^^^
זה אחד (אבל רלוונטי רק מחוץ לישראל).
דבר שני, מהפיכה בסדר הגודל שפות''ש מתכוון אליה לא תיקח פחות מעשר שנים מינימום. ושוב, אצלנו בארץ דבר כזה יקרה לפחות 25 שנה.
אכן, כנראה הרבה יותר מעשר שנים. כשכתבתי שזה ייקח מינימום עשר שנים התכוונתי, אם עכשיו מתחילים הליכי חקיקה להוצאת מנועי בערה מהחוק, זה ייקח מינימום עשר שנים, ובארץ כנראה יותר מכפול.
בפועל, כמו שאמרו קודם, כדי שמהפכת החשמל תתרחש בצורה כזאת שיהיה אפשרי למנוע נסיעה של רכבי בעירה באופן גורף דרושה קפיצה טכנולוגית רצינית, שכרגע לא נראית באופק, מכיוון שצריך להמציא טכנולוגיה חדשה לאגירת החשמל וליצירתו באופן יעיל. סוללות כימיות אינן יעילות בכלל למטרה הזאת, וכל דרך הפקת חשמל שהיא לא אלקטרוכימית נמצאת בשלבי מחקר מאוד ראשוניים, ועד שהיא תגיע לכדי בשלות תעשייתית יעברו עוד לא מעט שנים.
הלוואי שהעולם היה מתנהל לפי הגיון כלכלי או חברתי כלשהו. המצב לא כזה.
תראה את כל הבלגן סביב עישון...פעם היו מעשנים בבתי קולנוע ובאוטובוסים היו מאפרות והיום המעשן חי מחוץ לתחום הציבורי, מוקצה. זה לא קשור לבריאות כללית (השמנת יתר, מחלות לב, סכרת, התמכרות לסמים ומשככי כאבים שגובים יותר קורבנות) אלא לטרנד עוצמתי ונרחב נגד עישון (שאכן מזיק). כנ"ל לגבי אגזוזים, סוסים, מנועי 2 פעימות ואולי גם המנוע המוכר שבוער בתשוקה כוחנית. אם הייתי צריך להמר - יהיו מכוניות ואופונועים חשמליים עשורים לפני תחבורה אוטונומית. הכלים הקיימים שלנו יככבו במוזיאונים של הנכדים.
אתה רואה? הנה קטר של רכבת קיטור שהיו מזינים בפחם ומאחוריו אופנוע על מנוע בנזין וכידון לניווט. לסבא היה כזה שהיה מגיע ל-200 קמ"ש (ניגוב דמעה). בוא, בוא נקנה לך גלידה.
אתה משווה את כמות המעשנים לכמות הנהגים?
בנוסף הנזק הכלכלי למעשנים ע"י מיסוי קטן בהרבה מהנזק הכלכלי שאנשים יגלו יום אחד שהדבר היחיד שהם מסוגלים לעשות עם הרכב שלהם זה לתת אותו לגריסה ועוד לשלם על זה.
רכב זה הרבה יותר מסיגריה, רכב מיצג חופש תנועה להרבה אנשים, וחופש התנועה בחזון החשמלי כרגע אצל העשירים בלבד שיכולים להרשות לעצמם לטוס טיסות פנמיות ולנסוע במוניות כדי לפצות על בעיות הטווח של הרכב החשמלי.
כל הכלים שלנו יהיו בסוף במוזאון זה ככה כבר עכשיו.
זה טבעי שכולם מסתכלים על העבר ומזה מנסים להסיק על העתיד. אבל זמני המהפכות בעולם רק מתקצרים. לדוגמא , כמה זמן לקח להכניס טלפון קווי , טלפון סלולרי, טלפון חכם.
המהפכה של הרכבים האוטונומים תגיע בבום לדעתי. מרגע שהרכב יוצג לקהל, הדבר היחיד שיגביל את הפריסה שלו זה כושר הייצור של היצרנים. רכבים כאלו לא ימכרו אלא יושכרו לפי נסיעה. חברות הענק בעולם כבר מתכננות לשם , וקופות המזומנים הענקיות שלהם יאפשרו להשתלט על השוק. וניתן לסמוך על הלוביסטים שלהם שידעו לזרז את תהליכי החקיקה.
ואז מה שמפחיד אותי הם חוקים שרק לרכבים אוטונומיים יהיה מורשה לנסוע בשעות העומס / במרכזי הערים.
Sent from...
דוגמא לא טובה. בוא נשווה מעבר לסיבים אופטיים. מה עם מעבר ל-IPV6? האם רכבת בישראל כבר חשמלית או שרק נכדים שלי יראו את הנס הזה?
כן כן. אבל ה-"רגע" הזה לא נראה באופק. תחשוב על זה ככה - נגיד אתה רוצה לטוס לכוכב אחר. מרחק - שנות אור. צריך לטוס מהר. אבל - שום "מחקר ופיתוח" של טיל לא יביא אותו לעבור מהירות האור. אתה צריך פריצה בפיזיקה תאורטית.
