עמוד 2 מתוך 3 ראשוןראשון 123 אחרוןאחרון
תוצאות 16 עד 30 מ 35

אשכול: יש לי מקרה נדיר בלימודי אופנוע - זקוק להתייעצות

  1. #16
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    תודה רבה.
    אבל נהיגה, קליעה ועוד תחומים, אי אפשר ללמוד באינטרנט. השאלה היא האם כל המורים מלמדים כמו בשיעור שהיה לי? או שיש כאלה שרואים את הבעיות ויודעים להצביע עליהם ולהדריך איך לתקן אותן?
    מעט קשה לי להזכר איך היה בשיעורי נהיגה ברכב, אבל אם אני לא טועה, ניקח לדוגמה היגוי, בשיעורים ראשונים המורה נוגע הרבה בהגה לתיקונים. עם אופנועים אי אפשר לעשות כך, או שאתה עושה את זה כמו שצריך, או שמיד תעצור, אין חצי-חצי.
    אחזור על שאלה שלא קיבלתי עלייה תשובה: שיעור שהוגדר כ-60 דק', זה תקין ש-20 דק' מתוכו ילכו לנסיעה בתור נוסע למגרש ובחזרה? כשלמדתי על רכב, שיעור היה 40 דק' ואף פעם לא הייתי פחות מ-40 דק' על ההגה.
    זה תלוי במורה, אבל לא יוצא דופן.
    הוראת הרכיבה בישראל גרועה מאוד ואין בכך כל חדש.
    אם אתה רוצה שילמדו אותך כמו שצריך - תוציא רישיון, וגש לקורס רכיבה מתקדמת. עצוב שזה המצב, אבל זאת המציאות.
    כמובן שאתה יכול לנסות להחליף מורה, הסיכוי לשינוי מהותי אינו גדול.

    מה אתה כן יכול לעשות?
    לצפות בסרטונים כדי לקבל מושג על כל אותם נושאים שהמורה לא הולך ללמד, וחסוך לעצמך שיעורים מבוזבזים שבהם אתה מנסה לתפעל את האופנוע לא נכון ולא מצליח - רק כי המורה לא יודע לתת את הדגשים הנכונים. יש כמה צדיקים בסדום, האחרון שראיתי היה בחור בשם דרור בחיפה.
    לבקש טיפים מאנשים עם ניסיון מוכח (יש לא מעט כאלה בפורום) ולנסות ליישם אותם.
    לפנות לחבר מנוסה ולקבל דגשים שיעזרו לך. כמה וכמה מהחברים שלי שרוכבים כיום, הם אנשים שהובלתי לכל אורך התהליך.

