עמוד 1 מתוך 3 123 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 42

אשכול: כל מה שצריך לדעת על לחץ אוויר בצמיגים

  1. #1
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Sep 2018
    הודעות
    2,066

    כל מה שצריך לדעת על לחץ אוויר בצמיגים

    באוסטריה התברר לי לאחר 3-4 ימים שרכבתי עם 65 PSI במקום 37 ~ והתקשרתי לסוכנות בגרמניה לברר אם ניסו לרצוח אותנו. מאז בערך אני שם לב לתחושה מלחץ האוויר ומנסה להבין את הלחץ הראוי ללא הצלחה. הבחור הזה שמתפרנס מסט אפ של בולמים טוען בסרטון שכל העולם ואחותו טועים ואני מאמין לו.
    בקצרה, כל אקלים, אורך דרך, סגנון רכיבה ותנאים נוספים דורשים לחץ אוויר שונה. כולם רוכבים עם 42 קידמי ו 36 אחורי ~ כי ככה, שום דבר מעבר...
    מה הוא בעצם אומר? אל תאמצו את ההנחיות כמו טמבלים, תבדקו בעצמכם.
    הוא מסביר למה ואיך:
    SUZUKI GSX ES 550 E 1986
    HONDA NC 750 X 2016
    KTM 1090 Adventure S 2018
    2020 Husqvarna 701 Enduro
    KTM 790 Adventure S 2021


  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    הוא ממש לא היחיד.
    ואגב, אם תפשפש קצת בשרשורים על nc, תמצא שכבר כתבתי את זה כמה פעמים.
    בעולם הרכב, יצרני צמיגים ממליצים על לחץ אוויר נתון לפי משקל על הצמיג בתנאים די סטנדרטים. בפועל, היצרן רושם בספר שלו מספר קבוע (לפעמים המספר הזה הוא העומס המקסימלי שמוטבע על הצמיג, כזה שמתאים למשקל של מעל 300 קג' על כל צמיג, יעני תיאורטית לאופנוע ששוקל 600-700 קילו!!).
    שמעתם את זה אתם שם בהונדה? לא הגיוני שאני (שוקל 60 קילו) רוכב לבד, ולוקי שמרכיב עוד אדם ויש לו גם ציוד במזוודות, נרכב עם אותו לחץ אוויר!

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ראיתי כמה סירטונים שלו ולמרות שאני יודע שיש לו רזומה בתחום הוא חרטטן לא קטן.
    זה לא שמה שהוא אומר לא נכון אבל זה לא ישים.
    למה לא ישים כי לפי מה שהוא אומר לרובנו זה אומר משחק בלתי פוסק עם לחץ האוויר כי פעם הטמפרטורה שונה, פעם אנחנו רק עושים סידורים ופעם אנחנו בסדום ערד ובסופו של יום הוא אומר שההצלחה נמדדת באיך שאנחנו מרגישים.

    מהנסיון שלי עם לחץ אוויר על הכביש ציבורי המלצות יצרן זה good enough
    גם באלפים שמתחילים עם 35 מעלות בעמק ותוך 40 דקות אתה יכול להיות ב10 מעלות בפיסגה זה עובד מעולה גם שלוחצים חזק, זה משתנה דרסטית שמדובר ברכיבה על מסלול שם באמת מרגישים כל psi אבל לא על זה הוא מדבר.

    כל העניין מזכיר לי את הבולמים עם הכיוונים הדינמים, זה בתאוריה אמור להיות שיפור אדיר אבל במציאות סט בולמים של WP עם כיוונים ידניים סטטים עושה את אותה עבודה, אני לפחות לא הרגשתי בהבדל.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    כל אחד צריך להכיר את הוראות יצרן האופנוע לרכיבה לדעת מה מידת המקסימום שבו ניתן לנפח אוויר לפי ייצרן הצמיגים ולא לרדת הרבה ממידת המינימום.

    עכשיו בהכרה של הרגלי הרכיבה הקבועים שמהווים את אחוז הרכיבה הגדול ביותר (הפרטו) יש למצוא את האיזון בין ההנחיות לתחושה הכי טובה לרוכב.

    החשיבות הרבה ביותר היא להרגלי ניפוח ובדיקה קבועים במרחקי זמן קצרים, רצוי לפחות פעם בשבוע.

    יצאתם לטיול ומאזור הממוצע הרגיל, תמלאו דלק ונפחו אוויר קצת יותר מהרגיל.