ואיך נזמין פיצה? ברחפן?
xlib, הוא דיבר על רכבים אוטונומיים ואני די חושב כמוהו.
אין פה עניין של פרישת תשתית פיזית יקרה (כמו במקרה של סיבים אופטיים, רכבות חשמליות או רכבים חשמליים) או פרישת תשתית בכלל.
גם הדוגמא של IPV6 לא מתאימה (פרוטוקול שפותח מתוך חשש שבסופו של דבר לא התממש ואפילו הפך לא רלוונטי).
אין פה גם שום צורך בפריצת דרך תיאורטית או אפילו פריצת דרך טכנולוגית (בניגוד לרכבים חשמליים).
איך תזמין פיצה? באמצעות רכב אוטונומי שיגיע אליך הביתה אבל אני פחות חושש מהחוקים שירון מדבר עליהם. עד שהעסק ידפוק כמו שצריך לא ניתן יהיה לחוקק חוקים כאלה וכשהעסק ידפוק כמו שצריך לא יהיה צורך לחוקק חוקים כאלה.
תן לי לא להסכים איתך. בעית "נהיגה" לא רק לא פטורה באופן תאורטי, היא עדיין לא מה שנקרא "מוגדרת היטב" (אתה יודע מה זה אומר?). זאת מסוג הבעיות שפשוטות לבן אדם אבל קשות עד לבלתי פתירות למכונה. p=np?
אתה יודע למה פיצה מגיע על קטנוע? כי ברכב זה יקר וחשוף לפקקים, אוטומטי או לא.
דיון מעניין, כיף לקרוא תגובות של גולשים.
בכל אופן, סגירת מרכזי ערים לתנועת רכבי מנוע בעירה הוא משהו לא תמוה בכלל.
בקוסטה ריקה כבר שנים רבות שכל יום בשבוע מוגדר לכלי רכב המסתיים בספרה X. לדוגמה בימי ראשון, רק אלה שלוחית הרישוי נגמרת ב7 מותרים להכנס לעיר. (דוגמה לצורך המחשה בלבד)
ואז מה עושים? משתמשים באובר.
מה יקרה בארץ? יבנו נתיב "מהיר" שהמחיר ישתנה בהתאם לעומס, הנתיב המהיר מקביל לכביש הקיים כך שאתה יוצר פה הפליה ברורה על פערים כלכליים ולא פותר את הבעיה במלואה.
מה עוד יקרה בארץ? הלובי (החזק) של נהגי המוניות לא יסכים ש"אובר" יכנס ויגנוב להם לקוחות פוטנציאלים.
עכשיו דמיין מה יקרה כאשר יפתרו את בעיית החשמל, אחסון וטעינה ברכבים ואז יקומו חברות בדמות "אובר" שגם חוסכות בפקקים, גם זולות יותר והכי חשוב, ידידותי לסביבה.
אני דווקא לא חושב שהכיוון של קדמה וטכנולוגיה הוא משהו רע, אני רק רוצה לשמור על האנושיות של העולם ולהמשיך לשלוט בעזרת יד ימין בכמה מהר אני רוכב.
זה נחמד שאתה מוכן לחיות בדו-קיום עם הקדמה, אני פשוט חושב שהקדמה לא מוכנה לחיות איתך (רוכב האופנוע). למעשה, אופנוע על הכביש ומכונית אוטונומית לא הולכים יחד, איך שלא נסובב את זה. ברגע שיעלו כלי רכב על הכביש, לא יהיה מקום לאופנועים עליו. נקודה. באשר לשטח - אני מאמין שהנסיעה תותר בו, אבל בתנאים מגבילים.
באשר לסוג המנוע - הסוגיה שפחות מטרידה אותי, אבל גם לה יש משקל חשוב - החלפה של מנוע הבעירה במנוע שקט וידידותי לסביבה תפגע אמנם בהנאה הקיימת (לא יהיו יותר הילוכים, מנוע חשמלי פועל על הילוך יחיד והמומנט זמין מ-0 סל"ד), אולם היא לא מאיימת ישירות על חיסול האופנוע ככלי רכב. להיפך, יצרני מנועים חשמליים יהיו מרוצים שהמנועים שלהם ישתלבו בכמה שיותר כלי רכב - מכוניות ואופנועים.
בקיצור, המסמר הראשון בארון הקבורה של ענף הדו-גלגלי יהיה כאשר תחל חקיקה נגד עלייה של אופנועים (בין אם חשמליים או לא) לכביש, ולמרכזי ערים בפרט. ממה שאני קורא כאן, יש לפחות 15-20 שנה עד שזה יקרה, ואולי אפילו יותר.
הרכב האוטונומי נבנה כך שיוכל להתמודד עם משתמשי כביש אחרים שאינם מכונה. הולכי רגל אופניים אופנוע עגלות בעלי חיים ועוד.