    רק כדי לסבר את האוזן, אספר מקרה שקרה אי שם בשנת 2011, כשלמדתי לרישיון A מאחד הפסי-ייצור הגדולים באיזור המרכז.
    הגעתי לשיעור הראשון מחיפה, רכוב על דיוורז'ן 400 זקן אך מתוחזק, חנוט במעיל עור, קסדה, כפפות ומגיני ברכיים.
    הדבר הראשון שביקשו ממני הוא לעבור לקסדת 3/4 מסריחה של הבי"ס. סירבתי בנימוס.
    הדבר השני היה כשעליתי על האופנוע - ER-5 שבור. עם ניסיון של שנה ברכיבה ומכונאות, מיד הגעתי למסקנה שהאופנוע אינו כשיר לנסיעה: חופשים עצומים בידיות הגז, הקלאץ' ובשרשרת, ברקס קדמי שאינו מתפקד כמעט כלל ועוד כמה וכמה ריג'קטים שמבחינתי דורשים טיפול מיידי.
    כוונתי את ידית הברקס למצבה הגבוה, וקבלתי איזושהי יכולת בלימה עם הקדמי.
    כהרגלי, הרגשתי צורך לחלוק ולהראות את הבנתי - אז פניתי לאחד המדריכים, שנראה זקן בן 70, הצבעתי לו בנימוס על הריג'קטים שמצאתי וציינתי שכוונתי את ידית הברקס.
    תשובתו הייתה מדהימה, לא פחות.
    -"ברקס קדמי? מה פתאום? אסור לגעת בו, אתה תתהפך. זה רק למהירות נמוכה.
    אתה רואה שהשרשרת מאחורה? זה כי כל הכוח שם. תשתמש בברקס האחורי."
    אני לתומי עוד חושב שמדובר באי הבנה...
    -"כבוד המדריך, אני הגעתי רכוב מחיפה. הנה האופנוע שלי, עם 8 כ"ס פחות ממה שעליתי עליו כרגע, עומד שם. עשיתי קורסים, אני יודע להשתמש בברקס".
    -"מה פתאום? בקורסים מלמדים להשתולל. אני פה מלמד איך לרכב בטוח, אל תתווכח איתי".
    בנקודה זו, עשיתי פרסה וניגשתי למנהל הבי"ס ובקשתי ממנו שהמדריך הנכבד לא יגש אלי יותר במהלך השיעורים, אחרת אני בזה הרגע אוסף את הטופס הירוק שלי.
    גם כאן, התשובה הייתה לא פחות ממדהימה:
    -"הוא? עזוב אותו, הוא דביל. סע איך שבא לך" או משהו בסגנון.
    -"אז למה אתם מחזיקים אותו?"
    -"..."
    לאחר השיעור, ניגש אלי אותו מדריך, והציג בפניי רישיון שבו מתנוססת בגאון שנת ההוצאה - 1964.
    -"רואה את זה? מה זה אומר לך, ראש בטטה?"
    -"נראה לי שזה אומר שבמשך 46 שנה אתה רוכב לא נכון..."

    מיותר לציין, שאחרי שעברתי טסט ראשון ל-A ובאתי לאסוף את הרישיון, הראו אותי למתלמדים אחרים ואמרו - "רואים אותו? הוא עבר טסט ראשון!" כאילו שזה מעיד על טיב הלימוד בבי"ס...

    מסקנה - אל תצפה ליותר מלעבור טסט. וגם זה, רק אם תדאג להשלים פערים לבד - אחרת תבזבז המון זמן על ניסוי וטעיה, ותקנה לעצמך הרגלים פסולים שיהיה לך קשה להוציא אח"כ. אם אתה צריך עזרה - אתה מוזמן לדבר איתי ואני מוכן לסייע במה שאוכל, כי אני רואה בזה סוג של שליחות - וזאת הסיבה העיקרית שאני ממשיך לענות בפירוט לשרשורי המתלמדים המתקשים, שדומים מאוד אחד לשני.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  2. #17
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    זה תלוי במורה, אבל לא יוצא דופן.
    הוראת הרכיבה בישראל גרועה מאוד ואין בכך כל חדש.
    אם אתה רוצה שילמדו אותך כמו שצריך - תוציא רישיון, וגש לקורס רכיבה מתקדמת. עצוב שזה המצב, אבל זאת המציאות.
    כמובן שאתה יכול לנסות להחליף מורה, הסיכוי לשינוי מהותי אינו גדול.

    מה אתה כן יכול לעשות?
    לצפות בסרטונים כדי לקבל מושג על כל אותם נושאים שהמורה לא הולך ללמד, וחסוך לעצמך שיעורים מבוזבזים שבהם אתה מנסה לתפעל את האופנוע לא נכון ולא מצליח - רק כי המורה לא יודע לתת את הדגשים הנכונים. יש כמה צדיקים בסדום, האחרון שראיתי היה בחור בשם דרור בחיפה.
    לבקש טיפים מאנשים עם ניסיון מוכח (יש לא מעט כאלה בפורום) ולנסות ליישם אותם.
    לפנות לחבר מנוסה ולקבל דגשים שיעזרו לך. כמה וכמה מהחברים שלי שרוכבים כיום, הם אנשים שהובלתי לכל אורך התהליך.

