רשמתי את זה לפני כחצי שנה לבחור ששאל אותי בפרטי, אבל אחלוק אתכם כאן:
התפטרתי בערך חודש אחרי הקניה ומאז אני בתהליכי רילוקיישן אז הרכיבות היו בעיקר לבקר חברים ולצאת מדי פעם.
בכנות? אם לא הייתי עובר כנראה הייתי שומר עליו עוד שנה-שנתיים.
אני פשוט אתן לך את כל רשימת הכלים המתחרים ותראה בעצמך למה בכלל CBF.
רציתי אופנוע עם ABS בפחות מ30 אלף שלא אשבור את הראש על תיקונים שטותיים ושאוכל מדי פעם לרכב בזוג בלי תלונות.
KTM - אין ממש כלים לרכיבה נוחה בזוג בתקציב הזה. ה390 יכל להיות מושלם אבל חסר לו צילינדר ועוד 30-40 סוסים. לכן סדרת ה500 החדשה שלהם הולכת להיות ממש מעניינת. נקווה שיהיו כלים מעט יותר אמינים לשם שינוי.
מוטוגוצי - יש רק את הV7 והוא ידוע בהיותו מתפרק בנסיעה, קאפונו יקר ולא בתקציב לצערי.
אפריליה - יש את הדורסי, מאנה והשיבר אבל הם כבדים, יש איתם צרות ידועות וזו חתונה קתולית.
במוו - הסינגלים ישנים מדי והטווינים פשוט כולם מגיעים עם קילומטרג' של מעל 80 אלף. לא משהו שאני מוכן לשלם כזה כסף עליו
דוקאטי - המונסטרים הישנים והסקראמבלרים החדשים דווקא כלים אמינים למדי אבל לא רציתי להכנס לכת הזו.
יש לי כמה חברים שם וידוע שהכלים הטובים בדרך כלל נמכרים עוד בקבוצות וואטסאפ. הכת הזו נהדרת אם אתה נכנס all the way אבל אני מרגיש שהכיסים שלי לא עמוקים מספיק בשביל הכיף הזה.
זירו - ישמע מצחיק, אבל אם יכולתי להרשות לעצמי DSR, היה לי מקום בבית להטעין אותו ויכולתי גם למכור אותו יום אחד, אז הייתי עף על זה. כמובן שאף אחת מהנקודות הללו לא מתקיימת אז לא.
נעבור ליפנים.
סוזוקי:
ויסטרום - הייתה אופציה אבל אנשים מוכרים אותם במחירים לא הגיוניים ואין כלים סבירים ב-30, רק לקראת 35 רואים קצת שינוי.
SV650 - ישנים נראו ממש ישנים ולא כללו ABS, החדשים היו דווקא סבבה והייתי קונה אבל באותו הזמן, כל מה שהיה בלוח היה או בלוי לגמרי או עם מלא חלקים סיניים או מעל התקציב.
ויסטרום 1000 - הישנים כלים די גרועים והחדשים מתחילים ב40+.
GSR750 - אני ממש אוהב את איך שהוא נראה אבל הם נמכרים עם אינסוף ידיים והבלמים שלהם מזעזעים. אם אני משקיע 30 על כלי, אני לא רוצה לקבל חזרה את הבלמים של ה-SV 09 הישן שלי.
בנדיט - אני יודע שזה לא הפרש כזה גדול, אבל הבנדיט ישן, כבד ומסורבל יותר מהCBF. אני לא נגד אופנוע תיור אבל לא בהמת תיור.
קוואסקי:
ER6\וורסיס - היו מספר דגמי 2015 שנכנסו לתקציב אבל אלה דגמים ישנים שיש סיכוי שאלו פשוט דגמי 2014 שעלו ב2015 על הכביש ואני לא רוצה לחשוש מבעיית שסתומים.
מהדגמים החדשים היו מספר נינג'ות 650 ו-Z650 אבל אלה אופנועים עם שוק די מת והעיצובים החדשים מחקו לחלוטין את המושב מורכב. נפסל.
וורסיס 1000 - היה אחד שנת 2014 שהיה במצב לא רע, אבל הוא גם היה מעל התקציב, הוא גם נראה מזעזע ובתור בחור לא גבוה, הוורסיס היה יותר מדי.
Z1000 - היה אחד דגם 2010 שפספסתי, אבל בכנות, אני לא ממש מתחבר לעיצוב. זה לא כזה ביג דיל והייתי בודק את האופציה אבל הוא נחטף ממש מהר.
Z750/Z800 - המעט שנכנסו לתקציב שלי הגיעו עם נתוני ק"מ מדכאים ומספר דו ספרתי של ידיים. זה אופנוע ערסים, אין מה לעשות.
נינג'ה 300 - אם לא היה את עניין הרכיבה בזוג, הייתי קונה. אני חובב של אופנועים קטנים אבל לא בזוג.
וורסיס 300 - עדיין עניין הכח. הייתי שוקל לחיוב וורסיס 400.
יאמהה:
FZ1 - היו כמה לא רעים אבל כולם ללא יוצא דופן ללא ABS. למעשה היו מלא כלים עם אותה בעיה. Fazer 1000, FZ6, FZ8, TDM, XJ6 ופייזר 600. היו כלים די יפים עם נתונים סבבה אבל במחיר הזה ב2019, אני רוצה ABS על האופנוע.
MT09 - היה בהחלט על הפרק, אבל נפסל אחרי שראיתי את הכלים שנכנסים לתקציב וכל מני חששות של דגמים מוקדמים. במיוחד עם הבולם המקפץ, שליטה בגז ועוד כל מני פינות שעוד לא עוגלו. בעיקר הרכיבה במהירות איטית, עם מורכבת וארגז שפשוט לא טובים על כלי כ"כ קל ולא מרוסן.
טרייסר 09 - חלום. הייתי קונה אחד גם עם 90 אלף עליו. מה לעשות שהכי זול עלה 40 באותה תקופה.
טרייסר 07 - הייתי ממש רוצה אבל הם חדשים מדי ויקרים מדי.
MT07 - זה היה האופנוע שהייתי אמור לקנות. חירפן אותי שפשוט לא היה אחד שמשהו עליו לא נשבר או התפרק. על כולם היו סימני שפשופים במקומות לא הגיוניים ולא ראיתי אחד שלא עבר לפחות 4 ידיים. לפחות לא במחיר שאני רציתי.
אם הייתי מוצא אחד סביר, הייתי קופץ עליו כנראה.
R3 - אותו דבר כמו עם הנינג'ה
XT660 - קצת יותר מדי גבוה ומיועד יותר לשטח. אני רוכב 100% כביש אז היתרונות שלו לא משרתים אותי לצערי.
סופר טנרה - גם אם היה בתקציב, זה אופנוע מכוער ומשעמם מדי לטעמי (אני יודע. אפילו ביחס לCBF)
XSR - כולם מעל התקציב לצערי והקטן מגוחך בזוג.
בזמנו זה מה שהיה ניתן למצוא.
כיום יש לא מעט 650ים חדשים למדי שירדו לכדי 25-30 אלף, וכנראה שהייתי הולך על MT שמור עם מעט ידיים או שיותר סביר, SV שוב.
יש מלא דברים טובים בלקפוץ בקטגוריה, אבל גיליתי שסוגית המשקל כן משחקת תפקיד בנסיעות שהן בעיקר עירוניות ואם אחזור לארץ בקרוב, כנראה שאחפש דו״ש קל עם נטיה לקצת שטח.