כן, הם בהחלט יכולים להתאים.
הCB500X וה390 אדוונצ'ר יתאימו מעט יותר.
שלום לכולם ונעים מאוד,
שמי גלעד, אני בן 37, בתקופה האחרונה נכנס לי הג'וק המדובר ואני לקראת טסט ב A1 (ללא ניסיון קודם).
יש לי מיליון שאלות אבל אתחיל עם התייעצות לגבי רכישת אופנוע ראשון.
קראתי הרבה מאוד אך עדיין אני לא בטוח לאיזה כיוון ללכת.
תקציב: כ - 30,000 ש"ח (25,000 אפילו יעזור קצת עם הציוד הנלווה).
דרישות: אני גר בבקעת הירדן ומטרת האופנוע היא טיולים מדי פעם ובעיקר נסיעות ארוכות בין עירוניות.
לכמה זמן: אני באמת לא יודע, אם אראה שאני נהנה אני מאמין שאגדל בנפחים בעתיד.
טיפולים: מאוד מעוניין לטפל לבד אך זה נושא לדיון אחר.
אני אוהב מהירות אך מבין שאני רוכב חדש ונכנס לעניין בשיקול דעת ובזהירות המתבקשת.
האופנועים שנראו לי המתאימים ביותר עד כה הם ה Z400 וה CB500F
האם הם (או בכלל אופנועי A1) מתאימים לטיולים ארוכים ונסיעות ארוכות?
האם אופנועי הנייקד מתאימים או שהעדר מגן הרוח יפריע מאוד במהלך הנסיעה?
האם יש דגמים אחרים עליהם אתם ממליצים?
תודה מראש לעונים!
כן, הם בהחלט יכולים להתאים.
הCB500X וה390 אדוונצ'ר יתאימו מעט יותר.
תודה רבה!
האמת שאת ה - 390 אדוונצ'ר עד עכשיו לא ראיתי והוא מעניין מאוד.
יש מישהו עם ניסיון איתו? יודע להגיד לי עד כמה הוא נוח לנסיעות ארוכות לרוכב המתחיל? אני 174 ס"מ, הוא גבוה מידי או שמתאים לגובה שלי?
ועוד שאלה קטנה - איפה אתם מחפשים אופנוע יד שניה? רק ביד 2? האם שווה להגיע לסוכנות של אחת החברות ולשאול אם יש להם?
שוב תודה
מבחינת נוחות - CB500X או CBR500 יתנו לך מענה מעולה. ה-CB500F פחות נוח עקב מחסור במיגון רוח.
ישנו מגוון רכב מאוד של כלים שייתנו לך מענה טוב - החל מקאוואסקי ורסיס 300/נינג'ה 400, ימאהה R3 ודומיהם ועד לאופנועי 650 מוגבלים ל-A1 (דוגמאת הורסיס 650/ויסטרום מוגבל).
אין בעיה לעשות גם 300-400 ק"מ ביום עם אופנוע A1, כל עוד אתה לא עושה את זה כל יום - ואז זה מעייף עם כל אופנוע באשר הוא. משום שחלק גדול מהנסיעות שלך יהיו בקצב בינוני ומעלה, אני הייתי הולך על דגם עם מיגון רוח ולא על אופנוע נייקד. אם תרצה נייקד - כדאי לדעתי להוסיף משקף. קח בחשבון שבקילומטראז'ים גבוהים כדאי ללמוד לעשות לפחות אחזקה בסיסית בכוחות עצמך - אחרת תגיע לעיתים תכופות למוסך ותאלץ להשאיר שם סכומים גדולים.
תתחיל מלקרוא מבחני דרכים של כלים שיכולים להיות רלוונטיים עבורך. אני מהמר שסדרת ה-500 של הונדה היא כנראה הפתרון הקל שעונה על כל הדרישות, אבל עדיין כדאי לחקור עוד את השוק. מי יודע, אולי תחליט שאתה רוצה דגם אחר, ש"עושה לך את זה" יותר.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מעולה תודה.
זה פחות או יותר מה שחשבתי וקראתי, משפחת ההונדות 500 נראה באמת פתרון מתאים, אני מקווה שמספיק ירגש אחרי שנה
לגבי אחזקה, אני מאוד רוצה לעשות בעצמי מה שאפשר, אני מניח שאחרי שיהיה לי אופנוע אתחיל לחפור בגוגל ולחפש מדריכים.
מה הדרך הכי טובה ללמוד אחזקה בסיסית לאופנוע? מדריכי יוטיוב או שיש דרך אחרת?
שוב תודה,
גלעד.
הי גלעד,
לא הייתי בונה על סדרת ה-500 של הונדה כעל אופנוע שירגש אחרי שנה ו-20-30 אלף ק"מ. אלה אופנועים לא מרגשים בהגדרה, זה חלק מה-DNA שלהם.