    רק כדי לסבר את האוזן, אספר מקרה שקרה אי שם בשנת 2011, כשלמדתי לרישיון A מאחד הפסי-ייצור הגדולים באיזור המרכז.
    הגעתי לשיעור הראשון מחיפה, רכוב על דיוורז'ן 400 זקן אך מתוחזק, חנוט במעיל עור, קסדה, כפפות ומגיני ברכיים.
    הדבר הראשון שביקשו ממני הוא לעבור לקסדת 3/4 מסריחה של הבי"ס. סירבתי בנימוס.
    הדבר השני היה כשעליתי על האופנוע - ER-5 שבור. עם ניסיון של שנה ברכיבה ומכונאות, מיד הגעתי למסקנה שהאופנוע אינו כשיר לנסיעה: חופשים עצומים בידיות הגז, הקלאץ' ובשרשרת, ברקס קדמי שאינו מתפקד כמעט כלל ועוד כמה וכמה ריג'קטים שמבחינתי דורשים טיפול מיידי.
    כוונתי את ידית הברקס למצבה הגבוה, וקבלתי איזושהי יכולת בלימה עם הקדמי.
    כהרגלי, הרגשתי צורך לחלוק ולהראות את הבנתי - אז פניתי לאחד המדריכים, שנראה זקן בן 70, הצבעתי לו בנימוס על הריג'קטים שמצאתי וציינתי שכוונתי את ידית הברקס.
    תשובתו הייתה מדהימה, לא פחות.
    -"ברקס קדמי? מה פתאום? אסור לגעת בו, אתה תתהפך. זה רק למהירות נמוכה.
    אתה רואה שהשרשרת מאחורה? זה כי כל הכוח שם. תשתמש בברקס האחורי."
    אני לתומי עוד חושב שמדובר באי הבנה...
    -"כבוד המדריך, אני הגעתי רכוב מחיפה. הנה האופנוע שלי, עם 8 כ"ס פחות ממה שעליתי עליו כרגע, עומד שם. עשיתי קורסים, אני יודע להשתמש בברקס".
    -"מה פתאום? בקורסים מלמדים להשתולל. אני פה מלמד איך לרכב בטוח, אל תתווכח איתי".
    בנקודה זו, עשיתי פרסה וניגשתי למנהל הבי"ס ובקשתי ממנו שהמדריך הנכבד לא יגש אלי יותר במהלך השיעורים, אחרת אני בזה הרגע אוסף את הטופס הירוק שלי.
    גם כאן, התשובה הייתה לא פחות ממדהימה:
    -"הוא? עזוב אותו, הוא דביל. סע איך שבא לך" או משהו בסגנון.
    -"אז למה אתם מחזיקים אותו?"
    -"..."
    לאחר השיעור, ניגש אלי אותו מדריך, והציג בפניי רישיון שבו מתנוססת בגאון שנת ההוצאה - 1964.
    -"רואה את זה? מה זה אומר לך, ראש בטטה?"
    -"נראה לי שזה אומר שבמשך 46 שנה אתה רוכב לא נכון..."

    מיותר לציין, שאחרי שעברתי טסט ראשון ל-A ובאתי לאסוף את הרישיון, הראו אותי למתלמדים אחרים ואמרו - "רואים אותו? הוא עבר טסט ראשון!" כאילו שזה מעיד על טיב הלימוד בבי"ס...

