מישהו עצבני על השכן שלו?![]()
כמובן שהגבלת נסיעה היא מגוחכת לחלוטין.
וגם ברור שלא תעבור, כי אחרת יצטרכו להגביל הרבה דברים אחרים.
אבל כמו שאמרתי, את האגזוזים המרעישים (תקן או בלי תקן)צריך להוציא מחוץ לחוק (לפחות בכביש ציבורי).
מישהו עצבני על השכן שלו?![]()
שיתחילו לאכוף גם בארץ. אולי אז מישהו יעשה משהו לגבי הבן אלף עם הג'יקסר שנותן ניתוקים הלוך וחזור בסיבובים באישון לילה בשכונה שלי.
ישראל תמיד מעתיקה מהאיחוד אבל בדרך כלל משהוא משתבש בחוקים שהם עוברים לעברית ככה שיותר הייתי דואג בישראל.
בגרמניה יש עשרות הצעות חוק מבית היוצר של הירוקים ורובם לא מתקבלות, אפילו להצעת החוק הזאת אין אפילו תאריך דיון בממשלה ככה שעוד שבוע כבר זה ישכח, דבר טוב אחד מכל זה זה הצצה לעולם המעוות שבו הירוקים בשילטון.
כלי עם אגזוז רועש אמור להיכשל בטסט. לא נכשל? בעיה של הרשויות שאמורות לפקח על מכוני הרישוי.
המצחיק שדווקא האנשים שעומדים מאחורי החוקים הכי מגוחכים ומרושעים נקראים ובטוחים עד לשד עצמותיהם החיוורות שהם באמת ליברלים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
סבבה, אבל אם מישהו לא עובר הוא חוסר למחרת עם הדוד המקורי שזרוק לו במחסן, עובר טסט ושם חזרה את הדוד הפתוח והרועש.
מכאן שאתה לא יכול להפיל את פתרון הבעיה על המכונים והרשויות, כפי שעשית בהודעה הקודמת, זה מה שניסיתי לטעון.
דובר על זה בעבר כשהאתר נפרץ ונגנבו כל הסיסמאות של היוזרים (ולא. אין קשר לזה שהאתר לא עובד ssl/tls)
זה עוף אבל מה שמצחיק הוא שכבר מ 2017 גוגל "מכריחה" לעבוד עם תעודות.
עכשיו. אני לא מומחה גדול אבל בדיוק לפני שבוע הנפקתי תעודה בעזרת Lets Encrypt . בחיני חינם. (שרת IIS אבל מה זה משנה)
אז אני מניח שהרציונל של המנהלים הוא
א. ממילא כולם בפיססבוק.
ב. אין כאן שום מידע רגיש
ג. מי שגולש פה הוא מספיק טכני להבין את המשמעויות של להמשיך לגלוש באתר הזה (שזה - לא כזה אישיו) ולראיה - אני
ד. כל התשובות נכונות
ו. שווארמה
לא רק המוסכים גם המשטרה שלא באמת נמצאת בכבישים ואחרון חביב הרוכב שחייב שישמעו אותו .
כל האגזוזים הפתוחים רועשים אבל יש מציקים וכאלה שלא. מי שמעיר את השכונה בכל פעם שהוא מתקרב או יוצא מהבית (בעברי, אבל ככה קיבלתי את הכלי) צריך לשלם. מי שרוכב בערבה על 10,000 סל"ד ושובר עננים מהרעש שיבושם לו.
בשבוע הבא יש לי טסט, אדווח אם בודקים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
זה מאוד תלוי במכון ובבוחן.
תיאורטית אני מכיר אנשים שנכשלו באופנוע על משתיק.
אפילו אני כמעט נכשלתי פעם עם xt500, שכשמוציאים את המשתיק מאחור, עושה מעט יותר רעש (ועדיין פחות מאשר אופנוע שטח סטוק). המזל היה שהמשתיק היה אצלי בתיק, עם הבורג הרכבה שלו.
לא מסכים עם זה בכלל.
למה?
אופנועים בעלי 4 צילינדרים (כן כן, גם 250 החדשים) יוציאו לפחות 90db בנסיעה על סל"ד גבוהה. אופנועי ספורט עם קראנק וטלטל חזקים וכבדים גם יוציאו יותר. לדעתי יש אופנועים שמוציאים גם 120db בקלות (כל ה-1200+ למיניהם).
