אתה מעלה טענות כאילו זה אופנוע של 100 אלף שקל. זה לא.
30 אלף שקל מפרידים בינו לבין ה-KTM790R (שהוא המקבילה האמיתית, לא הדגם כביש). אותם סכומים מפרידים בין הטנרה לאדוונצ'רים פול סייז כמו המולטיסטראדה 950, האפריקה טווין או הסופר-טנרה.
MT-07 עולה 55 אלף שקל. זה מחיר טוב, ועל זה אין ויכוח (אני חושב כך, לפחות).
בנית שלדה חדשה.
בנית עבודת גוף חדשה (ועם יותר פלסטיקה).
שמת בולמים טובים עם כיוונונים מלאים.
זה שווה עוד 15K? לא בטוח, אבל עוד 10 בוודאות.
אתה נצמד למילה דו"ש, כאילו שזו מקבילה ל"אופנוע בשקל תשעים". אבל רגע, בוא נראה איזה דו"שים מודרניים יש בשוק?
ק.ט.מ 690/האסקה 701 - עם מנוע סינגל רגיש ופחות יכולת כביש. עולים בערך אותו דבר.
SWM SUPERDUAL X - עם מנוע של אופנוע אינדורו מקצועי, שלא צפוי לחצות את רף ה-100 אלף ללא שיפוץ, וכנ"ל - יפסיד בכביש.
ב.מ.וו G650GS - לא משווק יותר בארץ, לא יודע האם מיוצר. כששווק - עלה בערך אותו דבר.
ב.מ.וו F750GS - פחות טוב בשטח, ויקר יותר.
הונדה CB500X - אפילו לא מצחיק. מתלים מעפנים, יכולות שטח בסיסיות ביותר, מנוע חלש. אה, רגע... אפילו הוא עולה יותר מ-50K!
אז בוא נשווה תפוחים לתפוחים. אל תשווה אופנוע עם בולמים טובים וכיוונונים מלאים, מנוע טווין בריא עם 70+ כ"ס ועבודת גוף מושקעת ויפה - ל-DR650. זאת פשוט השוואה לא הוגנת.
ברגע שאתה משווה לכלים מקבילים של יצרנים אחרים, אפשר לראות שהטנרה מתוצחר בצורה הגיונית.
ברור שיש רזרבות לחתוך את המחיר, אבל זה צעד לא חכם עבור מטרו כרגע. מבחינתם, זה פשוט לוותר על רווחים.
המחיר ירד (במבצע זמני או בעדכון מחירון) בסוף השנה או שנה הבאה.