לדעתי - לך על ויסטרום 650 ישן. אם אתה מתלבט - זה אומר שבפועל, 250 זאת לא אופציה שתספק אותך.
שלום לכולם, עבור מטרת בית עבודה (15 קמ רובו בכביש מהיר אבל לא מעל 90 קמש מישוב מחוץ לירושלים עצמה) ופעם בשלושה שבועות בערך נסיעה לדרום הרחוק (150 קמ כיוון)
התקציב הוא 20 אלף ויש גם שיקול כלכלי של אחזקת אופנוע בנוסף לרכב..
מתלבט בין וי סטרום 250 שנת 2018/9 עם קמ אפסי
לבין וי סטרום 650 האמין והחזק אבל שנת 2010 -+ ולפחות עם 70/80 אלף קמ
בגדול מבין שעם ה250 אהנה ״מהחדש״ ומדרגת ביטוח זולה
אבל קצת חושש מהנסיעות הארוכות עם כלי ששיא היכולת שלו היא 130 קמש ושיוט של 100/110...
מה דעתם ?
לדעתי - לך על ויסטרום 650 ישן. אם אתה מתלבט - זה אומר שבפועל, 250 זאת לא אופציה שתספק אותך.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
האמת היא שאני נמשך לחדש, ולמדרגת ביטוח הזולה..
חושב שבשביל נסיעה ארוכה של פעם בשלושה שבועות / חודש אוכל לבלוע את הצפרדע של השיוט על 110 קמש. מה גם שאף פעם לא הייתי מהממהרים בכביש..
הדילמה הוכנסה לי לראש בעקבות חבר רוכב שנים שאני מעריך את הדעה שלו שאמר שגם בשביל הפעם הזאת בחודש אני חייב את הכוח ״ספייר״ לכבישים מהירים, ששיוט בפחות מ140 בכביש 6 לצורך העיניין כבר גובל בבטיחות (לא להצליח לעקוף משאית שנוסעת על 120 לצורך העיניין..)
נ.ב
קיוויתי לתגובה ממך, מקריאת המון פוסטים בפורום הזה שמתי לב שכבר שנים אתה עוזר לחברה חדשים בתגובות ארוכות וענייניות אז תודה לך..
מדרגת הביטוח היא 1,200 ש"ח בחודש וזה אומר כ-100 ש"ח בחודש הבדל.
לא אסון כלכלי לדעתי אבל זה די עניין סובייקטיבי.
לגבי הנסיעות ליום יום ה-250 יספיק לך חד משמעית.
לגבי נסיעה פעם ב-3 שבועות, 150 ק"מ לכיוון זה עלול להיות פחות כיף, גם לך וגם לכלי.
צעבר לזה, כלי משנת 2010 עם 70-80 אלף ק"מ זה לא המון (זה ממוצע של 8,000 ק"מ בשנה, שזה יחסית נמוך) וגם מדובר בכלים אמינים שבתחזוקה נכונה ובלי התגרזנות יחזיקו בכיף 150 אלף ק"מ וצפונה.
כן, אפשר גם לנסוע לאילת על 125 סמ"ק לצורך העניין אבל אם אפשר שלא וגם ליהנות מהנסיעה, אז למה לא?
צ'מע...
חייב אתה לא.
רכבתי למצדה בחבורה של 250-ים, והיה בסדר. החבר'ה הקשוחים עשו טיולים "מאילת עד גבול הצפון, על 50 סמ"ק בהרכבה".
עשיתי במשך כמה חודשים אריאל-חולון על בסיס יומי עם יוסאנג 250 (וזה כבר אחרי שרכבתי שנים על כלים כבדים). שרדתי כדי לספר, והיוסאנג שרד - שייטתי איתו סביב 100 קמ"ש ועליתי ל-115 בעקיפות, רק כי ידעתי שאני על כלי עם מנוע רגיש. היה לו כוח לתת עוד 20-30 קמ"ש מעל.
בקיצור, אם אתה לא מהממהרים - אתה בהחלט יכול להסתפק ב-250. אם הנסיעה לדרום היא בגדר בילוי - תוכל גם לוותר על כביש 6 ולהאריך את הנסיעה, כדי לעשות אותה בכבישים צדדים שבהם תהנה יותר מהאופנוע.
עם זאת, אני במקומך הייתי הולך על 650 ישן - כי לי באופן אישי, החוויה על היוסאנג הייתה לא נעימה. לעשות את כביש 5 על 100 קמ"ש, אחרי שהתרגלתי לקצב 140-160 עם בנדיט 1200 היה גורם למוח שלי להכבות - הייתי מתעורר אחרי רבע שעה, בלי לזכור בכלל מה היה בפרק הזמן הזה. אומנם הטייס האוטומטי שלי טוב, אבל זה הרגיש לי לא בטיחותי. שוב מדגיש - זאת החוויה האישית שלי, ויכול להיות שאתה לא נרדם מלנסוע פחות מ-130 בכביש מהיר.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
הנסיון שלי בדו גלגלי מסתכם בכשנה על cbx500 והאמת? גם בכביש 6 הייתי משייט על 120 והיה לי נוח מאוד שם
אז עשר קמש פחות ושוב להנות מהחדש ומהמדרגת ביטוח קורצים לי... אבל לא ארצה לעשות מעשה לא בטיחותי.. עוד דבר שלא ארצה זה לגמור את המנוע כמו שהחבר מעלייך הגיב..
קנה את ה650. בטוח שיותר תהנה.
אם אתה לא נעול על הvstorm אז בתקציב ייכנסו לך וורסיסים יותר חדשים.
לך עם ה-650. זה ממש לא ק"מ גבוהה ויש אקזמפלרים בארץ עם 180-200 אלף ק"מ ויותר שעוד נוסעים עם המנוע המקורי.
