עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 35

אשכול: יש לי מקרה נדיר בלימודי אופנוע - זקוק להתייעצות

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48

    יש לי מקרה נדיר בלימודי אופנוע - זקוק להתייעצות

    מעט פרטים עליי: בן 35, מחזיק ברישיון נהיגה B לתיבת הילוכים ידנית כבר 12 שנים. כל החיים מחזיק באופניים רגילים, מגיל 6 רוכב ללא גלגלי עזר. לפני חצי שנה רכשתי קורקינט חשמלי בעל מהירות מקסימלית של 45 קמ"ש. שליטה מעולה בשני הכלים. עקב חוסר בטיחות של הקורקינט (אין מראות, איתותים וכו'), החלטתי להוציא רישיון A1 גם ידני.
    עשיתי היום את השיעור הראשון שלי. נתחיל בנקודה חיובית היחידה: שימוש בקלאץ', החלפת הילוכים (בינתיים רק ראשון ושני) ובלימה, רמה מעל למצופה לשיעור ראשון. בעיה הגדולה: לא מצליח לבצע פנייה (!!!), מתחיל לפנות, אופנוע מטה את עצמו לצד אליו אני פונה, אני נבהל מפחד ליפול על אותו צד ואז אני ישר מיישר את הכידון. מורה נהיגה אמר שזאת פעם ראשונה שהוא נתקל במצב כמו שלי, שאני רוכב קבוע על כלים דו-גלגליים ולא מצליח לבצע פנייה עם אופנוע.
    מכיוון שאני רוכב על אופניים כמעט 30 שנה, וזה כל כך טבעי לי כמו הליכה, אחרי השיעור התחלתי לחשוב, מה ההבדל בין ביצוע פנייה עם אופניים לבין אופנוע. ואז קלטתי, שכל החיים שלי אני מבצע פנייה עם אופניים כאשר הגוף תמיד נשאר מאונך פלס לקרקע לא משנה עד כמה האופניים מוטים הצידה. אותו הדבר עם הקורקינט. באופנוע אי אפשר לרכב כך, והגוף תמיד ממשיך קו ישר עם איתו. צירפתי תמונה (לא שלי) שממחישה איך אני מבצע פנייה חדה עם אופניים.
    האם יש לכם טיפים בשבילי או שאני מקרה אבוד?
    נ.ב.: הבהרה - פנייה, הכוונה 180 מעלות (פרסה). בפניות קלות, לא היית לי בעיה.
    DSC_0577.jpg
    נערך לאחרונה על ידי vitalik.t; 14-09-2020 בשעה 23:14.

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    קודם כל,
    פנית פרסה צפופה עם אופנוע גדול גם עושים ככה. זה מקטין את קוטר הסיבוב.
    דבר שני,
    כשהאופנוע נופל יותר מדי מיישרים אותו עם הגז.
    ודבר שלישי,
    המורה צריך לשבת ולהסביר לך על איך עובד היגוי בדו גלגלי.

    ורביעית, אל תחלק לעצמך ציונים ותשבוחות. זה יגרום בעתיד הדו גלגלי שלך להרבה כאבים.
    נ. ב.
    לא רוצה לבאס, אבל הילדים אצלנו בלי גלגלי עזר בגילאי 3.5...

  3. #3
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    3
    תטה את הגוף עם האופנוע אל תתנגד.
    תסתכל לכיוון היציאה מהפניה לאן שהמבט שלך מסתכל לשם גם תיסע (אל תסתכל על הריצפה מתחתיך אין לך מה לחפש שם).
    תראה שאתה במהירות הרצויה ומספקת לשם פנית הפרסה.
    תלמד לשלוט בגז ובקלאצ' במהירות נמוכה. ב ידית הקלאצ' תרגיש את החיכוך של המנוע לגיר היכן שמתבצע החיבור.
    במהירות נמוכה שחק עם הקלאצ'. גם אם תוסיף מעט מעט גז תוך כדי בזמן שתלחץ על הקלאצ' המהירות לא תעלה. (המנוע מנותק מהגיר).
    ולא! ללחוץ על ברקס קדמי בזמן הפניית פרסה בכדי לא לנעול את הגלגל
    עלה והצלח