    מסקנה - אל תצפה ליותר מלעבור טסט. וגם זה, רק אם תדאג להשלים פערים לבד - אחרת תבזבז המון זמן על ניסוי וטעיה, ותקנה לעצמך הרגלים פסולים שיהיה לך קשה להוציא אח"כ. אם אתה צריך עזרה - אתה מוזמן לדבר איתי ואני מוכן לסייע במה שאוכל, כי אני רואה בזה סוג של שליחות - וזאת הסיבה העיקרית שאני ממשיך לענות בפירוט לשרשורי המתלמדים המתקשים, שדומים מאוד אחד לשני.
    תודה רבה על ההשקעה. אני לא מבין, איך אני אמור להתקדם לטסט אפילו. אפרט איך היה השיעור:
    תחילת תנועה, בלימה, מעבר להילוך 2 והורדת הילוך, ביצוע פניית פרסה ברדיוס של 3-4 מ'. אז את פניית פרסה ניסיתי בערך 10 פעמים, ובכל פעם איך שהתחלתי לפנות, הייתי נבהל מפחד ליפול על הצד ושובר הגה לכיוון ההפוך ובולם. לא היית התקדמות בכלל - כל ניסיון היה בדיוק אותו הדבר עם תמיהה של המורה "מה הבעיה?!". איך אני ממשיך מכאן? אין לי חברים עם אופנוע או קטנוע. מרגיש די נבוך, באמת לא ידעתי שלא מלמדים רכיבה בצורה נורמאלית כמו למשל רכב.

  3. #18
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    תודה רבה על ההשקעה. אני לא מבין, איך אני אמור להתקדם לטסט אפילו. אפרט איך היה השיעור:
    תחילת תנועה, בלימה, מעבר להילוך 2 והורדת הילוך, ביצוע פניית פרסה ברדיוס של 3-4 מ'. אז את פניית פרסה ניסיתי בערך 10 פעמים, ובכל פעם איך שהתחלתי לפנות, הייתי נבהל מפחד ליפול על הצד ושובר הגה לכיוון ההפוך ובולם. לא היית התקדמות בכלל - כל ניסיון היה בדיוק אותו הדבר עם תמיהה של המורה "מה הבעיה?!". איך אני ממשיך מכאן? אין לי חברים עם אופנוע או קטנוע. מרגיש די נבוך, באמת לא ידעתי שלא מלמדים רכיבה בצורה נורמאלית כמו למשל רכב.
    בלי שראיתי, אני מנחש שהבעיה שלך עם הפרסה מתחלקת לשניים:
    1. תנוחת רכיבה לא נכונה, שגורמת לך לאחוז חזק בכידון, מכניסה תנודות מיותרות וגורמת לאופנוע להתנהג בצורה לא צפויה שמפחידה אותך.
    2. עבודת גז לא נכונה - אתה מנסה לבצע את הפניה ללא גז, ולכן האופנוע "נופל" פנימה ומאלץ אותך להוריד רגל.

    מאיזה איזור אתה בארץ, ואצל מי אתה לומד?
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  4. #19
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    בלי שראיתי, אני מנחש שהבעיה שלך עם הפרסה מתחלקת לשניים:
    1. תנוחת רכיבה לא נכונה, שגורמת לך לאחוז חזק בכידון, מכניסה תנודות מיותרות וגורמת לאופנוע להתנהג בצורה לא צפויה שמפחידה אותך.
    2. עבודת גז לא נכונה - אתה מנסה לבצע את הפניה ללא גז, ולכן האופנוע "נופל" פנימה ומאלץ אותך להוריד רגל.

    מאיזה איזור אתה בארץ, ואצל מי אתה לומד?
    אשדוד, אצל אבשלום.

  5. #20
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    הודעות
    18
    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    ... ביצוע פניית פרסה ברדיוס של 3-4 מ'. אז את פניית פרסה ניסיתי בערך 10 פעמים, ובכל פעם איך שהתחלתי לפנות, הייתי נבהל מפחד ליפול על הצד ושובר הגה לכיוון ההפוך ובולם...
    האם אתה מצליח לעשות נחש / סלאלום? הייתי מתחיל מהקל אל הכבד, עושה את זה לאט לאט, ומעלה את המהירות - כדי להתרגל להטות את האופנוע.