מצד שני - רוב אופנועי ה-A1 נועדו להיות בראש ובראשונה ספסל לימוד. בתוואי שבו אתה תרכב (בקעת הירדן והשומרון - אחד מאיזורי הרכיבה היפים בארץ), סביר להניח שלאחר שנה תרצה להתקדם לאופנוע שייתן לך יותר - יותר מנוע, יותר מתלים, יותר נוחות.
היוצאים מן הכלל אלה אופנועי 600-900 סמ"ק מוגבלים, שנותנים לך את כל הביצועים של אופנוע גדול - אבל עם מנוע חלש יותר.
החסרון שלהם הוא שהם יקרים יותר מאופנועי A1 "רגילים", ובד"כ גדולים וכבדים יותר, מה שעלול להקשות עליך בחודשים הראשונים.
מבחינת אחזקה עצמאית - הדרך הטובה ביותר שאני מכיר היא להצטרף למישהו שמטפל בעצמו ולעבוד ביחד איתו.
כמו כן, כדאי לקרוא על מבנה האופנוע כדי להבין איך הוא בנוי. הנה כמה ספרים שיכולים לעזור:
https://www.amazon.com/Motorcycle-Ba...dp/0857339982/
https://www.amazon.com/Essential-Gui.../dp/0760352712
https://www.amazon.com/Motorcycle-Ma.../dp/B01FIW4QPE
ויש גם את האתר העתיק הזה:
http://www.dansmc.com/
נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 03-03-2021 בשעה 10:45.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
מצטרף להמלצה על הcb500x. אני בגובה שלך והסתדרתי איתו מצויין ברכיבות יומיומיות (30 k ק"מ בשנה) יש לו מנוע גמיש מאוד וסלחני לרוכבים חדשים (מנוע 2 צילינדר) אמינות של הונדה וסחירות מצויינת. מבחינת מהירות אין לו שום בעיה לשייט ב120-30 ואפילו יותר אבל במהירויות האלו כבר אין לו הרבה רזרבות של כח
בועז
Sent from my ONEPLUS A6013 using Tapatalk
מצטרף להמלצות על סדרת ה 500 של הונדה, ול CBX בפרט אם אכן תעשה בעיקר נסיעות ארוכות.
אבל, כאופנוע ראשון קח בחשבון שלפחות בהתחלה, המבנה הגבוה והמעט שמנמן באיזור המיכל יכול טיפה להרתיע. אני מציין את זה כאפשרות - אולי כן, ואולי לא.
אפשרות אחרת היא דווקא ללכת על הונדה רבל שלדעתי יכנס בתקציב. אמנם לא בסגנון שהתמקדת בו, אבל בגלל שמדובר בכלי עם מושב נמוך ותנוחה יחסית ניטרלית, ייתכן ויתאים ככלי ראשון.
לי היה רבל שנה וחצי (כלי ראשון אחרי מעבר מקטנוע) וחרשתי איתו את על הארץ בהצלחה. רק צריך לרפד את המושב, ולהוסיף מיגון רוח (התקנתי מגן רוח אוניברסלי שנראה טוב ועשה עבודה מצויינת).
יתרון נוסף של הרבל על פני נייקד כלשהו הוא היכולת להוסיף תיקי צד וסיסי בר שמאפשרים מקום אחסון, בלי לגרוע ממראה האופנוע (ואולי אפילו לשפר את המראה).
Sent from my moto g(7) power using Tapatalk
It's not about the speed. It's about the ride!
תודה רבה לכולם על העזרה
אני מניח שאקפוץ לסוכנויות השונות ואשב על כמה דגמים לבדוק האם הם נוחים לי.
הרבל נראה מעניין, מודה שבהתחלה פסלתי בגלל השוני במראה אבל עכשיו אסתכל שוב.
לגבי אופנועים מוגבלים, קשה לי להסביר למה אבל אני מרגיש שאני עובד על עצמי ולא ממש חשבתי ללכת בכיוון אבל אולי אני עושה טעות.
בכל אופן נתחיל עם משהו יד שניה יחסית זול ונראה לאן זה יקח אותי.
שוב תודה לכל המגיבים, עשיתם לי סדר
אני ממליץ לעשות יותר מלשבת ולקחת לרכיבת מבחן.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
ממליץ CB500X יתאים גם לטיולי שבילים וגם לנסיעות בין עירוניות
אני רוכב כבר 4 חודשים על 500X ,לאחר שכמה שנים רכבתי על קטנוע .
זה שונה לגמרי וממש נוח בנסיעות גם כביש וגם שבילים .
יש עוד יתרונות שצריך לקחת בחשבון כמו טווח נסיעה ללא תדלוק ,צריכת דלק טובה וכ"ו