    Sent from my SM-G975F using Tapatalk

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    תודה לשניכם. לא התכוונתי להשתחצן עם אופניים, אלא לציין שגיליתי שאני לא מסוגל להיות עם הגוף בקו ישר עם האופניים כשהוא מוטה בזמן פנייה, למרות שאני רוכב (לא כל יום) כבר 30 שנה. אני תמיד מבצע פניות כמו שמופיע בתמונה. אני כרגע לא מבין איך להתרגל לא לנסות ליישר את הגוף.
    לגבי מבט, כך גם אני נוהג ברכב, אופניים וקורקינט.
    לגבי קלאץ', אם אני על 15 קמ"ש בהילוך ראשון ומנוע לא נחנק, לא רואה סיבה להשתמש בו. לפחות המורה לא אמר על זה שום דבר, לגבי מהירות תחילת פנייה, הוא גם לא נתן הארות.
    לא השתמשתי בבלמים בפנייה, מהירות לא מפחידה אותי, אלא להיות מוטה עם הגוף.
    באופן כללי, המורה אמר שאין לו משהו בנוסף ללמד ביצוע פנייה במהירות נמוכה, כי זה די פשוט: מבט לכיוון הפניה, ולסובב את ההגה. בגלל זה רציתי להתייעץ, כי לחזור בדיוק על אותו שיעור, לא רואה טעם.
    שאלה אחרונה שלא קשורה: שיעור הינו 60 דק' (כך המורה הודיע), המורה לקח אותי ממחסן אופנועים למגרש לימודים, כ-10 דק' נסיעה (כמובן שלא אני נהגתי), אחרי 40 דק' חזרנו למחסן האופנועים. מצד אחד אחד "ביליתי" עם המורה 60 דק', מצד שני כל השיעור היה 40 דק'. כשלמדתי נהיגה לרכב, שיעור היה 40 דק' ולא פחות מ-40 דק' הייתי על ההגה. כך זה אמור להיות?

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066
    עקרונית בפניות איטיות בלבד (מהירות הליכה עד ריצה) הגוף מוטה מחוץ לכיוון הפניה כמשקל נגד.
    בפניות מהירות הגוף עם האופנוע או מוטה לתוך הפניה.
    מורה נהיגה מלמד איך עוברים טסט. זו העסקה ואל תצפה להרבה יותר.
    את הסרטון הזה ראיתי הרבה פעמים וגם אחרי תרגולים אני עדיין לא מבצע בצורה מושלמת לשני הכיוונים (כידון נעול).
    יש לו עוד כמה באותו נושא מזווית חפירה שונה אבל הוא צודק - הפתרון הוא להתאמן. הרבה יותר יודעים לרכוב מהר מאשר המעטים שיודעים לתמרן רבע טון בקוביה של 3 מטר.
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ממליץ לך לבקש כמה שיעורים על אוטומט וללא "אקרובטיקה" (שמיניות ) פשוט להקיף מגרש גדול דיו בקצב איטי.
    אני מאמין שבעזרת הדרכה וסבלנות הגוף שלך יסתגל לפיזיקה והטכניקה שבאופנוע.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    ממליץ לך לבקש כמה שיעורים על אוטומט וללא "אקרובטיקה" (שמיניות ) פשוט להקיף מגרש גדול דיו בקצב איטי.
    אני מאמין שבעזרת הדרכה וסבלנות הגוף שלך יסתגל לפיזיקה והטכניקה שבאופנוע.
    התביישתי לכתוב את זה, אבל זה בדיוק מה שהצעתי לו בסוף השיעור: שיעור שני שיהיה עם קטנוע, להתחיל מלהסתובב ברדיוס גדול ולאט-לאט להקטין אותו. המורה לא מסכים איתי. כנראה אבדוק מורה אחר.
    אבל שורה תחתונה: מקרה שלי אינו חריג? זה נפוץ לא להצליח לבצע פנייה ברדיוס קטן בשיעור הראשון?

