אני מטעם העבודה נוסע המון ליוון אתונה. שם חבישת קסדה לא חובה.
זה תמיד מצחיק אותי .
כולם שם מסתובבים עם מגנים לטלפון הנייד שבמקרה שיפול....
אבל את הראש שלנו לא צריך לכסות למקרה שיפול .
הרוב לא סובלים מפגיעות ראש, זה נכון, אבל פגיעות ראש הן החמורות ביותר וקסדה משנה משמעותית את השכיחות (למרות שזה רחוק מלהיות הגנה הרמטית). שים לב שבטבלה שהבאתי מכאן ברגע שאתה בלי קסדה, פגיעות הראש הופכות לקטיגוריה המשמעותית ביותר ואנחנו יודעים שאדם שנפגע בראש לא משתקם כמו מישהו שנפגע ברגליים למשל.
Untitled.jpg
אני מטעם העבודה נוסע המון ליוון אתונה. שם חבישת קסדה לא חובה.
זה תמיד מצחיק אותי .
כולם שם מסתובבים עם מגנים לטלפון הנייד שבמקרה שיפול....
אבל את הראש שלנו לא צריך לכסות למקרה שיפול .
נקודה טובה העלית. גם אצלי תחושה שמרוב מיגונים וניתוק מהסביבה רוכבים (ונהגים) נוטים לשכוח את המהירות שבה הם נמצאים על כל המשמעויות שלה. רכבתי הקיץ מספר פעמים ללא מעיל לסידורים קצרים ובאחת הפעמים הבנתי שאני רוכב יותר לאט כי עם המעיל (קייצי) אני נוטף מים עצבני על הגז כי אני ממש ממהר להגיע. זה עוד אספקט של המיגון שמעצים את הסכנה למרות שכנראה מונע את חומרת הפגיעה.
לא קראתי את הסטטיסטיקה של מפגשי הגוף אבל הראש כבד ונמצא מקדימה, לכן במהלך תאונה יש סבירות גבוהה שייפגע גם אם לא מדובר באיבר שיתנגש ראשון. מתוך 3 תאונות שעשיתי כשליח בת"א של הניינטיז אחת היתה צלילת ראש מכוונת רק במקום שארחף באצילות מעל מכסה המנוע פגשתי ארגז טנדר. איבדתי הכרה אבל די בטוח שלא הייתי נהרג אם הייתי בלי קסדה. מצד שני, ראיתי מה קורה בתאונה במהירות רכיבה על אופניים לראש בלי קסדה שנפגש עם אספלט. זעזוע מוח, ניתוחי שיניים שברים וסדקים בגולגולת. וזה כשעוד היו מרכיבים חברות על הרמה ואף אחד לא חבש קסדה לאופניים. הראש מאכלס את ההכרה והמודעות שלנו כבני אדם. בלי הקופסא אין טעם לחיות.
הבעיה היא לא רק במשמעת של הרוכב, אידיוט אחר שיעשה טעות על הכביש ואז הרוכב הממושמע שומר החוק ואוהב האדם נפגע.
כאן תפקיד ציוד המגן לתת מעטפת נוספת של חירום.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני גם נגד ״חוקי בטיחות״. זכותו של אדם להיות אידיוט.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אני נגד חובת קסדה. דארוויניזם במיטבו.
רק שלא יעמיסו על הביטוח שלי את כל האשפוז של הצמחים בבית לוינשטיין והפיצוי בגין מוות למשפחות (אם יש דבר כזה בכלל).
לגבי המחשבה שרכיבה בלי קסדה תוריד את המהירות- לא יקרה. אולי ברכיבה הראשונה והשניה. אבל לרכב על 100 עם משקפי שמש זאת לא בעיה.
ברור גם ברור שתפקידו של ציוד המגן, להגן. אני מדבר אך ורק על החובה להשתמש בציוד כזה. הייתי מאוד שמח אם הבחירה הייתה בידיים שלי, ושוב תודה על הדאגה של כל הטהרנים, אני אסתדר.
אני לא נכנס לנוחות הרכיבה, ניתוק מהסביבה והפחתת מהירות כשאין אמצעי מיגון, פשוט מאוד, הייתי מעוניין להחליט לבד מתי לחבוש קסדה, ומתי לא.
מסכים לגמרי.
