במצבך, יהיה יותר נכון ללכת דווקא על סדרת ה- CB500 של הונדה, תוכל לבחור איזו תנוחה מתאימה לך בין הדגמים. איך אתה יודע מה מתאים לך? כמו כולם, עושים נסיעת מבחן אצל היבואן/רכיבה על כלי של חבר ומרגישים לאיזה כלי מתחברים יותר. הזד 250 יגמע את המרחקים אך ההונדה יהיה עדיף. תוכל למצוא משומש בן שנה/שנתיים/שלוש שיהווה את התמורה הכי טובה מכיוון שנפילת הערך העיקרית לא תיפול עליך. ואם כבר מפילים/מחליקים עם אופנוע ראשון, פחות כואב הלב כשהוא משומש ולא חדש..אבל זה באמת לא כזה חשוב.
לא לשלול טרייד, ואם כן, הייתי הולך להונדה - לרוב הם דואגים לתיקון כל הריג'קטים שהועלו ויחסית אמינים אל מול סוכנויות פרטיות.
בנוגע למיגון ישנו עיקרון מאוד פשוט - או שהאופנוע שלך ספציפית "הוזמן", כלומר רמת המיגון פחות תשנה עבור הגנבים והם ימצאו את הדרך לגנוב את הכלי - יותר סביר בדגמים מבוקשים. או, מצד שני, אופנוע שזמין לגניבה, כלומר אינו מאובטח מדי ונמצא במיקום מבודד ותנאים אידאליים לביצוע הגניבה המהווה הזדמנות טובה. בסופו של עניין, גנב שרוצה לגנוב - יצליח לגנוב. המשימה שלך בתור בעל אופנוע זה להקשות כמה שיותר.
שרשרת, מנעול דיסק וכיסוי זה מינימום, הזעקה האחרונה ודומיה יוסיפו לך ראש שקט אך יש לזה עלות נוספת - למחירים תוכל להתקשר אליהם, לזכרוני ההתקנה חד פעמית ועולה באיזור 800-1000 ש"ח והמנוי החודשי כמה עשרות שקלים (70 ש"ח) לכל חודש, תלוי בסוג הכלי.
ביטוח - יעלה לך סביב ה- 5000 ש"ח לחובה, 800 ש"ח לצד ג'. שלא תעז, אני חוזר, שלא תעז לעשות ביטוח חובה עם השתתפות עצמית עם עלות מופחתת. זאת צרה שלא כדאי להכנס אליה.
מיגון לגוף, חישבת? קסדה, מעיל וכפפות - להשאיר בצד כ- 1500-2000 ש"ח לציוד בסיסי, או למצוא יד 2 אפילו ביותר זול.