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    והמורה שלך הוא מורה טיפוסי (לא מחמאה כלל) אם הוא לא הזכיר את המונח "היגוי הפוך" לתלמיד שמתקשה בפניות. זה נכון שזה אינסטנקטיבי, ושבמהירות אפס זה פחות בא לידי ביטוי, אבל כשלתלמיד יש בעיה ספציפית בפניה, די מתבקש שהמונח הזה יצוץ, לפחות בהסבר התיאורטי.

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    חפש מורה קצת יותר יצירתי
    לגבי אם יש עוד מקרים אני בטוח שכן.

    לדעתי יש מרכיב פסיכולוגי ברכיבה ( חששות) שגורמים לנו ל"תחושות" לא נכונות כמו תחושה של חוסר אוויר ועוד וכמובן האינסטנקט האנושי שבוודאות הוא יכול להיות מוטעה דוגמת נעילת מבט וישור פנייה בשעת לחץ.
    .

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Apr 2018
    הודעות
    1,051
    מרגיש לי שהולכים קצת רחוק. אופניים שוקלים 15 קילו ואופנוע A1 שוקל 150 קילו. זה לא בדיוק אותו דבר.
    סוגיית השמיניות היא הדבר הכי בעייתי במגרש וזה יותר מנורמלי שבשיעור הראשון יתגלה בזה קושי כשכמעט כל המורים מלמדים רק בשביל לעבור טסט...

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    מעט פרטים עליי: בן 35, מחזיק ברישיון נהיגה B לתיבת הילוכים ידנית כבר 12 שנים. כל החיים מחזיק באופניים רגילים, מגיל 6 רוכב ללא גלגלי עזר. לפני חצי שנה רכשתי קורקינט חשמלי בעל מהירות מקסימלית של 45 קמ"ש. שליטה מעולה בשני הכלים. עקב חוסר בטיחות של הקורקינט (אין מראות, איתותים וכו'), החלטתי להוציא רישיון A1 גם ידני.
    עשיתי היום את השיעור הראשון שלי. נתחיל בנקודה חיובית היחידה: שימוש בקלאץ', החלפת הילוכים (בינתיים רק ראשון ושני) ובלימה, רמה מעל למצופה לשיעור ראשון. בעיה הגדולה: לא מצליח לבצע פנייה (!!!), מתחיל לפנות, אופנוע מטה את עצמו לצד אליו אני פונה, אני נבהל מפחד ליפול על אותו צד ואז אני ישר מיישר את הכידון. מורה נהיגה אמר שזאת פעם ראשונה שהוא נתקל במצב כמו שלי, שאני רוכב קבוע על כלים דו-גלגליים ולא מצליח לבצע פנייה עם אופנוע.
    מכיוון שאני רוכב על אופניים כמעט 30 שנה, וזה כל כך טבעי לי כמו הליכה, אחרי השיעור התחלתי לחשוב, מה ההבדל בין ביצוע פנייה עם אופניים לבין אופנוע. ואז קלטתי, שכל החיים שלי אני מבצע פנייה עם אופניים כאשר הגוף תמיד נשאר מאונך פלס לקרקע לא משנה עד כמה האופניים מוטים הצידה. אותו הדבר עם הקורקינט. באופנוע אי אפשר לרכב כך, והגוף תמיד ממשיך קו ישר עם איתו. צירפתי תמונה (לא שלי) שממחישה איך אני מבצע פנייה חדה עם אופניים.
    האם יש לכם טיפים בשבילי או שאני מקרה אבוד?
    נ.ב.: הבהרה - פנייה, הכוונה 180 מעלות (פרסה). בפניות קלות, לא היית לי בעיה.
    DSC_0577.jpg
    אל תחמיא לעצמך, אתה לא כזה חריג...
    אני מניח ששורש הבעיה היא לא במאנך הגוף.
    ראשית - עליך לשבת נכון על האופנוע:
    *כריות על הרגליות, לא מרכז כף הרגל
    *ברכיים חובקות חזק את מיכל הדלק
    *פלג גוף עליון משוחרר
    *מרפקים בגובה הכידון ופתוחים לצדדים
    *מפשעה קרוב לטנק, לא ללכת אחורה על המושב

    שנית - אם אתה נבהל מההטיה, כנראה שהמבט שלך קרוב ומדי ומופנה לקרקע. המבט, וכל הראש איתו, צריכים להיות מכוונים לנקודה שאליה אתה רוצה להגיע.

