תוצאות 1 עד 8 מ 8

אשכול: תגובה וביקורת לכתבה של אסי ארנסון על משפחת הבנדיט

  1. #1
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689

    תגובה וביקורת לכתבה של אסי ארנסון על משפחת הבנדיט

    כתבות ה"נוסטלגיה" אינן מצליחות לעורר נוסטלגיה, בד"כ. טקסט שטחי, מיעוט תמונות וקומץ פרטים יבשים על האופנועים לא מצליחים לגרום לקורא (לי בתור קורא, לפחות) לפרץ נוסטלגיה - בין אם הוא מתבטא ברצון לרוץ ולקנות נבלה מהדגם המתואר לשיפוץ, ובין אם להתרפק על ימי הצעירות הפוחזים, שבהם האופנועים היו מברזל ואנחנו היינו אופנועים נלהבים עם אש בעיניים.

    בכתבה האחורנה שפוסמה על סדרת הבנדיט של סוזוקי - שהיא סדרת אופנועים מיתולוגית, ורבים מהרוכבים של שנות ה-90 וה-2000 עשו חלק מדרכם האופנועינית על אחד מהדגמים - הופתעתי לגלות שמעבר לפורמט הדלוח הרגיל, ישנם גם אי-דיוקים טכניים שלא ראויים בעיני להופיע על דפי מגזין שמכבד את עצמו.

    נתחיל בבולט מכל:
    רוב הבנדיטים הקטנים יוצרו ללא מנגון ה-VVT, וכל הכלים שנמכרו בארץ - נמכרו ללא המערכת. בארץ יש אחד או שניים שהוסבו ל-VVT (שנבדל ויזואלית בצביעה אדומה למכסה השסתומים) ע"י בעליהם.
    ללא VVT, הפיק המנוע 54 כ"ס עד לשינוי התקינה ביפן בשנת 1993 (שהגביל את ההספק לקטגוריית ה-400 ל-53 כ"ס). השינוי תפס לבנדיטים מ-1994. כך שמטרת השינוי לא הייתה "לעבות את המומנט". בארצות מסויימות אגב (בריטניה, גרמניה) שווק הבנדיט בגרסה שהפיקה 50 כ"ס, כנראה משיקולי תקינה מקומית.
    מנועי ה-400 שנמכרו בארץ לא היו מורכבים לכיוון שסתומים כלל - כיוון עם בורג/אום ונגישות טובה, כך שהכיוון היה פשוט ברמה שלא קיימת בכלים שנכרים כיום.
    המורכבות הייתה בכיוון הקרבורטורים, שהכילו כמות לא סבירה של או-רינגים שמתבלים וגורמים להצפה, ובנטיה של הבעלים להעמיס שינויים (מערכות פליטה, פילטרים פתוחים) שהפכו את משימת הכיוונון לקשה עד בלתי אפשרית.
    אני מכיר באופן אישי לפחות 2 בנדיט 400 שלמים ויחסית נאמנים למקור, שעד לפני כמה שנים היו במצב נסיעה תקין. אחד מהם מאוכסן במחסן ומחכה ליום שבו יוכרז כאופנוע אספנות, עם הבלים של השני (שעשה פרוייקט מדהים ביופיו) אינני בקשר לצערי.

