מדהים כמה אפשר לטחון את אותו נושא... מתחיל להמאס, כנראה שאני מזדקן.
אופנוע קטן חדש זול יותר מרכב קטן חדש (ואופנוע ביניים זול יותר ממשפחתית) אם לוקחים בחשבון ירידת ערך ועלויות חניה (שמשתנות מאוד מאיזור לאיזור - החל מ"בחינם" ועד מאות שקלים בחודש בת"א).
אם לא לוקחים - אז הרכב יוצא זול יותר באחזקה השוטפת, עקב מרווח טיפולים גדול יותר, טיפולים זולים יותר ואורך חיים גבוה יותר (80-100 אלף ק"מ - זה כלום לרכב, אבל סוף החיים לאופנוע 250/300 ממוצע).
כמובן שההשוואה במקום רק אם האופנוע משמש לתחבורה ולא לרכיבת ספורט/מסלול - שם הבלאי גבוה בהרבה. אבל זאת כבר לא השוואה הוגנת.
כלל אצבע הוא, שהאופנוע חוסך זמן, לא כסף. כמו כל כלל אצבע יש כאן יוצאי דופן - למשל, מי שמסתובב בגוש דן ומשלם על חניה יחסוך המון כסף במעבר לאופנוע, וזה לפני שמדברים על החסכון בזמן.
מי שעושה נסיעות ארוכות בכבישים פנויים (למשל, מהגולן למרכז) - כמובן שיחסוך המון אם יחזיק רכב דיזל פשוט ולא אופנוע.


ציטוט ההודעה בתגובה