הבעיה בתקנה הזו היא כך:
א. לא יהיה יותר שוק של אופנועי 400 ומטה, שכוללים 2 צילינדרים או יותר.
ב. לא יהיו יותר אופנועי 1000+ שכוללים 4 צילינדרים.
ג. לא יהיו, כנראה, אופנועים של של יותר מ-10k סל"ד (לא מדויק אבל זה מצריך חישוב).
ד. מעטפת המנוע תהיה גדולה יותר וכבדה כדי לבלום רעשים, דבר שלמעשה יכביד על הכלי ולהערכתי יתן לו לפחות עוד 30 קילו.
בקיצור זו תקנה שתהרוג את הנסיעה באופנועים ובייחוד אופנועי ספורט, הארלי ומיוחדים.
לדעתי את התקנה הזו צריך לאכוף בלבד לפי חוק הרעש (בשעות הצהריים, בשעות הלילה המאחורות ובמועדים מיוחדים) ובתוך ערים בלבד. במקומות כמו, כבישים ראשיים, דרכי עפר המיועדות לנסיעות ועוד מקומות אין לאכוף זאת כי זה לא תקין כלפי האזרח.
נ.ב
יש לשים לב כי, כיום, מוטו ג'י פי מוגבל ל 115db ותקנות רעש לאופנועי עם רישיון (יורו 4) מגבילות ל-80-77db אבל בתנאים מחמירים.
התקנה מתבססת על יורו 3.
התקנה אומרת כך: אופנוע צריך לנסוע ב-50 קמ"ש במצערת מלאה ובכך מודדים את רעשו לאחר מכן עולים עד ל-2 הילוכים, נשארים על המהירות הרצויה עם סטיה של 1 קמ"ש ומודדים את הרעש בכל הילוך - עושים ממוצע ורואים את רעש האגזוז. זאת אומרת שיש אופנועים כמו 400cc שיסעו בהילוך שני ויש כאלו שיסעו בהילוך ראשון - בתקנות יורו 4 פשוט נתנו לנו את הגיר הרצוי לכל אופנוע שממנו מתחילים בנוסף יש לשים נהג של 75 קילוגרם עם ציוד מדידה של 5 קילוגרם.
זה טוב ויפה אבל כל זה מודד את רעש האגזוז... פליטת האגזוז. המנוע עצמו מפיק רעש עצום שאותו המצלמות יתפסו, זה דיי לא פייר כי האופנוע יכול לעמוד בתקן אבל המנוע עדיין יוציא רעש ש"יצטלם".
לגבי זה... ישראל לא מעתיקה.
בישראל יש חוק אימוץ תקנים. אם התקן הוא מתאים לארץ ישראל וחוקותיה הוא מאומץ, עובר שינויים המתאימים לאותם צרכים ונכנס לחוק כלשהו (אם צריך כמובן).
תשימו לב לנושא הזה כי הוא חשוב, מאוד!
יש המון תקנים מאומצים מארה"ב, יש כאלו מאירופה, יש בודדים מאוסטרליה... ויש גם כאלו שמשולבים (מארה"ב ואירופה לתקן אחיד והוא ישראלי) - מדובר על כל תקן שהוא ולא רק בנושא הנ"ל.
Sent from my MI CC 9 using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי 2 Strokes; 22-05-2020 בשעה 15:56.
120 דציבלים זה קונצרט רוק או המראה של מטוס סילון, אין מצב שאופנוע אחד יכול להוציא רעש ברמה כזאת, 90 דציבלים בסל"ד גבוה זה הגיוני אבל אתה לא אמור לחצות את העיר ב12000 סל"ד, מחוץ לעיר אין לזה חשיבות לכן תקן היורו 4 בודק רעש ב50 קמ"ש שהוא עומד מתחת ל80 דצבלים, יש פרק שלם על איזה הילוך, איזה סל"ד ומרחק מיקרופונים אבל זה לא מעניין כרגע.
לאמץ או לעתיק זה אותו הדבר, הבעיה היא שהרבה פעמים ישראל מאמצת רק חלק ממקשה אחת של חוקים באירופה ואז דברים מתחילים להשתבש.