    לגבי הבנדיט 1200 - קודם כל, הכתבה מפספסת לחלוטין את ה"קטע" של האופנוע הזה. הבנדיט 1200 קנה לעצמו עדת מעריצים מושבעים בשילוב של מנוע חייתי עם נוחות טובה, שימושיות יומיומית ואמינות חסרת פשרות - וכל זה במחיר נגיש. מקרה קלאסי של השלם, שמתעלה על סך חלקיו. אחד מאחרוני ה-UJM - אותם אופנועים יפאניים של שנות ה-70, ששינו את העולם כשהציעו לרוכבים ביצועי מנוע מהשורה הראשונה בשילוב עם אמינות ראויה מחד - ושימושיות במחיר רכישה הגיוני מאידך.
    אני לא חושב שלדגם היו "מחלות" משמעותיות כלשהן, ולא ברור לי מהם אותם "כיוונונים לא זולים" שהמנוע כביכול דרש.
    חלק לא קטן מהכלים הגיעו לרוכבים שקולים והזדקנו יפה. כלים רבים גם הגיעו לחובבי הסטריט-פייטר ושימשו בסיס לפרוייקטים מכוערים יותר או פחות, אלה גם לרוב כלים עם עבר תאונתי קשה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    נמנה על מעריצי ה1200
    החזקתי במשך 6 שנים כלי מודל 2001.
    למעט נתק בצמת חשמל בגלל התקנת אזעקה לא היו בעיות.

    על 60k שהוא עבר אצלי ההוצאה הכי גדולה הייתה שיפוץ מערכת בלמים קדמית.

    אופנוע מקסים אמין וורסטילי ויחסית זול להחזקה. למרות דעתו של השושנים הכלי הכי טוב שהיה לי תמורה נפלאה לשקל.

    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    232
    אמנם אני חדש במשפחת הבנדיט אבל אחרי 11 חודשים על בנדיט 1200 בן 14 שנה אני יכול לומר שזה הכלי הכי אמין שהיה לי, פחות בעיות ממה שהיה לי עם XCITY 250 חדש מהסוכנות.
    טפו טפו טפו, שרק ימשיך ככה.
    Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650

  4. #4
    עורך ראשי FullgaZ הסמל האישי של אביעד אברהמי
    תאריך הצטרפות
    Sep 2011
    הודעות
    3,339
    תודה על הביקורת המושקעת. בגדול אני מסכים עם רובה, והסקנו מסקנות עוד לפני הפוסט שלך.

    האייטם השבועי של פינת הנוסטלגיה הוא דווקא הצלחה גדולה. גולשים נהנים לקרוא על אופנועים מהעבר, ולאט לאט אנחנו יוצרים ספרייה של כל הכלים החשובים מהעבר.

    תמונות זו בעיה, מפני שאנחנו יכולים להשתמש רק בתמונות משוחררות מזכויות יוצרים או תמונות מקוריות שלנו. מכיוון שאת רוב הכלים שבפינת הנוסטלגיה לא צילמנו בעצמנו (פול גז הוקם רק באוגוסט 2002), אנחנו נאלצים להשתמש בתמונות יצרנים, ואת אלה קשה מאוד למצוא ברשת - ככל שהולכים אחורה בזמן.

    לגבי הטקסט ה'שטחי', ובכן, כאן אני לא מסכים איתך, ויותר מזה - פחות זה יותר. ככל שתכתוב פחות כך יותר אנשים יקראו, ולהפך. הכלל הזה נכון לכל טקסט, ועל העורך למצוא את האיזון בין אורך הטקסט ועומקו לבין רוחב קהל היעד שאליו הוא רוצה להגיע. במקרה הזה של פינת הנוסטלגיה בחרנו לכתוב פחות ולתת את הנקודות החשובות של כל כלי. אי אפשר לרדת לעומקו, ובטח שלא לספר על חוויות רכיבה עליו (לפחות על רובם). לכן אנחנו שומרים את הקונספט שטחי ובסיסי, מספרים קצת על האופנוע, על הקונספט, ועל נקודות החוזק והחולשה שלו, וכמובן אם הייתה לו משמעות כזו או אחרת בשו העולמי או בשוק המקומי שלנו.

    הקונספט הזה מוכיח את עצמו, והאייטמים של פינת הנוסטלגיה הם מהיותר נקראים בפול גז, ויש להם מעורבות גולשים גבוהה, כמו למשל גולשים שמעלים תמונות של הכלים שלהם מהעבר בעמוד הפייסבוק שלנו - בתגובות לפינת הנוסטלגיה.

    בכל מקרה אתה צודק ב-100% בדבר אחד: אסור שתהיינה טעויות, בטח שלא טעויות טכניות. נבדוק את עצמנו וננסה להשתפר.

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    עם משקף כזה ורוח גבית בטח הייתה חוסך הרבה כסף על דלק, שוטי שוטי ספינתי...

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    עם משקף כזה ורוח גבית בטח הייתה חוסך הרבה כסף על דלק, שוטי שוטי ספינתי...
    המשקף זכה לכינוי הציפורן על ידי אוריאל vfr
    היום ג'פטו מהנגריה 248.

    נ.ב
    עשה את העבודה על כל פני קשת הסל"ד.
    תודה לקימיקו

    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי אביעד אברהמי צפיה בהודעה
    תודה על הביקורת המושקעת. בגדול אני מסכים עם רובה, והסקנו מסקנות עוד לפני הפוסט שלך.

    האייטם השבועי של פינת הנוסטלגיה הוא דווקא הצלחה גדולה. גולשים נהנים לקרוא על אופנועים מהעבר, ולאט לאט אנחנו יוצרים ספרייה של כל הכלים החשובים מהעבר.

    תמונות זו בעיה, מפני שאנחנו יכולים להשתמש רק בתמונות משוחררות מזכויות יוצרים או תמונות מקוריות שלנו. מכיוון שאת רוב הכלים שבפינת הנוסטלגיה לא צילמנו בעצמנו (פול גז הוקם רק באוגוסט 2002), אנחנו נאלצים להשתמש בתמונות יצרנים, ואת אלה קשה מאוד למצוא ברשת - ככל שהולכים אחורה בזמן.

    לגבי הטקסט ה'שטחי', ובכן, כאן אני לא מסכים איתך, ויותר מזה - פחות זה יותר. ככל שתכתוב פחות כך יותר אנשים יקראו, ולהפך. הכלל הזה נכון לכל טקסט, ועל העורך למצוא את האיזון בין אורך הטקסט ועומקו לבין רוחב קהל היעד שאליו הוא רוצה להגיע. במקרה הזה של פינת הנוסטלגיה בחרנו לכתוב פחות ולתת את הנקודות החשובות של כל כלי. אי אפשר לרדת לעומקו, ובטח שלא לספר על חוויות רכיבה עליו (לפחות על רובם). לכן אנחנו שומרים את הקונספט שטחי ובסיסי, מספרים קצת על האופנוע, על הקונספט, ועל נקודות החוזק והחולשה שלו, וכמובן אם הייתה לו משמעות כזו או אחרת בשו העולמי או בשוק המקומי שלנו.

    הקונספט הזה מוכיח את עצמו, והאייטמים של פינת הנוסטלגיה הם מהיותר נקראים בפול גז, ויש להם מעורבות גולשים גבוהה, כמו למשל גולשים שמעלים תמונות של הכלים שלהם מהעבר בעמוד הפייסבוק שלנו - בתגובות לפינת הנוסטלגיה.

    בכל מקרה אתה צודק ב-100% בדבר אחד: אסור שתהיינה טעויות, בטח שלא טעויות טכניות. נבדוק את עצמנו וננסה להשתפר.
    אביעד, תודה על התגובה המושקעת!
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. ק.ט.מ: משפחת דיוק חדשה מעבר לפינה
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 10-10-2019, 11:39
  2. משפחת דאנלופ - משפחה של מטורללים
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-08-2018, 10:17
  3. תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 26-04-2018, 03:45
  4. הרוכבים בסכנה (קישור לכתבה ב Ynet)
    על ידי idan_g בפורום כללי
    תגובות: 7
    הודעה אחרונה: 29-05-2016, 22:39
  5. מחיקת תגובות לכתבה
    על ידי walther בפורום כללי
    תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 05-01-2016, 16:37

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO