למה לך לחפש הרפתקאות. קח לך z1000sx חדש או חדש יחסית ותהנה מכל רגע. בנוסף לשיקול האמינות של כלי ישן קח בחשבון גם את העובדה שהטכנולוגיה השתפרה והבקרות תופסות מרכיב מאד משמעותי בבטיחות היום יומית.
אני שוקל להחליף את ארפכשד כי ירדתי מהרעיון של השטח. אין לי משהו נגד אדוונצ'ר ובטח שלא נגד ה KTM המופלא שבאמת עושה הכל - מהר ובטוח. פשוט מתחשק להתנסות בעוד סגמנטים כי הזמן קצר וההנאה מרובה. על הפרק משפחות הנייקדים והספורטורינג. ה VFR עלה בחיפושים ונדלקתי. ספורט טורינג הכי קרובים לליבי ואני די מחבב את העיצוב הנקי של ה VFR. הלכתי כבר בשבוע שעבר לראות דוגמן במצב די טוב והתנוחת רכיבה סבירה והמראה נאה עם הארגזים. התייעצתי עם שני מכונאים אמינים שהבטיחו לי שאין בעיה עם השנים. מדובר בכלי אמין וחזק וצריך ממש להשתדל לרצות להרוס אחד כדי להסב לו נזק. אני מדבר על כלים שעשו ק"מ יחסית נמוך באזור ה 30-60,000 ק"מ.הבנתי גם מקריאה וצפיה שהגיר הדרייבפשט והמנוע מאוד אמינים והאופנוע עבר פיתוח ממושך ומספר שדרוגים כך שהוא די "בשל" מבחינת תקלות ילדות. יש לי חשש קל ממיגון הרוח המקורי אבל יש פתרונות אפטרמרקט. הכוח התנועה, הטווח של המיכל, הריקול והמשקל לא מפחידים אותי ולא עלויות ההחזקה שיהיו כנראה גבוהות. המיועד יעבור בדיקה אצל אחד הבודקים.
שימושים
בעיקר טיולי רכיבה מהירה וארוכה בטיולי סופשבוע. פחות עיר ויותר כבישים פתוחים לעיתים רחוקות עם מורכבת (נניח ביחס של 1-10.) אני מחפש גם יכולת לתאוצה מהירה, סיבובים נמוכים ובלימות חזקות.
הבנתי שנמכרו יחסית מעט כלים כאלה (פחות מ -100) לאורך השנים ולכן אני פונה לקהל הקדוש: איזה עדר עיזים אני מפספס, תובנות שצברתם ושמועות בלתי מבוססות שכדאי לי לבדוק?
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
למה לך לחפש הרפתקאות. קח לך z1000sx חדש או חדש יחסית ותהנה מכל רגע. בנוסף לשיקול האמינות של כלי ישן קח בחשבון גם את העובדה שהטכנולוגיה השתפרה והבקרות תופסות מרכיב מאד משמעותי בבטיחות היום יומית.
ה ZX פחות מתאים לטיול זוגי למרות שהוא ועוד דגמים עדין על הפרק. ב VFR יש בקרת אחיזה, ABS ומערכת בלימה משולבת. זה יותר ממה שיש לי כרגע. אני חושב שההפרש (ABS בהטיה) מבחינה בטיחותית זניח ונראה שהבלמים של ה VFR מאוד חזקים. מבחינת עלות תחזוקה ודלק אני נמצא כיום ברף גבוה ולא צופה שינוי משמעותי.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אופנוע ישן הוא תמיד הרפתקה, קח את זה בחשבון, החל מזמינות חלקים ועד מכונאים שלא מוכנים לטפל בלאי טבעי ופגעי זמן
חשב מסלול מחדש.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
תזכור שזה כלי של 270 קילו. זה 45 קילו יותר מהבנדיט ו- 30 קילו יותר מהוורסיס 1000.
הטנק שלו הוא רק 18 ליטר והצריכה בערך 1-12 כך שהוא לא באמת ״תיור״ והוא לא באמת ״ספורט״.
מה שכן, זה כלי די אקזוטי, לא כל יום יוצא לך לרכב על v4 עם 170 כ״ס.
יש רוכב ברמת גן או גבעתיים עם אחד כזה בצבע לבן, ואני חייב להודות שהפרינג והצבע שלו פשוט נראים מעולה.
לדעתי זה קצת אופנוע פוזה, כמו mt01 או vmax רק בסגמנט של הספורט תיור ואין שום דבר רע בזה.
כלי טורינג שמור עם מעט ידיים וקילומטראז' סביר - לא אמור לעשות בעיות מיוחדות או להיתקל בקשיים בהשגת חלקים כשהו "רק" בן עשר.
אתה עברת מקיצון אחד (כלי אספנות בן 40 שדורש תיקונים תכופים של הבלאים בחלפים מיבואים מחו"ל) לקיצון אחר (חדש ניילון עם ירידת ערך של מעל לעשרת אלפים ש"ח בשנה) - זה לא אומר שכל התחום האפור באמצע בטל ולא קיים.
הוא קיים, ודווקא בו ניתן למצוא אופנועים איכותיים בעלות סבירה.
alexsupreme, אני לא מאמין בצריכה 1/12 ברכיבה שפויה (רכיבה חלקה ושיוט עד 150 קמ"ש), כל עוד מדובר בכלי תקין.
1/16-1/15 - אולי, וכנראה אפילו יותר טוב מזה.
יצא לי להיווכח פעמים רבות שהרבה כלים שנחשבים "שתיינים" - בפועל לא כאלה, והם מעלימים דלק רק כי ככה רוכבים עליהם.