    דבר שלישי - כדי שהאופנוע יהיה יציב בפניה, אתה צריך גז. סגירה של הגז מעבירה משקל קדימה, וגורמת לאופנוע "ליפול" פנימה.
    ארחיב:
    אופנוע שנוסע ישר עם גז קבוע נמצא באיזון.
    בשביל לעשות פניה, אנחנו מפרים את האיזון הזה - סוגרים מעט את הגז, דוחפים את הכידון. בכך אנו מוצאים את האופנוע משווי המשקל.
    ברגע האופנוע תפס את קו הפניה שאנו מעוניינים לבצע, אנחנו שואפים שישאר במצב יציב - ולכן, אנו שומרים על גז קבוע או פתוח טיפה מעבר כדי שהאופנוע יהיה יציב עד שרואים את היציאה מהפניה.
    כשאנו רואים את היציאה, אנו פותחים את הגז - וזה מסייע ליישר את האופנוע.

    כמובן, שבשמיניות כל זה נדחס לשטח קטן וזמן מועט, אבל הקונספט עדיין שם.
    סוגרים מעט את הגז תוך ביצוע פקודת ההיגוי, כדי לשבור את היציבות שגורמת לנו להרגיש ישר ולהעמיס את הגלגל הקדמי.
    ברגע שהאופנוע ירד לזווית ההטיה הרצויה, שומרים על גז קבוע.
    חוזרים לגז כשהאופנוע כבר מופנה ליציאה מהפניה.

    אפשר לסכם במשפטים הבאים:
    גז=יציבות
    כניסה לפניה - פעולה שבה אנו שוברים את היציבות של האופנוע, שרוצה להמשיך ישר
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    תראה את הסרטון הזה, שים לב לעבודת הגוף, למבטים ולעבודת הגז.
    https://www.youtube.com/watch?v=s7_efwYhZ30

    עוד תצוגת תכלית מדהימה. שים לב למבטים ולגז:
    https://www.youtube.com/watch?v=7RIPVGPsRiU

    עוד סרטון - הסברים על היגוי:
    https://www.youtube.com/watch?v=-jyltAAFS4E
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 15-09-2020 בשעה 16:00.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    תודה רבה.
    אבל נהיגה, קליעה ועוד תחומים, אי אפשר ללמוד באינטרנט. השאלה היא האם כל המורים מלמדים כמו בשיעור שהיה לי? או שיש כאלה שרואים את הבעיות ויודעים להצביע עליהם ולהדריך איך לתקן אותן?
    מעט קשה לי להזכר איך היה בשיעורי נהיגה ברכב, אבל אם אני לא טועה, ניקח לדוגמה היגוי, בשיעורים ראשונים המורה נוגע הרבה בהגה לתיקונים. עם אופנועים אי אפשר לעשות כך, או שאתה עושה את זה כמו שצריך, או שמיד תעצור, אין חצי-חצי.
    אחזור על שאלה שלא קיבלתי עלייה תשובה: שיעור שהוגדר כ-60 דק', זה תקין ש-20 דק' מתוכו ילכו לנסיעה בתור נוסע למגרש ובחזרה? כשלמדתי על רכב, שיעור היה 40 דק' ואף פעם לא הייתי פחות מ-40 דק' על ההגה.

