אופנוע A2 יהיה מפוקפק לנסיעות בינעירוניות.
בהרבה אופנועים, ביחוד קטני נפח, מד המהירות מזייף כלפי מעלה בכוונת מכוון.
MT125 לא סוגר 130 קמ"ש אלא יותר כמו 120 קמ"ש, אפילו כשמד המהירות שלו מראה 130 קמ"ש. הR125 מצליח לגרד 130 קמ"ש בזכות מיגון הרוח שלו אבל זה ממש על הקשקש ולוקח לו שעות להגיע לשם. טיפה רוח. טיפה שיפוע בכביש ואתה תשכח ממהירויות כאלה.
גם אופנוע 250 סמ"ק הוא לא בדיוק טיל. גם הוא יושפע בצורה ניכרת מרוחות ושיפועים רק שהוא יהיה מסוגל לשמור על מהירות סבירה. הוא רחוק מלהיות overkill.

הלימוד לA2 הוא על טוסטוסים אוטומטיים והוא לא יכין אותך לאופנועים הידניים האלה. הרשיון יאפשר לך לרכב עליהם אבל לא תדע איך לתפעל אותם.
אם יש לך חבר/מכר שיודע ויכול להשקיע בך כמה שעות במגרש אז זה סבבה אבל אם לא, אתה תצטרך להסתכן מאוד לבד או להתארגן מראש עם המורה לנהיגה ע"מ שאחרי שתוציא רשיון, יביאו/יגררו את האופנוע שלך אליו למגרש והוא יעביר לך את הבסיס הנדרש (בתשלום נוסף).
אני הוצאתי A2 ואחרי שהבנתי שאין מצב שאני עולה על הכביש עם אופנוע, חזרתי אל המורה, הוצאתי A1 ורק אחרי זה קניתי אופנוע...

גם התקציב מרמז לכיוון של A1. אופנועי הA2 שאתה מדבר עליהם עולים יותר מהתקציב שלך כחדשים ואופנועים משומשים יכולים להיות סוג של צרעת כי כמעט כל מי שקונה כאלה הם ילדים שקורעים להם את הצורה. אלה לא אופנועים שמיועדים לרוכבים מבוגרים ואחראים.

הגובה שלך בסדר גמור והמשקל פחות רלוונטי (ובטח הרבה פחות בעייתי מהמצב ההפוך של 1.75 על 160 קילו).

לבסוף, קח בחשבון שההוצאות השוטפות על אופנוע בד"כ יקרות יותר מאשר מכונית. הדלק יעלה פחות אבל הביטוח בשמיים, הטיפולים יקרים ולרוב תכופים יותר, צמיגים יקרים מאוד שצריך להחליף כל 10-15 אלף ק"מ וכו. אם המוטיבציה היא בעיקר כלכלית אז שווה לבדוק קצת יותר לעומק ולזכור את המגבלות של האופנוע (שימושיות פחותה, חשיפה לאיתני הטבע ופוטנציאל סכנה גבוה בהרבה). כמובן שלאופנוע יש יתרונות אחרים (פקקים, הנאה וכו).