על איזה אופנוע אתה לומד?
שלום מעולם לא רכבתי על אופנוע או קטנוע והיום היה לי שיעור ראשון על אופנוע A1 ,בהתחלה שהגעתי המורה שם אותי על קטנוע לראות איך אני נוסע,אחרי שעה וחצי בערך לקראת סיום 2 שיעורים הוא אמר לי שאני רוכב סבבה לפעם ראשונה והביא לי לעלות על האופנוע קווסקי,הסביר לי על ההילוכים אבל לא הבנתי ממש כי אני לומד על רכב אוטומטי וזה פעם ראשונה שאני פוגש את המושג הילוכים,הוא ראה שאני מסתבך עם ההילוכים לכן הוא אמר שנשמור את ההילוכים לשיעורים הבאים והתחלתי בנסיעה עם הקלאץ לאט לאט ואיך שעצרתי עם הבלם רגל נפלתי עם האופנוע לצד והייתי בשוק כמה שהאופנוע כבד ניסיתי להחזיק לא ליפול אבל לא הצלחתי אני קטן שוקל 68 מטר 66,המורה עזר לי להרים את האופנוע ושוב נוסע קצת עוצר עם הבלם רגל ובום נופל לצד ועוד פעם נופל עד שפעם רביעית הצלחתי לעמוד , כל הנפילות האלו הורידו לי את הביטחון והתחלתי לחשוב איזה פדאיחות אם יפול לי האופנוע על הכביש באמצע נסיעה,לעוד מישהו זה קרה? יש לכם טיפים?
עוד משהו יש את הברקס/קלאץ ביד שמאל וביד ימין מה זה? מה תפקידו? המורה הזהיר אותי לא לגעת בו הרבה ושחכתי את הסיבה.
בקיצור,אני הולך לעבוד באבטחה(סיורים על אופנוע) האם להמשיך? אני רוצה להבין למה אני נופל אני מרגיש שאין אמון בני לבין האופנוע מרגיש שזה טיפה כבד עליי או שאני סתם מגזים,באתי לכאן כי אתם מבינים יותר טוב ממני לכן אשמח לכל טיפ ולהרחיב בבקשה כי אני לא מכיר את המושגים, תודה רבה.
זה קוואסאקי שחור נראה כמו זה פחות או יותר לא מבין כלכך
https://images.app.goo.gl/EtdZX9BbacPduxRd7
קודם כל, לא קרה כלום. הכל בסדר. זה לא נעים אבל זה בכלל לא חריג שאנשים מפילים את האופנוע בשיעורים ואם תסתכל על כל האופנועים במגרש, אתה כנראה תראה עליהם שכבות של שפשופים מכל הפעמים שהם נפלו לתלמידים לפניך.
תקשיב למורה שלך. הוא רואה אותך, הוא מכיר את הכלי ואם הוא העביר אותך אחרי שעתיים לאופנוע ידני אז הוא כנראה באמת חושב שאתה בסדר גמור.
וכן, זה יכול לקרות גם בעתיד, זה אפילו קורה פחות או יותר לכולם אבל זה נדיר מאוד.
וכן, אופנוע יכול להיות כבד (150-200 קילו) וזה לא פשוט להרים אותו אחרי שהוא נופל אבל יש דרכים לעשות את זה ובשלב הזה, זה בכלל לא צריך להטריד אותך.
תוריד את האבק ותמשיך הלאה בהתאם למה שהמורה מלמד אותך. הכל בסדר.
אתה לא יכול להחזיק אופנוע בכוח (רוב האנשים לא יכולים).
הוא נופל כי אתה לא מחזיק אותו ישר. שים לב כשאתה עוצר אתה אמור להסתכל ישר, לא על הגלגל קדמי.
Sent from my iPhone using Tapatalk
אתה לא הראשון שנופל בשיעורים וזה בסדר.
אחרי כמה שיעורים אני בטוח שתבין את העניין.
הסיבה שלדעתי המורה אומר לך להמנע משימוש בבלם הקדמי נובעת מזה שכל העומס נופל על הפרונט ובמהירות של מגרש לימוד נהיגה זה אכן עשוי להיות טריגר לנפילה.
כמובן שברגע שתתחיל לשלוט חשוב ללמוד לעבוד איתו זה הבלם העיקרי ושם המשחק זה וויסות במצבים של חוסר אחיזה ( היום יש ABS פחות אקוטי)
למרות שבארץ רבים ממורי הנהיגה מכינים אותך לעבור טסט ולא באמת רכיבה נכונה אני ממליץ לך להשמע למורה ופחות לטיפים מאיתנו בנוגע למה נכון.