מי שבוחר/רוצה לרכוב בלי קסדה שיעשה זאת בשמחה. בדיוק על אותו משקל שמי שרוצה לרכוב עם גופיה וכפכפים שיעשה זאת. בלי קסדה יש סיכוי טוב יותר שהוא לא יהיה נטל על המדינה אם וכאשר. במקביל, שהמדינה (מוסד הביטוח ליתר דיוק) תתגמל את מי שכן רוכב עם מיגון בתעריפי ביטוח נמוכים יותר (מקסדה ועד חליפת עור עם כריות מתנפחות).
אני לחלוטין בעד ציוד רכיבה מלא וחובה.
זה אולי נשמע אגואיסטי אבל ברגע שכולם יהיו מחוייבים במיגון, יהיה יותר ביקוש, המיגון ישתדרג, יהיה נוח יותר, זול יותר, זמין יותר וכולם ירוויחו.
מכיוון שלרכב עם ציוד יהיה חובה, מקומות אחסון לציוד במסעדות או קניונים יהפוך לאט לאט לסטנדרט.
רף הכניסה לדו"ג יעלה אבל הביטוח ירד. לא יהיו יותר ילדי מובי בגופיה וכפכפים, השליחים יקבלו יותר מיגון ונראה הרבה פחות נפגעים מהחלקות או נפילות שטותיות.
אין מה לעשות, הכבישים שלנו אלימים, הנהגים שאננים ובקיץ יש מספיק חול ואדמה על הכביש כדי להתחיל לשתול דברים.
ברור לי שחופש זה נחמד ובמדינות OECD הכל טוב יותר, אבל אולי נקח כאן צעד אחורה, נודה בזה שהאוכלוסיה שלנו לא בדיוק מורכבת מגאוני הדור ונעשה משהו אקטיבי בנידון?
ראיתם בחו"ל שומרים בקניון? בדיקות תיקים ברכבת? זה מגביל את החופש אבל מצד שני, זה פשוט עובד.
אז צריך לזהות את השוני בין המצב בחו"ל למצב בארץ ואולי לתת הנחיות מעט נוקשות יותר לאלו שבוחרים לרכב?
חופש זה לא ״נחמד״. זה ערך מאוד בסיסי. אני לא צריך שומר בקניון ומצלמה בכל חור.
״פשוט עובד״? אתה יודע מה עוד ״עובד״? מחנה אחד לכולם.
הרעיון שמדינה צריכה להכריח אנשים לדאוג לעצמם הוא ביזארי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
הבעיה היא שהטהרנים צריכים לשלם אחר כך על הטיפול בך, על השיקום, על ביטוח לאומי ואובדן כושר עבודה, קצבאות וכו׳. בארה״ב אי חובת חבישת קסדה היא מעט יותר הגיונית מבחינה חברתית, מאחר ורשת הבטחון מצומצמת בהרבה.
כמובן שיש כאן ספקטרום שלם של מה נכון וצודק כי עם השורה שכתבתי למעלה אפשר לאסור כליל על אופנועים. אבל מנסים לאזן את מה שסביר והגיוני, וקסדה - בטח שכשאתה יכול חוקית גם לרכב עם קסדה פתוחה - נשמע די סביר.
אני מעדיף לשלם יותר ולחיות במדינה חופשית.
Sent from my iPhone using Tapatalk
ראיתי אינסוף שומרים בחנויות בחו"ל. הם לא פותחים לך את התיקים בכניסה לחנות אבל הם פותחים לך אותם ביציאה ממנה, ע"מ לוודא שלא פילחת מהם כלום.
זה מסוג הדיונים שיש בו המון גוונים של אפור ונע בין השקפת עולם ליברטריאנית (קפיטליסטית קיצונית) שרואה בריבון רע הכרחי שמטרתו היחידה היא להגן על הבטחון האישי של האזרחים ולמנוע אנרכיה מול השקפת עולם קומוניסטית (סוציאליסטית קיצונית) שרואה בריבון אחראי על מכלול חייו של האזרח.
אין פה נכון ולא נכון אבל לכל החלטה יש משמעויות. במקום שבו האחריות על הנכה, האלמנה והיתום נופלת על המשפחה, אין לריבון שום זכות להגביל את האזרחים אבל במקום שבו הריבון נושא באחריות, הוא גם נדרש להגביל את האזרחים.
כל מדינה עושה את החשבונות שלה אבל בתור מדינה של יהודים בני יהודים, דת ותרבות שמעלה על נס את האחריות הקולקטיבית של הקהילה על חיי הפרטים בה, גם במחיר של הגבלות דרקוניות על אורח החיים שלהם, הריבון נדרש לפעול באופן שקרוב הרבה יותר לצד השמאלי של הספקטרום הזה.