אני לא חושב שזה יגיע למצב שיורידו לחלוטין את ה 2 גלגלים מהכבישים. (למה לקחת איתך 2 טון של רכב אם אפשר 100 קילו של אופנוע)
האופנוע יהיה בטוח יותר ואולי אפילו אוטונומי. בהנחה שהאופנוע כבר לא יהיה מעורב בתאונות (אוטונומי).אין צורך בכל המיגון שאנו לוקחים איתנו היום.
הרעש שכולנו כל כך מצדדים בו.(אגזוז) יוחלף במערכת קסדה שתוכל לבחור עם איזה "רעש" אתה רוצה להסתובב היום . דוקאטי היום מחר R1 ומחרתיים BUSA (יש את זה ברכבים כבר מזמן)
בשנת 2030 במרבית העולם המערבי לא יורשו למכור מנוע בעירה פנימית.
כתבה מ YNET
מכוניות חשמליות בלבד מ-2030.
https://www.ynet.co.il/articles/0,73...134988,00.html
אנחנו חיים בתקופה מטורפת הכל משתנה כל כך מהר. ואני שמח שנולדתי בעידן הזה.
זו לא בעיה עם פתרון דטרמיניסטי בודד ובדומה לשורה אינסופית של בעיות מדעיות, ניתן לקבל פתרון מקורב, ברמות דיוק שהן הרבה מעבר לסבירות (/אנושיות), באמצעות אלגוריתמים פולינומליאליים/פולינומיאליים-לוגרתמיים. זו מלכתחילה הסיבה שבני אדם מסוגלים לנהוג על הכביש או אפילו להבין אחד את השני (עוד בעיית np, שמשום מה גוגל ואחרות הצליחו לפתור בצורה מרשימה בשנים האחרונות)...
אפילו בהתעלם מההנחה הסבירה שבעיות הפקקים יפחתו משמעותית, אין שום בעיה עקרונית להרים אופנועים אוטונומיים או מכוניות אוטונומיות זעירות.
כמו שכבר רשמתי בעבר, אם יש לך טענות - טען אותן. זה לגיטימי לחלוטין אבל הטון הנפוח וניסוח של שאלות כאילו-ריטוריות לא מוסיף תוקף לדברים שלך - אולי להפך.
ברור לי שיש פה מרכיב תרבותי מסוים אבל צריכה גם להיות מודעות.
שמתי לב שאנשים מייחסים למהפכות בתשתית (סיבים וכו) כמהפכות שלוקחות יותר זמן אבל מתעלמים מהעובדה שרכב חשמלי זה אחד משינויי התשתיות הכי גדולים שיש בתשתית ההולכה והייצור החשמלי בייחוד אם מדברים על הטענה מהירה. אני לא רואה את זה קורה תוך 10 שנים או 20 שנים.
חוץ מזה רכב פרטי אוטונומי לפי דעתי רק יקל לפרק זמן מסויים את הבעייה של עומס בדרכים כיוון שהאוכלוסיה ודרישות ההתנידות שלה גדלות מהר יותר מקצב גדילת התשתיות. הבעיה הכי גדולה זה הקמת שכונות שמטרתם היא למגורים גרידא. מבחינתי רכב אוטונומי יפתור את אחת הבעיות הכי גדולות של תחבורה ציבורית וזה חוסר בנהגים.
דרך אגב ארה"ב נאבקת כבר עכשיו בשינויי תשתיות מתבקשים שקיימים כבר במקומות אחרים בעולם כמו רכבות מהירות, רשת החשמל המים ותחזוקת רשת הכבישים שלה. כל מדינה והבעיות שלה.
שימו לב שניסיתי להשתמש במילים גבוהות כדאי לתת את התחושה שאני יודע על מה אני מדבר![]()
לפני ש-"ניתן לקבל פתרון" כלשהו, צריך להגדיר בעיה.
לגבי פתרון - טענה ש-"ניתן לקבל פתרון" אף אחד לא הצליח להוכיח. אם אתה יכול - אני נורא רוצה לראות.
דבר שני, מחשב סיפרתי שעליו כתבת את זה יודע לתת אך ורק פתרונות דטרמיניסטיים. אם אתה רוצה פתרון אחר - תצטרך לעבור ל-"מחשב" אחר. קוונטי. ביולוגי. או כזה שעוד לא המציאו.
בני אדם לא עושים חישובים כדי להבין אחד את השני. אף אחד לא יודע איך אנשים עושים את זה. פעם חשבו, שאם כמות אלמנטי זיכרון (FF) תמחשב תהיה כמו כמות נאורונים במוח - מחשב יוכל "לחשוב". מספר FF במעבד מזמן עבר כמות ניורונים במוח. ו-google translate עדיין כותב שטויות.
spotting recognition קיים יותר זמן ממה שאני זוכר. google מימשו פתרון מקורב לקבוצה מאוד ספציפית של בעיות. דיוק של הפתרון אומנם אפילו לא מתקרב לבני אדם.
כי זה לא באמת דיון רציני. לפעמים זה לא אפשרי להסביר מושגים בשני משפטים. להמחשה - https://xkcd.com/1425/