אחרי שתעבור את הטסטס (ותרכב קצת ) תיגש לקורס רכיבה מתקדמת שם ישפרו לך את היכולות והתמודדיות עם מצבים שיביאו לנפילת האופנוע כמו במגרש וכמובן נושאים כמו קריאת כביש בלימה האצה ועוד המון דברים ברומו של גלגל.
בהצלחה מחכים לשמוע שעברת טסטס
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
האם אתה מצליח להגיע עם שתי הרגליים לקרקע? או רק עם קצה הרגל? אם לא מגיעים עם כל כף הרגל חשוב לקבל טיפים מהמורה איך נכון לעצור או להתחיל את הנסיעה. אל תתבייש לבלבל את המוח למורה, אתה משלם עבור השעורים.
בקשר לנפילות, זה קורה לכולם ולפעמים ברמזור לפני כולם, פדיחה, אבל ככה זה כשאין גלגלי עזר....
אתה נפלת בגלל שלחצת ברקס בלי ללחוץ קלאץ לפני כן
KIMCO MOVE קטנוע עם מוסר עבודה
תגיד למורה שישב על אופנוע ויסביר לך על התפעול של האופנוע
KIMCO MOVE קטנוע עם מוסר עבודה
תגיד למורה שירכיב אותך ויראה לך איך מתחילים נסיעה והעברת הילוכים הורדת הילוכים עד לעצירה
KIMCO MOVE קטנוע עם מוסר עבודה
א. בקשר לנפילות- כתבו פה שזה קורה לכולם, ולא רק במסגרת השיעורים.
אז צר לי, זה לא נכון. זה לא קורה ולא אמור לקרות לאף אחד. אולי בשיעורים ראשונים, אולי. אבל לא ברכיבה על כלי שלך.
ב. נראה שהמורה שלך לא הסביר לך כלום.בצד ימין זה הברקס. הברקס שעובד עם בגלגל הקדמי. לכן אמרו לך לא לגעת בו הרבה. המורה מפחד שתלחץ עליו חק, תנעל את הקדמי ותיפול.
בגדול- הברקס הקדמי הרבה יותר יעיל מהאחורי ולדעתי חשוב ללמוד להשתמש בו כבר על ההתחלה.
בצד משאל זה הקלאץ.
הברקס ברגל זה הברקס שעובד עם הגלגל האחורי.
ג. תנשום עמוק. תרגע. אולי תקרא קצת ברשת על איך עובד אופנוע ותקרא קצת טיפים. אולי סרטונים ביוטיוב.
ד. בסוף לומדים. אבל אם אתה עושה את זה רק כדי לעבוד בסיורים על אופנוע ואין לך זיקה/אהבה/משיכה לעולם הזה - אז זה לא שווה את הסיכון וההשקעה.
ירושלמים זה עם אופטימי.
הקו שמנחה אותי הוא שמתי שהוא אני אכנס לסטטיסטיקה.
כשאני יוצא בבוקר מהבית אני מביט עליו ולוחש תפילה חרישית לאללה אלוהי כל גלגל שישאיר אותי על שתיים כשברור לי שמהרגע שאני יוצא ייתכן שהדברים עשויים להשתנות.
כרוכב מתחיל אתה תגלה המון דברים חדשים כמו מרקם של הכביש נפלאות הצביעה וכמובן את היכולות שלך ואינסטינקטים שלעיתים הם האוייב הכי גדול שלך ( קורסים לרכיבה מתקדמת אמורים לסייע).
בשונה מ600 שאני מכבד את דעותיו הכלי אמור ליפול זה אנו שאמורים למנוע ממנו ליפול.
סמנטיקה ופילוסופיה (או משהו כזה) .
Nc750 שפוי לא בהכרח רצוי
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
כשאני התחלתי ללמוד לרישיון A1 עשיתי בהתחלה כמה שיעורים על קטנוע אוטומט, כולל רכיבה מחוץ למגרש רק כדי להבין ולהתרגל לרכיבה, לא יודע אם זה נכון או לא לך, לי זה מאד התאים.
אח"כ כשעברתי לידני כבר היה לי קצת מושג ברכיבה ויכולתי יותר להתרכז בתפעול ההילוכים, בשבילי זה היה יותר פשוט וקל.
בנוסף, היו לי מגיני ברכיים טובים, ולמרות הכאילו פאדיחות, הם הצילו אותי כמה פעמים כשנפלתי מהאופנוע, ברגע שנופלים מהאופנוע ונפצעים אפילו בנפילה במהירות נמוכה הכאבים משתקים אותך, כשאין כאב עם המגינים - אתה חוזר לכלי בצורה יותר בטוחה.
אל תתייאש, תהנה מכל רגע, אופנוע זה כייף וסוג של התמכרות טובה.