    לאחר שצברת קצת ביטחון, לגבי פרסה - תחשוב שהסנטר / אף שלך הם חץ. אתה אמור לכוון החץ הזה לאיפה שאתה רוצה להגיע. תתחיל מפרסה עם רדיוס ענק וזה ישתפר בהדרגה - מבלי לשים לב הגוף שלך כבר ישלים את המבט.

    כאמור, המורה לא באמת כ"כ חשוב במגרש - עם קצת (או יותר) אימונים תצליח לעשות הכל בעצמך.

  6. #21
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    ציטוט נכתב במקור על ידי rk12 צפיה בהודעה
    האם אתה מצליח לעשות נחש / סלאלום? הייתי מתחיל מהקל אל הכבד, עושה את זה לאט לאט, ומעלה את המהירות - כדי להתרגל להטות את האופנוע.

    לאחר שצברת קצת ביטחון, לגבי פרסה - תחשוב שהסנטר / אף שלך הם חץ. אתה אמור לכוון החץ הזה לאיפה שאתה רוצה להגיע. תתחיל מפרסה עם רדיוס ענק וזה ישתפר בהדרגה - מבלי לשים לב הגוף שלך כבר ישלים את המבט.

    כאמור, המורה לא באמת כ"כ חשוב במגרש - עם קצת (או יותר) אימונים תצליח לעשות הכל בעצמך.
    לא אני זה שבוחר מה לעשות. כך נראה לי לפחות, סה"כ היה לי שיעור אחד. לי אינטואיטיווית נראה שעדיף להתחיל עם סיבובים ברדיוס גדול ולהקטין לאט לאט. לא מבין למה להתעקש על ההתחלה לבצע פרסה ברדיוס קטן.

  7. #22
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    לא אני זה שבוחר מה לעשות. כך נראה לי לפחות, סה"כ היה לי שיעור אחד. לי אינטואיטיווית נראה שעדיף להתחיל עם סיבובים ברדיוס גדול ולהקטין לאט לאט. לא מבין למה להתעקש על ההתחלה לבצע פרסה ברדיוס קטן.
    יכול להיות שאתה צודק, אבל זה לא משנה.
    לפני שאתה בכלל מניע פעם ראשונה, משיהו צריך לעבור איתך על א' ב' של תנוחת רכיבה ותפעול.
    מניח שזה לא קרה.
    בלי שזה יקרה, אתה תמשיך לסבול.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #23
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2020
    הודעות
    18
    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    לא אני זה שבוחר מה לעשות. כך נראה לי לפחות, סה"כ היה לי שיעור אחד. לי אינטואיטיווית נראה שעדיף להתחיל עם סיבובים ברדיוס גדול ולהקטין לאט לאט. לא מבין למה להתעקש על ההתחלה לבצע פרסה ברדיוס קטן.
    תראה, בשיעור 1 גם אני לא נסעתי מעולם על אופנוע - רכב ואופניים. הסבירו לי איך לשבת (ראה לעיל - יותר טוב ממה שהמורה יסביר לך), ועשיתי קו ישר וסלאלום עם חצי קלאץ' 40 דקות. לא פרסות ולא העברות הילוכים - כל זה בא בשיעורים הבאים.

    בסוף מה שאתה צריך לעשות בשיעורים זה להתרגל למכונה חדשה, וזה נעשה בהדרגה (כמובן שעדיף לדעת לרכב על אופניים, אבל לא בהכרח זה מתורגם לאופנוע - אתה מפעיל את שתי הידיים, ושתי הרגליים, לפעמים בכיוונים מנוגדים - זה די מסובך).

    ממה שאתה מתאר, עולות נקודות אדומות... אפשר לשאול את המורה ולדבר איתו, אפשר להחליף לאחד גרוע פחות. כנראה הייתי מתחיל בראשון, ורואה אם יש התקדמות בשיעור שניים הבאים.
    נערך לאחרונה על ידי rk12; 15-09-2020 בשעה 22:52.