    בקיצור יש מעט מאוד רוכבים שיבחינו בהבדל של פחות מ-6-8 PSI בגלגלים אבל לאורך חיי הצמיג זה משמעותי, ויותר משמעותי ברכיבה על המגבלות
    התשובה היחידה זה מודעות, מדידת לחצים קבועה במרווחי זמן קצרים ולהכיר את הכלי שלך.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    הוא ממש לא היחיד.
    ואגב, אם תפשפש קצת בשרשורים על nc, תמצא שכבר כתבתי את זה כמה פעמים.
    בעולם הרכב, יצרני צמיגים ממליצים על לחץ אוויר נתון לפי משקל על הצמיג בתנאים די סטנדרטים. בפועל, היצרן רושם בספר שלו מספר קבוע (לפעמים המספר הזה הוא העומס המקסימלי שמוטבע על הצמיג, כזה שמתאים למשקל של מעל 300 קג' על כל צמיג, יעני תיאורטית לאופנוע ששוקל 600-700 קילו!!).
    שמעתם את זה אתם שם בהונדה? לא הגיוני שאני (שוקל 60 קילו) רוכב לבד, ולוקי שמרכיב עוד אדם ויש לו גם ציוד במזוודות, נרכב עם אותו לחץ אוויר!
    לוקי שוקל פעמיים אתה.

    החברות עושות ממוצע מסוים ולפיו קובעות את לחץ האוויר בצמיג.

    אופטימלי זה לא וזה עשוי להשתנות החל מהאקלים, הגובה של האזור, אופי הרכיבה ועוד.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    לוקי שוקל פעמיים אתה.

    החברות עושות ממוצע מסוים ולפיו קובעות את לחץ האוויר בצמיג.

    אופטימלי זה לא וזה עשוי להשתנות החל מהאקלים, הגובה של האזור, אופי הרכיבה ועוד.
    זה לא העניין, האופנוע יוצא מהיצרן בכיוון אחיד כשממוצע מחושב למשקל הרוכב הוא כ-75 ק"ג ולכן המתלים ולחץ האוויר מחושבים
    למשקל הזה, כיוון המתלים והתאמת האופנוע לבעלים צריך להתבצע במעמד מסירת האופנוע לקונה, כולל הכיוונים הנוחים לו של זוויות
    הכידון זוויות הרגליות וכד'. ברוב המקומות זה לא קורה, אבל זה באחריות כל בעל האופנוע לבצע על מנת לקבל ביצועים אופטימליים.

    כך גם לגבי ניפוח האוויר, הכרת הנתונים וכיול בהתאם.
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    זה לא העניין, האופנוע יוצא מהיצרן בכיוון אחיד כשממוצע מחושב למשקל הרוכב הוא כ-75 ק"ג ולכן המתלים ולחץ האוויר מחושבים
    למשקל הזה, כיוון המתלים והתאמת האופנוע לבעלים צריך להתבצע במעמד מסירת האופנוע לקונה, כולל הכיוונים הנוחים לו של זוויות
    הכידון זוויות הרגליות וכד'. ברוב המקומות זה לא קורה, אבל זה באחריות כל בעל האופנוע לבצע על מנת לקבל ביצועים אופטימליים.

    כך גם לגבי ניפוח האוויר, הכרת הנתונים וכיול בהתאם.
    לא סותר את מה שלוקי רשם.
    פשוט לוקי מתמצת ולא מרחיב.
    אם לוקי היה 75 קילו לוקי היה יכול ללבוש מכנסיים שמתאמות לאורך הרגליים.
    אבל יצרניי המכנסיים חושבים שכל מי שההיקף שלו כמו של לוקי אז הגובה שלו כמו של שחקן כדורסל.
    אז בנוסף להתאמות שלוקי צריך לעשות לאופנוע לוקי צריך לעשות גם למכנסיים מכפלת.
    עד כאן זה לא נורא.
    הבעייה במכנס ממוגן או בבגדי עור (לרכיבה לא לbdsm כמו ששונה אוהבת) שם לוקי מתקשה למצוא מכנס מתאים.
    אבל זו כבר סוגיה אחרת פשוט לוקי היה חייב לתת תשובה ארוכה כמו שסבתא שושנה אוהבת לרשום.


    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ציטוט נכתב במקור על ידי השושנים צפיה בהודעה
    זה לא העניין, האופנוע יוצא מהיצרן בכיוון אחיד כשממוצע מחושב למשקל הרוכב הוא כ-75 ק"ג ולכן המתלים ולחץ האוויר מחושבים
    למשקל הזה, כיוון המתלים והתאמת האופנוע לבעלים צריך להתבצע במעמד מסירת האופנוע לקונה, כולל הכיוונים הנוחים לו של זוויות
    הכידון זוויות הרגליות וכד'. ברוב המקומות זה לא קורה, אבל זה באחריות כל בעל האופנוע לבצע על מנת לקבל ביצועים אופטימליים.