  14. #14
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    תודה רבה.
    אבל נהיגה, קליעה ועוד תחומים, אי אפשר ללמוד באינטרנט. השאלה היא האם כל המורים מלמדים כמו בשיעור שהיה לי? או שיש כאלה שרואים את הבעיות ויודעים להצביע עליהם ולהדריך איך לתקן אותן?
    מעט קשה לי להזכר איך היה בשיעורי נהיגה ברכב, אבל אם אני לא טועה, ניקח לדוגמה היגוי, בשיעורים ראשונים המורה נוגע הרבה בהגה לתיקונים. עם אופנועים אי אפשר לעשות כך, או שאתה עושה את זה כמו שצריך, או שמיד תעצור, אין חצי-חצי.
    אחזור על שאלה שלא קיבלתי עלייה תשובה: שיעור שהוגדר כ-60 דק', זה תקין ש-20 דק' מתוכו ילכו לנסיעה בתור נוסע למגרש ובחזרה? כשלמדתי על רכב, שיעור היה 40 דק' ואף פעם לא הייתי פחות מ-40 דק' על ההגה.
    זה תלוי במורה, אבל לא יוצא דופן.
    הוראת הרכיבה בישראל גרועה מאוד ואין בכך כל חדש.
    אם אתה רוצה שילמדו אותך כמו שצריך - תוציא רישיון, וגש לקורס רכיבה מתקדמת. עצוב שזה המצב, אבל זאת המציאות.
    כמובן שאתה יכול לנסות להחליף מורה, הסיכוי לשינוי מהותי אינו גדול.

    מה אתה כן יכול לעשות?
    לצפות בסרטונים כדי לקבל מושג על כל אותם נושאים שהמורה לא הולך ללמד, וחסוך לעצמך שיעורים מבוזבזים שבהם אתה מנסה לתפעל את האופנוע לא נכון ולא מצליח - רק כי המורה לא יודע לתת את הדגשים הנכונים. יש כמה צדיקים בסדום, האחרון שראיתי היה בחור בשם דרור בחיפה.
    לבקש טיפים מאנשים עם ניסיון מוכח (יש לא מעט כאלה בפורום) ולנסות ליישם אותם.
    לפנות לחבר מנוסה ולקבל דגשים שיעזרו לך. כמה וכמה מהחברים שלי שרוכבים כיום, הם אנשים שהובלתי לכל אורך התהליך.

    רק כדי לסבר את האוזן, אספר מקרה שקרה אי שם בשנת 2011, כשלמדתי לרישיון A מאחד הפסי-ייצור הגדולים באיזור המרכז.
    הגעתי לשיעור הראשון מחיפה, רכוב על דיוורז'ן 400 זקן אך מתוחזק, חנוט במעיל עור, קסדה, כפפות ומגיני ברכיים.
    הדבר הראשון שביקשו ממני הוא לעבור לקסדת 3/4 מסריחה של הבי"ס. סירבתי בנימוס.
    הדבר השני היה כשעליתי על האופנוע - ER-5 שבור. עם ניסיון של שנה ברכיבה ומכונאות, מיד הגעתי למסקנה שהאופנוע אינו כשיר לנסיעה: חופשים עצומים בידיות הגז, הקלאץ' ובשרשרת, ברקס קדמי שאינו מתפקד כמעט כלל ועוד כמה וכמה ריג'קטים שמבחינתי דורשים טיפול מיידי.
    כוונתי את ידית הברקס למצבה הגבוה, וקבלתי איזושהי יכולת בלימה עם הקדמי.
    כהרגלי, הרגשתי צורך לחלוק ולהראות את הבנתי - אז פניתי לאחד המדריכים, שנראה זקן בן 70, הצבעתי לו בנימוס על הריג'קטים שמצאתי וציינתי שכוונתי את ידית הברקס.
    תשובתו הייתה מדהימה, לא פחות.
    -"ברקס קדמי? מה פתאום? אסור לגעת בו, אתה תתהפך. זה רק למהירות נמוכה.
    אתה רואה שהשרשרת מאחורה? זה כי כל הכוח שם. תשתמש בברקס האחורי."
    אני לתומי עוד חושב שמדובר באי הבנה...
    -"כבוד המדריך, אני הגעתי רכוב מחיפה. הנה האופנוע שלי, עם 8 כ"ס פחות ממה שעליתי עליו כרגע, עומד שם. עשיתי קורסים, אני יודע להשתמש בברקס".
    -"מה פתאום? בקורסים מלמדים להשתולל. אני פה מלמד איך לרכב בטוח, אל תתווכח איתי".
    בנקודה זו, עשיתי פרסה וניגשתי למנהל הבי"ס ובקשתי ממנו שהמדריך הנכבד לא יגש אלי יותר במהלך השיעורים, אחרת אני בזה הרגע אוסף את הטופס הירוק שלי.
    גם כאן, התשובה הייתה לא פחות ממדהימה:
    -"הוא? עזוב אותו, הוא דביל. סע איך שבא לך" או משהו בסגנון.
    -"אז למה אתם מחזיקים אותו?"
    -"..."
    לאחר השיעור, ניגש אלי אותו מדריך, והציג בפניי רישיון שבו מתנוססת בגאון שנת ההוצאה - 1964.
    -"רואה את זה? מה זה אומר לך, ראש בטטה?"
    -"נראה לי שזה אומר שבמשך 46 שנה אתה רוכב לא נכון..."