עצה שלי? תשקול NC700X. נכנס בול בתקציב ויהיה זול יותר לאחזקה מהויסטרום. אם אתה חושב שתוכל להסתפק עם 250, בהחלט תוכל להסתפק ב"רק" 51 סוסים.
לדעתי ה-650 ישן מידי.
הבייבי ויסטרום חלש מידי לנסיעות בינעירוניות.
כדאי לך לבדוק עוד אפשרויות חוץ מויסטרום ישן נושן ובייבי ויסטרום יחסית חדש. באותו מחיר אפשר לקנות למשל ורסיס 300 עם 40 כ"ס (חבר נוסע על כזה ממודיעין לירושלים כל יום ופעם בשבוע גם לבאר שבע ומאד מרוצה ממנו).
אגב אם לויסטרום הישן אין abs אני חושב שעדיף לך לחפש משהו אחר שיגיע עם.
ורסיס 300 גם קפץ לי היום לראש
הוא מתעלה על ה310gs?
בכל אופן אבדוק את שניהם
תודה
הורסיס 300 מתעלה על ה-G310 בכביש בזכות מנוע חזק יותר. אם תחליף לו את הגג"ש הקדמי מ-14 ל-15 שיניים, מאמין שתוכל לשייט בנוחות עד 125-130 על השעון.
אבל...
הטיפולים שלו לא זולים במיוחד.
הביטוח יקר יותר מ-250.
כך שאם אתה מחפש את ה"מינימום ההכרחי", 250 יספיק.
כל עוד לא תשייט מעל 110 - לא רואה סיבה שתגמור את המנוע. כדוגמא אזכיר שוב את היוסאנג - הכלי שרכבתי עליו, היה עם 70 אלף ק"מ ועבר (למיטב זכרוני) שיפוץ מנוע חלקי ב-40 עקב חולשה מובנת שהייתה במנוע הנ"ל באותם שנים (מותחני טיימינג חלשים).
יצא לי לראות כמה וכמה נינג'ות 250 שהיו עם מעל 70 אלף ללא פתיחת מנוע, ואלה לא אופנועים שעברו חיים קלים.
גם לגבי המנוע של הויסטרום - אני לא חושב שתהיה בעיה, בעלי אינזומה רבים כבר עשו עשרות אלפי קילומטרים על המנועים האלה, ולא שמעתי על בעיות מיוחדות.
המנוע לא מהחזקים בקטגוריה, וממה שהבנתי ממבחנים - איזור הנוחות שלו נגמר ב-90-100. אם זאת, בחור בעבודה עם אינזומה טען שעד 120 על השעון (כנראה 110 אמיתי) האופנוע מרגיש לו טוב.
בקיצור, הייתי שוקל גם את ה-CRF250 RALLY (שהוא אופנוע מגניב בפני עצמו) ואולי גם את הבנלי TRK251 (אופנוע חמוד ולפי המבחן שפורסם - מרגיש די חזק יחסית לנפח). עם זאת, במקרה של הבנלי יש פאקטור של אמינות לא ידועה, כך שיש כאן הימור.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
KKatkov, בדיוק, היוסאנג עבר שיפוץ מנוע ב 40,500 ליתר דיוק.
לעניינינו: היה לי ויסטרום 2007 לפני שלוש שנים ככה שהגיל שלו בזמנו היה זהה.
המנוע עצמו היה בסדר גמור אבל היו לא מעט חלקים שהרגישו את עייפות החומר, למשל:
סעפות יניקה גמורות, ג'ק צד שנשבר, שפצורי אלקטרוניקה שנוספו והורדו על ידי בעלים קודמים וקצרים שנוצרו עקב זה, תופסן של כבל קלאץ' שנשבר לי תוך כדי נסיעה, ובטח עוד כמה דברים קטנים שאני לא זוכר כרגע.
עריכה:
כמה שאני חושב על זה יותר מכל בחינה הגיונית הייתי ממליץ לך ללכת על ה 250 החדש, חרשתי את המדינה על שני כלים 250 והרגשתי בסדר עם זה.
מצד שני עם כמה שזה לא הגיוני במצב שלך הייתי קונה את ה 650 הישן אז מי אני לייעץ לך?
נערך לאחרונה על ידי decktor; 26-09-2020 בשעה 16:27.
Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650
חחחחח אתה צודק
אז יש לי דיל
לא אני לא אתה נפגש בורסיס 300..?
כנראה שהורסיס באמת בחירה הרבה יותר הגיונית.
300 אולי לא נשמע הרבה יותר מ 250 אבל הורסיס הוא עם הספק גבוה יחסית ל 300 והויסטרום עם הספק נמוך יחסית ל 250.
מצד שני בדיוק עזרתי לידידה עם לבחור אופנוע ובין השאר קבעתי לה נסיעת מבחן לורסיס 300, לא הייתי שם כי לא הרגשתי טוב באותו יום אבל היא התקשרה אלי אחרי זה וטענה שזה פשוט אופנוע מזעזע.
בסוף היא קנתה CB500X אבל נראה לי שזה מעבר לתקציב שלך.
Yamaha X-City 250 -> Hyosung GT250 -> Suzuki GS500 -> Suzuki V-Strom 650 -> Suzuki Bandit 1200 --> Kawasaki Versys 650
אתה צודק, אבל שוב המאה שקלים בחודש הפרש ביטוח (בנוסף לטיפולי קוואסקי באופנוע בן שלוש לעומת סוזוקי בן שנה..)
הנה כנה מור״קים על נסיעות ארוכות עם 250... לא לשכוח כומתה כשקוראים
https://www.reddit.com/r/motorcycles..._a_250cc_am_i/