ציטוט נכתב במקור על ידי Danni צפיה בהודעה
תודה רבה על התגובות חברים.
האמת שהשתכנעתי בקלות יותר ממה שציפיתי. נשמע שלעשות A1 זו האופציה החכמה היותר.



למען האמת, זו אחת הסיבות שאני מקווה להיות מסוגל לטפל בו כמה שיותר בצורה עצמאית ולחסוך עלויות איפה שניתן.
ובכל זאת המוטיבציה העיקרית היא לא הכלכלית, אלא יותר דברים כמו לא לעמוד בפקקים, לא להתעסק עם חנייה, כמובן ההנאה, ובעיקר שינוי בצורה שאני מתנייד.
אבל בהחלט לוקח בחשבון את כל מה שאמרת פה.

כשיגיע הזמן, עוד אחזור להתייעץ לגבי דגמים ספציפיים וציוד וכל מיני דברים נחמדים אחרים.
שוב הרבה תודה על העזרה חברים.
אם למישהו יש עוד עצות או דברים שחושב.ת שכדאי שאשמע ואדע בהקשר הזה כמובן שאשמח לשמוע!
התקציב שלך קונה לך אחלה אופנוע 250 בן שנתיים, וכנראה שישאר עודף לציוד (תלוי בדגם הספציפי). 250 זה "המינימום הכרחי" כדי שתוכל להתנייד בכל הארץ במידה ותרצה. 400-500 יהיה הרבה יותר כיף, אבל כרגע אתה לא שם כי אתה מתכנן בעיקר נסיעות בגוש דן ללא טיולים.
125 לא מומלץ, הסבירו לך כבר למה. לא הולך לחזור על זה.
לגבי תחזוקה עצמאית:
אפשרי, מומלץ ומעניין ללמוד לטפל לבד. באופנוע גם יותר פשוט לטפל מאשר ברכב.
עם זאת עדיין צריך:
* זמן - יש המון חומר תיאורטי שכדאי ללמוד לפני שאתה ניגש למשהו מעבר להחלפת שמן/פילטר. גם בפעולה פשוטה כמו החלפת שמן, כדאי לעבור היטב על הפרוצדורה לפני, ולוודא שאתה מבין אותה היטב ויודע מה אתה הולך לעשות. מאוד כדאי גם להצטרף למישהו מנוסה יותר שאתה סומך עליו כדי שיפקח עליך בפעמים הראשונות (רק שיהיה אחראי - אל תלמד מחאפרים!).
* מקום עבודה - לעבוד על המדרכה בת"א זה לא רעיון כזה טוב. במינימום צריך מקום מוצל ונוח, שבו ניתן לפרוס את הכלים/חומרים. כמובן שרצוי סדנה עם שולחן עבודה, מלחציים, חיבור חשמל וכו'.
* כלים - תחוזקה בסיסית של אופנוע דורשת 2 סטים של בוקסות (1/4+1/2), סט מפתחות, סט אלנים, בוקסות אלן, סט מברגים טוב ועוד כמה כלים מיוחדים (ידית מומנט, מתאמים, מברג דפיקה, אימפקט חשמלי או פטיש אוויר). כלי עבודה סינים מרוזנפלד זאת דרך מצויינת לדפוק את עצמך ולהיתקע עם אופנוע חצי מפורק/מורכב - כדאי מאוד לעבוד עם כלים איכותיים.
שווי של סט "בסיסי" שכזה (לי יש הרבה מעבר למה שמניתי לצורך העניין) הוא כמה אלפי שקלים. כמובן שאם יש לך חברים שניתן להשתמש בכלים שלהם - זכית (כולנו התחלו ככה).
* חומרים - תרסיסים, גריז, סיליקון. לא הוצאה גדולה מאוד, אבל עדיין צריך לקנות.

אם אתה מוכן להשקיע בכל אלה - לטווח הארוך (שנים קדימה) אתה תחסוך לא מעט כסף, וככל שתסע יותר - כך החסכון גדול יותר.
בנוסף, אתה תכיר את המכונה ותתחבר אליה הרבה יותר מאדם שמטפל במוסך. כבונוס, אחרי "טירונות" תוכל להרשות לעצמך לרכוש אופנועים ישנים/אקזוטיים, בידיעה שאתה מסוגל לבצע את היישור קו הדרוש בעלות הגיונית ולהינות מהמכונה.
בטווח הקצר - זאת השקעה של עשרות ומאות שעות עבודה, ואלפי שקלים. בד"כ יהיו גם בעיות בדרך שיעלו לך בהשבתה של הכלי. אם אתה צריך להתנייד בלי כאבי ראש - אז קנה אופנוע חדש ככל הניתן, טפל בו במוסך אמין ותשאיר את המכונאות ליום שבו תקנה אופנוע אספנות להתעסק בו.