  9. #24
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    אשדוד, אצל אבשלום.
    השם של המורה מצלצל לי מוכר, אבל לא יותר מזה.
    מציע שתתן פינג בפרטי ל-TundraOG מהפורום.
    לדעתי הוא מהאיזור שלך ואולי יוכל להמליץ על מורים.
    חוץ מזה - במקומך (וזה רק כי אני קצת חצוף) הייתי שואל אותו האם אפשר להיפגש להסברים והדגמה של תנוחת רכיבה, מבטים ופניות. לך תדע, אולי הוא יזרום.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #25
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    השם של המורה מצלצל לי מוכר, אבל לא יותר מזה.
    מציע שתתן פינג בפרטי ל-TundraOG מהפורום.
    לדעתי הוא מהאיזור שלך ואולי יוכל להמליץ על מורים.
    חוץ מזה - במקומך (וזה רק כי אני קצת חצוף) הייתי שואל אותו האם אפשר להיפגש להסברים והדגמה של תנוחת רכיבה, מבטים ופניות. לך תדע, אולי הוא יזרום.
    באשדוד יש רק 2 מורים: אבלשום דרורי ואלי גנים.
    לא יודע עד כמה אתי לגלוש לשיחות האלו, אבל כמו שכתבתי כאן, בסוף השיעור אני אמרתי למורה, אולי את השיעור הבא נעשה על קטנוע (אוטומט וכותר גלגל קטן יותר) ולבצע סיבובים ברדיוס גדול יותר. המורה ענה: "לפניך היום במקרה היו 4 תלמידים בני 18 שגם להם זה היה שיעור ראשון, כולם עשו את הפנייה הזאת כמו שצריך, ולדעתי זה לא מה שיתרגל אותך". אחרי משפט כזה, אתם מתארים איך אני מרגיש.

  11. #26
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    באשדוד יש רק 2 מורים: אבלשום דרורי ואלי גנים.
    לא יודע עד כמה אתי לגלוש לשיחות האלו, אבל כמו שכתבתי כאן, בסוף השיעור אני אמרתי למורה, אולי את השיעור הבא נעשה על קטנוע (אוטומט וכותר גלגל קטן יותר) ולבצע סיבובים ברדיוס גדול יותר. המורה ענה: "לפניך היום במקרה היו 4 תלמידים בני 18 שגם להם זה היה שיעור ראשון, כולם עשו את הפנייה הזאת כמו שצריך, ולדעתי זה לא מה שיתרגל אותך". אחרי משפט כזה, אתם מתארים איך אני מרגיש.
    נשמע שאתה בחור רגיש... זה לא יעזור לך להתמודד עם הסיטואציה.
    קודם כל - אני יודע שאשדוד זה אי-שם ליד עזה בסוף העולם, אבל אם יש שם בעיה כל-כך חמורה של מורי נהיגה - אולי שווה לשקול לחדש את הדרכון, ולהצפין עד ליבנה, רחובות או רחמנא ליצלן - לראשל"ץ.
    במקרה של יבנה/רחובות - אוכל אפילו לברר עבורך מה טיב ההוראה שם, יש לי חבר שלמד שם לפני פחות משנה. אבל אל תצפה לגדולות.

    אני דווקא לא חושב שמעבר לקטנוע יפתור לך בעיה. אולי זה יעזור לך לעקוף את הבעיה ואולי לא, אבל זה רק תחליף מגוכך להוראה נכונה.
    אלה מחבריי שלימדתי לרכב לפני שהיה להם רישיון (בחו"ל כמובן) נסעו את המטרים הראשונים על אופנוע ולא על קטנוע. זה ממש לא הפריע להם אח"כ בשיעורי הנהיגה, ורובם עברו טסט ראשון.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #27
    במקום לברוח באמצע הסיבוב, תן קצת גז. היות ובסיבו כזה, על קוטר יחסית קטן אתה אמור להיות בהילוך ראשון, אתה צריך לתרגל שימוש בחצי קלאץ'. לפני שאתה נכנס לפרסות הקטנות, תתרגל עם האופנוע את נושא הקלאץ' גז, ודרך אגב, לי הרכיבה על אופניים מאוד סייעה בטכניקה של הרכיבה, ישנו רק ההבדל של המשקלים, אליהם גם צריך להתרגל.