    מיותר לציין, שאחרי שעברתי טסט ראשון ל-A ובאתי לאסוף את הרישיון, הראו אותי למתלמדים אחרים ואמרו - "רואים אותו? הוא עבר טסט ראשון!" כאילו שזה מעיד על טיב הלימוד בבי"ס...

    מסקנה - אל תצפה ליותר מלעבור טסט. וגם זה, רק אם תדאג להשלים פערים לבד - אחרת תבזבז המון זמן על ניסוי וטעיה, ותקנה לעצמך הרגלים פסולים שיהיה לך קשה להוציא אח"כ. אם אתה צריך עזרה - אתה מוזמן לדבר איתי ואני מוכן לסייע במה שאוכל, כי אני רואה בזה סוג של שליחות - וזאת הסיבה העיקרית שאני ממשיך לענות בפירוט לשרשורי המתלמדים המתקשים, שדומים מאוד אחד לשני.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #15
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    זה תלוי במורה, אבל לא יוצא דופן.
    הוראת הרכיבה בישראל גרועה מאוד ואין בכך כל חדש.
    אם אתה רוצה שילמדו אותך כמו שצריך - תוציא רישיון, וגש לקורס רכיבה מתקדמת. עצוב שזה המצב, אבל זאת המציאות.
    כמובן שאתה יכול לנסות להחליף מורה, הסיכוי לשינוי מהותי אינו גדול.

    מה אתה כן יכול לעשות?
    לצפות בסרטונים כדי לקבל מושג על כל אותם נושאים שהמורה לא הולך ללמד, וחסוך לעצמך שיעורים מבוזבזים שבהם אתה מנסה לתפעל את האופנוע לא נכון ולא מצליח - רק כי המורה לא יודע לתת את הדגשים הנכונים. יש כמה צדיקים בסדום, האחרון שראיתי היה בחור בשם דרור בחיפה.
    לבקש טיפים מאנשים עם ניסיון מוכח (יש לא מעט כאלה בפורום) ולנסות ליישם אותם.
    לפנות לחבר מנוסה ולקבל דגשים שיעזרו לך. כמה וכמה מהחברים שלי שרוכבים כיום, הם אנשים שהובלתי לכל אורך התהליך.

