
נכתב במקור על ידי
KKatkov
זה תלוי במורה, אבל לא יוצא דופן.
הוראת הרכיבה בישראל גרועה מאוד ואין בכך כל חדש.
אם אתה רוצה שילמדו אותך כמו שצריך - תוציא רישיון, וגש לקורס רכיבה מתקדמת. עצוב שזה המצב, אבל זאת המציאות.
כמובן שאתה יכול לנסות להחליף מורה, הסיכוי לשינוי מהותי אינו גדול.
מה אתה כן יכול לעשות?
לצפות בסרטונים כדי לקבל מושג על כל אותם נושאים שהמורה לא הולך ללמד, וחסוך לעצמך שיעורים מבוזבזים שבהם אתה מנסה לתפעל את האופנוע לא נכון ולא מצליח - רק כי המורה לא יודע לתת את הדגשים הנכונים. יש כמה צדיקים בסדום, האחרון שראיתי היה בחור בשם דרור בחיפה.
לבקש טיפים מאנשים עם ניסיון מוכח (יש לא מעט כאלה בפורום) ולנסות ליישם אותם.
לפנות לחבר מנוסה ולקבל דגשים שיעזרו לך. כמה וכמה מהחברים שלי שרוכבים כיום, הם אנשים שהובלתי לכל אורך התהליך.
רק כדי לסבר את האוזן, אספר מקרה שקרה אי שם בשנת 2011, כשלמדתי לרישיון A מאחד הפסי-ייצור הגדולים באיזור המרכז.
הגעתי לשיעור הראשון מחיפה, רכוב על דיוורז'ן 400 זקן אך מתוחזק, חנוט במעיל עור, קסדה, כפפות ומגיני ברכיים.
הדבר הראשון שביקשו ממני הוא לעבור לקסדת 3/4 מסריחה של הבי"ס. סירבתי בנימוס.
הדבר השני היה כשעליתי על האופנוע - ER-5 שבור. עם ניסיון של שנה ברכיבה ומכונאות, מיד הגעתי למסקנה שהאופנוע אינו כשיר לנסיעה: חופשים עצומים בידיות הגז, הקלאץ' ובשרשרת, ברקס קדמי שאינו מתפקד כמעט כלל ועוד כמה וכמה ריג'קטים שמבחינתי דורשים טיפול מיידי.
כוונתי את ידית הברקס למצבה הגבוה, וקבלתי איזושהי יכולת בלימה עם הקדמי.
כהרגלי, הרגשתי צורך לחלוק ולהראות את הבנתי - אז פניתי לאחד המדריכים, שנראה זקן בן 70, הצבעתי לו בנימוס על הריג'קטים שמצאתי וציינתי שכוונתי את ידית הברקס.
תשובתו הייתה מדהימה, לא פחות.
-"ברקס קדמי? מה פתאום? אסור לגעת בו, אתה תתהפך. זה רק למהירות נמוכה.
אתה רואה שהשרשרת מאחורה? זה כי כל הכוח שם. תשתמש בברקס האחורי."
אני לתומי עוד חושב שמדובר באי הבנה...
-"כבוד המדריך, אני הגעתי רכוב מחיפה. הנה האופנוע שלי, עם 8 כ"ס פחות ממה שעליתי עליו כרגע, עומד שם. עשיתי קורסים, אני יודע להשתמש בברקס".
-"מה פתאום? בקורסים מלמדים להשתולל. אני פה מלמד איך לרכב בטוח, אל תתווכח איתי".
בנקודה זו, עשיתי פרסה וניגשתי למנהל הבי"ס ובקשתי ממנו שהמדריך הנכבד לא יגש אלי יותר במהלך השיעורים, אחרת אני בזה הרגע אוסף את הטופס הירוק שלי.
גם כאן, התשובה הייתה לא פחות ממדהימה:
-"הוא? עזוב אותו, הוא דביל. סע איך שבא לך" או משהו בסגנון.
-"אז למה אתם מחזיקים אותו?"
-"..."
לאחר השיעור, ניגש אלי אותו מדריך, והציג בפניי רישיון שבו מתנוססת בגאון שנת ההוצאה - 1964.
-"רואה את זה? מה זה אומר לך, ראש בטטה?"
-"נראה לי שזה אומר שבמשך 46 שנה אתה רוכב לא נכון..."
מיותר לציין, שאחרי שעברתי טסט ראשון ל-A ובאתי לאסוף את הרישיון, הראו אותי למתלמדים אחרים ואמרו - "רואים אותו? הוא עבר טסט ראשון!" כאילו שזה מעיד על טיב הלימוד בבי"ס...
מסקנה - אל תצפה ליותר מלעבור טסט. וגם זה, רק אם תדאג להשלים פערים לבד - אחרת תבזבז המון זמן על ניסוי וטעיה, ותקנה לעצמך הרגלים פסולים שיהיה לך קשה להוציא אח"כ. אם אתה צריך עזרה - אתה מוזמן לדבר איתי ואני מוכן לסייע במה שאוכל, כי אני רואה בזה סוג של שליחות - וזאת הסיבה העיקרית שאני ממשיך לענות בפירוט לשרשורי המתלמדים המתקשים, שדומים מאוד אחד לשני.