    כך גם לגבי ניפוח האוויר, הכרת הנתונים וכיול בהתאם.
    אני מאתגר אותך לגשת לצמיג באופנוע ולקרוא מה כתוב באותיות הקטנות. משהו בסגנון של:
    max load *** kg (### LBS) at @@@ kPa (%% PSI) cold

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של השושנים
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    5,084
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    אני מאתגר אותך לגשת לצמיג באופנוע ולקרוא מה כתוב באותיות הקטנות. משהו בסגנון של:
    max load *** kg (### LBS) at @@@ kPa (%% PSI) cold
    אני לא מחפש אתגרים...בטח לא כאלה
    פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של zx2r
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    970
    ציטוט נכתב במקור על ידי קידוזו צפיה בהודעה
    באוסטריה התברר לי לאחר 3-4 ימים שרכבתי עם 65 PSI במקום 37 ~ והתקשרתי לסוכנות בגרמניה לברר אם ניסו לרצוח אותנו. מאז בערך אני שם לב לתחושה מלחץ האוויר ומנסה להבין את הלחץ הראוי ללא הצלחה. הבחור הזה שמתפרנס מסט אפ של בולמים טוען בסרטון שכל העולם ואחותו טועים ואני מאמין לו.
    בקצרה, כל אקלים, אורך דרך, סגנון רכיבה ותנאים נוספים דורשים לחץ אוויר שונה. כולם רוכבים עם 42 קידמי ו 36 אחורי ~ כי ככה, שום דבר מעבר...
    מה הוא בעצם אומר? אל תאמצו את ההנחיות כמו טמבלים, תבדקו בעצמכם.
    הוא מסביר למה ואיך:
    בגדול כן, במקומות קרים למשל עדיפות ללחץ נמוך יותר כדי לגרום לצמיג להתחמם מהר יותר, כלים שמגיעים "לאירופה" יצויינו לרוב בלחצים המתאימים לאקלים שם מה גם שההמלצות לרוב הם לצמיג שהכלי מגיע איתו ועוד לא דיברנו על זה שהמדים בתחנות הדלק לא מכויילים\ מדוייקים...
    אני מכיר כמה שמנפחים אקסטרה 2-3 PSI לטובת שיפור צריכת הדלק כי הם לרוב על כבישים מהירים.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ציטוט נכתב במקור על ידי lokimonster צפיה בהודעה
    לא סותר את מה שלוקי רשם.
    פשוט לוקי מתמצת ולא מרחיב.
    אם לוקי היה 75 קילו לוקי היה יכול ללבוש מכנסיים שמתאמות לאורך הרגליים.
    אבל יצרניי המכנסיים חושבים שכל מי שההיקף שלו כמו של לוקי אז הגובה שלו כמו של שחקן כדורסל.
    אז בנוסף להתאמות שלוקי צריך לעשות לאופנוע לוקי צריך לעשות גם למכנסיים מכפלת.
    עד כאן זה לא נורא.
    הבעייה במכנס ממוגן או בבגדי עור (לרכיבה לא לbdsm כמו ששונה אוהבת) שם לוקי מתקשה למצוא מכנס מתאים.
    אבל זו כבר סוגיה אחרת פשוט לוקי היה חייב לתת תשובה ארוכה כמו שסבתא שושנה אוהבת לרשום.


    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk
    לא קשור לנושא הפוסט (וכנראה גם לא יחדש ללוקי), אבל יש יצרניות ביגוד שמציעות מכנסיים/מעילים עם שרוולים ארוכים/קצרים מהנורמה.

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    בשם הוועד ההנהלה והאנשים שנמוכים מדי למשקל שלהם תודה.

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  13. #13
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ומה יעשו אנשים כמוני, שהם נמוכים מדי לגובה שלהם?

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של lokimonster
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    עיר הקודש
    הודעות
    4,167
    משקולות לרגליים ותליה בארון.
    תקפיד לא מהצוואר כי אז תגלה עולמות חדשים :-)

    מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
    SIC TRANSIT GLORIA MUNDI

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של moonshield
    תאריך הצטרפות
    Nov 2015
    הודעות
    1,877
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    ומה יעשו אנשים כמוני, שהם נמוכים מדי לגובה שלהם?
    זאת בעיה ידועה. השמועה אומרת שכביסה עם כף שמרים מגדילה בגדים במידה, אולי זה יעבוד גם עם גובה. (אם עובד תעדכן, גם אני סובל מאותה בעיה).

אשכולות דומים

  1. הונדה CB500X לחץ אוויר בצמיגים
    על ידי Amir.M בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 08-05-2019, 15:27
  2. יורו 5 - כל מה שצריך לדעת
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 40
    הודעה אחרונה: 03-12-2018, 00:28
  3. לחץ אוויר מומלץ בצמיגים
    על ידי odesa בפורום כללי
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 29-09-2015, 21:49
  4. הוסקוורנה לדקאר – כל מה שצריך לדעת
    על ידי אביעד אברהמי בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 16-07-2015, 19:53
  5. לחץ אוויר בצמיגים cbr250
    על ידי Amitay בפורום כללי
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 30-05-2015, 15:21

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO