ציטוט נכתב במקור על ידי אביעד אברהמי צפיה בהודעה
מבחן השוואתי של תלת-גלגליים מעניין מאוד פלח אוכלוסייה לא קטן שרובו דווקא מגיע מבחוץ ולא מתוך תחום האופנועים. גם להשוואתיים האחרים שציינת יש ערך, ואולי גם אליהם נגיע. הבעיה היא לא כוח אדם. לא בעיה לארגן רוכבים ליומיים. הבעיה גם לא היבואנים, כי אין יבואן שיסרב לנו למבחן השוואתי. העניין הוא הזמן והמשאבים שמבחן השוואתי צורך, שלרוב באים על חשבון פעילויות אחרות. עניין של איזון שאנחנו שוקלים באופן קבוע, אבל אין ספק שצריך להגדיל את כמות המבחנים ההשוואתיים.
מניח שאתה צודק, למרות שבראיה שלי - ההבדלים בין הכלים אינם משמעותיים כלל (וגם זאת מסקנה לגיטימית).
לא כ"כ משנה האם תקנה טרייסיטי, MP3, או את הפיז'ו - לא שאחד מהם גרוע והאחר טוב, לא שאחד מהם קל לרכיבה והאחר לא.
זה בערך כמו להשוות טיוטה קורולה ויונדאי I30 - כנראה שיש הבדלים מסויימים ויתרונות קלים לאחד הדגמים ברוב הסעיפים. בכל מקרה אתה תסע במה שיביאו לך בחברת הליסינג, ולא בהכרח בדגם שיש לו יתרון בסעיף כלשהו - מה שמייתר במידה מסויימת את ההשוואה.
ההבדל המשמעותי ביותר (שבעיני פוסל את הכלי) זאת עלות הטיפולים הפסיכית של הפיז'ו - ובשביל לגלות את זה, לא חייבים לרכב על הכלי בכלל.

לעומת זאת, במבחן של אדוונצ'רים קטנים ניתן לראות מגוון רכב של גישות. יש כלים שנועדו באופן כמעט בלעדי לאספלט, וכאלה שנועדו גם לשטח קל. יש כאלה שמסוגלים לבלות בכביש המהיר ללא רגשי נחיתות וכאלה שלא. יש כאלה שיהיו נסבלים בהרכבה, וכאלה שיתקשו להתמודד. ההבדל בגישות לתכנון אופנוע בסיסי אך שימושי בין היצרנים - זה מאוד מעניין, ואין דרך לראות את ההבדלים בלי להפגיש את הכלים למבחן השוואתי מעמיק.

כל האמור לעיל הינו בגדר בקשה ודעה אישית, אני לרגע אחד לא מזלזל במאמצים שהושקעו בהפקת מבחן התלתים שמעולה בפני עצמו