דרזדנר,
נשמע שבהסתכלות שטחית על מה שאמרת, הטרייסר נוטה יותר לקרחניסטים הורסיס נוטה למיטיבי דרך.
יחסית כמובן ל"אדוונצרים"
דונר תרשום פה זה מעניין.
הי חברים,
אז לא, השושנים לא הספיק להגיע אליי לפני שאני מעלה כאן את הניסיון שלי וחוות הדעת לגבי שני הכלים ששייכים לאותו סגמנט אמנם, אבל ההבדל ביניהם משמעותי והבחירה תלויה בעיקר במה שמתאים לרוכב ולשימוש באופנוע. אתחיל מהבחירה שעשיתי ב-2015 לאחר רכיבה של כ-700 ק"מ על הטרייסר של אותם ימים ומסלול דומה עם הוורסיס, בסיומו הועדף הוורסיס חד משמעית: הטרייסר בהשוואה לקאוואסאקי הרגיש נחות מבחינת איכות הגימור, בולמי הזעזועים לא היו ברמה של המנוע והיציבות הכיוונית במהירות גבוהה לא הייתה טובה, עד כדי חוסר יציבות משמעותית עם רוחות צד קלות המאפיינות רכיבה בכביש מהיר סביב 150-160 קמ"ש. ההשוואה כאן תתייחס לטרייסר 900GT שלדעתי מהווה שדרוג משמעותי לטרייסר הקודם, בעיקר בשל הארכת הזרוע האחורית בכ-5 ס"מ דבר שפתר את בעיית היציבות, שדרוג בולמי הזעזועים ואפשרויות הכוונון שלהם ועוד תוספות מבורכות שהיצרן הוסיף. לענייננו:
שורה תחתונה-הוורסיס נוטה בבירור לטובת הטורינג והטרייסר עם נטייה לכיוון הספורט למרות שמבצע עבודה טובה בתחום הטורינג, בעיקר בטיולי 300-400 ק"מ שאני נוהג לעשות.
אנסה להשוות לפי פרמטרים:
1. שימוש יומיומי: הגודל והמשקל כאן לרעת הקוואסאקי, הטרייסר זריז בהרבה, קל בעשרות ק"ג ומצריך פחות מאמץ ברכיבה בין מכוניות ובעיר. המנצח הברור בסעיף זה הוא הימאהה.
2. טיולים: הוורסיס נוח מאוד לרכיבה הן לרוכב והן למורכבת. המושב שלו כל כך נוח שאפילו לא עברה לי מחשבה לשדרגו, כך גם למורכבת. הוא מיועד לטיולי כביש בהן גומאים מאות בקלות, עם ציוד, בנוחות ובכיף. הטרייסר מהנה לטיולים ארוכים אם כי פחות מהוורסיס, המושב נוח מספיק עבורי, אבל קראתי לא מעט ביקורות של אנשים ששדרגו. מבחינת העמסת ציוד הוא נחות מהוורסיס, השפעת המורכב על הרכיבה גדולה יותר, אבל בהחלט סבירה. מי שמעדיף טיולים עם רכיבה ספורטיבית מהירה- הטרייסר מנצח, גמיאת מרחקים במהירות ,נוחות ובהרכבה- הקאוואסאקי.
3. המנוע: אני מאלה שמאוד אוהבים מנועי 4 בשורה וכאן הוורסיס לא מאכזב, מסל"ד בינוני מתקבל מומנט מהנה ולא צריך להגיע למעלה כדי ליהנות ולרכב במהירות. כמו כל מנועי הליטר מדובר בשתיין דלק לא קטן, 13.8 קמ"ל אצלי. לימאהה יש מנוע שניתן להגדירו כפנינה-עדיפות בסל"ד נמוך על הוורסיס, גם תודות למשקל שהוא צריך להזיז אבל בעיקר אופי המנוע שמדבר ישר ללב-חזק, מאפשר רכיבות שפויות בסל"ד הביניים, אבל עם סיבוב קל של המצערת מתקבל אושר צרוף: איזו תאוצה, איזה סאונד פשוט חוויה. התחושה שאף פעם לא אגיע למיצוי עם המנוע הזה, פשוט תענוג.
4. עלויות אחזקה-הוורסיס הקודם טופל כל 6,000 ק"מ עובדה שייקרה את אחזקתו. הנוכחי מטופל כל 12,000 (למרות שבדיקה במוסך מומלצת כל 6K). בכל מקרה גם צריכת הדלק שלו כאמור 13.8 קמ"ל לעומת 16 בימאהה וגם עלויות הטיפולים לרעת הקאוואסאקי (9,907 ש"ח!! ל-36,000 ק"מ לעומת 8,407 ש"ח ל-40,000 ק"מ לפי מחירון מטרו). מניסיון אישי-ייבוא חלפים מחו"ל ועבודה עצמית/מוסך שאינו של היבואן מוזילים בעשרות אחוזים את העלויות, יתרון לימאהה.
5. מתלים- בימאהה בדגם הקודם כאמור, לא איכותיים מספיק. ב- GT בהחלט שודרגו ולטעמי איכותיים ומיישרים קו עם המנוע, אם כי לא באיכות הגבוהה ביותר. בוורסיס לא הייתה בעיה עם הבולמים מלכתחילה (אני מתייחס לרגילים ולא לסמי-אקטיביים שמייקרים את הכלי כך שההשוואה לימאהה הופכת לפחות רלוונטית). עדיפות קלה לוורסיס אך למען ההגינות אצלי לא נדרשו לרכיבות ממש ספורטיביות, בשונה מהטרייסר.
6. Fun Factor- בכוונה סעיף זה נכתב עם רווח מקודמיו. למי ששאל, זו הסיבה המרכזית לבחירה בטרייסר על הוורסיס שנמכר בעבר. לדעתי, ובניגוד למגוון האפשרויות הכמעט אין סופי למה שדרזדנר ואירופאים בכלל יכולים לעשות בטיולים, לישראל הקטנה אופנועי 750-800 סמ"ק מהווים את הבחירה הנכונה. הטיול האחרון בחו"ל כלל את גרמניה, מעבר באוסטריה וסלובניה ומשם לאיטליה וכלל אלפי ק"מ. הוורסיס 1000 היה הבחירה הנכונה בין ה-2 שכאן וטיולים כאלה בהחלט מצדיקים "בהמות" עתירות נפח. למי שאוהב לשהות על הצד ולפתוח גז ביציאה מסיבוב, להאיץ ולבלום מבלי להתמודד עם עודף משקל, הטרייסר GT מספק בדיוק את מה שצריך.
לסיכום: לא ניתן לומר שאחד מהם עדיף על השני, לכל אחד יתרונות וחסרונות לעומת האחר, שניהם אופנועים מעולים שמבצעים עבודה טובה מאוד בהתאם למטרות עבורן פותחו ויוצרו. באופנוע הבחירה נעשית עם הלב וכאן כל כלי פונה לאופי רכיבה אחר וסדר עדיפויות שונה של הרוכש הפוטנציאלי. עבורי-הטרייסר מהווה בחירה אידיאלית. יופי של אופנוע
נערך לאחרונה על ידי doner; 27-02-2021 בשעה 12:13.
מהנסיון שלי בהמות של אופנועים כל עוד אתה רוכב לבד פחות מתאימות לטיולים ארוכים, יש לי לסבול בכביש המהיר 600-700 ק"מ שאני עושה רצוף ששם הורסיס היה עדיף אבל מבחינתי זה לא הטיול, הטיול מתחיל באלפים ששם עם כל הרצון הטוב הgps יראה מהירות ממוצעת של 50 קמ"ש בסוף היום על כבישים צרים ומפותלים שבתכלס סופרמוטו יתן הכי כיף אבל מכוון שאי אפשר לסחוב ציוד ולעשות 700 ק"מ באוטובאן הטרייסר מנצח גם בטיולים ארוכים כי הפשרה בו טובה יותר לרוכב אחד עם ציוד.
האופנוע שהיום הכי קולע לטיולים כאלו זה הקטמ סופר דיוק GT אבל למרות שהיה בתקציב הוא נופל באמינות שזה עוד דבר חשוב שאתה אלפי קילומטרים מהבית
הסופר דיוק GT מספק כוח בהדרגה ללא התפרצויות או מדרגת סל"ד שבה מקבלים פתאום בעיטת כוח קיצוני. הדבר המפחיד הוא לגלות באיזו מהירות אתה רוכב כשהמנוע עדיין נשמע משועמם. מנוע מתלים ובלמים מעולים וגם התנוחה נוחה. אפשר להסתדר עם המזוודות המקוריות לטיול ארוך לבד. בזוג, האחסון יהיה מאתגר. לדעתי מדובר בכלי שעומד בקטגוריה בפני עצמו. נפלא בעיני.
תודה על ההסבר המפורט doner.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אני מעריך מאד דעות של אחרים, במיוחד אם הם חופפות לדעתי.
אופנוע הוא רגש, סוג של חלום, תשאל כל חובב רכב איזה רכב הוא היה רוצה יהיו הרבה שיגידו
פרארי, עד ש...יצטרכו לחיות איתה יום יום. מהר מאד תבוא ההכרה שיש מחיר יקר לשלם.
הרבה מאופנועני נייקד מוכנים לשלם מחיר עבור הזכות לרכוב עירומים, זה עולה להם בבריאות,
בנוחות, וברכיבה כמעט ללא ציוד נלווה, אבל זו העדפה שלהם.
כל מי שלא מרכיב ארגזים על האופנוע, מונע מרגשות אחרים שלא קשורים לרכיבה עצמה, שזה
סבבה לגמרי אבל יש לזה מחיר אח"כ, כל עוד אתה מודע למחיר זו הבחירה שלך ושלך בלבד.
כך גם לגבי דגמי האדוונצ'ר- זו תדמית נטו שנמכרת היטב, טריק פרסומי מבריק שמצליח לשכנע
אפילו את המבינים באמת. רוצה לרדת לשבלים תוותר קצת על כביש רוצה שטח מאתגר תעבור
לצמיגי שטח, תפסיד אחיזה בכביש.
אז איפה הבעיה?
הבעיה אם כאלה שלא יודעים להגדיר במדויק את הצרכים, אם הייתי טיפה נמהר ולא מפוקח הייתי
קונה בימר 1250 זה היה מדגדג לי את החלום, מלטף את בלוטות החשק,אבח יש מצב שהייתי סובל
כי למרות שזה החלום שלי, הייתי משלם עליו מחיר יקר מאד, בכסף בשימושיות, באמינות.
המעבר מורסיס ל-GT לא נובע מהיות מי מהאופנועים גרוע אלה פשוט כיוון מדויק יותר לצרכים של
הבעלים. אם היה מעבר שלו מורסיס לג'אווה הייתי מרים גבה, אבל בכיוון העדין ה-GT מתאים לו יותר
סחטיין פעמיים:
1. על יכולת ההבחנה והתובנה.
2. על המעבר ועשיית המעשה.
הבעיה שיש כאלה שנכנעים לשמועות (אופנוע של זקנים) או לחלום בלי לבדוק את המהות והצרכים
ומשמצים את האופנוע בלי לבלות אפילו כמה דקות באוכף.
כל אופנוע שאני משווה לורסיס רכבתי עליו בפועל לפחות שעה, ואם לא אני מציין את זה בביקורת.
מעולם לא השוואתי את הורסיס ל-BMW 1250 כי פשוט עדיין לא רכבתי עליו.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כשחיפשתי את האופנוע הבא שלי כולם היו מועמדים
עברתי מ CBR1100 מדהים ככה שיש לי למה להשוות.
רכבתי על הטרייסר 900 לא הGT האופנוע הרגיש חזק למטה אך ככל שעלה הסל"ד הוא נחלש. (הכל יחסי כן)איבוד כיוון במהירות גבוהה. מלא פלסטיקה מקדימה.
רכבתי על הוורסיס הרגיש נוח יציב נעים חלק חזק למעלה חמוד מאוד למטה. אבל עדיין לא מספיק חזק.
רכבתי על ה GSXS750 הרגיש אופנוע נוצה בתוך העיר מחוץ לעיר צריך למשוך אותו חזק כדי שיזוז יפה. נייקד מיגון רוח.
רכבתי על ה MT10 שהיה לי קצת חזק מידי לתנוחה ולכל האופנוע.(בולמים בלמים שילדה) מנוע גדול וחזק מידי לאופנוע (לתחושתי)
רכבתי על ה XR1000 של במוו האופנוע שתיין דלק ומרגיש מאוד עסוק. מודל 18 או 19 לא זוכר.
אז בחרתי באופנוע שמציע הכל מהכל.
Z1000SX התיור של קוואסקי .
יש מנוע נהדר עם גיר קצר יחסית, 142 סוסים זה לא מעט.
יש אפשרות לרכב ב זוג בנוחות מירבית.
יש אפשרות לשייט ב 100 קמ"ש בנוחות ללא מכות מצערת של גז פתוח סגור.
יש מזוודות מקוריות שמגיעיות עם האופנוע.
אין ווברציות. יש בקרות.
יש בולמים מתכווננים מלא.קידמי אחורי כולל מנגנון מאוד פשוט לחיזוק הקפיץ האחורי (נגיד להרכבה עם ציוד)
יש ברקסים נהדרים.
והעיצוב אולי הכי יפה מבין היפנים. פה אפשר להתווכח כמובן.
אני חייב לציין שמאוד נהנתי לרכב על כל האופנועים הללו כולם טובים !.
פשוט לי התאים ה Z1000SX .
........................................ KKK-BITCH
......................... We Ride Together, We DIE Together
... Respect Your Bike & All Others that Ride the Same Kind of Beast
טוב ממשיכים, שנת החורף עומדת להסתיים מחר אז מרימים כיסוי ומתחילים לנקות את האופנוע שהיה נקי לפני האיחסון אבל תמיד טוב לדאוג שאין איזה שכבה לא רצויה על הצבע, חלק מההכנות זה לשמן שרשרת וכאן נזכרתי בפרט ששכחתי להזכיר, החוליות בשרשרת המקורית של הטרייסר (DID) סגורות חזק מידי ורואים איך הגומיות לחוצות יותר מהרגיל ובנוסף השרשרת לא גמישה כתוצאה מזה, שמעתי על כמה שקיבלו שרשרת חדשה בזמן האחריות כי כתוצאה מהלחץ גומיות פשוט נגזרו ונשרו מהשרשרת.
עדיין אצלי השרשרת תקינה ונראת לא רע לכמעט 7000 ק"מ
20210228_131305.jpg
לפנק לפנק לפנק, נראה יותר טוב משהיה חדש
20210228_131339.jpg