    רק כדי לסבר את האוזן, אספר מקרה שקרה אי שם בשנת 2011, כשלמדתי לרישיון A מאחד הפסי-ייצור הגדולים באיזור המרכז.
    הגעתי לשיעור הראשון מחיפה, רכוב על דיוורז'ן 400 זקן אך מתוחזק, חנוט במעיל עור, קסדה, כפפות ומגיני ברכיים.
    הדבר הראשון שביקשו ממני הוא לעבור לקסדת 3/4 מסריחה של הבי"ס. סירבתי בנימוס.
    הדבר השני היה כשעליתי על האופנוע - ER-5 שבור. עם ניסיון של שנה ברכיבה ומכונאות, מיד הגעתי למסקנה שהאופנוע אינו כשיר לנסיעה: חופשים עצומים בידיות הגז, הקלאץ' ובשרשרת, ברקס קדמי שאינו מתפקד כמעט כלל ועוד כמה וכמה ריג'קטים שמבחינתי דורשים טיפול מיידי.
    כוונתי את ידית הברקס למצבה הגבוה, וקבלתי איזושהי יכולת בלימה עם הקדמי.
    כהרגלי, הרגשתי צורך לחלוק ולהראות את הבנתי - אז פניתי לאחד המדריכים, שנראה זקן בן 70, הצבעתי לו בנימוס על הריג'קטים שמצאתי וציינתי שכוונתי את ידית הברקס.
    תשובתו הייתה מדהימה, לא פחות.
    -"ברקס קדמי? מה פתאום? אסור לגעת בו, אתה תתהפך. זה רק למהירות נמוכה.
    אתה רואה שהשרשרת מאחורה? זה כי כל הכוח שם. תשתמש בברקס האחורי."
    אני לתומי עוד חושב שמדובר באי הבנה...
    -"כבוד המדריך, אני הגעתי רכוב מחיפה. הנה האופנוע שלי, עם 8 כ"ס פחות ממה שעליתי עליו כרגע, עומד שם. עשיתי קורסים, אני יודע להשתמש בברקס".
    -"מה פתאום? בקורסים מלמדים להשתולל. אני פה מלמד איך לרכב בטוח, אל תתווכח איתי".
    בנקודה זו, עשיתי פרסה וניגשתי למנהל הבי"ס ובקשתי ממנו שהמדריך הנכבד לא יגש אלי יותר במהלך השיעורים, אחרת אני בזה הרגע אוסף את הטופס הירוק שלי.
    גם כאן, התשובה הייתה לא פחות ממדהימה:
    -"הוא? עזוב אותו, הוא דביל. סע איך שבא לך" או משהו בסגנון.
    -"אז למה אתם מחזיקים אותו?"
    -"..."
    לאחר השיעור, ניגש אלי אותו מדריך, והציג בפניי רישיון שבו מתנוססת בגאון שנת ההוצאה - 1964.
    -"רואה את זה? מה זה אומר לך, ראש בטטה?"
    -"נראה לי שזה אומר שבמשך 46 שנה אתה רוכב לא נכון..."

    מיותר לציין, שאחרי שעברתי טסט ראשון ל-A ובאתי לאסוף את הרישיון, הראו אותי למתלמדים אחרים ואמרו - "רואים אותו? הוא עבר טסט ראשון!" כאילו שזה מעיד על טיב הלימוד בבי"ס...

    מסקנה - אל תצפה ליותר מלעבור טסט. וגם זה, רק אם תדאג להשלים פערים לבד - אחרת תבזבז המון זמן על ניסוי וטעיה, ותקנה לעצמך הרגלים פסולים שיהיה לך קשה להוציא אח"כ. אם אתה צריך עזרה - אתה מוזמן לדבר איתי ואני מוכן לסייע במה שאוכל, כי אני רואה בזה סוג של שליחות - וזאת הסיבה העיקרית שאני ממשיך לענות בפירוט לשרשורי המתלמדים המתקשים, שדומים מאוד אחד לשני.
    תודה רבה על ההשקעה. אני לא מבין, איך אני אמור להתקדם לטסט אפילו. אפרט איך היה השיעור:
    תחילת תנועה, בלימה, מעבר להילוך 2 והורדת הילוך, ביצוע פניית פרסה ברדיוס של 3-4 מ'. אז את פניית פרסה ניסיתי בערך 10 פעמים, ובכל פעם איך שהתחלתי לפנות, הייתי נבהל מפחד ליפול על הצד ושובר הגה לכיוון ההפוך ובולם. לא היית התקדמות בכלל - כל ניסיון היה בדיוק אותו הדבר עם תמיהה של המורה "מה הבעיה?!". איך אני ממשיך מכאן? אין לי חברים עם אופנוע או קטנוע. מרגיש די נבוך, באמת לא ידעתי שלא מלמדים רכיבה בצורה נורמאלית כמו למשל רכב.

אשכולות דומים

  1. דוקאטי מונסטר 696 2009 במצב נדיר למכירה
    על ידי int0x2e בפורום פורום מכירה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 06-09-2019, 19:28
  2. להמשיך בלימודי נהיגה אחרי נפילה?
    על ידי Barakkil בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 29
    הודעה אחרונה: 22-02-2017, 14:03
  3. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 12-05-2016, 22:12

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO