אז תפסיק לבלבל אותנו עם עובדות.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לגבי הGTS שהוזכר הייתי אומר שטוב שזה לא צלח, אומנם לא צולל בבלימה אבל מתנגד לפקודות היגוי בסיבובים, הדבר היחיד שעמד לזכותו זה המנוע 1000 של הFZR שקיבל כבר אז הזרקת דלק וגם היה ABS.
[QUOTE=השושנים;172025]
לא בא להגן על ההחלטות שלי, אבל השתדלתי להביא עובדות ולא דיעות סובייקטיביות - מנסה לתת מידע של בעל נסיון למי שמתלבט ולא רק חיווי דעת ללא ידע. אם זה מתאים לכולם? כנראה שלא, לי זה מאד מתאים ולכן הרחבתי עלי ועל פרופיל הרכיבה שלי.
ולגבי המכלולים - אין פה באמת מכלולים כפולים, כפי שציינתי לגבי עלויות צמיגים - מתקזז עם שחיקה שאופנוע שלי ניתן לראות בברור שהיא נמוכה יותר מקדמי בודד.
כל השאר שכתבת - סוביקטיבי
ומאחר והתגובה שלך משתמשת רק בדעות סובייקטיביות, ארשה לעצמי להעיר שקוואסקי וורסיס 1000 שהתייחסת אליו הוא לטעמי אחד האופנועים המכוערים עלי אדמות. נראה כמו תכנון של מעצב שיכור שעבר תיקוני פלסטיקה במוסך מדרכה של מכונאי עיוור שחיבר פלסטיקים מאופנועים בגדלים שונים. באמת קטסטרופה עיצובית. משהו שעולים עליו רק עם קסדה עם משקף כהה ומחנים רחוב מהבית שלא יקשרו אליך. לא ברור איך הרשו לעצמם להוציא דבר כזה. אבל זו דעתי האישית כן?
בעיית ההיגוי ב GTS היתה צמיג קדמי מקורי רחב של 130 מ"מ, והבעייה נפתרה, לפי מקורות, ע"י מעבר לצמיג קדמי 120 סטנדרטי. אבל זו הייתה בעיה קטנה יחסית באופנוע ההוא. מה שאהבתי זה הכיוון השונה, קיצור חיבורי העומסים של השלדה בין הקדמי לאחורי, והמראה העתידני. ברור שיש פה עקומת למידה של טכנולוגיה ובמקרה הזה לא ברור אם התועלת (שקיעה, שלדה עם פוטנציאל משקל מופחת) מצדיקה את ההשקעה (לפתח גיאומטריה שונה לחלוטין, להתמודד עם בעיית בלם קדמי בודד וכו'). על פניו ימהה הגיעה למסקנה שלא שווה לפתח את הכיוון הזה.
לגבי התלת גלגליים (והארבע גלגליים שגם משתעשעים איתם, במידה פחותה) - היתרונות משמעותיים במקום שכואב באמת בכיס ובגוף.
גם פה כמובן שיש עקומת למידה של החברה (והם השקיעו כמה שנים של פיתוח) וזה לא הכלי הראשון, אבל לפחות מההצהרות של ימהה והכלים שכנראה מפותחים אצל יצרנים אחרים - יש כאן כוונה להמשיך לפתח את הכיוון, ולתת לנו כרוכבים לקבל החלטה. בקטנועים ההחלטה כבר ברורה, וכנראה שכלי כמו של אפריליה (אוטומטי, תלת גלגלי, חזק) הוא אבולוציה טבעית למי שרוצה משהו בין הניקן האופנועי לקטנועים הקיימים היום.
צמיג רחב זה היגוי כבד מה שהרגשתי בGTS ממש לא היה היגוי כבד זה היה התנגדות לפקודות היגוי הפוך שמאד הזכיר לי את הטריומף סקרמבלר XE והארלי דווידסון breakout ששניהם עם צמיג 21 מקדימה, האפקט הוא ג'ירוסקופי, בGTS זה כנראה בגלל שהכידון לא מחובר 90 מעלות לגלגל הקידמי ואני בטוח שגם זה שזה היה 130 מקדימה הפך את זה ליותר גרוע אבל ספק אם זה נעלם רק ממעבר ל120.
קח את הנ"ל ותוסיף לזה שהאופנוע הרגיש ארוך מידי ויש לך מכונת אוטובאנים רק שאף אחד לא באמת רוצה לרכב שם.
[QUOTE=Wile E. Coyote;172067]אהבתי, החריף לשווארמה של לוקי עלי!
להט ותשוקה הם המניע לרכיבה ואני לא שופט טעם של אנשים, יש שאוהבים רזות, יש שאוהבים שמנות ויש חד מיניים, הכל בסדר.
אם זה מה שעושה לך וכייף לך בבוקר, אחלה.
רכבתי גם על הניקן (סיבובון לא משמעותי) וגם על המשטרתי שם כבר עשיתי קורס רכיבה שמתחייב, דוגרי?...ושיישאר בינינו חרא...
תחושות הרכיבה שאני אוהב (דעה אישית כן) נעלמו, כוח לניקן יש...אז מה? עכשיו הידיעה שיש לי אקסטרה ביטחון מקדימה (?)
גרמה לי לרכוב גרוע, למה? אין לי מושג הרשיתי לעצמי וזה הפך מרע לרע יותר.
על המשטרתי לא ארחיב את הדיבור כלי מיותר.
כמי שמכיר היטב את הנפשות הפועלות בסיפור, אני יכול הגיד בוודאות שלא לשם מכוון לוקי, הוא יגיד שכן הוא "יחשוב" על זה,
אבל רק אתה ואני יודעים שזה לא יהיה. סוג של רשת ביטחון מדומיינת.
מי שגדל עם אבולוציית האופנועים במשך השנים הרוכבים הוותיקים מאד יש שיגידו זקנים יתקשו לקבל גלגל שלישי, לא רק אני
אומר, הציבור מצביע ברגליים, הכלים לא נמכרים. או נמכרים בכמויות קטנות ליחידיי סגולה.
והורסיס....מכוער מכוער אבל עם כ-ז-ה!!!
והיופי הוא בעיניי המתבונן.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אתם שוכחים משהו בסיסי.
איטלקים אוהבים את ה-3 גלגלים ואם פיאג'ו החליט שיש לו תת חברה דצריכה אופנוע כזה - אז כנראה יש סיבה.
בואו לא נשכח שהם גם עשו טעות בעבר עם ביטולו של nexus 500 ונתנו לימאה את השוק בהליכה קלה.
האיטלקים גם אוהבים יופי מכוער (כדוגמת xevo).
אז רק לימים נדע אם החברה צודקת או כושלת
Sent from my MI CC 9 using Tapatalk
איטלקים אוהבים קטנועים עם 3 גלגלים לא אופנועים כאלו.
הניקן הוא כישלון מסחרי אדיר, דילרים לא יודעים מה לעשות איתו באולמות התצוגה ואנשים שקנו אחרי שנה שנתיים חותכים מחיר בחצי.
דגם הGT עולה 16000 יורו בגרמניה, משומש מ2019 9500 יורו.
אין אף אופנוע שנחתך בכלכך הרבה אחוזים.
המצב הזה אותו הדבר בכל אירופה.
אני לא רואה איך אפריליה מצליחה איפה שימאהה נכשלה, במיוחד שלפי התרשימים מדובר באפריליה מאנה שהיה כישלון על 2 גלגלים (למרות שזה אופנוע לא רע).
רגע של רצינות
לא מדובר באופנוע אלה בכלי תחבורה "אחר" וכיוון שכך הוא לא פונה לשוק האופנועים למרות שבפועל נראה סביר שתהיה זליגת לקוחות מסוימת "טבעית".
הג'אנר פונה לקהל אחר וניסה להתחרות בשוק האקסטרים של רכבים קטנים מהירים על בסיס אופנוע לשוק הפנאי, ולהוסיף הילה של בטיחות נוספת.
בפועל לא הייתה זליגה של לקוחות, מסתבר ששוק הדו"ג נשאר נאמן לשני גלגלים ושוק האקסטרים לא מקבל אותו יותר מדי.
שוק השליחים והנוחות לא מחפש ריגושים, אלה דווקא התמתנות, ככה שבעצם השליחים ואלה שמחפשים בטיחות יתר, מסתפקים במנועים הקטנים
והחסכוניים ושוב פספוס. אז שוק האקסטרים מצומצם, שוק הדו"ג לא מספק לקוחות, שוק מחפשי השקט מפוספס והכלי הזה נישאר אצל היצרנים.
המחשבה הנוספת שלי שהיצרנים חושבים כבר על היום שאחרי ובונים פלטפורמה למנוע חשמלי ששוקל יותר ומצריך שינויים כאלה ואחרים, המחשבה,
לקחת אופנוע בעל אופי ספורטיבי עצבני קיים ולהלביש לו מבנה "בטיחותי" ומעניין יגרום ללקוחות לעבור אליו ואז המעבר למנוע חשמלי יהיה יותר טבעי
כי התנגדות אחת כבר התפוררה. לדעתי ההימור לא הצליח.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!