כדוגמא אני יכול לתאר את הבנדיט 1200 שהיה לי (1/17-1/18 בממוצע אצלי, בעוד שאנשים רבים דווחו גם על 1/10), R1 ישן של חבר טוב (לדעתי, ישב על איזור ה-1/17 בנסיעות בית-עבודה) ויש עוד כמה.
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 27-08-2020 בשעה 10:28.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לא מסכים עם חוזי השחורות.
כלי בן 10, עם 30-60 אלף קילומטר? למה שיעשה בעיות?
על אחת כמה וכמה vfr, זה אופנוע שלא מגיע לידיים של צעירים פוחזים. זה אופנוע שתמיד נמצא אצל רוכבים בוגרים ושקולים (יחסית, כן?).
אני חושב שזה אחלה כיוון.
נתחיל עם גומיות אטמים פלסטיקים ואוו רינגים בני עשר, נעבור למערכת האגזוז שמחלידה וכיום היא בת עשר, הוסף על כך פגעי זמן/מכונאים/בעלים.
מכות שריטות וקילופי צבע, מזרקים עם הצטברות משקעים של דלק ישראלי. ותקבל בעצם כלי שהיבואן כבר שכח, הוא מחוייב רק ל 7 שנים
חלפים אם בכלל, מערכות ישנות ותקבל כלי נחמד אבל שמצריך המון תשומת לב,
כמי שמכיר את הנפשות הפועלות הזמן והמחויבות, לא מתאים לכל אחד בלי קשר איזה אופנוע "טוב" זה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ושוב אתה מגזים.
האגזוז מחליד? א. לא בהכרח. ב. אז מה?
מכות, שריטות, קילופי צבע - תלוי באיכות הצבע המקורי, וכמה שמרו על האופנוע. אזכיר שלא קנית אופנוע חדש, זה הגיוני שהקוסמטיקה לא מושלמת וזה לא משפיע על איך שהאופנוע נוסע.
משקעים של דלק ישראלי? על מה אתה מדבר? באיזורים נידחים ברוסיה זאת בעיה, אבל בארץ - לא יצא לי להיתקל בבעיות שכאלה.
היבואן לא שכח, כמו שהוא לא החזיק מלאי מלא של חלפים כשהכלי היה חדש, כך הוא עושה גם עכשיו. תתפלא, גם עם הורסיס שלך אפשר להיתקע בגלל חלק שלא קיים בארץ, למרות שזה אופנוע חדש ונפוץ יחסית. זה שהיבואן מחוייב לספק חלקים לא אומר שהוא מחוייב להחזיק אותם במחסן, מותר לו להזמין אותם מחו"ל ולספק לך תוך 21 יום.
"המון תשומת לב" זאת הגדרה מעורפלת מאוד. יום בשבוע? יום בחודש? יום ברבעון? יום בשנה? כמה זה "המון"?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
השושנים בפוסגט וימקס-בימר טראומה.
כלי בן עשר שתוחזק נכון ייתן שירות מצויין וללא בעיות.
וכן יש מצב שיהיו הוצאות בין אם בגלל פגעי הזמן או אירוזיה (שחיקה) טבעית של החלקים.
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
הבנתי שיש "דורות" לוויפר, לדעתי 7-8. חלק נחשבים יותר מוצלחים, חלק פחות. מתישהו הונדה הוסיפה משהו שנקרא V-TEC, אנשים או מתים עליו או בזים לו.
שווה להסתכל בפורומים שלהם בחו"ל (יש 2, הגעתי לשם כשחיפשתי מאיפה לקחת קלאץ' הידראולי ל-NC)
אני יודע גם שלכוון משהו במנוע הזה זה די באסוש, להבנתי המנוע הכי באסוש לעבוד עליו שהומצא אי פעם.
על איזו מהירות אתה רוצה לשייט (תאורטית)? ה- V4 מושך אותך, או שלצורך העניין אם אותו אופנוע היה 4 בשורה לא היה אכפת לך?
(לא מנסה להניא אותך מלקנות, סתם סקרן..)
אתה מדבר על הדגם הקטן של ה800. הפות״ש מדבר על ה1200.
מבחינת צריכת דלק, זה די נכון, אבל תזכור את המשקל. את הצריכה אני מביא מfuelly וכנראה שהרוכבים שם אוהבים לתת גז
מבחינת אמינות, הכלים הכי אמינים שהיו לי היו יפנים בני 10+ שעברו יישור קו ישר אחרי הקניה. 0 תקלות במשך 4 שנים.
https://www.ynet.co.il/articles/0,73...944494,00.html
נראה ש1-14 זה סביר מבחינת צריכה.
לפני שפתחתי את השרשור קראתי בפורומים בחו"ל...ונגעת בנקודה בול. כשאני במוד לשייט אני רוצה כלי שמספק את היכולת והתנאים (רוח רעש תאוצות ביניים) אבל גם משהו שאפשר להינות ממנו בסיבובים ולא כלי לישורות. לא מתכוון לבלות מעל- 200 ומפחד על הרישיון ולכן בודק עוד אפשרויות כולל נייקדים. 4 בשורה גם הולך. היום התיישבתי על 1400 ZZR שדי קרוב ל VFR. משהו בעיצוב הווסאחי המקושקש לא בא לי טוב בעין. המשקל לא מרגיש בעיה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
הzzr1400
זה כור אטומי
טיל מפשעה
אתה תעוף איתו הרבה מעל ל200
ממליץ לך להתרחק מהזן הזה של הכלים פשוט כי הם עושים את הנזק לרשיון בקלות.
Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI