הלוואי. מתאים לי לחסוך עוד איזה 5K בשנה על דלק ועוד איזה 4K על ביטוח...
ותכל'ס, לא זוכר את הפעם האחרונה שנסעתי 300 ק"מ ביום אחד...
לא בהכרח צריך יותר מזה.
צריך לשנות קצת את התפיסה שלנו לגבי כלי רכב.
לדוגמה:
בעתיד (בטווח הבינוני/רחוק) מדברים על כלי רכב שהם לא בבעלותנו.
אתה תרד לרחוב, תעלה על איזשהו כלי רכב שהוזמן מראש, תיסע לאן שצריך לאחר שתרד ממנו והרכב ייסע בעצמו לעמדות הטענה/למישהו אחר.
ברגע שייצטרך, הרכב ייסע בעצמו לעמדות הטענה.
ככה בעצם אנחנו לא מתעסקים עם הטענות וטווחים.
נכון שהטכנולוגיה צריכה לעשות קפיצת מדרגה,אבל צריך להבין שהדברים לא בהכרח ייראו אותו דבר ב30-50 שנה הבאות.
אה, חזון הטוטליטריסתי. יש יותר פשוט מזה - נשים את כולם במחנה עבודה, ולא צריך שום רכב. רק רכבת להגיע לשם.
אבל תגיד - מה קשר לחשמל? אפשר לעשות את זה עם מנוע קיטור. או סוס.
כן, קפיצה. ברמה של צורת היחסות. אולי זה יקרה היום, ואולי עוד מאה שנה.
Sent from my iPhone using Tapatalk
עוד דברים מעניינים על הטכנולוגיית בוסר של ימינו, טסלה ויצרני המצברים אומרים בגלוי כבר שהטענה בתדירות גבוהה בסופר ג'ארג'ר תהרוס את מצברי הליתיום ככה שאפשר לשכוח כרגע מ"תדלוק" מהיר של 10-20 דקות, זה שמור לכל היותר למקרי חירום.
עוד דבר מעניין, גרמניה שמשווקים אותה למובילה בתחום הירוק אינה מאפשרת יותר מתחנת הטענה אחת ברחוב, למה? כי במצב הנוכחי הרשת לא תעמוד בזה ושידרוג הוא יקר ברמות שגרמניה לא יכולה לעמוד בהם.
ולקינוח מכוון שהוזכר שבעתיד המכונית תיסע בעצמה לעמדת הטעינה אז גם כן היצרנים אמרו שהם היו יותר מידי אופטימים וזה יקח הרבה יותר זמן ממה שחשבו.
אתה בטוח? בדקת מה ייצור מצברי ליתיום עושה לסביבה? ומה השמדתם/מחזורם עושה לסביבה? וכמה זיהום נוצר בחדרה כשאתה טוען את המצברים שלך?
ולא לקחת בחשבון את עלות המצברים האפשרית אם תא ייגמר. לא לקחת בחשבון שאחרי שנה-שנתיים קיבולת המצברים (ובהתאם הטווח) ירד. אחרי 4 שנים תשאר אולי עם 60-70% קיבולת, וכשיימאס לך לטעון אחרי כל נסיעה למכולת תחליף (אתה או זה שתמכור לו) מצברים בעלות מטורפת.
בחלום. גם מחיר הדלק הוא מעל 60% מס. אם וכאשר הכלים החשמליים יתחילו להיות פופולאריים יהיה מס על חשמל לטעינת רכב. אתה חושב שהאוצר יוותר בקלות על המיליונים (או המיליארדים) שנכנסים לקופתו מדלק? וחברות הביטוח לא יבכו על הפסדים (הרי כלי חשמלי לא באמת יותר בטיחותי מכלי קונבנציונאלי) ויעלו את הפרמיות?
יכול להיות שזה יקרה ויכול להיות שלא. ימים יגידו.
פעם גם שילמנו 300-800 שקל בחודש על חשבון פלאפון ואף אחד לא האמין בחלומות שנגיע ל30 שקל בחודש עם חבילת אינטרנט כמעט לא מוגבלת.
כרגע לא רואה איך מעלים את המיסים על החשמל כי אין הפרדה כיום במונים.
אלא אם המדינה פשוט תכפיל\תשלש את מחיר החשמל לכל האזרחים בלי קשר למי שמחזיק רכב.
ההטבה בביטוח בבירור לא תישאר כי היא נועדה רק לעודד מעבר לרכב חשמלי וברגע שיהיה מספיק נוכחות היא תבוטל בדומה להטבת המס הירוק שכבר בוטלה\הוגבלה ברובה.
הירידה במחירי הסלולרי לא באה על חשבון מס אלא ע"ח רווחי החברות הסלולריות. ההשוואה הנכונה יותר היא שמשרד האוצר מדבר מזה זמן מה על מיסוי הנוזלים לסיגריות אלקטרוניות בגלל (כך במקור) הפסד המס מצרכני טבק שעוברים לאדות. האספקט הבריאותי לא מטריד כלל את משרד האוצר, וכמו שראית ממהלך העניינים עם המס הירוק, גם האספקט הסביבתי לא.
יוכלו בקלות לחייב אותך בחוק להתקין מונה (על חשבונך, כמובן) על קו לטעינת רכב. לא תהייה בעיה לעקוב אחרי מי שינסה להפר את החוק (צריכת החשמל תעלה משמעותית כשתתחיל לטעון רכב חשמלי). יכול להיות שעם כלי קטן עם מצבר מעוט אנרגיה תוכל להתחמק.
הצעות במדינות אחרות מדברות על מס לפי קילומטרים.
אין ספק שמס כלשהו יהיה - כסף חייב לבוא מאיפשהו.
Sent from my iPhone using Tapatalk
לכל אלו שחושבים שרכב חשמלי הוא "ירוק" הנה משפט שנאמר בסירטון המצורף שאומר את הכל "בטריות היא דרך גרועה לאגור אנרגיה"
https://youtu.be/WaL9r-Kn5bc