איפה חותמים?
כמו בכל נושא אחר במדינה, לפוליטיקאים יהיה אכפת אם ישתלם. מחאה שתחסום כבישים היא אקט מאיים. במקום לאיים צריך להבטיח ולשכנע מפלגה או איש ציבור בתמורה. הון פוליטי שווה הנעה לפעולה. אם חבר הכנסת או המפלגה ישתכנעו שמספיק אופנוענים יצביעו עבורם הם יסכימו להתעמת עם חברות הביטוח. אם האופנוענים לא יספקו את המנדטים הנדרשים לא יקרה כלום. לזכרוני עוד לא היתה אף קבוצה צרכנית ששינתה משהו במדינה וכל המחאות והיוזמות ששינו חקיקה היו בעלי אופי אידיאולוגי עם זהות ברורה (בהקשר לחלוקה מימין או שמאל).
אנחנו מזוהים חושבים ומתנהגים כאזרחים אחראיים שטרודים בשטחים ביטחון וזהות ושאלות "מהותיות" ובינתיים רומסים אותנו. רומסים כי כצרכנים אנחנו משלמים פי 2 או הרבה יותר ממדינות אחרות על אינסוף שירותים ומוצרים. האבסורד שבעצם מממנים מכיסנו את הלוביסטים שמאפשרים לתאגידים למצוץ לנו את הדם ולקבוע את השיח התקשורתי. אין לי נסיון פוליטי (תודה) אבל הערכת אצבע- 100,00 חתימות "קשות" יגרמו להרבה מפלגות וח"כים להזיז את התחת.
דרישות החטופים:
- שקיפות בדוחו"ת תאגידי הביטוח
- שינוי בעקרונות החיוב והמודל הקיים למודל של ביטוח לאדם (ולא לכלי) לפי רמת מסוכנות.
הערה אישית.
אני באמת חושב שגורל יהודה ושומרון יותר חשוב מהפרש של 1500 ש"ח בשנה אבל זה לא הסיפור - מבחינתי לפחות.
אם העסק יתממש והציבור יתחיל להצביע כלכלית (כצרכן נבון) זה לא ייגמר בביטוח ותוך שנים ספורות נשלם הרבה פחות על המון דברים אחרים- כולל מחירי האופנועים, העגבניות והתאנים. התאגידים סוחרים והמתווכים יצטרכו להתרגל להרוויח הרבה פחות על תרומתם השולית והמזיקה ליצרנים והצרכנים.
הערכה שלך ... מאוד אופטימית. לפי אתר של ליכוד, במפלגה יש כ-120000 מתפקדים. 100000 חתימות זה המון.
דרישות סבירות, אבל:
חברות ביטוח הן חברות ציבוריות, הם כבר היום נדרשים לשקיפות בדו״חות.
ובכל מקרה אני לא רואה קשר בין מודל ביטוחי ושקיפות בדוחות. אחד לא גורם ולו נובע מהשני.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני בעד, השלב הראשון ותמיד הכי קשה הוא להתחיל.
אז אוספים חתימות???
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
ממש לא. שלב ראשון זה להבין מה בעצם רוצים. עד כאן, בשירשור הזה, היו 2 הצעות:
1. להוריד מחיר ביטוח באופן רגולטורי.
2. לשנות שיטה מ-״ביטוח לכלי״ ל-״ביטוח לנהג״
(דרישה לבטל ביטוח חובה בכלל לא שווה התיחסות).
בעיה ב-1 זה שאף אחד לא לוקח דרישות כאלה ברצינות. כולם רוצים דברים בזול. הכל מקוטז׳ ועד טיסות דירות וכו.
בעיה ב-2 שזה לו רלוונטי לרוב גדול של רוכבים. אדם שרוכב על מובי יד שני לא יקנה GS בגלל ביטוח יותר זול. בהצלחה לך למצוא לא 100, אלא 10 אלף אנשים אם יותר מכלי אחד.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לצערי, בסוגיית ביטוח חובה אין כל חדש.
את האילון וכל המרכז חסמנו בפעם הקודמת. 2008 אם זיכרוני אינו מטעה אותי. חסמנו ויותר מפעם אחת.
ואז המאבק שינה כיוון להתפקדות לליכוד. לתעשייה האווירית זה הצליח. לליכודניקים החדשים קצת פחות. לנו, האופנוענים בכלל לא.
אבל התשובה לחוסר היכולת שלנו להשפיע טמונה כאן https://www.themarker.com/magazine/....ZINE-1.6983034
אז כשאתה שם פתק בקלפי, אתה בוחר פרזנטור שמאחוריו טייקון.
איללכא...ונפגש עוד עשור