אני חושב ש- KKatkov הסביר שהם מניאקים, בונים מנועים שאי אפשר לתקן משהו בלי לשלוף הכל.
הונדה, אגב, היחידים שבנו בעקביות מנועי אופנועים עם שסתומים הידראוליים, אם כי לדעתי הם כבר לא משתמשים בזה למעט בצ'ופרים שלהם :/
אני חושב ש- KKatkov הסביר שהם מניאקים, בונים מנועים שאי אפשר לתקן משהו בלי לשלוף הכל.
הונדה, אגב, היחידים שבנו בעקביות מנועי אופנועים עם שסתומים הידראוליים, אם כי לדעתי הם כבר לא משתמשים בזה למעט בצ'ופרים שלהם :/
כן, אבל מצד שני מדובר בבעיית ניקוז. כי אלה שסובלים משירות ואמינות מגיעים להתלונן. לכל אלה שמבסוטים אין סיבה להגיע לשם ולכן קשה לדעת מה חלקם בחגיגה.
כיוונתי לנתוני הרכב שנאספים בגרמניה. מגזינים ורוב ערוצי היוטיוב מדווחים אמת שמתאימה להם. כמה מגזינים יקטלו אופנוע גרוע ויסתכנו בהזמנה להשקה בטנריף או במרוקו?
אני גם לא טכנולוג גדול אבל ברור לי שאפשר לפתור את הצטברות הלכלוך עם פילטרים פשוטים, גסים וזולים יותר. פועלת אצלי משאבה טבולה בחצר שנסתמת כל אביב מהתפרצות של אצה חוטית. אם הייתי ממש סובל מהעניין והיתה לי קצת יותר סבלנות הייתי עוטף אותה בעוד שכבה של רשת דקיקה והייתי פותר את הבעיה. כרגע זה ניקיון ידני של רבע שעה בשנה אז אני מתעצל. למהנדסים של היצרנים זה שטויות והחליטו שלא צריך להתאמץ.
כנראה שהיפנים יותר אמינים אבל מי יודע למדוד עד כמה. סובארו לדוגמא סבלה ממוניטין גרוע שנים אחרי שהוציאו דגמים שהפכו לסמל אמינות. יותר מכך אותם הדגמים שנחשבים עד היום לאמינים סבלו ממחלות כרוניות. בטנדר DL המיתולוגי החלפתי המון ציריות ובאזור ה 200,000 גם מנוע. כן, החלקים והטיפול זולים אבל זה הדגם שנחשב סמל לאמינות. כדי להוסיף מיונז לוווסאבי- היו לי 2 צרפתיות ברצף שעשו 250,000 ק"מ בלי כשהתקלות היחידות היו בחיישני קירבה והמתזים. הטיפולים היו יחסית יקרים. רק להחליף מנורה, חצי שעה עם שני יועצי כנף. רוצה לומר יונית, אנא עארף. אולי תמצא אותי על ורסיס או אנדורו יפני. ימים יגידו.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
לא ידעתי שיש דבר כזה פילטר דלק.
יצא לך להחליף ב-NC? לדעתי לא ברשימת הטיפולים השוטפים בכלל..
Kaz . בטוח שיש פילטר דלק בNC וכנראה זה לא ברשימת הטיפולים של אף יצרן. דלק מלוכלך? זבש"ך.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
בזד/ורסיס 1000 החלפת פילטר אמורה להתבצע כל 24 לפי הוראות יצרן. קיט פילטר בארץ עולה בסביבות 700 שח בפרטיליה 170 ש"ח. בטיפול 24 ממילא מפרקים מיכל דלק כדי להחליף פלגים כך שההחלפה של הפילטר מוסיפה בערך עוד 20 דקות לטיפול.
קיים ולדברי המכונאי שלי אפילו חשוב להחלפה, גם בגלל איכות הדלק בארץ וגם בגלל כמות האבק שמסתובבת באוויר,
כמות הטינופת שיוצאת משם אדירה בכל קנה מידה. דבר שעלול לגרום לפגיעה במשאבת הדלק היקרה.
האמת פרוק המשאבה מצריך פירוק משני של משאבת הדלק, קיט ההחלפה כולל גם אטמים חדשי
שבחום הישראלי טוב לרענן בעם בכמה שנים, א' ידידי ואנוכי צוברים קילומטראז' גבוה יחסית ולכן
החלפת הפילטרים מתבצעת פעם בשלוש ארבע שנים רוכב שצובר פחות ק"מ יכול לעשות זאת כל
כמה שנים על פי שיקול דעת.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
גם אני חושב בדיוק כמוך, יש לאירופאים ולאמריקאים (אני גם חובב הארלי) ערך מוסף שחסר בחלק מהאופנועים תוצרת יפן.
אבל מכוון שאני לא רוכב רק ליד הבית ויוצא גם לטיולים של שבוע בדרכים אני לא יכול להרשות לעצמי להיתקע באמצע שום מקום.
הקטמ SMT בהחלט אופנוע רגיש ופעמיים בזמן שהיה ברשותי סיים על גרר וכל זה ב25000 קילומטרים הראשונים בחייו.
יצא לי גם לפשפש בתוכו ונראה שהיו הרבה פשרות כדי לתת את ה"ready to race" שהם מדברים עליו.
בנוסף לזה היו כמה בעיות חוזרות ונשנות שהם התעקשו לא להוציא ריקול.
סטיסטית אצלך קטמ אמינים ואני מאחל לך שזה ימשיך ככה כי האופנועים עצמם מעולים
פקהפקה, אם אתה מחליף כל שנה/שנתיים אופנוע, הסיכוי שלך להיפגע מאי אמינות נמוך מאוד.
זה לחלוטין לא אומר ש-KTM אמינים, מה גם שלפי הרשתות החברתיות, לכאורה ישנן המון בעיות ומחלות ידועות, לאורך השנים לאנשי הקטום.
רק בריאות
סליחה, אבל איך שדובר על סתימת דלק (בכלל עקב פילטר מלוכלך..), ישר קפצו פה עם חוסר אמינות. סטיגמה או לא?..ובל נשכח שרוב רוכבי האדוונצ'ר מבלים בעיקר על הכביש. הקטומים עובדים בתנאי קשים יותר ומבלים בממוצע יותר מאחרים בשטח, בעיקר כי הם יכולים..וזה כמובן מגיע עם תג מחיר תחזוקתי שבעיניי ומניסיוני הוא הגיוני.