  13. #28
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    ציטוט נכתב במקור על ידי the striker צפיה בהודעה
    במקום לברוח באמצע הסיבוב, תן קצת גז. היות ובסיבו כזה, על קוטר יחסית קטן אתה אמור להיות בהילוך ראשון, אתה צריך לתרגל שימוש בחצי קלאץ'. לפני שאתה נכנס לפרסות הקטנות, תתרגל עם האופנוע את נושא הקלאץ' גז, ודרך אגב, לי הרכיבה על אופניים מאוד סייעה בטכניקה של הרכיבה, ישנו רק ההבדל של המשקלים, אליהם גם צריך להתרגל.
    תודה על הטיפים. מכיוון שגם כך יש עכשיו סגר ואי אפשר לקחת שיעורים, וגם לא נראה לי הגיוני שאני צריך ללמוד באינטרנט והמורה "יחלק מטלות" בלבד, ולא ילמד, החלטתי להחליף מורה.

  14. #29
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי vitalik.t צפיה בהודעה
    תודה על הטיפים. מכיוון שגם כך יש עכשיו סגר ואי אפשר לקחת שיעורים, וגם לא נראה לי הגיוני שאני צריך ללמוד באינטרנט והמורה "יחלק מטלות" בלבד, ולא ילמד, החלטתי להחליף מורה.
    החלטה הגיונית מאוד.
    תעדכן אם תצליח למצוא מורה טוב, תעזור לדורות הבאים...
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  15. #30
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    48
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    החלטה הגיונית מאוד.
    תעדכן אם תצליח למצוא מורה טוב, תעזור לדורות הבאים...
    עדכון: הסתיים הסגר, החלפתי מורה נהיגה (גם בה"ס). והיום היה לי שוב פעם שיעור ראשון, רק עם מורה אחר. אופנוע, אותו אופנוע, מטלות, אותן מטלות, הבדל היחיד שהמורה לא יושב מאחוריך על האופנוע, אלא על הקרקע ורק מסתכל עליך. הפעם תחושתי היית כאילו שאני באמת רוכב על כלי קל משקל (כמו אופניים), ובאופן טבעי ובקלות ביצעתי פניות 180 ברדיוס של 2 מ' ללא גז, והרשתי לעצמי לבצע השכבה קטנה עם גז ולבצע פנייה ברדיוס של כ-4 מ'. להגיד שלימדו אותי משהו, אולי ממש את הבסיס של תחילת תנועה ובלימה. ביצוע פניות פשוט הרגיש לי מאוד טבעי, כמו ברכיבה על אופניים, ללא תחושות נפילה או רכיבה על כלי "שיותר חזק ממך" בהטיה. אני מופתע עד כמה שהבדל בתוספת משקל של נוסע, עושה את ההבדל.
    בשורה תחתונה: אחרי כמעט חודשיים שהייתי מבואס ודי בטוח שרכיבה על אופנוע זה לא בשבילי, ואני נמצא במיעוט שלא מסוגל לשלוט בו, כרגע אני מאוד מרוצה ואמשיך עם השיעורים.
    אני מודה לכל המגיבים כאן, כי רציתי לוותר על הלימודים.

אשכולות דומים

  1. דוקאטי מונסטר 696 2009 במצב נדיר למכירה
    על ידי int0x2e בפורום פורום מכירה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 06-09-2019, 19:28
  2. להמשיך בלימודי נהיגה אחרי נפילה?
    על ידי Barakkil בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 29
    הודעה אחרונה: 22-02-2017, 14:03
  3. תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 12-05-2016, 22:12

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO