עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 26

אשכול: אחת ולתמיד אופנוע או רכב?

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2020
    הודעות
    3

    Cool אחת ולתמיד אופנוע או רכב?

    אהלן לכולם אני סטודנט בן 24, ובעוד מספר חודשים אני עובר לגור ברחובות עם חברה שלי , כרגע יש לי רכב אופל קורסה 2015 , ומוציא עליו באזור ה11,000 שקל בשנה כולל ביטוחים , השאלה שלי היא כזאת, תמיד רציתי לעשות רישיון על אופנוע אבל תמיד הייתה לי את הבעיה שהקרובים אליי התחילו להגיד לי שזה מסוכן מאוד ולא שווה את הסיכון וכו' , רציתי לדעת ממנוסים על הכביש למה אופנוע? האם הוצאות על אופנוע יותר יקרות מרכב , כן אני יודע שתלוי באיזה אופנוע , אז אני מכוון לדגמים כמו moto guzzi V3 III stone, אופנועים כבדים מעל 500 סמ"ק, זה סוג של חלום , רוצה לדעת על הוצאות פר שנה לעומת רכב ? כרגע אין לי רישיון לאופנוע עדיין אך מאוד בהתלבטות ורוצה עזרה בהחלטה ומה אני צריך לדעת לפני שאני עושה רישיון לאופנוע? תודה. 

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    כמו שאתה כנראה מבין כבר, זה תלוי.
    בנפח, בדגם, אם אתה מטפל לבד, אם אתה משלם על חניות ברכב, אם אתה נוסע הרבה בפקקים, איזה ביטוחים ואיזה ציוד אתה קונה, כמה ק"מ בשנה וכו'.
    ככלל אצבע, עד 125 - יותר זול מרכב. 250-500 כמו רכב+-, תלוי. מעל 500 בדר"כ לרוב האופנוע יהיה יותר יקר.
    בכל מקרה, לרכב על אופנוע זה הרבה מעבר לשיקולי כמה שקלים תחסוך כי זה וודאי שתפצע בתאונות - אז אם אתה לא ממש דלוק על זה....

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    כמו שאתה כנראה מבין כבר, זה תלוי.
    בנפח, בדגם, אם אתה מטפל לבד, אם אתה משלם על חניות ברכב, אם אתה נוסע הרבה בפקקים, איזה ביטוחים ואיזה ציוד אתה קונה, כמה ק"מ בשנה וכו'.
    ככלל אצבע, עד 125 - יותר זול מרכב. 250-500 כמו רכב+-, תלוי. מעל 500 בדר"כ לרוב האופנוע יהיה יותר יקר.
    בכל מקרה, לרכב על אופנוע זה הרבה מעבר לשיקולי כמה שקלים תחסוך כי זה וודאי שתפצע בתאונות - אז אם אתה לא ממש דלוק על זה....
    אופנוע קטן יותר זול מרכב?
    בנסועה ממוצעת רכב עושה טיפול רק פעם אחת בשנה.

  4. #4
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    אופנוע קטן יותר זול מרכב?
    כן. פי כמה, בהשוואה של חדש לחדש. מספיק לבדוק ירידת ערך. כמובן, רכב בן 5 יכול להיות זול יותר מאופנוע חדש.

    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    בנסועה ממוצעת רכב עושה טיפול רק פעם אחת בשנה.
    גם אופנוע, וטיפול שנתי באופנוע 650 יותר זול ממאזדה 2 (דוגמא אישית, שניהם במוסך).

    תקלות/תאונות/ציוד - תלוי.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2016
    הודעות
    1,363
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    אופנוע קטן יותר זול מרכב?
    בנסועה ממוצעת רכב עושה טיפול רק פעם אחת בשנה.
    למען ההגינות, לא מעט כלים בנפחים האלו החלו להיות מאוד נדיבים עם מרווחי הטיפולים שלהם, מה-125 של קוואסאקי לסיביאר 250 של הונדה, מרווחי טיפולים של 12 אלף.

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ומרווח טיפולים של רכב מודרני הוא כל 15K.
    טיפול שנתי עולה באזור ה 1500 תלוי דגם.
    אחזקה שנתית של אופנוע 125 זולה מזה?

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    אופנוע קטן יותר זול מרכב?
    בנסועה ממוצעת רכב עושה טיפול רק פעם אחת בשנה.
    יש על זה מיליון דיונים ואין לי כח לחפור בזה מחדש, אבל כן, רוב הכלים הקטנים יהיו יותר זולים מרכב, בטח כשעיקר השימוש הוא עירוני ולא בין עירוני.
    גם רוב אופנועי ה250 אגב עושים טיפול פעם בשנה בנסיעה ממוצעת.

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי mudale222 צפיה בהודעה
    יש על זה מיליון דיונים ואין לי כח לחפור בזה מחדש, אבל כן, רוב הכלים הקטנים יהיו יותר זולים מרכב, בטח כשעיקר השימוש הוא עירוני ולא בין עירוני.
    גם רוב אופנועי ה250 אגב עושים טיפול פעם בשנה בנסיעה ממוצעת.
    לרוב הכלים הקטנים יש תדירות טיפול של לכל היותר כמה אלפי ק"מ ועלות חלפים שבערך כפולה או משולשת מזה של הרכב.
    מצת ומסנן אוויר "מקוריים" של אופנוע קטן עולים בערך כמו סט של 4 פלאגים,מסנן אוויר שמן ואולי גם סט רפידות קדמיות לקיה כלשהי.
    בלאי של כלי קטן גבוהה בערך פי 10 מבלאי של רכב.
    החלפת מצתים,למשל ברכב בנזין מודרני עומדת על אזור ה 60 - 100 אלף ק"מ.
    לא נראה לי שבנינג'ה 250 מחליפים את המצת בכזו תדירות.
    ואם נדבר על קטנועים אז בכלל.
    ב 15 אלף בקטנוע תוכל לפתוח את הוריאטור פעמיים.
    בטיפול השנתי ברכב גם לא מחליפים חלקים למעט מסננים ושמנים (ונוזל בלמים כל טיפול שני).
    אתה מבין בדברים שאתה רושם?

  9. #9
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Dec 2017
    הודעות
    41
    מצד שני,
    האופנוע חוסך לי כל יום כשעה נסיעה.
    אם נחשב לפי 50 שקל לשעה (כשכר ממוצע), כפול 22 ימים בחודש, זה מעל 13 אלף שקל בשנה...

    בנוסף, ואני יודע שזה כרגע לא נוגע לפות"ש, אבל כמה שווה (בשקלים) עוד שעה בערב עם הילדים?

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2018
    הודעות
    1,211
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    אתה מבין בדברים שאתה רושם?
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
    בלאי של כלי קטן גבוהה בערך פי 10 מבלאי של רכב.
    החלפת מצתים,למשל ברכב בנזין מודרני עומדת על אזור ה 60 - 100 אלף ק"מ.
    אני מבין בכסף. רכב חדש עולה 60K. נינג'ה 125 עולה 20K. אתה צריך הרבה מצתים כדי לכסות את הפער הזה.

    QUOTE=Tribalmistyc2;172149]ואם נדבר על קטנועים אז בכלל.[/QUOTE]

    בדויק. אז בכלל - קטנוע עולה 12K. זה הפרש פי 5.

    QUOTE=Tribalmistyc2;172149]ב 15 אלף בקטנוע תוכל לפתוח את הוריאטור פעמיים.[/QUOTE]

    בקטנוע חדש? לא לפי ניסיון של אנשים שאני מכיר.

    QUOTE=Tribalmistyc2;172149]בטיפול השנתי ברכב גם לא מחליפים חלקים למעט מסננים ושמנים[/QUOTE]

    נכון - מה יש להחליפ ברכב חדש?

    כל נאמר כאן משווה רכב חדש מול קטנוע/אופנוע חדש. משום מה אנשים משווים רכב בן 5 מול קטנוע חדש. כאן השווה תהיה יותר מסובכת, ותוצאה תלויה במצב הרכב.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי xlib צפיה בהודעה
    אני מבין בכסף. רכב חדש עולה 60K. נינג'ה 125 עולה 20K.
    אתה צריך הרבה מצתים כדי לכסות את הפער הזה.
    QUOTE=Tribalmistyc2;172149]ואם נדבר על קטנועים אז בכלל.
    בדויק. אז בכלל - קטנוע עולה 12K. זה הפרש פי 5.
    QUOTE=Tribalmistyc2;172149]ב 15 אלף בקטנוע תוכל לפתוח את הוריאטור פעמיים.[/QUOTE]
    בקטנוע חדש? לא לפי ניסיון של אנשים שאני מכיר.
    QUOTE=Tribalmistyc2;172149]בטיפול השנתי ברכב גם לא מחליפים חלקים למעט מסננים ושמנים[/QUOTE]
    נכון - מה יש להחליפ ברכב חדש?
    כל נאמר כאן משווה רכב חדש מול קטנוע/אופנוע חדש. משום מה אנשים משווים רכב בן 5 מול קטנוע חדש. כאן השווה תהיה יותר מסובכת, ותוצאה תלויה במצב הרכב.[/QUOTE]

    תחזוקה זה מול זה- לא רכיבה על מחשבון.

    נכון - מה יש להחליפ ברכב חדש?
    פחות דברים שיש להחליף באופנוע או בקטנוע חדש פר אותה תקופת זמן.

    בקטנוע חדש? לא לפי ניסיון של אנשים שאני מכיר.
    האם גם אתה מבין בדברים שאתה רושם?

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי BenD צפיה בהודעה
    אהלן לכולם אני סטודנט בן 24, ובעוד מספר חודשים אני עובר לגור ברחובות עם חברה שלי , כרגע יש לי רכב אופל קורסה 2015 , ומוציא עליו באזור ה11,000 שקל בשנה כולל ביטוחים , השאלה שלי היא כזאת, תמיד רציתי לעשות רישיון על אופנוע אבל תמיד הייתה לי את הבעיה שהקרובים אליי התחילו להגיד לי שזה מסוכן מאוד ולא שווה את הסיכון וכו' , רציתי לדעת ממנוסים על הכביש למה אופנוע? האם הוצאות על אופנוע יותר יקרות מרכב , כן אני יודע שתלוי באיזה אופנוע , אז אני מכוון לדגמים כמו moto guzzi V3 III stone, אופנועים כבדים מעל 500 סמ"ק, זה סוג של חלום , רוצה לדעת על הוצאות פר שנה לעומת רכב ? כרגע אין לי רישיון לאופנוע עדיין אך מאוד בהתלבטות ורוצה עזרה בהחלטה ומה אני צריך לדעת לפני שאני עושה רישיון לאופנוע? תודה. 
    ברוך הבא,
    ההוצאות תלויות בשימוש ובלאי של חלקי רכב ארוך יותר משל דו גלגלי, בגלל שאתה הולך לעבור עם חברה שלך, רכב יהיה "נוח" יותר מאשר אופנוע.
    לגבי הוצאות, מה הק"מ השנתי שאתה עושה? מה הנסיעות היומיות שיהיו? האם 11K הוצאות לשנה זה סבבה מבחינתך? באופנועי 500 + רק הביטוח חובה חצי מזה כך שזה משאיר באזור ה 4-5K בערך של הוצאות על הכלי לטיפולים ובלאי. בהערכה גסה - טיפול גדול רגיל פעם בשנה אמור להיות פחות מזה, מצד שני סט 4 צמיגי רכב יכול לעלות כמו אחורי של אופנוע ספורט.
    לגבי הלמה אופנוע - כל אחד והבחירות שלו, בין אם זו שריטה לאופנועים או כלכלית או נוחות או אחר או הכול ביחד זה לא רלוונטי - קח שיעור נסיון על אופנוע ותחליט אם בא לך להמשיך איתו או לא. אח"כ תוציא רישיון, גם אם לא תקנה מיד דו גלגלי לפחות יש לך את האופציה לעלות על אחד. (יש מקומות שמשכירים אופנועים)

  13. #13
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Oct 2020
    הודעות
    3
    ציטוט נכתב במקור על ידי zx2r צפיה בהודעה
    ברוך הבא,
    ההוצאות תלויות בשימוש ובלאי של חלקי רכב ארוך יותר משל דו גלגלי, בגלל שאתה הולך לעבור עם חברה שלך, רכב יהיה "נוח" יותר מאשר אופנוע.
    לגבי הוצאות, מה הק"מ השנתי שאתה עושה? מה הנסיעות היומיות שיהיו? האם 11K הוצאות לשנה זה סבבה מבחינתך? באופנועי 500 + רק הביטוח חובה חצי מזה כך שזה משאיר באזור ה 4-5K בערך של הוצאות על הכלי לטיפולים ובלאי. בהערכה גסה - טיפול גדול רגיל פעם בשנה אמור להיות פחות מזה, מצד שני סט 4 צמיגי רכב יכול לעלות כמו אחורי של אופנוע ספורט.
    לגבי הלמה אופנוע - כל אחד והבחירות שלו, בין אם זו שריטה לאופנועים או כלכלית או נוחות או אחר או הכול ביחד זה לא רלוונטי - קח שיעור נסיון על אופנוע ותחליט אם בא לך להמשיך איתו או לא. אח"כ תוציא רישיון, גם אם לא תקנה מיד דו גלגלי לפחות יש לך את האופציה לעלות על אחד. (יש מקומות שמשכירים אופנועים)


    תודה רבה על התשובה עזרתה לי מאוד אני מרגיש עם הרכב הרבה יותר עצבני על הכביש לדוגמא בין אם זה בפקקים או בחניות במיוחד במרכז ויש את התחושה של נמאס לי וכן אופנוע זה סוג של חלום כמו שאמרתי , אני לא יודע איך זה על אופנוע בכביש הישראלי אני מניח שזה גם ככה שיש חמורים עם רכבים שלא סופרים אותך כשאתה על האופנוע לכן חייבים להיות סופר מפוקסים על כל מה שקורה מסביבנו, הבנתי מהתשובות כאן שההוצאות מאוד תלויות בין אופנוע לרכב מאוד משתנה בהרבה פקטורים ק"מ סוג אופנוע וכו , לכן אעשה שיעורי בית אבדוק עלויות אעשה שיעור ניסיון כמו שאתה אומר אולי אוציא רישיון שיהיה לי ביד כבר . ונתקדם משם .

  14. #14
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2018
    הודעות
    799
    ציטוט נכתב במקור על ידי BenD צפיה בהודעה
    תודה רבה על התשובה עזרתה לי מאוד אני מרגיש עם הרכב הרבה יותר עצבני על הכביש לדוגמא בין אם זה בפקקים או בחניות במיוחד במרכז ויש את התחושה של נמאס לי וכן אופנוע זה סוג של חלום כמו שאמרתי , אני לא יודע איך זה על אופנוע בכביש הישראלי אני מניח שזה גם ככה שיש חמורים עם רכבים שלא סופרים אותך כשאתה על האופנוע לכן חייבים להיות סופר מפוקסים על כל מה שקורה מסביבנו, הבנתי מהתשובות כאן שההוצאות מאוד תלויות בין אופנוע לרכב מאוד משתנה בהרבה פקטורים ק"מ סוג אופנוע וכו , לכן אעשה שיעורי בית אבדוק עלויות אעשה שיעור ניסיון כמו שאתה אומר אולי אוציא רישיון שיהיה לי ביד כבר . ונתקדם משם .
    אם אתה חושב שמתישהו תרצה לרכב בכל capacity, שווה להוציא A1 ככל שמזדמן לך:
    - המחיר לשעת שיעור עולה עם השנים - זה יעלה לך יותר בעתיד
    - פרמיית הביטוח יורדת עם ה"ניסיון" שלך, שנספר מהוצאת הרישיון
    - הפז"ם A1 מתחיל לעבוד, כך שאם/כש זה נהיה רלוונטי, אתה יכול כבר לשדרג ל-A (האם זה רעיון טוב כבר תלוי בך)
    - רישיון מאפשר גם להשכיר דו"ג בחו"ל ולהיות מכוסה ביטוחית אם משהו קורה

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    מדהים כמה אפשר לטחון את אותו נושא... מתחיל להמאס, כנראה שאני מזדקן.

    אופנוע קטן חדש זול יותר מרכב קטן חדש (ואופנוע ביניים זול יותר ממשפחתית) אם לוקחים בחשבון ירידת ערך ועלויות חניה (שמשתנות מאוד מאיזור לאיזור - החל מ"בחינם" ועד מאות שקלים בחודש בת"א).
    אם לא לוקחים - אז הרכב יוצא זול יותר באחזקה השוטפת, עקב מרווח טיפולים גדול יותר, טיפולים זולים יותר ואורך חיים גבוה יותר (80-100 אלף ק"מ - זה כלום לרכב, אבל סוף החיים לאופנוע 250/300 ממוצע).
    כמובן שההשוואה במקום רק אם האופנוע משמש לתחבורה ולא לרכיבת ספורט/מסלול - שם הבלאי גבוה בהרבה. אבל זאת כבר לא השוואה הוגנת.

    כלל אצבע הוא, שהאופנוע חוסך זמן, לא כסף. כמו כל כלל אצבע יש כאן יוצאי דופן - למשל, מי שמסתובב בגוש דן ומשלם על חניה יחסוך המון כסף במעבר לאופנוע, וזה לפני שמדברים על החסכון בזמן.
    מי שעושה נסיעות ארוכות בכבישים פנויים (למשל, מהגולן למרכז) - כמובן שיחסוך המון אם יחזיק רכב דיזל פשוט ולא אופנוע.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. לגבי אגזוזים-אחת ולתמיד
    על ידי OneBiker בפורום כללי
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 19-05-2019, 18:50
  2. אחת ולתמיד - Daelim Daystar 250 vs Hyosung GV250
    על ידי NewRider812 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 15
    הודעה אחרונה: 21-09-2018, 15:06
  3. אחת ולתמיד-בדיקת מפלס שמן בx evo
    על ידי scott12 בפורום פורום טכני
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 23-05-2017, 08:17
  4. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 01-04-2017, 12:50
  5. תגובות: 37
    הודעה אחרונה: 19-07-2015, 21:15

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO