל אחד יהיה על מה לבכות גם אם נהנה מכל היתרונות. שלעולם, חלילה, לא ישכח את המצאותן של החסרונות:
ההוא שמשלם ביטוח זול יותר- ישלם אגרה גבוהה יותר כדי שיהיה לו על מה לבכות.
ההוא שמשלם אגרה בתעריף בדיחה- ישלם ביטוח קצת יקר כדי שיוכל לזעוק חזק.
זה שפונה לבית חולים וטופל היטב ישלם כמה שקלים- כדי שבכיותיו יעזרו לו להחלים מהר יותר.
ובכלל, לבכות זה משחרר. עושה טוב לנשמה.
הבעיה היא שאנשים לא מבינים מה הבעיה בין לבכות ולהתבכיין.
אני מעדיף לראות את הצד החיובי של העלות הגבוהה -> שומר על כמות אופנועים נמוכה. עדיף מ
הביטוח הוא לא בחירה בארץ, אבל לפחות יש תמורה בעת הצורך (חלילה) והוא עדין נמצא באיזור הסביל, לראיה אף אחד לא הופך שולחנות, הכלבים ממשיכים לנבוח והשיירה עוברת באין מפריע.
אישית אחרי 2 תאונות גם אם ביטוח החובה היה רשות ולא חובה הייתי משלם את הכסף ועושה אותו בכל מקרה. את משקלו ותמורתו של הביטוח הזה אתה מבין רק בשעת הצורך.
אחלה בחירה.
קרוב לחמישים אחוז מרוכבי הדו"ג, בוחרים לא לבטח את הכלים שלהם. מבין חמישים האחוז הנותרים, יש אחוז קטן שלקו בתסמונת סטוקהולם ורוכבים בשמחה, דיצה וגיל, לדואר, לשלם את ביטוח החובה שנכפה עליהם, מבלי שתהיה אופציה לתחרות בין חברות הביטוח. עוד חלק קטן מהנותרים ולפי רשימת הכלים בחתימה שלך והסכום שאתה משלם למס הכנסה וביטוח לאומי, אתה נמנה אליהם, אין להם כל בעיה לשלם את הסכום הזה. כל השאר, סטודנטים, מעמד הביניים, בעלי משפחה, הנאלצים להחזיק 2 רכבים, אחד למשפחה ואחד לפקקים, משלמים כאלף ש"ח לחודש רק על ביטוחי הכלים שלהם. להם מותר וחשוב לקטר, כי אם לא יעשו כן, מהר מאוד יעברו לחלק שלא מבטח את עצמו. גם לסיר לחץ, יש פתח קטן להוצאת הקיטור...
Erez Ronen
שאלה ממישהו שיש לא רישיון רק מכניסת הביטוח חובה. לפני, כל האופנוענים (או לפחות הרבה יותר אחוזים מימינו) היו מבטחים בביטוח? או שכולם היו סומכים על פניה לבית משפט? ומה היו עושים מי שעשה תאונה עצמית? אני שואל כיוון שאני מכיר את ההרגשה שלא כל שינוי הוא לטובה.